Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
marnic
pedro
player
7 plaatsers

    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 12:07 am

    Beste forumgebruikers,

    Op het forum wordt heel wat neergeschreven over het al dan niet goed zijn van de verschillende merken van pellets. Ikzelf heb tot nu toe nog geen andere pellets gebruikt dan Mandi pellets. Wat ik me echter afvraag' en er zullen waarschijnlijk wel meer mensen zijn' is wat zijn momenteel de beste pellets qua prijs/kwaliteitsverhouding. Hierover lopen mijn inziens de meningen nogal uiteen. Ik ben heel benieuwd welke pellets hier uitkomen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    MVG, Benny67
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van player di feb 02, 2010 7:59 am

    Hoi Benny,
    Ik vrees dat ik geen eenduidig antwoord kan geven op je vraag. Uit de ervaringen die ik lees op het forum is de combinatie pellet vs. kacheltype al een verschil. Iemand die tevreden is met Mandi zal dan bvb ontevreden zijn van een ander merk.
    Zo is er ook een topic geweest dat bepaalde gebruikers klaagden over de kwaliteit van de green energy pellets terwijl deze door andere gebruikers positief werden bevonden.

    Wat ik zou aanraden... Kijk in de buurt eens rond naar pelletverdelers en ga een paar zakjes ophalen. Kijk dan even na of die pellets je bevallen en indien ja, dan kan je overwegen om je zo'n pallet pellets te kopen voor het komende stookseizoen.
    Ikzelf stook met Mandi waar ik ook content van ben, maar ben nu ook al eens een paar zakjes green energy gaan halen en vond dat deze ook goede warmte gaven met minder assen. Het zou een soort van hobby moeten worden om na te gaan welke pellets (momenteel) het beste zijn.
    Een merk dat momenteel goed is, kan volgend jaar ook weer mindere kwaliteit zijn afhankelijk van de aangeleverde grondstoffen aan de pelletfabriek.

    Hopelijk is dit een beetje duidelijk?


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 8:01 am

    benny

    deze vraag zal terug lange discussies teweeg brengen en kan nooit degelijk opgelost worden omdat hier zoveel elementen meespelen dat je het op den duur niet meer weet of er niet aan uitgeraakt
    vb ; ik koop mijn badger pellets in aan 3.75 euro /per pallet maar deze worden voor die prijs GRATIS IN MIJN GARAGE GEZET.
    ik weet ook dat er in de makro soms pellets te koop zijn aan 3.14 euro of zelfs nog goedkoper ,wil ik deze pellets kopen moet ik
    100km rijden om amper 700kg van deze pellets op te halen (bereken maar eens wat deze pellets mij zouden kosten /wintervoorraad )
    verder heb je dan nog gans de problematiek van in welke kachel je ze brand of de afstellingen ervan ?? ik hou het eerder bij de uitlaat van de kachel ,maar daar heeft ieder zijn eigen mening over.

    naar mijn mening moet ieder het uitzoeken voor zichzelf ,maar ook eens de vervoerskosten durven erkennen of de sleur die je er aan hebt en nu zal ik terug met die laatste zin veel kritiek op mijn hals halen maar ik zeg het nogmaals ;waarom moeilijk maken als het makkelijk kan en ze voor mij op de vloer gepresenteert worden. study amai





