Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van steven zo nov 01, 2009 7:55 pm

    Pelletsketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Het BLT van Wieselburg (onafhankelijke controle organisatie) bevestigt een rendement boven de 93%, met zeer lage stofuitstoten.

    Verbranding:
    Nieuwe keteltechnologie met geïntegreerde verhoogde teruglooptemperatuur zonder circulatiepomp

    Door onze nieuwe warmtewisselaar is het bij deze verwarmingsketel niet meer nodig een extra circulatiepomp te plaatsen om de verhoogde teruglooptemperatuur te verzekeren.

    Verbrandingskamer uit vuurvaste steen en is voorzien van automatische ontsteking

    Zoals alle houtketels van HARGASSNER is de vuurhaard vervaardigd uit vuurvaste steen.
    De houtketel is voorzien van een gietijzeren rooster waarlangs de primaire luchtstroom de vuurhaard bereikt.
    Een secundaire luchtstroom komt langs de vuurvaste steen voorverwarmd naar binnen, hierdoor zorgt de secundaire lucht voor een volledige naverbranding van de gassen.
    De vuurhaard is voorzien van een automatische ontsteking. De zuinige werking ervan wordt bepaald door de temperatuurmeting van de rookgassen.

    Moderne verbrandingsregeling
    De nieuwe verbrandingsregelaar regelt modulerend op elk vermogengebied de juiste brandstofhoeveelheid.
    Zo is er een optimale verbranding gegarandeerd. De Lambda-sonde (optie), regelt voor elk vermogen de juiste brandstofhoeveelheid naar gelang de pelletskwaliteit.

    Onderdruk in de verbrandingskamer
    De rookgasventilator optimaliseert de onderdruk in de ketel. Hierdoor ontstaat er een constante kwaliteit van de verbranding.

    Comfort:
    Automatische asafvoer door schuifrooster

    Een goede verbranding bekomt men door een zuiver verbrandingsrooster.
    HARGASSNER heeft voor een bewegende verbrandingsrooster geopteerd, aangedreven door een servomotor.
    Onder de warmtewisselaar en het verbrandingsrooster bevindt zich de aslade.

    Automatische ketelreiniging
    Voorbij zijn de tijden van de ketelreinigers. Nu doet de elektronica dit voor u. Naargelang de warmtetijd schakelt zich de ketelreiniging automatisch aan, deze bevrijdt de ketelwanden van achterblijvend stuifas, dat onmiddellijk in de aslade valt.

    Asladeninhoud zichtbaar op de display
    De Classic ketel beschikt over een compacte aslade. Deze heeft als extra voordeel dat hij volledig gevuld kan worden door het comprimeringssysteem. Hierdoor wordt de autonomie zienderogen vergroot en kan het een paar maanden duren vooraleer u de aslade moet leegmaken.

    Pellets transportsystemen:
    Vacuüm zuigsysteem voor de transport van pellets tot c.a. 20 m

    Een turbine zuigt de pellets vanuit de opslagplaats naar het intern pelletsreservoir.
    De afstand tussen beiden kan tot 20m bedragen.
    Door flexibele slangen te gebruiken kunnen vele bouwkundige hindernissen worden omzeild.
    (U kunt het vergelijken met de 2 mazoutleidingen van een mazoutbrander, maar dan groter van diameter.)

    Rechtstreekse pellets toevoervijzel RAD
    De aansluiting aan de pelletketel gebeurt door een stofvrij scharnierpunt. De toevoervijzel brengt de pellets in een tussensas. Een vulsensor regelt de snelheid van de toevoervijzel waardoor je optimale inschakelintervallen bekomt met een minimum aan energieverbruik.



    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Technischegegevensclassic


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo nov 01, 2009 9:25 pm

    Deze ketel, in combinatie met de lambda-sonde, is echt de Mercedes van de pelletketels, perfecte afwerking, degelijke techniek.
    Ik ben deze zomer een installatie (geplaatst door Desender-Desmedt) gaan bekijken en was direct verkocht. Perfecte afwerking van de complete installatie, incl. plaatsing.

    We hebben echter nog altijd niets beslist, en dat zal komende zomer gebeuren, maar als we voor een pelletketel gaan, wordt het zeker deze!!

