Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
nick1
pedro
Geert
steven
8 plaatsers

    kenmerken Thermorossi pelletkachel


    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 06, 2009 2:35 pm

    Wij willen ook een termorossi 7000 kopen met mini cv. In ons huis (1885) hebben wij reeds 2 winters overleefd. santa . Wij hebben een oude mazoutkachel met mini cv die versleten is. Wij gaan ook ons huis restaureren en wilde nog wachten met een nieuwe kachel maar terug denkend aan de 16° tot 18° van vorige winter. Daarom willen we toch een nieuwe pellet kachel kopen voordat we isoleren en ons enkel glas naar hoog-rendemensglas. Beneden hebben wij 60m² en boven 30 m².
    kunnen wij nu al een kachel kopen en moeten wij dan niet te hoog gaan in kW. Gaat de kacchel dan niet veel te veel rendement hebben na de verbouwing (energie zuinige woning.
    Steentje kampvuur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van steven zo sep 06, 2009 8:28 pm

    Steentje,

    Een pelletakachel kan moduleren. Die draait niet altijd op maximum.

    Ik wist niet dat de Thermorossi 700 een cv-kachel was?

    De Thermorossi H2O is dat wel.

    Waar heb je gelezen of gehoord dat de 7000 dat kan?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Geert zo sep 06, 2009 8:53 pm

    wij hebben een 7000 is geen cv-kachel, heeft enkel 2 kanalisaties

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van steven zo sep 06, 2009 8:55 pm

    Dat dacht ik ook al en dat is een heel verschil. Je kan de kachel gemallelijk kanaliseren en die werkt heel goed. Ik heb dit al ondervonden op een beurs.

    Ik was even aan mij zelf aan het twijfelen of ik was niet op de hoogte van een nieuwe cv-kachel.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 07, 2009 9:47 am

    Steven, bij nazicht zie ik ook dat het alleen kanalisatie is. Werkt dat ook goed? maar de kachels van MCZ Polar en Nova, kan je daar een mini CV op aansluiten? En heeft iemand daar ervaring mee? confused
    steentje
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van steven ma sep 07, 2009 10:41 am

    Steentje,

    De cv-pelletkachels van MCZ staan hier: https://pellets.forummotion.com/mcz-f4/kenmerken-mcz-cv-pelletkachels-t244.htm

    Ik moet er wel nog een 4-tal bijzetten.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van pedro ma nov 09, 2009 11:46 pm

    Een collega van mij heeft vandaag een Thermorossi 1000 gekocht,nog mensen die zo een toestelletje hebn?Valt alleszins heel goe mee van prijs!!+/- 1450€ excl. btw.

    Ben es benieuwd wat de ervaringen dr mee gaan zijn!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van steven ma nov 09, 2009 11:57 pm

    Pedro,

    Dat is de prijs die ook bij de promoties staat hier op het forum.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van pedro di nov 10, 2009 12:02 am

    Idd Steven,mn collega heeft zn kachel gekocht bij Desender-Desmedt in Aartrijke,twas dringend dus hij heeft ze zelf meegenomen en zelf installeren.Nu hebn ze hem aangeraden dat ie dewoon een buis door de muur mag steken(horizontaal) en that's it.Hopelijk heeft ie dan voldoende schouwtrek!

    hij heeft er tegelijk nog 10zakken Badger bijgekocht aan 3,90€(das de palletprijs,normaal staan ze aan 4€)

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van pedro wo nov 11, 2009 10:30 pm

    vandaag de thermorossi 1000 es in werking gezien!Compact en eenvoudig toestel,simpel te bedienen,heel weinig mogelijkheden om parameters te veranderen(in vergelijking met mijn toesel),kortom,een toestelletje die mijn inziens ideaal is om een kleine ruimte te verwarmen of als bijverwarming!En voor de prijs moetje het zeker niet laten Smile

    Wat ik wel raar vond,is dat er in het pelletreservoir geen metalen rastering was!!??Of komt dit niet bij alle kachels voor?

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 11, 2009 10:36 pm

    Op die hoogte heb je nog geen neiging om de zak te laten rusten op het raster.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van pedro wo nov 11, 2009 10:41 pm

    Eventueel als veiligheid dan Ann?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 11, 2009 10:44 pm

    Het is een relatieve veiligheid. Soms geraken er speelgoedautootjes etc in de vijzel (ook met een raster...) Het heeft allemaal voor- en nadelen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty "Ecotherm Slim" van Thermorossi

    Bericht van Gast vr nov 27, 2009 3:51 pm

    Iemand reeds ervaring met de "Ecotherm Slim" van Thermorossi? En algemeen, is het merk Thermorossi evenwaardig aan Rika?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van steven vr nov 27, 2009 4:03 pm

    Dag Ridder,

    Thermorossi is een goed merk. Ik heb de handleiding van die pelletkachel. Mail ik ze naar u?