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 8:50 am

    Dag benny,

    Ik moet mij aansluiten bij fleur en player.
    Ikzelf heb reeds Badger, Mandi, Hogramix, Heizprofi en Edelkamin pellets geprobeerd.
    Ze staan ook in de volgorde van de kwaliteit die ze "IN MIJN KACHEL" hadden.
    Als ik reken hoe ver ik ze moet halen.
    Heizprofi 3 km. , Badger 5km., Edelkamin 5 km., Mandi 11km., Hogramix 28 km.
    Op prijs
    Hogramix, Heizprofi, Mandi, Badger en Edelkamin.
    Op "warmte".... op verpakking....Op beschikbaarheid...
    Ik kan hier nog een eindje mee doorgaan.
    Ik brand meestal Badger omdat deze "properder" is, niet ver moet gehaald worden, de zakken mee kunnen met het papier enz. maar het zijn wel de duurste (in de streek).
    Dit hadden evengoed Mandi's kunnen zijn maar ik moet verder en ze hebben ze niet altijd in stock + ik moet ze eerst op een winkelkar laden enz. enz.
    Moest ik dicht bij Reningelst wonen dan brande ik Hogramix en bespaarde ik 20% op de stookkosten maar moest ik mijn kachel eens meer poetsen.
    Zo ligt voor iedereen het belang op een andere plaats en is de kachelafstelling soms beter voor de één dan voor de andere.
    Veel zoekgenot naar de "beste pellets" en eens u die gevonden hebt... zal je ook nog wel eens andere proberen... zoals iedereen. tof
    Groetjes.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van pedro di feb 02, 2010 1:51 pm

    Benny,
    het is zoals er hier wordt gezegd,verschillende soorten uitproberen kan zeker geen kwaad,en dan kan je voor jezelf uitmaken welke de beste zijn...

    Grtzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    marnic
    marnic
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 30-01-09

    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van marnic di feb 02, 2010 6:54 pm

    heb ook al verschillende merken geprobeerd en voor mij vind ik badger de beste waarom minder kuiswerk en meer warmte minder verbruik ze zijn wel iets duurder dan de andere alle duurder weet ik zo niet als je anders 7zakken verbrand in de week aan 3.75euro of 6zakken badger aan 4euro reken zelf maar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 7:15 pm

    Hallo, wij hebben badger en heiz profi. Qua verbruik is heiz bij ons het zuinigst en ook de meeste warmte. Badger is ook goed, ruitje wordt niet zo vlug vuil. Ook de aankoop was heel positief. Reclame gevolgd bij makro en dan een rode telefoon naar colruyt en de heiz profiepellets kwamen aan de prijs van 3.14 euro. Direct een pallet besteld.
    bounce christel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 7:18 pm

    De waarheid wordt dikwijls door onwetendheid geweld aangedaan. Ook Makro levert op vraag aan huis, rechtstreeks van de leverancier en ZONDER meerkost.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 7:32 pm

    hobbymachine schreef:De waarheid wordt dikwijls door onwetendheid geweld aangedaan. Ook Makro levert op vraag aan huis, rechtstreeks van de leverancier en ZONDER meerkost.





    hobbymachine

    niemand weet dat zeker en nooit werdt eerder vermeld op het forum ?
    is dit met beperking van een aantal km



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 7:51 pm

    Makro levert vanaf 2 palletten gratis aan huis.
    Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd omdat ze altijd uitgeput zijn van stock, maar vanzodra ik een zakje kan bemachtigen probeer ik het.

    Wie de reklame folder van Makro krijgt zou dit normaal moeten weten het staat er steeds bij gratis leveren VANAF 2 palletten

    Greets

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 8:32 pm

    Mpeter schreef:Makro levert vanaf 2 palletten gratis aan huis.
    Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd omdat ze altijd uitgeput zijn van stock, maar vanzodra ik een zakje kan bemachtigen probeer ik het.

    Wie de reklame folder van Makro krijgt zou dit normaal moeten weten het staat er steeds bij gratis leveren VANAF 2 palletten

    Greets

    Peter


    peter

    ik vraag mij toch af of ze naar brugge zouden komen met 2 paletten ?



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 8:43 pm

    Hallo Fleur

    Er staat geen straal bij en het is niet Makro die dat organizeerd maar de leverancier van makro zelf.
    Er is een in regio gent en zo ver is brugge nu ook weer niet.
    Misschien eventjes kontakt opnemen vragen staat vrij.
    Een nee heb je, een ja kan je krijgen denk ik dan.

    Hier alvast de gegevens van eke

    Open van maandag tot zaterdag
    van 7u15 tot 20 u (op vrijdag tot 21u)

    Makro nv
    Savaanstraat 1
    9810 Eke

    Tel.: 09/382.40.00
    Fax: 09/382.40.10
    Fax Food: 09/382.40.13
    Fax Non Food: 09/382.40.14

    Als ik nog eens ga zal ik de vraag stellen of er een regio aan verbonden is en mocht het hier dan nog niet staan dan vermeld ik dat wel.

