Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    eerste onderhoud Saey Neema


    Gast
    Gast


    eerste onderhoud Saey Neema - Pagina 2 Empty Re: eerste onderhoud Saey Neema

    Bericht van Gast di maa 30, 2010 8:03 pm

    Ga ik doen, bedankt voor de tip
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    eerste onderhoud Saey Neema - Pagina 2 Empty Re: eerste onderhoud Saey Neema

    Bericht van ss wo apr 11, 2012 1:26 pm

    Gisteren weer een groot onderhoud gedaan op onze Neema. Weer zijn de pads van de rookkanalen gebroken (zestal keer groot onderhoud op 3 winters en dus 12 pads gebruikt), blijkbaar moet je die dus gewoon ieder groot onderhoud vervangen (zijn er mensen die ze kunnen recupereren? En hoe?). Alles gepoetst en tot de constatatie gekomen dat ik sedert vorig jaar enkel de Makro-pellets en Badger gebruikt heb, het resultaat is gewoon te zien bij het demonteren van de kachel; amper vuiligheid in de kanalen!!! In drie jaar is het de eerste keer dat ik merk dat het onderhoud eigenlijk onnodig was. In het T-stuk een stevige koffiekop as en voor de rest hier en daar wat vliegas. Pellets branden is op die wijze toch echt wel "proper"! Ik heb er tevens gebruik van gemaakt om de koord (12mm) van de deur te vervangen, wat prutswerk om de lijm van de oude koord te verwijderen, maar toch, vlot afgewerkt en de kachel werkt alweer perfect.
    Als je een beetje handig bent lukt het in 2 a 3 uren...
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    eerste onderhoud Saey Neema - Pagina 2 Empty Re: eerste onderhoud Saey Neema

    Bericht van Uthrex wo apr 11, 2012 9:07 pm

    Ik verwijder de lijmresten met een staalborstel op mijn boormachien. Bij het volgende onderhoud ga ik is bekijken om die pads te vervangen door een koord.
    De koord van het deurtje vervang ik pas tegen het volgende stookseizoen. Als die deur nog een half jaar dicht blijft, heeft die nieuwe koord volgens mij al een flink stuk van de elasticiteit verloren.

    Mvg,
    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    eerste onderhoud Saey Neema - Pagina 2 Empty Re: eerste onderhoud Saey Neema

    Bericht van ss wo apr 11, 2012 10:27 pm

    Als dat lukt met die koord, laat dan iets weten, hier in Ronse vragen ze niet minder dan € 12 per stuk!!! Ik heb na drie stookseizoenen de koord tweemaal vervangen. Toch zeer tevreden van die Saey...
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    eerste onderhoud Saey Neema - Pagina 2 Empty Re: eerste onderhoud Saey Neema

    Bericht van Uthrex wo apr 11, 2012 11:02 pm

    SS,
    Dito hier. Heb er nog nooit last mee gehad. Ben blij dat ik indertijd geen kachel heb gekocht met veel toeters en bellen. Duwen op start in oktober en in april/mei gaat die terug uit. Jah, met de wekelijkse stofzuigtoestanden hé. Maar daar is ook alles mee gezegd.

    Mvg,
    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.

    Gesponsorde inhoud


    eerste onderhoud Saey Neema - Pagina 2 Empty Re: eerste onderhoud Saey Neema

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:04 am