Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Defro Duo pellet cv

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Wie gebruikt de Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast za maa 27, 2010 6:55 pm

    Wij zijn van de warmtepomp afgestapt en willen een pellet-cv gaan aanschaffen voor in de schuur.
    Nu kwamen we de Defro Duo tegen.
    Hierin kan hout, graan, pellets enz in gebruikt worden.
    We zoeken mensen die met deze cv ervaring hebben.

    mvg
    Jeroen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast zo sep 19, 2010 1:12 pm

    Hoi Jeroen,

    Mischien wat een late reactie maar kom nu voor het eerst op dit forum.
    Ik heb de Defro Duo 25 kw net geinstalleerd. Heb je vragen dan hoor ik het graag.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast za okt 30, 2010 8:36 pm

    Hoi Krud,

    Hoe bevalt de Defro?
    Wat voor buffer heb je gebruikt?
    In wat voor tijd gaat de temp van 20 naar 80 graden?
    Kan je houtstammen en snippers tegelijk gebruiken?

    gr Co
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast zo okt 31, 2010 9:27 am

    Hoi Co,
    De Defro Duo Pellet bevalt goed.
    Ik gebruik geen buffer, de ketel gaat gewoon uit als hij op temperatuur is.
    De ketel onsteekt automatisch dus gaat bij vraag ook gewoon weer aan.
    De tijd van 20 naar 80 graden zal zo ongeveer 10 a 15 minuten zijn. Aleen dit komt bij mij niet voor. De ketel heb ik draaien op 72 graden en bij 60 graden gaat hij weer aan. Dit om condens tegen te gaan.
    Ik heb nog niet met houtstammen gestookt. Ga dit ook niet doen, om de kachel mooi schoon te houden. Hiervoor had ik een houtvergasser. Je krijgt altijd creosoot in de kachel en dat weil ik niet in deze ketel hebben. Ik kan financieel ook beter het hout verkopen en pellets terug kopen.
    Gelijktijdig met stammen en pellets stoken gaat niet.

    Groet Krud
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 10:13 pm

    krud schreef:Hoi Co,
    De Defro Duo Pellet bevalt goed.
    Ik gebruik geen buffer, de ketel gaat gewoon uit als hij op temperatuur is.
    De ketel onsteekt automatisch dus gaat bij vraag ook gewoon weer aan.
    De tijd van 20 naar 80 graden zal zo ongeveer 10 a 15 minuten zijn. Aleen dit komt bij mij niet voor. De ketel heb ik draaien op 72 graden en bij 60 graden gaat hij weer aan. Dit om condens tegen te gaan.
    Ik heb nog niet met houtstammen gestookt. Ga dit ook niet doen, om de kachel mooi schoon te houden. Hiervoor had ik een houtvergasser. Je krijgt altijd creosoot in de kachel en dat weil ik niet in deze ketel hebben. Ik kan financieel ook beter het hout verkopen en pellets terug kopen.
    Gelijktijdig met stammen en pellets stoken gaat niet.

    Groet Krud
    Wat voor een houtvergasser had je dan en waarom heb je die verruild voor een pelletkachel?

    gr Co
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 10:12 pm

    waar heb je de kachel vandaan?(prijs)
    en waarom geen buffer?
    Hoe lang is je kachelpijp?
    er staat 6 mtr in de beschrijving is dit echt nodig?


    Laatst aangepast door ligth011 op za nov 13, 2010 10:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : meer)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 3:02 pm

    Hallo pellet verbruikers  Razz ,

    Volgend jaar willen we een boederij betrekken en vanwege de grote inhoud een pellet cv ketel installeren, ons oog is op de Defro Duo (LUX)pellet cv gevallen, mede vanwege de mogelijkheid om meedere brandstoffen te kunnen gebruiken en de scherpe prijs bij deze combinatie.

    Helaas zijn er niet of nauwelijks ervaringen over deze ketel te vinden, wil iemand zijn  Smile of  Crying or Very sad ervaring kwijt?