    Greets

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 8:57 pm

    peter

    bedankt voor de info
    zal eens kontakt nemen met makro ,je moet ze dan ook nog kunnen kopen in een folder -aanbieding natuurlijk.
    ik vraag me trouwens ook af waarom er hier nog gezeur is over een groepsaankoop ;makro is met zen prijzen zeker DE goedkoopste en als die dan nog gratis voor je deur worden afgezet ,daar kan toch geen enkele pelletverkoper tegen concureren wat?




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 10:36 pm

    makro zet die 2 palletten niet gratis voor je deur tijdens de promotieprijs. Ik weet dat Makro 6% winst neemt op zijn pellets als ze een promotie doen. Dat weet ik omdat ik zelf lever aan Makro
    Op 1 pallet is dat 10 euro. 2 palletten dus 20 euro. Vrachtwagen met chauffeur kost 50 euro per uur. Reken zelf maar
    Als ze het doen, laat het me weten, maar ik denk dat ik je niet meer zal horen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 2:54 am

    Het staat zo dikwijls op hun folder gratis leveren vanaf 2 palletten maar ik ga niet verder diskuteren ik ga gewoon naar de makro en vragen staat vrij.
    Jammer dat hier zoveel leveranciers zitten zowel van kachels als pellets en dat er zo met de prijzen gespeeld word.
    Iedereen moet winst maken maar dat dachten sommige banken ook tenslotte is de kleine man 2x de duppe geweest.

    Ik dacht toch wat ze op de folder zetten moeten ze nakomen anders is dat verkeerde informatie en kan je hiermee naar de rechtbank stappen.
    Meer dan 25jr. Klant bij makro en tot nu toe ben ik altijd korrekt behandeld met defecte toestellen of services dat kan je niet zeggen van sommige kleinhandelaars.

    Mvg

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 6:58 am

    jozef1 schreef:makro zet die 2 palletten niet gratis voor je deur tijdens de promotieprijs. Ik weet dat Makro 6% winst neemt op zijn pellets als ze een promotie doen. Dat weet ik omdat ik zelf lever aan Makro
    Op 1 pallet is dat 10 euro. 2 palletten dus 20 euro. Vrachtwagen met chauffeur kost 50 euro per uur. Reken zelf maar
    Als ze het doen, laat het me weten, maar ik denk dat ik je niet meer zal horen

    Ik heb dat in Machelen eens gevraagd toen ik de eerste maal pellets ging halen en dat kwam erop neer dat ik voor één pallet 65€ vervoerskost moest betalen en per bijkomende pallet 5€ en toen stonden ze wel in promo.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 11:28 am

    Beste,

    hier wordt wel afgeweken van mijn vraag, wat zijn de beste pellets prijs/kwaliteitsverhouding? Het begint hier meer te gaan over het al dan niet gratis leveren van de pellets door de makro. Het kan zijn dat de pellets van de makro tot de beste pellets behoren wat betreft prijs/ kwaliteitsverhouding. Wat de kosten voor de levering van deze pellets zijn doet hier niet terzake.

    MVG, Benny67
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 12:45 pm

    Ok ik kom net van Makro Machelen.
    Ik heb voor clean fire pellets 3.41€ als je meer dan 10 zakken neemt en anders komt het op 3.51€ per zak.
    Voor het vervoer zijn er 3 zones dat ze aanrekenen.
    Ik woon ongeveer 10km van de Makro Machelen vanaf en de eerste pallet is 40€ vanaf de volgende pallet moet je 6€ per pallet bij rekenen.
    Dus 2 palletten zou in mijn geval 45€ zijn , 3 palletten 50€ enz.
    Ze leveren ENKEL zaterdags.
    De pallet is gratis omdat dit een wegwerp pallet is.
    Europalleten rekenen ze 12€ aan maar als je die dan terug binnen doet krijg je deze terug.
    Dit ben ik vandaag gaan vragen en heb meteen 40zakjes pellets meegebracht.
    40x 3.41 = 136€ voor 600Kg.
    Hoe deze gaan branden weet ik niet het is 100% dennenhout (ter info)en ze hebben maar 1 soort.
    Vermits ik zo kort tegen de makro woon is het in mijn geval beter dat ik met een aanhangwagen meteen 1 pallet ga halen.
    Vannaf morgen ga ik de nieuwe pellets proberen en we zien wel hoe deze branden dan laat ik jullie mijn bevindingen weten.

