Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
peter van den Branden
Uthrex
ss
francky
vinnus1
pedro
Philip
knoepken
steven
13 plaatsers

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)


    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 1:44 pm

    puttie schreef:heeft er iemand hier ook al problemen gehad met een pelletkachel van de tegelkraker ?
    heb mij een smartfire gekocht , deze werkte niet goed en ze zijn een andere komen plaatsen.
    maar een maand later heb ik terug het zelfde probleem.
    heeft er iemand daar al een merk gekocht waar geen problemen mee zijn ?
    is ook moeilijk om iemand hier te krijgen,
    zal me morgen eens kwaad maken.


    welke problemen zijn er dan vraag ik mij steeds af ?
    of ben ik te nieuwsgierig ?





    GR FLEUR
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:11 pm

    fleur schreef:
    puttie schreef:heeft er iemand hier ook al problemen gehad met een pelletkachel van de tegelkraker ?
    heb mij een smartfire gekocht , deze werkte niet goed en ze zijn een andere komen plaatsen.
    maar een maand later heb ik terug het zelfde probleem.
    heeft er iemand daar al een merk gekocht waar geen problemen mee zijn ?
    is ook moeilijk om iemand hier te krijgen,
    zal me morgen eens kwaad maken.


    welke problemen zijn er dan vraag ik mij steeds af ?
    of ben ik te nieuwsgierig ?





    GR FLEUR


    hij werkt tot aan zijn gevraagde temperatuur ,
    maar dan gaat hij in economische stand en dan gaat het verkeerd
    krijg een luie vlam en mijn venster word git zwart en het begint te stinken , als ze op economische draait moet zee normaal volgens hen alles buiten pompen.
    en ook als ze aan het branden is voor een bepaalde temperatuur dan heeft ze veel aan " hot exchost ".
    volgens hen word ze dan te warm.
    heb er al lang spijt van dat ik ze daar gekocht heb.
    iemand van bij mij op het werk heeft hem een thermrossi 1000
    gekocht (deze is 300€ goedkoper dan de mijne)en deze gaat perfect.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:17 pm

    puttie schreef:
    fleur schreef:


    welke problemen zijn er dan vraag ik mij steeds af ?
    of ben ik te nieuwsgierig ?





    GR FLEUR


    hij werkt tot aan zijn gevraagde temperatuur ,
    maar dan gaat hij in economische stand en dan gaat het verkeerd
    krijg een luie vlam en mijn venster word git zwart en het begint te stinken , als ze op economische draait moet zee normaal volgens hen alles buiten pompen.
    en ook als ze aan het branden is voor een bepaalde temperatuur dan heeft ze veel aan " hot exchost ".
    volgens hen word ze dan te warm.
    heb er al lang spijt van dat ik ze daar gekocht heb.
    iemand van bij mij op het werk heeft hem een thermrossi 1000
    gekocht (deze is 300€ goedkoper dan de mijne)en deze gaat perfect.





    met welke pellets brand ge puttie ---zou daar de oorzaak niet te zoeken zijn-----is hier gisteren en vandaag al meermaals aan bod gekomen..
    branden die pellets goed met de stekker uit het stopkontakt ??




    GR FLEUR
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:23 pm

    fleur schreef:
    puttie schreef:


    hij werkt tot aan zijn gevraagde temperatuur ,
    maar dan gaat hij in economische stand en dan gaat het verkeerd
    krijg een luie vlam en mijn venster word git zwart en het begint te stinken , als ze op economische draait moet zee normaal volgens hen alles buiten pompen.
    en ook als ze aan het branden is voor een bepaalde temperatuur dan heeft ze veel aan " hot exchost ".
    volgens hen word ze dan te warm.
    heb er al lang spijt van dat ik ze daar gekocht heb.
    iemand van bij mij op het werk heeft hem een thermrossi 1000
    gekocht (deze is 300€ goedkoper dan de mijne)en deze gaat perfect.





    met welke pellets brand ge puttie ---zou daar de oorzaak niet te zoeken zijn-----is hier gisteren en vandaag al meermaals aan bod gekomen..
    branden die pellets goed met de stekker uit het stopkontakt ??