    Ze zijn nog niet zo lang importeur/installateur van dit merk, maar denk dat ze weinig problemen gaan hebben om dit aan de man te brengen.
    De terugval van de energieprijzen heeft er misschien een rem op gezet, maar dat blijft niet duren..

    11221
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van steven zo nov 01, 2009 9:27 pm

    11221,

    Ik heb u een PM gestuurd.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast di nov 17, 2009 7:44 pm

    Weet iemand de prijs voor een 22kw ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 2:11 pm

    ons droomhuisje schreef:Weet iemand de prijs voor een 22kw ?

    Best contact opnemen met de invoerder:

    Ardea (Desender-Desmedt)

    Eernegemsestraat 34
    8211 Aartrijke

    Tel.: 050/82.04.80
    Fax.: 050/20.18.03

    Of neem een kijkje op:
    www.hargassner.be
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 3:28 pm

    Ik heb sinds een 3 tal maanden zo een Classic 22 als CV, ik ben vrij tevreden over de ketel en de afwerking.
    Wat ik deze week gemerkt heb is dat er een barst ontstaan is in de vuurvaste steen waar de verbranding gebeurd die vrij groot is zover ik kan zien.
    Benieuwd naar wat de verdeler hiervan zal zeggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast ma feb 21, 2011 10:02 am

    Ook hier een Hargassner Classic, Door Desender Desmedt geplaatst.
    Nu bijna 1 jaar in gebruik. Super tevreden over de brander, maar ook over de installateur en service.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast za dec 03, 2011 8:05 am

    heb ook net een cv ketel besteld bij desender denk dat dit de beste keuze is die ik kon maken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 15, 2012 11:59 am

    beste,
    wij zouden eventueel ook overschakelen op zo'n cv op pellets.
    we zijn reeds bij desender desmedt geweest en zijn er redelijk enthousiast overde info die we kregen.
    maar ik heb een vraagje zou er iemand die zo'n installatie heeft ons ook eens de mogelijkheid kunnen of willen geven om die installatie te bezichtigen en zijn ervaring ermee met ons te willen delen.
    bij voorbaat onze dank.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 15, 2012 12:29 pm

    bij mij zou je mogen langs komen,de brander is er al, maar hij is nog niet geinstaleert word pas geplaatst in april of mei,
    hangt een beetje af van waneer mijn stookolie uit is,maar ik denk dat je bij desender zelf zo een instalatie in werking kan zien enkel vragen aan luc en hij toont u alles wat je maar wil zelf zijn voledige zaak , ik denk dat je een goede keuze maakt met desender,voor mij toch was deze de meest positieve ervaring, van alle instalaties en instalateurs, prijs kwalietijd en persoonlijk kontakt vond ik toch dat zij de beste waren.(en ik kan het weten want heb overal prijs en info opgevraagdt)
    sucses met u eventuele aankoop,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 15, 2012 5:24 pm

    Beste allemaal,ik heb een ketel van defro het model "defro duo pellet 35 kw.
    Het is volledig door een microprocessor gestuurd.Werkt volledig automatisch.
    Praktisch alle parameters zijn instelbaar.En dit ding kan 4 pompen aansturen.
    Ik had(en heb nog wat)afregel- problemen omdat het voor mij allemaal wat nieuw is.
    Het is me wel opgevallen dat de techniek van de voormalige Oostblok landen(Polen) toch niet zo slecht is. Niet dat ik afbreuk wil doen aan de ketels hier gemaakt. Maar persoonlijk toch wat prijzig voor een gekende techniek.
    Eenvoudig en degelijk,althans de voorzichtige indruk die ik van mijn ketel heb.
    Maar ieder zal wel voor zich de beste uitkiezen niet?
    Maar hoe weet je nu of een ketel goed brandt? Grootte van de vlam? Schouwtemp.? Of nog iets anders...
    Laat maar weten...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast ma jan 30, 2012 11:36 pm

    Hallo,

    Sinds donderdag 26/01/12 is onze nieuwe ketel Hargassner in gebruik.
    Wel ik ben zeer tevreden, zowel op vlak van uitzicht ketel, techniek, geluid, plaatsing... Hopelijk nu ook nog op verbruik.
    Interesse in bezichtigen kan altijd, wel rekening mee houden dat ik in Limburg woon aan Nederlandse grens.
    Johan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 9:19 pm

