Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edil Kamin Marea "Dood"


    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 8:11 am

    beste wat betreft van positief en negatief commentaar daar heb je gelyk in, zou willen dat ik positief nieuws heb ga straks toch nog is naar de winkel bellen of ze al iets gehoord hebben
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 10:06 am

    HEB NET GEBELD NAAR BAX VLOEMANS EN ZE ZEGDEN DAT ZE ALLES HEBBEN DOORGEGEVEN AAN EDELKAMIN, dus nu maar verder wachten
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 do sep 09, 2010 12:39 pm

    Ik kan misschien ergens opleiding gaan volgen en dan eventueel als zelfstandig bijberoep pelletkachel onderhouds technieker worden, ik zit toch al in die brance, zou misschien leuk zijn om mensen verder te kunnen helpen als de bestaande techniekers het werk niet gedaan krijgen.
    Maar mijn problemen zijn overgemaakt aan Edilkamin zelf, nu is het enkel wachten op hun techniekers natuurlijk en daar kan nu de verkoper niet meer veel aan doen. (Ik hoop dat ze niet te veel werk hebben, zodat ik onze waalse vrienden snel kan ontvangen !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast ma sep 13, 2010 5:29 pm

    ik heb net telefoon gehad dat ze donderdag komen kyken naar de kachel
    goed he
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31621
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van erwin ma sep 13, 2010 7:56 pm

    en je verkoper die is nog niet eens komen kijken?
    nog een geluk dat het geen winter is, dan was je ondertussen misschien reeds bevroren lacher
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van petrah ma sep 13, 2010 9:05 pm

    AERTS schreef:ik heb net telefoon gehad dat ze donderdag komen kyken naar de kachel
    goed he

    ik ben benieuwd want wij hebben dus dezelfde winkelier , wacht dus donderdag op jouw reactie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast ma sep 13, 2010 9:19 pm

    neen er is nog niemand langstgeweest heb zelf een paar keren gebeld naar bax en die hadden het doorgegeven en vandaag heb ik telefoon gehad van een technieker dus nu maar hopen dat het in orde komt
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 di sep 14, 2010 11:49 am

    Technieker van Edilkamine is zojuist hier geweest, sprak wel geen Nederlands en mijn Frans beperkt zich tot het Standard de liege Frans, maar we hebben on kunnen behelpen.
    Op het moederbord was de zekering doorgebrand, en volgens de technieker was de motor van het wormwiel de boosdoener, deze vertoonde lichte tekenen van oververhitting, plastiek rond de wikkelingen was aangetast, dit zou komen door een probleem wat zou kunnen gebeuren bij Firmware 1.7. Nu heeft hij voor alle zekerheid de motor natuurlijk vervangen, maar ook het moederbord werd vervangen, omdat hier nu V1.8 opzit, zou deze ook iets minder stroom sturen naar de motor van het wormwiel, ik hoop dat we nu geholpen zijn en dat dit euvel niet meer zal optreden !
    We zullen hopelijk weer kunnen genieten van onze Pelletkachel !!???

    Groeten !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 14, 2010 1:10 pm

    hoi spike
    ben jaloers op je jy zit al lekker by de kachel; geniet ervan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast di sep 14, 2010 4:04 pm

    vandebosch schreef: Verder vind ik het ook spijtig dat ik moet merken dat verschillende installateurs er alles aan doen de klanten die klacten hebben via dit forum eerst te helpen om maar geen negatieve reclame te krijgen, dit vind ik persoonlijk verkeerd. Wie eerst komt, wordt eerst geholpen. Zo hoort het, en indien er snel oplossingen gezocht worden hoor je meestal van niets, enkel negatieve dingen worden vermeld en positieve zaken worden steeds als normaal beschouwd. Maar dat zal wel liggen aan de hedendaagse tendens.

    groeten,

    Vandebosch
    Hier zeg ik LOL op duivel engel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty ieps

    Bericht van Gast wo sep 15, 2010 9:26 am

    Hmmm ... vorig jaar heb ik quasie eenzelfde probleem gehad met een Edilkamin EcoIdro. Daar wilde het wormwiel ook niet meer draaien wegens een oververhitte wormmotor .... Ook daar was de plastiek rond de wikkelingen aangetast. Als de mecaniek van een pelletkachel niet tegen de warmte kan die hijzelf produceert, dan zijn we nog niet aan de nieuw patatjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 15, 2010 10:00 am

    assurbanipal schreef:Hmmm ... vorig jaar heb ik quasie eenzelfde probleem gehad met een Edilkamin EcoIdro. Daar wilde het wormwiel ook niet meer draaien wegens een oververhitte wormmotor .... Ook daar was de plastiek rond de wikkelingen aangetast. Als de mecaniek van een pelletkachel niet tegen de warmte kan die hijzelf produceert, dan zijn we nog niet aan de nieuw patatjes

    Beste, het is inderdaad zo dat oudere modellen nog meer "kinderziekten" hadden, uiteraard en gelukkig maar worden de kachels steeds beter en beter door de nodige research, onderdelen worden ook steeds vervangen naar een betere variant die in principe geen problemen meer zou mogen opleveren.

    Zelfs het geluid van de nieuwere versies is minder dan dat het geval was bij de oudere varianten.

