Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    palazetti valt uit


    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do jan 07, 2010 4:46 pm

    Hoi Inge,

    Wij hebben een Palazzetti Silvia, schijnt een van de nieuwste te zijn. We hebben hem vanaf 21-12-09 dus nog niet zo lang. Zoals ik al verteld heb doet hij het van begin af aan niet heel goed. Jammer. De verkoper zei dat hij pas vanaf 11-01 contact kan opnemen met de firma. Er zijn alverschillende mensen op het forum die vertelden dat het waarschijnlijk aan de instelling van de toevoer van de hoeveelheid pellets ligt. Ik hoop na 11-01 meer te weten. Wel balen dat je al zoveel ellende ermee hebt gehad. Van die ontstekingskaars hebben ze ons niets verteld, en ook niet dat het vuurpotje op een gegeven moment vervangen moet worden. Ik wacht het maar af. Hier in Nederland zijn de kachels ook nog niet zo bekend. Ik hoop dat ik voorlopig geen monteur nodig heb. Weet jij trouwens heolang de garantie is voor een Palazzetti kachel? Zelfs dat is niet verteld. Dus over het algemeen ben ik nog niet zo tevreden. Ik hoop dat ze ons kunnen helpen. Spreek je gauw weer.
    Waar woon jij in België?

    gr Mieke
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Block do jan 07, 2010 9:32 pm

    Standaard 2 jaar garantie.

    Dat van die gloeikaars is bij alle pelletkachels hoor, die hebben een beperkte levensduur. Het branderpotje mag in theorie niets aankomen, in theorie dus.

    Zoals bij zoveel zaken is de service na verkoop en de kennis van de monteur het verschil tussen een goeie en slechte kachel.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do jan 07, 2010 10:14 pm

    Block schreef:Standaard 2 jaar garantie.

    Dat van die gloeikaars is bij alle pelletkachels hoor, die hebben een beperkte levensduur. Het branderpotje mag in theorie niets aankomen, in theorie dus.

    Zoals bij zoveel zaken is de service na verkoop en de kennis van de monteur het verschil tussen een goeie en slechte kachel.


    block

    je moet me niet bang maken hè
    volgens een verkoper in een andere topic beweerde hij dat een gloeikaars 1500 maal moet kunnen onsteken,dus in mijn geval zou dat zeker 6 jaar.
    ik vrees dat de branderpot eerder kan barsten,als je veel op de hoogste stand brand doet dat zeker geen goed en de kwaliteit van gietijzer is ook niet meer wat het geweest is .





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 7:49 am

    Inge schreef:Dag Mieke,

    Wij hebben een Palazzetti Ecofire Freddy (van 3 jaar oud); we hebben hem overgekocht samen met het huis dat we vorig jaar hebben gekocht. Al wat ongemakken mee gehad; er is vorig jaar een nieuwe motor geplaatst (wel nog in garantie gelukkig), nu een nieuwe ontstekingskaars (maar dat is blijkbaar normaal na 3 jaar) en het vuurkorfje is aan vervanging toe; ook af en toe foutmeldingen (temp. depression), maar dat is waarschijnlijk gelegen aan onze schouw (te veel trok)en maakt ook vaak veel tril-lawaai; ik heb ook de indruk dat onze pelletkachel, naast pellets, ook veel electriciteit verbruikt ... maar ik weet niet of dit met andere merken ook zo is ... Voor de rest, wel een mooie kachel en als hij brandt, brandt hij ook echt goed. Ik denk dat het belangrijk is dat je de juiste technieker hebt voor de juiste kachel, daar hebben wij eigenlijk nog het meeste miserie mee gehad, ik ben nog steeds op zoek naar de juiste technieker (regio O-vlaanderen, die veel afweet van palazzetti en betaalbaar is !)

    Wat zijn jouw ervaringen met jullie kachel ?

    Grz, Inge

    Ik denk voor wat ik lees in u bericht dat het net tegenovergestelde is i.p.v. teveel trok, veel te weinig trok of rookgasafvoer veel te laag, alles wijst erop dat het in de kachel veel te heet wordt(heb het zelf ook voorgehad en toen bleek dat de rookgasuitlaat voor de helft dicht zat).
    Wat betreft verbruik van zo'n kachel is dat in vol bedrijf een 110 watt en voor de onsteking een 400watt wat naar mijn inziens ni echt veel is,en ik weet niet wat jij veel lawaai noemt, maar het meeste geluid heb ik bij een opstart hetgeen dat logisch is maar eens in bedrijf maakt mijn kachel niet meer lawaai dan mijn ijskast(om u een vergelijk te geven).
    Het is niet plezant hé dat een kachel niet functioneert zoals het hoort, maar zoals in één van vorige berichten al vermeld ligt het niet altijd aan de kachel hoor maar eer aan de verkoper, installateur dat ze al dan niet goed afgesteld wordt. Alle ik hoop dat u hier iets aan hebt Smile

    Grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 2:56 pm

    Wat zijn de kosten dan van zo'n gloeikaars. Gaat de kachel dan niet meer aan als je hem opstart?
    Daar heb ik nog geen last van. Bij mij gaat hij alleen uit als hij op eco brandt. Daarna blijft hij maar pellets spugen tot ik hem uit zet. Verder geeft hij een soort resonantiegeluid tijdens het branden. Ook hoor je vaak een brommend geluid, net of hij pellets wil geven maar dat niet lukt. Ik hoop dat ze volgende week komen kijken.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 3:26 pm

    M. Oranje schreef:Wat zijn de kosten dan van zo'n gloeikaars. Gaat de kachel dan niet meer aan als je hem opstart?
    Daar heb ik nog geen last van. Bij mij gaat hij alleen uit als hij op eco brandt. Daarna blijft hij maar pellets spugen tot ik hem uit zet. Verder geeft hij een soort resonantiegeluid tijdens het branden. Ook hoor je vaak een brommend geluid, net of hij pellets wil geven maar dat niet lukt. Ik hoop dat ze volgende week komen kijken.

    grtz



    oranje
    kijk hier eens,zo heb je een idee --rond de 35 euro kost die

    https://pellets.forummotion.com/installatie-en-onderhoud-f74/wisselstukken-t2043.htm

    zouden die andere ongemakken niet van je schoorteeninstallatie voortkomen ?




    GR FLEUR
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 3:44 pm

    Ik heb een pijp vanaf de kachel gelijk op 2,5 mtr door de muur naar buiten. Vandaar dat wij een pelletkachel hebben gekocht want dan hoefden we geen schoorsteenkanaal aan te leggen door het hele huis naar boven. Dan ben je voor het kanaal alleen al 3000 euro kwijt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 8:37 pm

    M. Oranje schreef:Ik heb een pijp vanaf de kachel gelijk op 2,5 mtr door de muur naar buiten. Vandaar dat wij een pelletkachel hebben gekocht want dan hoefden we geen schoorsteenkanaal aan te leggen door het hele huis naar boven. Dan ben je voor het kanaal alleen al 3000 euro kwijt





    oranje

    gaat die pijp eerst 2,5 meter omhoog en dan horizontaal door de muur en dan ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 8:46 pm

    ja dat klopt en dan koomt hij buiten uit. er moet nog een rozet op, die hadden ze vorige keer niet bij zich
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 8:58 pm

    M. Oranje schreef:ja dat klopt en dan koomt hij buiten uit. er moet nog een rozet op, die hadden ze vorige keer niet bij zich




    heb je dan geen terugslag dat je kachel uitslaat op eco-stand ?
    heb je ook geen bang voor roetgevel oranje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 9:19 pm

    ja hij gaat inderdaad uit op eco-stand. maar volgens de installateur hoef je juist niet boven het dak uit te komen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 9:28 pm

    M. Oranje schreef:ja hij gaat inderdaad uit op eco-stand. maar volgens de installateur hoef je juist niet boven het dak uit te komen.






    ik zou er toch zo vlug mogelijk die rozet opplaatsen en de kachel eens laten afregelen door betreffende installateur.
    wat de hoogte van die buis betreft ben ik toch van een andere mening






    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 9:49 pm

    heb jij er ervaring mee? Volgens mij weer je waar je over praat.

    gr Mieke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 10:08 pm

    M. Oranje schreef:heb jij er ervaring mee? Volgens mij weer je waar je over praat.

    gr Mieke



    ja mieke ,er is eigenlijk maar 1 gouden regel
    T-STUK rechtstreeks op de kachel en recht omhoog tot boven de nok van het dak
    alle andere vormen kunnen afwijkingen geven aan de goede werking van je kachel,maar met mooie praat is daarmee jou probleem nog niet opgelost.
    hou ons verder eens op de hoogte na de komst van jou installateur.





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 10:13 pm

    zal ik zeker doen

    Doei fijn weekend
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van steven vr jan 08, 2010 10:32 pm

    Oranje,

    Als je geen problemen wil, dan moet de schouw tot boven het dak (ongeveer 0,5 meter).


