Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Combikachel cv pellet/hout

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Combikachel cv pellet/hout Empty Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van steven wo nov 19, 2008 9:04 pm

    Ungaro Bicofire:
    reservoir 35kg pellets, verwarmen tot 540m³, 2 verbrandingsruimtes (hout en pellet), 2 rookgas afvoerkanalen, 2 warmtewisselaars, rendement 90%

    Het toestel heeft 3 werkingsmogelijkheden:
    1. in synergie houtblokken (of houtbriketten) & houtpellets
    2. enkel met houtblokken (of houtbriketten)
    3. enkel met houtpellets – 6 mm
    • vermogen – uitvoering BF20
    • max. Thermisch Vermogen 25 KW
    • nom. Thermisch Vermogen 22 KW
    • thermisch hydraulisch Vermogen 18 KW
    • thermisch convectievermogen 4 KW
    Dit vermogen is modulerend met 9 vermogenstanden.

    KLOVER BI-FIRE:

    https://pellets.forummotion.com/klover-f169/kenmerken-klover-cv-pelletkachel-t1507.htm


    Laatst aangepast door Steven op zo okt 11, 2009 3:41 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    johan re
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van johan re di dec 16, 2008 11:30 pm

    Kan deze kachel ook warmte geven aan een bestaande CV, of aan een buffervat??

    Bedankt, Jo.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van steven wo dec 17, 2008 8:48 am

    Jo,

    Ik wil je de brochure mailen, maar dan dien je eerst te registreren als lid.


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast di sep 29, 2009 9:59 pm

    Steven,

    Ik ben nieuw hier op het forum.
    Gezien wij momenteel elektrisch verwarmen maar een grote stapel brandhout hebben liggen zijn we op zoek naar een kachel. We twijfelden tussen een pelletkachel (vanwege het gemak en de mogelijkheid om hem automatisch te laten werken en hem te programmeren) en een houtkachel vanwege onze voorraad brandhout.

    Onlangs zag ik dat er ook combinatiekachels bestaan waarin we beide brandstoffen kunnen branden.
    We zijn ondertussen eens gaan kijken in een winkel naar zo'n model maar ik stel me toch enkele vragen over de degelijkheid.

    Het viel me op dat de combikachel in tegenstelling tot een gewone pelletkachel met een natuurlijke verbranding werkt en dus niet wordt aangejaagd.
    Bij de demo in de winkel viel meteen op dat dit toestel toch moeilijk in gang ging (op pellets).

    Ik stel me nu volgende vragen:

    - werkt zo'n kachel goed zowel op brandhout als op pellets?
    - Kan je er goed brandhout in stoken? De verbrandingskamer lijkt me toch wel erg klein om blokken in te stoken.
    - werkt een specifieke houtkachel en een specifieke pelletkachel niet beter dan zo'n ongeblazen combikachel?

    Hartelijk dank voor de info
    peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast di maa 09, 2010 6:19 pm

    Jolly-Mec heeft maar 1 rookafvoer, maar is niet goedkoop.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast vr dec 16, 2011 9:04 am

    vraagje. als er gesproken word van thermisch vermogen en thermisch convectie enz.; wil dit dan zeggen dat bij b.v. deze kachelwil dit zeggen dat wanneer je er geen waterleiding voor vloerverwarming of zo op aansluit je amper 4 kw warmte vermogen haalt uit deze kachel??????? wat in feite hoe moet je het zeggen... zo goed als niets is? ik zoek een hout/pellet combi waarmee ik mijn gans huis kan verwarmen (doe dit nu met een houtkachel maar ben de 30 a 4 kub hout stapelen wa moe-> en ook geopereerd aan een hernia waardoor je plots beseft dat je de wereld toch niet kan verzetten)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast vr dec 16, 2011 9:25 am

    @Rammie:
    Een combinatie hout/pellet kachel voor gewoon in de leefruimte te plaatsen zal nooit voldoende zijn om een ganse woning te verwarmen. Het ontbreken van voldoende elektronische sturing en de moeilijkheden om hem aan te maken blijken voorlopig een groot nadeel te zijn. Wisselen tussen hout en pellets is ook niet zo heel simpel. Als je een ganse woning wil verwarmen met zowel hout als pellets blijkt enkel een combinatie CV ketel op hout en pellets een degelijk alternatief te zijn waarbij het toestel uitgerust is met 2 aparte verbrandingskamers. Uiteraard zet je zulk een toestel niet in je leefruimte. Belangrijk is dan ook nog hoe hij aangesloten wordt op het bestaande net, naar mijn mening dient dit altijd te gebeuren met een grote buffer.

    groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast vr dec 16, 2011 1:22 pm

    dit bestaande net hier bestaat uit elektriciteits leiding.
    net es wees gaan snuffelen in oudenburg en die man vertelde me dat de rica induo zeker zou moeten lukken.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van ss vr dec 16, 2011 1:52 pm

    Beste Rammie, ik vrees dat je het commentaar in bericht nr 7 van Nicky maar best serieus kunt nemen! Ik denk dat je heel je huis absoluut niet kunt verwarmen met eender welke pellet of combikachel! Ik ben het eens met Nicky dat je beter bij CV-KETELS zoekt zie forum:
    https://pellets.forummotion.com/f208-pelletketels-algemeen

    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op vr dec 16, 2011 1:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : link bijgevoegd)
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van gertdc vr dec 16, 2011 5:44 pm

    voerverwarming voor een cv - pellet/kombi kacel lijkt me geen goed idee, ik meen te weten dat dit op het principe van lage temperatuur werkt, momenteel haalt mijn cv kachel een watertemperatuur van gemiddeld 65 graden en meer.
    cv kachels moeten gewoon op een (bestaand) cv leiding netwerk worden aangesloten.
    Niks op aan sluiten is geen optie, de warmte moet ergens naar toe...
    Ik denk dat je mss overweegt om over te gaan tot de aankoop van een cv pellet/hout kachel, om in een later stadium de leidingen te leggen, en radiatoren te hangen...? Of begrijp ik het verkeerd?