    Hallo,
    Bij ons is afgelopen maand een hargassner classic 22kW geïnstalleerd. Met welk verbruik moeten we rekening houden, wat is jullie ervaring hiermee en over welk te verwarmen volume gaat het dan ongeveer. Komt de verwarming op pellets effectief goedkoper uit dan gas of mazout?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 9:10 am

    hallo verbeeck,mijn harhassner is geplaatst op 30 april,en heb tot nu al 4000kg verbruikt ,en ik schat dat ik nog maals zoveel nodig heb om de winter door te komen,als ze bij mij de berekening kwamen maken schatten zij een verbruik in van 5500 tot max 6500kg maar daar kom ik zeker niet mee toe,mijn verbruik van mazout lag vroeger op3500liter ,maar als ik het uireken ben ik met 8000kg nog altijd 700euro goedkoper af,dat is toch een stuk minder dan verwacht.ik moet wel zeggen dat mijn warm water er ook mee verwarmd wordt.
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty harhassner pelletketel

    Bericht van atlasgust zo jan 06, 2013 9:46 am

    Hallo,
    Het verbruik v. d. pelletketel vind ik toch niet weinig.
    Mijn ketel is drie jaar oud,eerste jaar heb ik het verbruik nagegaan en dat was vier ton. De 2 laatste winters + - vier ton en half.
    Het is een losbouw en nageisoleerd, vroeger had ik 3500 a 4000 l.mazout nodig.Mijn ketel is een oekefen 20kw.
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van boxke zo jan 06, 2013 10:42 am

    @lecltijt:

    8 ton pellets ipv 3500 liter mazout is toch wel een verhouding die niet klopt;
    Als de 3500 liter je jaargemiddelde over meerdere jaren was (en niet enkel het vorige jaar omdat dit een zacht jaar was), dan zou je met pellets idd rond de 6.5ton moeten toekomen (hangt af van hoe oud je mazout ketel was - hoe ouder die was hoe lager je pelletverbruik nu). Zou dan toch aanraden om de afstelling van je pelletketel te laten nazien - tenzij je het stookpatroon gewijzigd hebt. Ofwel moet de ketel teveel opstarten per dag, en moet je investeren in een groter buffervat zodat de ketel maar enkele malen per 24h opslaagt.

    Gr, Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 11:47 am

    mijn ketel is pas nieuw, 100procent zeker ben ik nog niet van die 8 ton maar zal er niet ver af zijn ik heb wel geen buffervat dat was niet nodig hebben ze mij gezecht
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van steven zo jan 06, 2013 1:37 pm

    "gezegd"

    een buffervat is zeker een sterk te overwegen optie


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 6:07 pm

    Over ons verbruik van pellets kan ik momenteel nog heel weinig zeggen, maar we hebben momenteel een verbruik van 25kg per dag. En het is niet echt winter. Ik kan niet vergelijken met gas of mazout omdat we deze woning gekocht hebben en volledig gerenoveerd hebben. De achterbouw is vervangen (is ook het leef gedeelte). Het is geïsoleerd met 10cm in de spouw en 15cm op het platte dak (PIR).Het oude deel is enkel de zoldervloer geisoleerd met 18cm glaswol. Dit deel word momenteel ook niet echt verwarmd. Wij hebben 2 verwarmingskringen 1 voor de radiatoren en 1 voor de vloerverwarming. De vloer verwarming is voor het gelijkvloers. Onze installatie is voorzien van een buffervat van 400l waar een zonneboiler op aangesloten kan worden (hierdoor word enkel het bovenste deel van de buffer maar verwarmd). Er was ons gezegd dat we een 4t pellets nodig zouden hebben. We zijn niet van half december aan het verwarmen en er is al 600kg door op minder dan 1 maand.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 8:07 pm

    ik zal in ieder geval contact opnemen met mijn instalateur voor info buffervat,wij verbruiken momenteel plus minus 300kg per week .moet wel zeggen ons huis is relatief goed geisoleert binnen muren yton spouw en dak en plattedaken min 18cm
    totale opervlakte ongeveer 165m²

    Gesponsorde inhoud


    kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW Empty Re: kenmerken Hargassner pelletketel Classic 9/12/14/15/22 kW

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:28 am