Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 55 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 55 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
karentje
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 374
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf zo okt 28, 2012 10:37 am

    @rika 1967: zou je duurdere pellets kopen, die minder warmte geven om van die koek af te zijn of neem je dat er maar bij?
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rika1967 zo okt 28, 2012 10:40 am

    nee zeker niet
    maar het is gewoon het verschil tussen die 2 leveringen
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf zo okt 28, 2012 10:40 am

    I know the feeling.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van dxnature zo okt 28, 2012 10:48 am

    Een hele branderpot vol met koek heel kwaad
    Het is te begrijpen dat als de gaatjes in je branderpotje bedekt geraken de aanblaaslucht mindert en je vlam minder gejaagd en donkerder word. Het probleem met pellets is ook dat bij zowat de meeste producenten de consistentie van de pellets niet constant blijft en je zo goed als elke keer wanneer je nieuwe pellets inkoopt de kachel zou kunnen bijregelen. De MCZ "active" kachels blijken daar beduidend minder problemen mee te hebben alsook de Edilkamin "Leonardo" modellen door hun automatische bijstelling al gaat de vlieger niet altijd op bij mijn kachel. Voorbeeld vind je op onderstaande video.

    succes

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo okt 28, 2012 11:09 am

    heb gisteren 5 palletten green energy bij kristof(zolder) gehaald , niet allemaal voor mij moest voor 4 personen mee brengen , nu maak ik mij toch een beetje ongerust dat ik geen klachten van mijn geburen gaat krijgen waar ik pellets voor mee gebracht heeft, ben nochthans aan mijne 3de jaar bezig met de green enegy en ben er zeer tevreden over , en van koekvorming heb ik geen last , mijn ruit blijft langer proper, en assen denk dat elke pellets assen geven , ga vandaag beginnen aan een nieuwe pallet, ben benieuwd naar de kwaliteit, heb een deville frehel kachel
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rika1967 zo okt 28, 2012 11:21 am

    laat ons de resultaten weten aub
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Annejanne zo okt 28, 2012 11:29 am

    @joske, elke pellet geeft assen, maar er is wel degelijk een verschil. Ik heb verschillende soorten getest en voor mij gaven de green energy de meeste assen en de bioflam de minste. Badger was ook goed maar te duur! Bioflam € 3.40 per zak (via groepsaankoop Limburg), dan is de keuze snel gemaakt Smile


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rika1967 zo okt 28, 2012 11:39 am

    ik zou die bioflam wel ens willen testen
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa zo okt 28, 2012 1:00 pm

    @ uthrex de pellets die ik van men collega van groene kachel heb gehad ! geven ZEER veel dikke witte as vlokken ... koek vorming int korfje ( preceis of ze niet helemaal opgebrand geraken ) duidelijk genoeg ? Smile

    ik herhaal nogmaals ik heb mijn dezelfde maand gekocht en ik heb niet het minste probleem bij mijn pellets ...
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Annejanne zo okt 28, 2012 1:52 pm

    @Rika1967, ik heb je een pm gestuurd.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo okt 28, 2012 1:56 pm

    annejanne
    wat bedoel je met veel assen ? als mijn kachel een ganse week brand aan 8 uren per dag dan heb ong 2 bierglazen vol Smile ik denk ook dat ieder kachel anders reageerd op pellets, als men allemaal dezelfde pellets gingen gebruiken was er maar 1 merk , je kunt het vergelijken met rokers ieder heeeft zijn merk van sigaretten om te stoken Laughing
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Annejanne zo okt 28, 2012 2:02 pm

    Als je bierglazen bedoelt van een halve liter of meer, kan het misschien wel kloppen Smile Mijn kachel lust alles zonder aan de instellingen te prutsen tof


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa ma okt 29, 2012 7:02 pm

    ff off topic ...


    net 2 zakken bio flam getest .... kwou es weten of het echt wel zooooo goed is al iedereen zegt ..
    en idd cheers
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Geert ma okt 29, 2012 7:44 pm

    hier ook Annejanne, de kachel lust alles zonder problemen, er is enkel warmteverschil te voelen tussen de pellets


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4420
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van krusty ma okt 29, 2012 7:52 pm

    idem dito voor mij!
    shadow10
    shadow10
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 66
    Registration date : 20-12-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty green nergy

    Bericht van shadow10 do nov 22, 2012 3:34 pm

    vandaag 1000kg woodpellets gehaald bij groene kachel in zakken van 25kg, prijs 215@
    wat neerkomt op 3.22€/zak van 15kg


    _________________
    mcz nima 11.5kw
    pellets green energy
    30 zonnepannelen 5400 watt/piek
    omvormer Diehl 5300TL
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van MCZ SUITE AIR do nov 22, 2012 4:08 pm

    heb ook al green energy pellets gestookt en branden ook heel goed. juist een klein beetje meer assen, maar dat is geen probleem. als de prijs goed is poets ik mijn kacheltje wel wat meer !!!!