    GR FLEUR

    brand met pellets van daar premium woodpellets.
    zijn de zelfde van in de makro.
    maar ze vragen daar wel 4€ en in makro staan ze naar het schijnt weer 3,14 €
    op stand 2 brand hij nu perfect maar als ik de ventilator op stand 3 durf zetten heb ik prijs.
    de eerste keer was het een fout in de printplaat zei hij.
    ben ook maar een leek hoor.
    als ik hem bel zegt hij altijd verander dat en pas dit aan.
    hij loodsd me wel door deze menus maar ja .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:33 pm

    puttie schreef:
    fleur schreef:




    een goede installateur regelt toch zelf de kachel aan huis ,om vervolgens alles te testen tijdens het branden,dat neemt wat tijd in beslag
    maar dan is het pas service .........zoals cantodea in een ander topic eens uitlegde ,mijn installateur had tijd ,we hebben er nog een goeie pint op gedronken





    gr fleur





    met welke pellets brand ge puttie ---zou daar de oorzaak niet te zoeken zijn-----is hier gisteren en vandaag al meermaals aan bod gekomen..
    branden die pellets goed met de stekker uit het stopkontakt ??




    GR FLEUR

    brand met pellets van daar premium woodpellets.
    zijn de zelfde van in de makro.
    maar ze vragen daar wel 4€ en in makro staan ze naar het schijnt weer 3,14 €
    op stand 2 brand hij nu perfect maar als ik de ventilator op stand 3 durf zetten heb ik prijs.
    de eerste keer was het een fout in de printplaat zei hij.
    ben ook maar een leek hoor.
    als ik hem bel zegt hij altijd verander dat en pas dit aan.
    hij loodsd me wel door deze menus maar ja .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:37 pm

    [quote="fleur"][quote="puttie"][quote="fleur"]




    een goede installateur regelt toch zelf de kachel aan huis ,om vervolgens alles te testen tijdens het branden,dat neemt wat tijd in beslag
    maar dan is het pas service .........zoals cantodea in een ander topic eens uitlegde ,mijn installateur had tijd ,we hebben er nog een goeie pint op gedronken





    gr fleur

    denk dat hij er zelf niet veel vanaf weet , morgen wil ik een ander deftig merk of hij kan ze komen halen en mijn geld terug.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:47 pm

    [quote="puttie"][quote="fleur"][quote="puttie"]




    rustig putti rustig.......want t is den eersten niet die doodvalt naast een defekte kachel
    hou ons verder op de hoogte ,we kunnen er maar een les uit leren.





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty teglkrkr

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 3:43 pm

    Kocht mij in september hier een kachel.
    Maakte verschrikkelijk veel lawaai;rammelen,kraken...
    Hopeloze service.Gaat altijd langs komen,maar komt niets van.


    Denk dat ik mij nie meer ga kwaad maken, maar juridische stappen ga ondernemen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 4:04 pm

    Enige advies dat ik kan geven :
    maak een aangetekende ingebrekestelling en geef een redelijke termijn op voor de oplossing. Eens die termijn verstreken is zonder gevolgtrekking zoek dan juridisch advies.
    Eerste raadpleging bij een advocaat is gratis, bij zulke zaken win je altijd en hebben de "verliezers" bovendien de proceskosten aan hun broek. Meestal zijn ze daar gevoelig voor.

    Heb je echter zelf geïnstalleerd en beschik je niet over een indienststellingsbewijs van de installateur voor de waarborg (dat kan in sommige gevallen de factuur zijn) ... vergeet het dan maar !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 2:28 pm

    peklak schreef:Kocht mij in september hier een kachel.
    Maakte verschrikkelijk veel lawaai;rammelen,kraken...
    Hopeloze service.Gaat altijd langs komen,maar komt niets van.


