Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Jean Paul
    Jean Paul


    Man Aantal berichten : 4
    Registration date : 28-01-23

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van Jean Paul za jan 28, 2023 10:35 pm

    Hallo,
    Zijn er hier mensen die weten hoe je in het tech.menu van een saey qubic7 geraak.
    Ik zou moeten de pellettoevoer bij het opstarten verminderen, het potje loopt bijna over en dan ontsteekt de kachel om vervolgens een steekvlam te maken.
    Op de kachel zelf staat er geen paneel en het zal dus met de afstandsbediening moeten gebeuren.
    Ook zoek ik mensne die net zoals ik om de 4 weken nieuwe bat. in de afstandsbediening moeten plaatsen of juist niet?
    Ik heb de kachel bij t'stokertje aangekocht.
    Bedankt op voorhand Jean Paul.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van erwin za jan 28, 2023 10:40 pm

    mogen we eerst wat meer info over de installatie.
    zelf geplaatst of door de verkoper., hoelang in gebruik, hoe is de schouw gemaakt,...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jean Paul
    Jean Paul


    Man Aantal berichten : 4
    Registration date : 28-01-23

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van Jean Paul za jan 28, 2023 10:48 pm

    Hallo,

    Zelf geplaatst,

    Schouw is aangesloten langs achter met een T beginnend dan 2 meter omhoog door de muur naar buiten dan in dubbelwandige inox buis verder.
    Dit is een werkhuis met plat dak de schouw komt 1 meter boven het plat dak uit daar staat een inox trekhoed op .

    Vr gr JP
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van erwin za jan 28, 2023 11:55 pm

    snelste oplossing is een saey dealer in de buurt vragen om de kachel goed te komen afstellen op de schouw.
    hestiafire in mechelen bvb, doen ook service aan elders gekochte kachels.
    wss daar niet gekocht omdat de NL leverancier goedkoper was, maar bij problemen achteraf kom je dan vaak bedrogen uit...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van knoepken zo jan 29, 2023 11:01 am

    Gevaarlijke toestand.Zolang het probleem niet is opgelost is aansteken metzibro blokje en wat pellets ???
    Jean Paul
    Jean Paul


    Man Aantal berichten : 4
    Registration date : 28-01-23

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van Jean Paul zo jan 29, 2023 6:56 pm

    Hallo,

    hestiafire zijn adres is achter mijn hoek heb daar nog nooit een winkel gezien?
    Is indezelfde straat als Trentsels, ga daar morgen eens langs.
    Bij tstokertje gekocht omdat deze toen op korte termijn konden leveren en deze zouden me bijstaan met de opstart.
    Via mail afgesproken maar ja zo zie je maar.
    De codes zouden eigenlijk een zekere standaard moeten hebben volgen swat ik gehoord heb.
    Deze zijn id zeer beschermd kwestie van de mensen een hoop geld af te troggelen.

    Gr JP
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van erwin zo jan 29, 2023 8:02 pm

    als stokertje nl nu al niet helpt dat beloofd als er stukken zijn aan de kachel.
    de technische menu is beschermd omdat er veel te veel mis kan gaan als je niet weet wat je doet...

    bellen naar hestiafire gaat sneller. https://hestiafire.be/contact/
    laat maar weten hoe het verder verloopt...

    vraag ineens of ze de garantie willen overnemen van die dozenschuiver 300km van hier in NL.
    de techniekers zijn straffe gasten. om ter meest koffie drinken en als ze weg zijn werkt er niets meer.
    https://goo.gl/maps/RAa5xY1EPcgdnYGg7


    Laatst aangepast door erwin op zo jan 29, 2023 9:09 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jean Paul
    Jean Paul


    Man Aantal berichten : 4
    Registration date : 28-01-23

    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van Jean Paul zo jan 29, 2023 9:07 pm

    Mad Mad lacher lacher

    Gesponsorde inhoud


    Saey qubic7 steekvlam bij opstarten Empty Re: Saey qubic7 steekvlam bij opstarten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 6:47 am