    @steven, kan je deze ketel toevoegen aan de index misschien dat er dan ook wat meer reacties komen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 10:06 pm

    De ketel heb ik zlf uit Polen geimporteerd.
    Buffer is niet nodig als je alleen op pellets stookt. Gaat gewoon uit als temperatuur bereikt is.
    Mijn kachelpijp is meer dan 6 meter. Dit kan nbij mij niet anders omdat de nog deze hoogte heeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 10:08 pm

    Co de Boswachter schreef:
    krud schreef:Hoi Co,
    De Defro Duo Pellet bevalt goed.
    Ik gebruik geen buffer, de ketel gaat gewoon uit als hij op temperatuur is.
    De ketel onsteekt automatisch dus gaat bij vraag ook gewoon weer aan.
    De tijd van 20 naar 80 graden zal zo ongeveer 10 a 15 minuten zijn. Aleen dit komt bij mij niet voor. De ketel heb ik draaien op 72 graden en bij 60 graden gaat hij weer aan. Dit om condens tegen te gaan.
    Ik heb nog niet met houtstammen gestookt. Ga dit ook niet doen, om de kachel mooi schoon te houden. Hiervoor had ik een houtvergasser. Je krijgt altijd creosoot in de kachel en dat weil ik niet in deze ketel hebben. Ik kan financieel ook beter het hout verkopen en pellets terug kopen.
    Gelijktijdig met stammen en pellets stoken gaat niet.

    Groet Krud
    Wat voor een houtvergasser had je dan en waarom heb je die verruild voor een pelletkachel?

    gr Co

    Ik had een Vigas houtvergasser. Deze kan je moeilijk een dag laten branden als je werkt, en thuis komen in een koud huis is geen pretje. Aangezien ik alles op wand en vloerverwarming heb duurt het ook wel een paar uurtjes voor je weer een beetje warmte krijgt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 10:11 pm

    Ik gebruik de Defro Pellet Duo nu vanaf september inclusief warmwatervoorziening met een boiler van 80 liter.

    Vraag maar wat je wilt.

    Ps mijn defro duo pellet van 25 kW komt naar alle waarschijnlijkheid te koop.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast wo nov 24, 2010 9:55 am

    hallo Krud,

    Ik las dat jij de kackel zelf uit polen gehaald had.
    Kun je daar wat meer over vertellen , bv de kosten .
    En hoe denk je het te gaan doen met garantie etc,
    Ben je de ketel zelf wezen halen en zo d egrens over gereden ?

    ik hoor graag van je

    ed

    mag ook via pm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast wo nov 24, 2010 2:53 pm

    krud schreef:Ik gebruik de Defro Pellet Duo nu vanaf september inclusief warmwatervoorziening met een boiler van 80 liter.

    Vraag maar wat je wilt.

    Ps mijn defro duo pellet van 25 kW komt naar alle waarschijnlijkheid te koop.

    Waarom zet je hem te koop? Niet tevreden van? Of ga je een puur pelletketel plaatsen?

    Ik las dat je niet op een buffer stookt. Hoeveel keer per dag moet je ketel dan opnieuw opstarten, want de opstart komt je rendement toch niet ten goede.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast wo nov 24, 2010 4:52 pm

    De ketel ontsteekt automatisch denk dat hij 2 keer per uur opstart. Merk niet dat dit ten koste gaat van rendement.

    Ik verkoop hem om dit ik mijn woning verkocht heb. De kopers zien een pelletketel niet zitten vandaar de verkoop.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast wo nov 24, 2010 10:00 pm

    krud schreef:De ketel ontsteekt automatisch denk dat hij 2 keer per uur opstart. Merk niet dat dit ten koste gaat van rendement.

    Ik verkoop hem om dit ik mijn woning verkocht heb. De kopers zien een pelletketel niet zitten vandaar de verkoop.

    1) Die ontsteking gebeurt elektrisch aan ??Watt/h per keer
    2) Je hebt altijd een deel pellets die je verstookt om hem aan te krijgen. De rendementen van 90 of 93% die worden opgegeven door de fabrikanten, garanderen zij alleen bij minimum brandertijden aan 1 stuk van 60minuten.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 10:32 pm

    Bedankt voor je reactie, ben beetje laat met reactie.