    Mvg.

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 12:49 pm

    Benny 67 schreef:Beste,

    hier wordt wel afgeweken van mijn vraag, wat zijn de beste pellets prijs/kwaliteitsverhouding? Het begint hier meer te gaan over het al dan niet gratis leveren van de pellets door de makro. Het kan zijn dat de pellets van de makro tot de beste pellets behoren wat betreft prijs/ kwaliteitsverhouding. Wat de kosten voor de levering van deze pellets zijn doet hier niet terzake.

    MVG, Benny67


    benny67

    reken jij dan nooit de vervoerkost bij aankoop van jou pellets ?
    dan zou je soms versteld staan wat voor prijzen daarvoor aangerekend worden ,als je ze zelf gaat ophalen komt het nog duurder.
    makro levert zowiezo de goedkoopste/kwaliteit pellets en voor de personen die naast de makro wonen een gouden zaak ,



    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Uthrex wo feb 03, 2010 12:59 pm

    Fleur,
    Het gaat over de prijs/kwaliteit. Dus de volledige prijs ten aanzien van de kwaliteit. De prijs van het vervoer kan er bijgemeld worden (indien nodig)
    Ik kan prachtige pellets kopen, zonder stof en bangelijk goedkoop, voldoen aan de meest denkbare normen voor een prijs die je nooit gaat geloven.
    Ge moet ze wel zelf in Polen gaan halen. Oh ja, zitten ook nog niet in zakken en het zou kunnen dat je de bomen eerst zelf nog moet kappen (nvt dus).
    Dus, een kleine oproep:
    Blijf on-topic voor ik weer ne ganse namiddag op het rode kruisje moet gaan zitten klikken (de post delete knop). Benny67, je hebt gelijk Wink

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 1:04 pm

    Ook ik reken vervoerkosten dat is tenslotte ook brandstof dacht ik.
    Als ik zelf naar de makro moet rijden kost dat ook geld en brandstof gelukkig rijd ik er 1x langs per week voor naar mijn ouders te gaan dus als deze pellets goed branden ga ik daar goed gebruik van maken.
    Wat de kwaliteit betreft zullen we zien ik heb ze nog niet gebrand dat komt dus later.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 1:08 pm

    Mpeter schreef:Ok ik kom net van Makro Machelen.
    Ik heb voor clean fire pellets 3.41€ als je meer dan 10 zakken neemt en anders komt het op 3.51€ per zak.
    Voor het vervoer zijn er 3 zones dat ze aanrekenen.
    Ik woon ongeveer 10km van de Makro Machelen vanaf en de eerste pallet is 40€ vanaf de volgende pallet moet je 6€ per pallet bij rekenen.
    Dus 2 palletten zou in mijn geval 45€ zijn , 3 palletten 50€ enz.
    Ze leveren ENKEL zaterdags.
    De pallet is gratis omdat dit een wegwerp pallet is.
    Europalleten rekenen ze 12€ aan maar als je die dan terug binnen doet krijg je deze terug.
    Dit ben ik vandaag gaan vragen en heb meteen 40zakjes pellets meegebracht.
    40x 3.41 = 136€ voor 600Kg.
    Hoe deze gaan branden weet ik niet het is 100% dennenhout (ter info)en ze hebben maar 1 soort.
    Vermits ik zo kort tegen de makro woon is het in mijn geval beter dat ik met een aanhangwagen meteen 1 pallet ga halen.
    Vannaf morgen ga ik de nieuwe pellets proberen en we zien wel hoe deze branden dan laat ik jullie mijn bevindingen weten.