    Denk dat ik mij nie meer ga kwaad maken, maar juridische stappen ga ondernemen

    welk merk hebt u daar gekocht,
    hij ging gisteren komen , is niet geweest.
    maar gaat vandaag komen Question
    ze geven vanaf zaterdag weer vriezen en mijn kachel kan alleen op stand 2 branden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 3:36 pm

    Paladio.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 4:27 pm

    Hallo?
    Heb ook een kachel van de Tegelkraker ben ook niet zo tgevreden.Na veel telefoontjes heeft hij bij mij thuis geweest om opnieuw af te stellen.Is wel beter,maar maakt nog veel lawaai op stand een.Heb ook de indruk dat hij veel lucht blaast en zo kan je zien dat de pellets naar omhoog vliegen.
    Groetjes,
    01 Michel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 3:29 pm

    Dit verhaal van deze verkoper klinkt me bekend in de oren.....Veel vertellen en nog meer beloven.Maar uiteindelijk moet je er konstant achter zitten om deze verkoper in beweging te krijgen.Aan zijn service is niets meer te verdienen en dat is duidelijk te merken.Mijn kachel brand ondertussen wel degelijk,maar jammer genoeg niet door het toedoen van de verkoper zijn inzet.Ik wacht nu nog enkel op de gekozen kleur van een steen sinds juli 2009.Volgens hem heeft hij wel 10 paletten met gekleurde stenen en om de haverklap gaat zijn chaufeur naar italie om stukken en kachels....Jammer dat de mijne er nooit bij is.Eventjes geduld op brengen is de boodschap dus,,zucht.
    Ik zal niet gemakkelijk deze man aanprijzen aan een potentiele klant,,,tenzij ik deze laatste niet kan luchten.
    Met vriendelijke groeten,John
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 11:30 pm

    mijn kachel komt ook v/d tegelkraker en tot hiertoe geen problemen met de baas gehad of met de kachel,maar ik denk ook dat hij wat teveel hooi op zijn vork steekt en met de naverkoop niet kan volgen of geen goede opgeleide techniekers heeft.
    ik hoop dat dit niet het geval is.
    het kan nooit kwaad om achter zijn veren te zitten en zeker niet gerust laten,desnoods wat in de winkel van Uwe tak maken terwijl er klanten bijstaan,misschien word hij dan wakker geschud
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gast wo dec 21, 2011 2:27 pm

    Wij hebben een Caminetti Montegrappa 6000 AC van Elite Fire en zijn er zeer tevreden over.
    Heeft iemand ervaring met dit type ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven wo dec 21, 2011 4:23 pm

    van Den Tegelkraker?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van pedro wo dec 21, 2011 6:29 pm

    Den tegelkraker en ELite-Fire zijn blijkbaar dezelfde


    Laatst aangepast door pedro op zo dec 25, 2011 9:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van vinnus1 zo dec 25, 2011 12:34 pm

    Dit tart alle verbeelding:Ik vertel een collega dat ik eigelijk een kleine schouwbrand had in mijn buizen van de rookafvoer en rade hem aan zijn kachel ook eens te grondig te laten kuisen.Hij belt direct naar den tegelkraker en die vraagt op zijn beurt hoe lang is het geleden dat je een onderhoud had?Nog nooit zei hij,en heb mijn kachel al 3 jaar.Heb je al problemen vroeg hij?Mijn collega vertelde het verhaal van mij en kreeg het antwoord je moet je altijd niet zo bang laten maken.Nu is mijn vraag als er nu iets ernstig gebeurd wie neemt dan hier de verantwoordelijkheid?


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van francky zo dec 25, 2011 12:51 pm

    vinnus1 : Wat denk je zelf ?? je weet het antwoordt al zeker !
    Een verkoper kan toch niet ingebreke worden gesteld als JIJ niet het nodige hebt gedaan(KUIZEN schoorsteen)ik zie drie jaar ???,of je doet dit zelf ieder jaar of je laat het doen !!!