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast vr dec 16, 2011 7:03 pm

    mijn huis(250 kub ongeveer) is van vloer tot dak geschilderd en afgewerkt. de leidingen van water en elektriciteit liggen op sommige plaatsen amper 3 cm onder de chappe....... dus nee ik ga niet in mijn muren schijven om buizen in te steken en nog minder heb ik de plaats om verwarmings buizen in de grond te steken. en ik ga ook niet mijn deuren en ramen (die tot op de grond komen) uitbreken om de vloer te verhogen. ik versta het dan allemaal niet zo goed. een inbouwhaard van 8 kw (dus misschien geld deze meschien voor 6kw door de inbouw en de schouw recht boven de kachel waardoor heel wat warmte recht door mijn schouw naar buiten gaat) warmt gans mijn huis op nu. vroeger hingen hier voor het totaal een 7kw aan elektrische chaufages die hans het huis warm kregen nog voor dat het verbeterd werd kwa isolatie. en waarom krijgt een pellet combi kachel van b.v. 11 kw mijn huis dan niet warm?? bij de induo staat geschreven dat deze 260 kub kan verwarmen. ik heb nog enkele pellet kachels gezien vandaag die ook een 250 kub kunnen verwarmen (volgens de brochure en de verkoper)
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van gertdc za dec 17, 2011 10:40 am

    ok, dat is duidelijk.
    Misschien moet je je vraag in een ander topic stellen...


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast za dec 17, 2011 7:26 pm

    Owkidow. Welke topic stelt u voor? Mvg
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van steven za dec 17, 2011 8:26 pm

    maak gewoon een nieuwe onder pelletkachels


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast za dec 17, 2011 9:11 pm

    @ss :

    Hier staat er op ieder verdieping een kachel die apart werkt (niet altijd allemaal tegelijkertijd) en ik kan eerlijk getuigen dat ik dit huis zonder problemen overal méér dan warm genoeg krijg op pellets. Ik heb géén centrale verwarming, géén mazout, geen gas, géén electriciteitsverwarming.
    Ik moet wel nog toevoegen dat er in mijn open haard sinds vorige winter ook nog een turbo inbouwhaard met kanalisatie naar ieder verdiep zit (zelf geplaatst)die ook brandt 's avonds maar dan staat de pellet in de living uit of enkel op het minimum (dit omdat ik onverwacht over een gigantische massa gratis brandhout beschik).
    Het is dus perfekt mogelijk om volledig onafhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen en toch 24/25 graden in je living te hebben.
    ps de andere twee pelletkachels staan op andere verdiepingen (slaapkamerruimtes en speelkamer/hobbykamers) en branden enkel eens om de kilte te breken als het te koud wordt, niet continue !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast za dec 17, 2011 9:16 pm

    @windaddict hoe groot is de ruimte en welke kachel?
    grts
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 5:25 am

    @Winnadict:

    Daar ben ik het volledig mee eens dat het met verschillende kachels voldoende warm kan zijn, maar Rammie2000 wil hetzelfde doen met 1 enkele kachel. Dat was de opmerking. Als je daar dan productie warm water en alles wel incalculeren gaat dat toestel niet zwaar genoeg meer zijn. En het systeem om over te schakelen van hout/pellets en omgekeerd is naar mijn mening nog te complex. Ik ken het toestel niet dat hij voorstelt, maar heb wel de ervaring met de andere merken die dat verdelen.
    groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 7:56 am

    De rika induo is een pellet kachel waar je gewoon houtblokken kan inleggen zonder ombouw komt nu in 2012 op de markt maar staat al bij de invoerder. Is hier op het forum ook al over gesproken. Dus moet ik dan aannemen dat een pellet kachel van 10 kw in feite geen 10 kw is?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 9:05 am

    Rammie,

    Op iedere verdieping staat 8kw, iedere verdieping is ong 80m² (alle ruimtes en gangen inbegrepen).
    Als je maar 1 kachel neemt moet je natuurlijk zwaarder gaan.

    Geetz
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van ss zo dec 18, 2011 11:47 am

    Met 1 kachel is dat zo goed als onmogelijk vrees ik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combikachel cv pellet/hout Empty welke combi cv kachel

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 6:41 pm

    Hallo mede forummers,

    wij willen onze energie rekening naar beneden brengen, ik wil graag een combi hout/pellet met cv aansluiting in de woonkamer plaatsen.

    Hebben jullie suggesties mbt merk en types?

    Mijn budget is max rond de 5000 euro


    bijvoorbaat dank Sascha
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van gertdc zo apr 29, 2012 9:50 pm

    Zelf heb ik de ungaro bi-fuel.
    Er zijn nog andere merken (echter niet zo veel), je kan ze zeker hier op het forum terug vinden.
    Als je zelf wat handig bent, dan lijkt me je budget net (of net niet) haalbaar.
    Denk er ook aan dat dit type kachel niet van de kleinste is, ik hoop dat je een ietwat grote leefruimte hebt, je kan er echt niet naast kijken.
    Succes met je keuze.


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert

    Gesponsorde inhoud


    Combikachel cv pellet/hout Empty Re: Combikachel cv pellet/hout

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:17 pm