    Ik neem aan dat je dit model heb gekozen vanwege dubbele stook mogelijkheid (ook los hout), heb je hier al gebruik van gemaakt een werkt dit goed. Indien dit de reden is van je keuze, had je ook nog een ander merk op het ook en waarom is die het niet geworden?

    Groet,
    Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty defro pellet boiler

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 6:28 pm

    hallo, ik kom net op dit forum en merk jullie gesprek over de poolse defro pellet boiler.

    klinkt goed dus kan iemand mij hier meer info/website/contactgegevens bezorgen?

    veel dank!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast do feb 09, 2012 9:18 pm

    Hallo,

    Ik heb de pelletketel zelf uit Polen gehaald bij 2heat.pl.
    Zitten in Stettin net over de Duitse grens, prima te doen allemaal.

    Aansluitmateriaal, thermische retourbeveiliging is verreweg het voordeligst in Duitsland te koop bij diverse webwinkels.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 11:27 am

    hartelijk dank!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast di jun 26, 2012 10:46 am

    Ik heb de defro duo Pellet nu een jaar in gebruik en na wat opstart problemen nu goede ervaringen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Defro duo pellets

    Bericht van Gast zo nov 11, 2012 8:28 am

    Ik heb eindelijk mijn defro dup aangesloten .
    Nu ben ik op zoek naar de juiste instelling voor de besturing.
    Ik heb een open systeem met een ladomat en een buffer van 1500 Ltd.
    Default setting stopt de ketel bij 55 Gr.
    Wie kan mij helpen.
    De ladomat pomp staat nu op constant stroom

    Thx
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast do nov 22, 2012 10:23 am

    Light011

    Welke defro heb je aangeschaft (hoeveel kwH) ? Ben je tevreden over de werking tot hier toe ? Wijst het systeem zijn eigen uit of is het wat zoeken om de ketel efficiënt af te stellen en te laten werken ? Ik overweeg ook om een defro aan te schaffen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast do nov 22, 2012 12:14 pm

    Jorishp

    Ik heb enkele vragen over je ketel. Hoeveel kwh is je ketel juist en welke oppervlakte (uitgedrukt in m2) verwarm je hier met? Welke opstartproblemen had je juist (traag aangaan van pellets zelf of het stijgen van de ketel naar een hoge temperatuur) ? Heb je een lambda systeem aangesloten op je ketel of zelf geëxperimenteerd tot je optimale efficïentie/verbranding van je pellets verkrijgt ? Moet je je parameters telkens opnieuw instellen wanneer nieuwe, andere pellets worden gebruikt of is het syteem hier ongevoelig voor ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast do nov 22, 2012 2:54 pm

    Ik heb in het begin problemen gehad met een fout in de printplaat. Deze is toen vervangen door een printplaat van een later model. Dat gaf weer nieuwe problemen. Toen mijn printplaat weer terug was van de fabriek en gerepareerd was heb ik daar geen problemen meer mee gehad.
    Ik heb zelf nog wel een kleine aanpassing gedaan in het branderbed. Zodat er meer pellets bij de initiële lading bij de ontsteking blijven liggen.
    Nu werkt hij perfect. ik stel nooit de hoeveelheid in met een nieuwe lading pellets en hij brand prima. het enige wat ik nog wel eens doe is de hoeveelheid pellets verhogen als het erg koud is buiten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 10:02 am

    ik heb de defro duo 15kw.
    tot hiertoe tevreden.

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Defro Duo pellet cv Empty nieuwe defro duo ketel

    Bericht van Gast vr dec 28, 2012 8:24 pm

    Door te googelen ben ik hier terecht gekomen.Ik stook pellets daar ik zo min mogelijk afhankelijk wil zijn
    van nutsvoorzieningen. De pellets die ik momenteel gebruik zijn  de  Wonterspan 6 mm pellets.
    De pelletketel die ik recent heb aangeschaft is de defro duo pellet, 25 kw. De ketel is aangeschaft in polen,
    en geinstalleerd door poolse installateurs. Tot nu toe ben ik tevreden van deze pelletketel, het is nog wel wat
    zoeken naar de juiste verhoudingen van de afstellingen, maar dat komt wel in orde.

    Gesponsorde inhoud


    Defro Duo pellet cv Empty Re: Defro Duo pellet cv

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:39 am