Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 41 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 41 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van steven do nov 13, 2008 9:06 pm

    Adres: Weeldestraat 158
    Merken: Edilkamin, TMC, Fair, Palazzetti
    T: 014/655887
    Email: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Website: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van steven za dec 19, 2009 9:00 pm

    opletten, kent niet zoveel van pelletkachels. Weet bijvoorbeeld niet wat een jaarlijks onderhoud betekent.

    Het is niet de eerste keer dat ik dit over deze verkoper hoor.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 10:02 pm

    wij hebben bij deze leverancier in 2007 een edilkamin model iris gekocht ,deze kachel zou in eerste instantie geleverd en geplaatst worden , maar zo is dat niet gelopen , ik moet zeggen , hele vriendelijke mensen , en ik vermoed dat zij alles weten van schouwen en kolen-of hout gestookte kachels , echter niet van pelletkachels ,
    een tijdje terug al eens gebeld over onderhoud van de kachel , maar heb me laten afschepen ,
    een paar maanden terug dit forum ontdekt , en veel te weten gekomen door jullie ,waarvoor dank .
    zo ook gelezen over jaarlijks onderhoud , wij reinigen de kachel dagelijks , asbakje uitzuigen , om de paar weken een potje waar as in zit aan de achterkant van de kachel , maar nu rook je de kachel zo sterk , niet normaal , ik gebeld naar firma baxvloemans , ik moet zeggen vrijdag voor kerstreces , maar ja ook dan kan er iets kapot gaan ,
    mevrouw zei dat een onderhoud niet nodig is maar dat je wel eens de kachel uit moet zuigen , zij zou het nog navragen en het na de kerstvacantie laten weten , wel meldde ze dat wij pellets bij hun kunnen kopen , merk edilkamin , 900 kilo 300 euro , op dit forum heb ik het merk nog nooit zien staan als merk pellets ,
    het triest vind ik dat ik als klant meer weet over de kachel dan de verkoper , haar antwoord had beter kunnen zijn , mevrouw ik weet daar niet genoeg over , ik geef iemand anders of bel me terug ,
    deze dag heeft mijn man de kachel en buizen helemaal uitelkaar gehaald , alles uitgezogen , kilo's as uit de afvoer , als ik foto's zou kunnen plaatsen schrik je van het resultaat , met een hogedruk op lucht de kachel verder uitgeblazen , kachel brand als een zonnetje ,
    maar technisch weet ik niet of wij nu iets verwaarlozen , nu heb ik wel een aantal gebruiksaanwijzingen van steven opgestuurd gekregen ,
    ik denk dat onze kachel meer kan dan dat wij nu weten , bijv, opstarten net als de cv opstart , lijkt me prettig als hij al aan is als je thuis komt ,
    en dat is wat ik bedoel te zeggen , ik denk dat wij de kachel niet optimaal gebruiken , hoewel wij erg tevreden zijn met de kachel en zijn prestaties .
    dus alle raad van eventuele slimme en deskundige forumleden zijn welkom
    groetjes


    Laatst aangepast door petra op za dec 19, 2009 10:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toetsenbord slaat regelmatig de letter t over)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 10:11 pm

    petra

    welke uitlaat heeft jullie kachel
    is het een buis recht omhoog of loopt die eerst een eind horizontaal ?
    kan je die eens beschrijven?




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 10:21 pm

    heb mijn man net even op laten meten , vanuit de kachel 2 meter omhoog , dan 1 meter horizontaal dan door platdak dubbelwandig eruit .
    horizontale stuk is niet helemaal horizontaal maar licht omhooglopend
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 10:25 pm

    petra schreef:heb mijn man net even op laten meten , vanuit de kachel 2 meter omhoog , dan 1 meter horizontaal dan door platdak dubbelwandig eruit .
    horizontale stuk is niet helemaal horizontaal maar licht omhooglopend




    petra

    er zat zeker veel as in het horizontaal gedeelte ?
    horizontale buizen zijn steeds een boosdoener voor alle kachels



    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van steven za dec 19, 2009 10:29 pm

    Petra,

    Als uw man dat allemaal al gedaan heeft, dan is er al veel gebeurt.

    Neem eens contact op met de invoerder van Edilkamin in België, nl Girretz. Ik denk niet dat ze naar Nederland zullen komen, maar ze kunnen tenminste uw verkoper uitleggen wat er dient te gebeuren.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 10:35 pm

    ja dat zal ik doen steven , dat heb ik al eens gedaan , maar blijkbaar is frans de voertaal en dat gaat mij niet lukken , wel heb ik ooit een iemand van die firma aan de telefoon gehad die wel nederlands spreekt maar telefonisch lukt dat niet zo ,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van steven za dec 19, 2009 10:37 pm

    Petra,

    Ze hebben daar 1 persoon die perfect nederlands spreekt.

    Stuur hun een mail en zeg dat je van het pellletforum bent. Dat werkt soms.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:48 pm

    Ik kan me inbeelden als je na 2 jaar branden nog nooit de kachel onderhoud gegeven hebt en de buizen nog nooit uitgekuist hebt dat het inderdaad de moeite is wat daar van as inligt.Om de 2 maanden kuis ik eens de buis uit die van de kachel naar de schouw loopt en ook het opvangbakje onder de plaat wisselaar stofzuig ik dan uit.Niet dat er dan al gigantisch veel inligt maar kan me inbeelden na 2 jaar, ...... geen wonder dat de kachel terug beter brandt :-)
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Annejanne zo dec 20, 2009 4:03 pm

    Petra,
    In de handleiding staat beschreven hoe je de kachel kan programmeren. Hier slaat ze 's morgens aan om 7 uur en gaat terug uit om 22 uur, tussendoor kan je ze handmatig uitzetten en ook terug aanzetten.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 4:17 pm

    @annejanne , bij ons is de kachel nooit juist geprogrammeerd , en wat computerinstellingen betreft ben ik een digibeet , daarom zei ik ook dat onze kachel veel meer kan dan wij weten , maar hij brandt en daar ben ik voorlopig tevreden mee ,c
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van steven zo dec 20, 2009 4:22 pm

    Petra,

    in de handleidingen die ik u gemaild heb, staat hoe je de kachel kan instelllen.

    Met dat programmeren kan je niets verkeerd doen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Bax-Vloemans, Weelde (2381) Empty Re: Bax-Vloemans, Weelde (2381)

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 20, 2024 10:04 am