Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
vinnus1
krista
Philip
7 plaatsers

    eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Philip do sep 10, 2009 9:29 pm

    productnaam: Biodela
    samenstelling: 100% vervaardigd uit naaldbomen
    herkomst: Litouwen
    DIN+ 7A139

    diameter: 6 mm
    Lengte: 3,15 ≤ L ≤ 40 mm
    calorische waarde: 18 MJ/kg - 5kWh/kg
    soortelijk gewicht: 650 kg/m³
    vochtgehalte: ~5 %
    asgehalte: 0,5%

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets 1359

    Fabrikant:
    UAB Biodela
    Vytenio 50, LT-03229 Vilnius, Lithuania (EU)
    E-mail: info@biodela.lt
    Website: www.biodela.lt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Biodela Pellets

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 4:35 pm

    Hallo,

    Vandaag pellets gaan halen bij GPP en eens gevraagd welk merk ze precies verkopen.
    Persoon heeft mij dan zijn leveringsbonnen laten zien. De pellets komen uit Litouwen en de naam is Biodela. Iemand al ervaring mee ?

    Hebben nu zo ongeveer een 50 tal zakken erdoor en zijn heel tevreden. Geen tot weinig stof in de zakken, geven veel warmte af en weinig as.

    Mvg

    Denis
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty biodela pellets

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 7:07 pm

    gebruik biodela en badger door elkaar en geeft totaal geen problemen qua roet op riut of verbranding geeft mooie vlam en niet al teveel stof, zowel badger en biodela goede kalorische waarden
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van krista ma nov 30, 2009 7:33 pm

    gebruiken jullie dan die donkere kleine of die bleke lange?Heb er ook gaan halen en vind de donkere wel beter,geven meer warmte en ruit minder vuil

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 8:15 pm

    Wel je hebt de keuze tussen 3 verschillende kleuren/hardheid, de bleke de donkere en deze tussenin. Ikzelf gebruik die laatste omdat deze bij ons het beste rendement geeft tot nu toe.
    Bij die hele donkere krijg ik samengekoekte as in potje, oorzaak is de verhouding in luchtinlaat en luchtuitlaat zoals ik hier vernomen heb. Ik heb nu wel de parameters van de kachel en zal dus eens de instellingen aanpassen en nog eens die donkere testen.

    Mvg

    Denis
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 8:26 pm

    gebruik zelf de lange bleke van biodela en badger door elkaar gemengd
    geen enkel probleem
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 5:17 pm

    heeft er iemand slechte ervaringen met biodela pellets?
    vuurkorfje verstopt of zoiets?
    of iets anders........
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 3:27 pm

    Heb deze winter al één pallet = 1050 kg biodela opgestookt.Resultaat was meestal koek in branderpot en gaatjes verstopt kalorische waarde van Biodela is 4.9 kwh/kg.Als je ze mengd met badger was het resultaat van verbranding al veel beter.Degene die ik had waren zeer licht van kleur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty biudela eig

    Bericht van Gast vr mei 21, 2010 10:17 pm

    heb deze ooit gaan halen bij de Gamma in Roeselare.

    Ik was tevreden van de verbranding, van de warmte en van het asgehalte.

    Helaas was de prijs voor mij veel te duur : 4.49 in niet-promotie.

    Als deze echter aan 3.10 te verkrijgen zijn, wil ik ze wel graag nog eens proberen.
    Het zijn pellets die iets beter samenhangen dan de Baltwood pellets, en aangezien ze aan dezelfde prijs staan, ga ik het toch wagen.

    Kwalitatief goede pellets, maar veel te duur waar ik ze kon kopen (gamma). Heb ook gehoord dat GPP ze verkoopt, maar blijkbaar niet betrouwbaar genoeg als je de commentaren van GPP leest. Dan ga ik liever naar een erkend verdeler waarvan ik zeker ben dat het deze pellets zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast wo jan 05, 2011 6:17 pm

    Iemand nog recente ervaringen met deze pellets?

    Groetjes
    Kristel
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van vinnus1 za okt 13, 2012 11:20 pm


    Heb steeds pellets gestookt van Macro en was eigelijk er heel tevreden over,
    maar hier in de buurt heeft een transportfirma mij gevraagd voor eens Biodela te testen.De bedoeling is van pellets te verdelen in het groot zegt hij. Ik moet er van zeggen dat ik aangenaam verrast ben.Is heel een andere verbranding.Maar de vlammen zijn veel wilder maar heel mooi lichtgeel met blauwe puntjes, en veel warmer,de assen zijn licht grijs tot wit,tegenover Macro pellets had ik meer donkere assen (bruine).Ik heb nu 10 zakjes van 15 kg voor te proberen,maar weet tot hiertoe niets van een prijs,afwachten dus.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast zo okt 14, 2012 12:13 am

    laat eens iets weten over de prijs als je hier meer over weet
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van vinnus1 di okt 30, 2012 10:14 pm