    Groeten,

    Vandebosch

    Ps: En aangezien we met techniek bezig zijn weet je dat op termijn onderdelen zullen sneuvelen of meer lawaai gaan maken of ... Slijtage op rollementen,...
    Dat is uiteraard een beetje een nadeel van elektronische snufjes maar maakt ZOVEEL meer gebruiksgemak bij een pelletkachel dat je soms de goede een beetje met de slechte neemt.



    Laatst aangepast door vandebosch op wo sep 15, 2010 10:03 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Post scriptum bij vermeld.)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31621
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van erwin wo sep 15, 2010 12:29 pm

    als edilkamin de problemen kent ivm de wormmotor, waarom dan niet preventief de nodige vervangingen doen, of wacht men liever tot het kalf verdronken is?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 15, 2010 3:34 pm

    erwin123 schreef:als edilkamin de problemen kent ivm de wormmotor, waarom dan niet preventief de nodige vervangingen doen, of wacht men liever tot het kalf verdronken is?

    Preventief vervangen? da kost teveel geld he, als er van de 1000 wormkes maar 250 stuk gaan, waarom zou men ze dan allemaal preventief vervangen? Als er nu b.v. zodanig een probleem was dat er risiko op brand is, dan wel, want anders komen ze in de krant te staan he.
    En of ze wachten af tot ze na 2jaar de geest geven, dan is de garantie voorbij en hebben ze nog eens een centje te verdienen aan de kachel... Tis maar hoe je het bekijkt... pig
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 15, 2010 5:23 pm

    Spike318 schreef:Technieker van Edilkamine is zojuist hier geweest, sprak wel geen Nederlands en mijn Frans beperkt zich tot het Standard de liege Frans, maar we hebben on kunnen behelpen.
    Op het moederbord was de zekering doorgebrand, en volgens de technieker was de motor van het wormwiel de boosdoener, deze vertoonde lichte tekenen van oververhitting, plastiek rond de wikkelingen was aangetast, dit zou komen door een probleem wat zou kunnen gebeuren bij Firmware 1.7. Nu heeft hij voor alle zekerheid de motor natuurlijk vervangen, maar ook het moederbord werd vervangen, omdat hier nu V1.8 opzit, zou deze ook iets minder stroom sturen naar de motor van het wormwiel, ik hoop dat we nu geholpen zijn en dat dit euvel niet meer zal optreden !
    We zullen hopelijk weer kunnen genieten van onze Pelletkachel !!???

    Groeten !!

    kunen ze die zonder moederbord te vervangen ook 1.8 opzetten ?
    is er nog ander verschil dan de wormmotor te merken tegen 1.7 ?
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 wo sep 15, 2010 6:34 pm

    oei dat durf ik niet zeggen maar als dat een op voorhand geprogrammeerde Micro controller zou zijn dan gaat dat niet echt gemakkelijk, en verschil ?? Ik heb de parameters eens overlopen en dat blijkt toch allemaal hetzelfde te zijn, dus ik weet niet welke andere aanpassingen of verbeteringen er in deze firmware zouden zitten !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31621
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van erwin wo sep 15, 2010 7:07 pm

    "minder" stroom naar een motor sturen dat gaat niet, want een motor trekt stroom die hij nodig heeft,

    waarschijnlijk zit er in 1.8 ergens een beveiling extra om oververhitting te voorkomen,

    draait de motor nog met hetzelfde interval, in 1.7 zou de motor normaal om de 10 sekonden aanspringen, is deze tijd nog hetzelfde bij 1.8?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast wo sep 15, 2010 9:59 pm

    is er eigenlijk een mogelijkheid om evt zelf te doen dat de motor minder zoemt ?
    of zou dit weggaan met onderhoudje ?

    mss dat iemand een trukje wist Smile

    net zoals frank zijn met de rammelende zijpanelen , bij mij kreeg ie ze nie direct los maar ik heb dat gedaan en kdoe het graag iets te goed soms :d
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 16, 2010 12:45 am

    Spike 318,

    fijn te lezen dat je probleem opgelost werd.
    En dat nog redelijk snel.
    Van het weekend zal je je kacheltje weer volop kunnen gebruiken.
    Frisser weer meldt zich aan,

    gr
    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 16, 2010 11:03 am

    Erwin123, zou kunnen spanning zijn, de termen stroom (A) en spanning (V) worden nogaleens verkeerdelijk gebruikt....
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31621
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van erwin do sep 16, 2010 11:25 am

    Ja dat dacht ik ook, minder spanning geven.

    Maar dan draait de motor trager en zou hij iets langer moeten draaien om dezelfde hoeveelheid pellets aan te voeren.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gast do sep 16, 2010 12:45 pm

    de technieker is langst geweest , en myn kachel is weer lekker aant branden, hy heeft er een nieuw moederbord ingestoken en klaar
    tis wel erg dat zon firma als bax vloemans zoiets niet kan de technieker heeft langer onderwegen gezeten dan by my thuis maar tis opgelost en we kunnen weer stoken mvg carine
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Spike318 do sep 16, 2010 5:46 pm

    Ja wat die stroom betreft vind ik het ook raar, maar dat was de uit van de technieker, en om te discusieren hierover is mijn frans iets te min.
    En ja misschien zijn er nog andere dingen veranderd, ik zal de parameters eens allemaal uitlezen en doorgeven, deze staan nu natuurlijk op fabrieks instellingen, de technieker heeft er hoop en al 2 of 3 aangepast.

    Gesponsorde inhoud


    Edil Kamin Marea "Dood" - Pagina 2 Empty Re: Edil Kamin Marea "Dood"

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma jun 03, 2024 6:08 am