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van ss zo dec 25, 2011 1:06 pm

    Vilnius, moest je dit vertellen op de chitchat, ik denk dat we er allemaal goed zouden mee lachen!
    DRIE jaar zonder onderhoud!!! Hahahahahahahaha lacher lacher
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Uthrex zo dec 25, 2011 2:12 pm

    Ik vind er eigenlijk niks grappigs aan. Niet iedereen die een kachel koopt staat stil bij het onderhoud. Zeg is eerlijk. Hoeveel zouden er niet zijn die denken da ze enkel een zakje pellets moeten kappen en af toe is met de stofzuiger rond het potje moeten vliegen. Aja, het raampje niet vergeten. Ik zou ze niet allemaal nen boterham willen geven.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van ss zo dec 25, 2011 2:33 pm

    Serieus blijven he Uthrex, zo kinderlijk naïef kun je toch echt niet zijn vind ik!!!
    Groeten,
    ss
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van vinnus1 zo dec 25, 2011 8:10 pm

    Stel u voor,je hebt helemaal geen ervaring met een pelletkachel,je hebt problemen met je huidige verwarming(gas te duur,kolenkachel kapot of houttkachel).Ik garandeer je dat 99% van de mensen aan de lippen van goede maar ook van niet zo goede verkopers hangt.Mijn collega is wijsgemaakt door hierboven vermelde persoon dat het niet nodig was van groot onderhoud
    zolang er geen problemen waren (natuurlijk als er je niets van afweet wat moet je dan gaan doen aan een kachel)De meeste mensen hebben hun kachel met heel goede en leuke vooruitzichten en verwachtingen gekocht en weten niks meer dan de ze zijn voorgelicht.Tot de kachel thuis staat en dan komen er meer en meer zaken waar men niet bij stilt stond ervoor,zie hier maar op het forum hoeveel goede mensen moeten rechtrekken wat door sm...la... was krom getrokken.En dan wil ik hier nog eens duidelijk aan andere mensen hier op het forum vragen,maak mensen die hier het wel goed bedoelen maar de vraag soms verkeerd formuleren niet altijd belachelijk of moei je niet met wat je niet 100% weet of affronteerd de mensen altijd niet zo.Het is soms heel kwetsend de antwoorden die hier radicaal worden gegeven en ja soms door mensen die op ieder topic te vinden zijn.Laat dit dan over aan de moderators.Dit is niet boos bedoelt maar moet me toch een van het hart.Het forum wordt soms niet meer bezocht door zulke uitlatingen.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven zo dec 25, 2011 8:43 pm

    Vinnis,

    neem het mij niet kwalijk maar ook bij een kolenkachel, houtkachel of gaskachel dient de schouw gereinigd te worden. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Als er een probleem is en de verzekering vraagt naar je attest van onderhoud van de schouw, dan ben jij gezien want je hebt het niet. Dus ook geen dekking bij de verzekering


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van vinnus1 zo dec 25, 2011 8:50 pm

    Ik weet en begrijp dit heel goed Steven,het gaat hier om een vriend en collega die er eigelijk niets van afweet.En zo een mensen slikken wat hen gezegd word en veelal voorgelogen wordt.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van steven zo dec 25, 2011 8:53 pm

    dat er veel tegen de mensen wordt gelogen om toch maar te kunnen verkopen, dat is duidelijk uit heel wat berichten hier op het forum.

    Bijv:

    een schouw is niet nodig, geen onderhoud, helemaal stil, gemakkelijk in gebruik, ...

    Aan een pelletkachel is wat werk, je moet er mee kunnen omgaan en de kachel is nooit volledig stil.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170) - Pagina 2 Empty Re: Den Tegelkraker, Sint-Pauwels (9170)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 1:20 pm