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 08, 2010 11:47 pm

    Ik baal hier ontzettend van. waarom is mij dit niet gezegd. Zijn er nog meer mensen met een pelletkachel die een doorvoer door de muur hebben? Zonder problemen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 9:40 am

    Beste,

    Er zijn verschillende toestellen waarbij je een aansluiting met muurdoorvoer perfect kan haalbaar maken(dat wil niet zeggen dat het mag)door de parameters apart af te stellen.
    Nog maar eens de uitleg: een schouw die niet bovendaks uitmond heeft geen natuurlijke schoorsteentrek dus dien je de paramters te veranderen van de extractiemotor, dit heeft als gevolg dat het rendement mee omlaag gaat uiteraard. Verder nog volgende bij een schouw met muurdoorvoer.... Een pelletkachel werkt op stroom, valt de stroom uit zullen de pellets in de opvangbak verder opbranden en zal er rook in de kamer komen. Niet veel want het zijn weinig pellets maar het gebeurd. DUS is het beste een schouw die bovendaks uitmond ipv muurdoorvoer MAAR kan het technisch gezien wel.
    Uiteraard ligt de kostprijs van een volledige schoorsteen hoger dan van een muurdoorvoer dus heb ik wel begrip voor de keuze van sommige mensen om eerst zo te werken en op een later tijdstip dit aan te passen.

    Groetjes,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 11:07 pm

    Hallo, heb dit probleem ook gehad en de oorzaak was de te lage instelling voor aanvoer pellets.
    Dit werd opgelost door de technieker die deze heeft aangepast. Daarna nooit geen probleem meer gehad.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Block za jan 09, 2010 11:31 pm

    Mocht die schouw voor terugslag zorgen, wat zeker kan. Gaat je palazzetti wel een foutcode aangeven. Volgens de omschrijving van het probleem denkt de kachel dat alles prima in orde is, en daarom denk ik eerder aan gelijkaardig geval als oreo.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 9:45 am

    ik heb inderdaad nog nooit een foutcode gehad. En gisteren toen het zo koud was heeft dde kachel perfect gebrand zonder problemen. Toen bleef de eco temperatuur ook netjes op de ingestelde temperatuur en niet hoger. Wat heeft oreo precies voor probleem gehad?

    gr Mieke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 3:45 pm

    Ik had ook het probleem dat ik het vvur niet kon aanhouden. Te weinig aanvoer van pellets.
    Iedere keer dat de schroef aangestuurd wordt draait deze voor x aantal seconden. Deze zijn instelbaar in het menu (zie instructies hieronder). Van zodra deze tijd wat langer werd ingesteld = meer pellets was het probleem opgelost.

    Toegang tot het Servicemenu : (On) + (pijltje omhoog) samen indrukken.
    Password : Eerste 3 cijfers van het Uur.

    Okay ik ben eruit, de eerste drie cijfers kom je in het service-menu. Hier kan je enkel de tellers voor onderhoud e.d. resetten, je kan de worm niet bijsturen.

    Met de code 184 zit je in het hart van de sturing en kan je onder het menu don. scr de draaitijd van de schroef verhogen of verlagen. Wel opletten er is nog een menu D scr dit is niet hetzelfde!

    don. scr
    1.3 "

    http://home.scarlet.be/~jm090441/Afb085.jpg

    De schroef draait met elke activatie dus in dit voorbeeld 1.3 seconden. Als je deze lager zet naar 1.1 seconden krijg je dus minder pellets.

    PS: Kan iemand met een ecofire of palazzetti eens testen of 184 bij hun ook werkt?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van jeanhup zo jan 10, 2010 11:15 pm

    M. Oranje schreef:Ik baal hier ontzettend van. waarom is mij dit niet gezegd. Zijn er nog meer mensen met een pelletkachel die een doorvoer door de muur hebben? Zonder problemen?
    De muurdoorvoer of je hoogte (2,5 meter is ruim voldoende om de gewenste natuurlijke trek te genereren) zal waarschijnlijk niet het probleem zijn. Waarschijnlijk wel dat er nog geen kap op zit. Je moet minimaal een roosterkap voorzien zodat de wind niet de uitlaat kan doen blokkeren. Bij een onbeschermde horizontale uitlaat krijg je ongewenste wervelingen die de doorstroom van rookgassen tegenhouden en je schouwtrek verminderen. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog kans op inregenen.
    Overigens zal een gewone rozet aan de buitenkant ook niet echt optimaal zijn. Vraag dus om een roosterkap:
    palazetti valt uit - Pagina 2 705_TIN. Kost bijna niks zo'n ding (€14,- ex BTW).

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast ma jan 11, 2010 5:50 pm

    Dank je dat is een goede tip. Jullie helpen me wel allemaal. Hartstikke leuk.

    Gr Mieke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 5:00 pm

    En zijn de problemen inmiddels opgelost ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast vr jan 15, 2010 7:24 pm

    ze zijn vandaag geweest en de instellingen zijn aangepast. Hij brandt nu als een tierelier (maar dat was vorige keer ook de eerste dag). Ik hoop dat het zo blijft. Dank je

    gr Mieke

    Gesponsorde inhoud


    palazetti valt uit - Pagina 2 Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:32 am