    _________________
    MCZ SUITE AIR  [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    shadow10
    shadow10
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 66
    Registration date : 20-12-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van shadow10 do nov 22, 2012 4:15 pm

    hier de test gedaan met german pellets en daar werd de ruit veel sneller vuil van merkten we
    vorige jaar enkele merken uitgetest een aangezien we weinig verschil merkten, zij we voor de goedkoopste gegaan.
    hier german pellets, agricon en woodpellets geprobeerd...weinig verschil gezien eigenlijk


    _________________
    mcz nima 11.5kw
    pellets green energy
    30 zonnepannelen 5400 watt/piek
    omvormer Diehl 5300TL
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty geteste of ongeteste pellets DIN norm

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 12:24 pm

    Beste mensen,
    Eind vorig seizoen april/mei had ik ingetekend voor een partij Green-energy pellets die volgens de bekende DIN norm zouden zijn. Nu heb ik één pallet aangeschaft en ben gaan stoken in m'n ecotek veneziakachel. Wat een ellende geeft dat. Vuile ruit keer op keer kachel start niet ( ook keer op keer) en harde residuen in het branderbakje. Kachel en pijp geheel extra schoon gemaakt maar niets mag baten.
    De pellets , die weliswaar goedkoper waren, bleken niet de mooie lichte kleur van grenenhout te hebben, ik heb dat ook ervaren bij de Plospan pellets.
    Ik ga dus weer over op mijn vertrouwde Olimp pellets en behoud zo mijn fijne kachel om mijn schip er warmpjes bij te houden.
    Groet,

    Daan
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin za dec 01, 2012 7:03 pm

    green energy heeft dinnorm 7A151,
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    ze zijn idd hardhout, en je kachel lust ze blijkbaar niet.

    dat is de reden dat we altijd meegeven van eerst enkele zakjes te testen voor grote hoeveelheden te kopen van een nieuwe pellet,
    de kwaliteit van een pellet heeft trouwens niets met din of wat dan ook te maken...


    Laatst aangepast door erwin op za dec 01, 2012 8:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van zoom za dec 01, 2012 7:28 pm

    ik heb van de laatste pallet greenenergy ook last van slechte verbranding terwijl de zakken van de vorige levering geen problemen gaven.meer assen,koek in potje en aanslag op ruitje moeilijk te verwijderen.aan de kachel is niets gewijzigd. heb intussen agricon en german getest en geven deze problemen niet. ga nog een zak de lange,badger en bioflam testen.


    Laatst aangepast door zoom op za dec 01, 2012 7:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typfout)
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Uthrex za dec 01, 2012 7:44 pm


    We weten al jaren dat het beenharde pellets zijn. Dus extractie moet echt flink hoger tav Badger ofzo (of andere zachte naaldhout pellets).
    Dat is hier al -tig keren geschreven. Na het aanpassen van wat parameters zullen die wel goed branden.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty green energy problemen

    Bericht van Gast do dec 06, 2012 10:01 am

    pff amai green energy pellets ik ga vandaag andere kopen want warmte genoeg met woodpellets green energy daar houd het ook mee op zijn ze nu enkele weke aan tmengen is beetje beter maar de kachel word nog overhit hotsmokes en heb er 3 ton van gekocht
    ik zet de power op p1 anders gaat het helemaal een ramp worden warmte genoeg maar onderhand mijn kachel kapot
    ik ken nog iemand die daar mee stookt en heeft die problemen niet heeft mischien te maken met de kw van de kachel die van mij is een zware van 12.5 kw en die van hem 9 kw ik ga terug naar pellets die wat minder warmte afgeven dan kan ik men kachel ook wat harder laten werke met de instellingen met hopelijk terug een goed resultaat pfff
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van MCZ SUITE AIR do dec 06, 2012 10:17 am

    ik heb deze ook gestookt en dat ging goed.
    alleen moet je de pellettoevoer omlaag halen anders brand ze te hevig


    _________________
    MCZ SUITE AIR  [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do dec 06, 2012 5:29 pm

    stook al mijn 3de jaar met green energy en ben er heel tevreden over heb een 11kw kachel ,en brand constant op eco stand en altijd lekker warm binnen, moet wel zeggen de laatste pallet die ik gehaald heb dat het ruitje sneller zwart wordt maar dat neem ik er wel bij
    Daniel00
    Daniel00
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 84
    Leeftijd : 61
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Daniel00 ma dec 17, 2012 7:42 pm

    @ mario verbiest:Idem hier: Wij hebben de pellettoevoer van onze Sogno (12kw) ook op -3% gezet (het minimum dus), anders gaat de kachel veel te hevig heel kwaad Aanslag op het ruitje is eenvoudig te verwijderen met een stuk (nat) keukenrol maar dit geheel ter zijde. Ben benieuwd naar de resultaten van andere pellets maar tot nu toe zijn we tevreden met de Green energy.


    _________________
    Nordica Exraflame Teodora: Super kachel. Lust alles   [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Dovre 300G gerestaureerd.
    Green Energy 2012 - 2017.
    Basic Plus 2018 - 2019.
    Perfect Flame 2020 - 2022.
    Erda 2022 -2023 - 2024.
    Agricon ****

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 12 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:01 am