    Heb 10 zakken Biodela getest geven wel iets meer warmte dan woodpellets maar op 2u tijd kun je niet meer door het raampje kijken.Geven wel meer assen,bijna 3 maal meer dan woodpellets en ruiken verschrikkelijk naar vernis,dan nog wel 3.85€ per zak dit bij afname van 1 pallet.
    Conclusie:Niet slecht maar eigelijk niet beter dan die van makro met de prijs meegerekend vind ik woodpellets zeker veel beter.
    PS.Dit is mijn bevinding,mogelijk elders beter of slechter.
    Groetjes Vinnus1


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 11:13 pm

    @vinnus1 heb net hetzelfde voor hier en dit in mijn beide pelletkachels.
    Tevens ook de geur van vernis is inderdaad overwegend aanwezig (eerlijk stinken doet het).
    Ik ben dan maar terug overgeschakeld naar mijn andere pellets (vandaag palletje besteld) die voor mijn beide kachels ideaal blijken te zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van steven di okt 30, 2012 11:24 pm

    ik heb in het verleden biodela getest en ik was niet positief. veel asse en kleine houtstukjes tussen de pellets. mijn ervaring dateert wel van 2 jaar geleden.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 11:32 pm

    Hawel steven het is er voor mij eerlijk gezegd niet op vooruit gegaan. Mijn Thermorossi kreeg de soms enorm lange pellets niet door de molen en viel gewoon uit met als melding pellets op terwijl de laadbak nog vol zat. Echt pellets van langer dan 8cm eruit gehaald. Mijn piazzetta deed het dan wel goed qua toevoer maar die assen waren hier dan echt verschrikkelijk te noemen. Ook de ruit was na 1 dag branden echt niet meer om aan te zien. Dus voor mij sorry kmoet ze niet meer
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van vinnus1 wo okt 31, 2012 6:11 pm

    Heyla,
    Daarom hebben we nekeer getest he mannen,goe van die mannen die achteraf hun bevindingen hier neer pennen he.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 6:12 pm

    Haja hé ;-)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van pedro ma maa 25, 2013 9:18 pm

    Vandaag een 5tal zakskes Biodela gaan halen ,3,65€ per zak.Redelijk scherpe prijs dus... Testen zal voor deze week zijn. Zitten in witte(bedrukte) stevige zakken.Wat me wel opvalt is dat er heel veel info op de zakken staat,meer dan op de gemiddelde zak pellets tof . Testresultaten volgen Smile

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van flair ma maa 25, 2013 9:36 pm

    Geen elite meer Pedro ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van pedro ma maa 25, 2013 9:39 pm

    Jawel jawel Flair,maar was vandaag toch in de buurt daar in Merkem en van de gelegenheid es gebruik gemaakt om paar zakskes te testen Cool


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van pedro za maa 30, 2013 4:37 pm

    Nu een weekje gebrand met Biodela pellets,weinig stof in de zakken,ruitje blijft lang proper,goeie warmte maar wel nog redelijk veel as....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gast wo apr 03, 2013 2:49 pm

    Tien zakken Biodela pellets gekocht wegens einde voorraad hier thuis.
    Gekocht bij Frans Agro te Putte , vrij duur als je het mij vraagt 4,50 € per zak.
    Testresultaat volgt later.

    Mvg,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty biodela

    Bericht van Gast zo apr 07, 2013 12:03 pm

    Ik heb deze pellets getest met de pellettoevoer op 30% minder. En de kachel was nog goed heet.
    Geen kachel lucht meer in de kamer wat wel bij de German pellets bij ons is als ik de kachel op p5 laat draaien.
    Dit is op volle kracht om de kamer snel warm te krijgen.

    De as is mooi wit en droog tegen over die van German die is donker en vet.
    Daardoor blijft het glas langer schoon en doorzichtig.

    afhaalprijs 4.50 euro per zak en 4.30 euro bij afname van een pallet.
    Ik heb de branduren en verbruik 3 maanden goed en elke dag bijgehouden.
    En nu met BIODELA dit dus ook gedaan, ik ben goedkoper uit met veel meer zichtbaar en voelbaar plezier.
    Cosette
    Cosette
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 26
    Registration date : 03-11-12

    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty biodela

    Bericht van Cosette wo feb 19, 2014 1:30 pm

    Neutral sinds enkele dagen verwarmen wij met Biodela pellets, wij zijn er niet tevreden over  No 
    na 12 uur is er een enorme koek van 1 cm ( 10mm) in het potje, de vlam gaat heel ver boven.

    Wij zullen hiervan de leverancier en verkoper van Ravelli op de hoogte brengen, wij kopen onze pellets bij deze.
    Eindelijk hoop ik dat het alleen aan de kachel ligt en niet aan de pellets, kachel moet zich kunnen aanpassen en regelen aan ieder pellets.

     kampvuur  Cosette

    Gesponsorde inhoud


    eigenschappen / ervaringen  Biodela pellets Empty Re: eigenschappen / ervaringen Biodela pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:36 pm