    Mvg.

    Peter




    peter

    ik woon hier 50km van de makro dus zal dit wel het hoogste tarief van de drie zijn !
    ik betaal voor 1 pallet badger -----3.75x65= 243.75
    voor makro pellets /1 pallet--------3.41x65= 221.65
    makro pellets in promo vb-----------2.87x65= 186.55

    in het beste geval als ze bij makro in promo/prijs verkocht worden is er een verschil van 35.20 euro -voor die prijs krijg ik ze zeker niet aan huis geleverd --ze beweren dan nog of schrijven in de folders gratis geleverd --zijn dezelfde verkoopstunts zoals in de colruyt met hun beroemde RODE telefoon heel kwaad




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 1:34 pm

    Mommenteel brand ik Horgamix din 35731 en die betaalde ik 4€ per zak ze hebben deze met de kachel geleverd.(anders moet je ze zelf gaan halen)
    Deze branden redelijk maar als ik de Kwh waarde bekijk dan 4800Kwh/kg voor Hogramix en voor Clean Fire 4700Kwh /Kg of dit verschil voelbaar gaat zijn of verbruik zal ik pas weten over enkele dagen.
    In mijn geval is dat toch een verschil van 0.59cent / 15kg (zak)
    Mijn verbruik ligt ongeveer tussen 800gr a 1Kg / uur. (FlumenFire 12 Kw slecht geisoleerd huis met tochtgaten)

    Vermoedelijk weten de meeste forumleden wel de merken en hoe ze branden er zit misschien een verschil van kachel tot kachel maar het princiepe van een pellets verbranding is hetzelfde.

    Wat vervoer betreft moet ieder voor zichzelf uitmaken denk ik maar als je 40km moet rijden zit je winst al gauw in je eigen brandstof.
    Of je zou een aanhanger moeten hebben en genoeg stokeerruimte.
    een aanhanger van 1T huren kost ook snel 50€.

    Grts

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gast zo feb 28, 2010 2:31 am

    Prijs kwaliteit behoren de pellets van de makro meer bepaald woodpellets van delhezbois zeker tot de top !
    Ik stook ook deze pellets en ben tot op heden zeer tevreden over deze pellets...dus prijs -kwaliteit voor een topproduct.
    Ik stook deze pellets in een MCZ , type club "met het active system".
    Heb reeds eerder "granilux, badger en mandi gestookt bij wijze van test maar merk weinig verschil met de pellets van delhezbois.
    Heb ook al bioflam en de pellets van de Aveve (german pellets) geprobeerd ...met hetzelfde resultaat.
    Dus voor mij zijn prijs -kwaliteit de pellets van de makro in casu de pellets van Delhezbois de beste !
    Let op ...dit is zo voor mijn kachel die zich blijkbaar zonder problemen aanpast aan de pellets die ik stook op voorwaarde dat ze van goede kwaliteit zijn.
    Moest ik niet naar de prijs kijken dan zou ik gaan voor "Mandi" en als ik zuiver ecologisch zou denken voor "badger" pellets die ook goed zijn ....maar verpakt zijn in papieren zakken in tegenstelling tot al de andere merken die met plastic zakken werken.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Philip zo feb 28, 2010 7:51 am

    nja zoals ik al is schreef
    ik kan hier ook aan badger raken aan 3,75 maa ik heb geen aanhangwagen of trekhaak anders kon ik 1 lenen
    dus als ikke mijn camionetje moet huren is het prijsvoordel er af
    en voor die prijs komen ze mijn een pallet mandi aan mijn deur afzetten waar ik heel tevreden mee stook

    maar fadocheetah

    als je over een deftige aanhangwagen beschikt reken dan ff uit
    pak 50 km x2 heen en trerug aan een gebruik van 8 liter tot 10liter (ik neem hier wat van een lichte camionette)
    zou je niet gek veel in brandstof moeten betalen
    echter als je een paar x heen en terug moet rijden is het niet meer rendabel


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding??? Empty Re: Wat zijn nu eigenlijk de pellets met de beste prijs/kwaliteitsverhouding???

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:12 am