    Ik heb er zelf geen ervaring mee.

    Hier kan je ook al wat info vinden: https://pellets.forummotion.com/thermorossi-f50/kenmerken-thermorossi-pelletkachel-t237.htm#449

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Thermorossi Slim

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 7:19 pm

    Hoi Steven,
    je mag de handleiding gerust doormailen.
    Groeten,
    Erwin
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van steven zo nov 29, 2009 9:13 pm

    Ridder,

    Ik heb ze ondertussen al op het pelletforum gezet: https://pellets.forummotion.com/brochures-handleidingen-parameters-f9/beschikbare-handleidingen-t375.htm

    Ik stuur u via een privé-bericht het paswoord.

    Als het niet lukt, geef dan een seintje.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 9:44 am

    Bedankt Steven!

    Het is gelukt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 2:52 pm

    Beste,

    Hetgeen waarmee Thermorossi hoofdzakelijk uitblinkt ten opzichte van andere merken zijn de gelluidsarme ventilatoren. Slechts 36Db, Zeer goed merk naar mijn inziens. Niet overdreven veel instellingen, simpel in gebruik en goede warmteverspreiding.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 13, 2010 2:50 pm

    Gast schreef:
    Steven schreef:Ik ken ook niemand die dit type van kachel heeft.

    Ben je er tevreden van?Dat is wel geen Thermorossi kachel hoor?


    Mvg,


    Steven

    Afgelopen week zijn er door ons net 2 kachels (3001 Easy) verkocht, te kort nog om daar iets zinnigs over te zeggen wat betreft de ervaring.
    Maar zodra ik meer weet hou ik u op de hoogte.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast za okt 16, 2010 11:36 am

    pedro schreef:Een collega van mij heeft vandaag een Thermorossi 1000 gekocht,nog mensen die zo een toestelletje hebn?Valt alleszins heel goe mee van prijs!!+/- 1450€ excl. btw.

    Ben es benieuwd wat de ervaringen dr mee gaan zijn!

    Wij hebben er ook één aangekocht en hij werd deze week geleverd ... en voorlopig zijn we er echt héél tevreden van .
    Nu we hebben en niet zo'n groot huis te verwarmen (83m³)en voor ons was een 1000 ruim voldoende hij staat nu op ventilatie stand 1 en warmte stand 1 te draaien en het is hier lekker warm in huis . Nu is het enkel zoeken naar de juiste pellets we hebben nu Mandi en Cleanfire en mandi heeft toch veel minder vuil aan het raampje en een andere verbranding dan die van Cleanfire. Nu ja genoeg merken om te proberen . Maar van de kachel zijn we allesinds tevreden cheers
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van pedro za okt 16, 2010 12:57 pm

    En voor die prijs kan je niet sukkelen é:-).


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 11:22 pm

    Wij hebben de onze van 6 december staan (ja idd van de sint gekregen hé) en we zijn er enorm tevreden mee.
    Enkel de 36 Db van de fan is een beetje overdreven want je hoort hem wel. Echter is het zelfs voor mij niet storend en zelfs voor mijn moeder helemaal al niet storend. Haja die is bijna doof ;-).
    Voor de mensen die zich afvragen of den Meeki nog thuis woont: NEE de pellet kachel is geplaatst bij mijn moeder daar ik en mijn gezin op een flat wonen (huurflat) en we niet de keuze hebben welke verwarming we willen gebruiken. Daarbij hebben we geen schouw in onze flat. Indien deze er wel zou zijn vloog de gasketel direct buiten en zou CMZ of thermorossi mij direct als klant mogen bijschrijven.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 11:07 pm

    Pedro je collega kocht in 2009 een thermorossi eco 1000 pelletkachel.
    Is hij er tot nu toe content over of heeft hij er al problemen mee gehad?
    Groetjes
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van pedro vr feb 03, 2012 11:09 pm

    Voor zover ik weet heeft hij er nog geen problemen mee gehad!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gast di feb 21, 2012 8:09 pm

    Die thermorossi eco 1000 kachel is die alleen maar in het bordaux te verkrijgen? ik zou die willen in het beige of grijs-zwart.Is die 7KW voldoende om een ruimte van 105m3 mee te verwarmen? 65m3 in de living en 40m3 in de keuken.

    Gesponsorde inhoud


    kenmerken Thermorossi pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: kenmerken Thermorossi pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:26 am