Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 54 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 54 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van ss wo dec 22, 2010 1:16 pm

    Misschien een flater van me, maar deze morgen zag ik op de Saey-site bij de eigen producten enkel nog de KALI-CV staan en verder het door hun verdeelde Superior-gamma!!!
    Ik vrees dat de samenwerking met Rika stopgezet is, de inbreng van Superior liet al iets dergelijks vermoeden en volgens ik hoor is de Neema reeds bij enkele dealers te koop aan voordelige voorwaarden.
    Ik vind dit oprecht spijtig!
    Groeten en hopend dat ik het mis heb,
    Een tevreden Neema-gebruiker
    ss kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 1:34 pm

    25% korting bij dealer in Neerhasselt.
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van ann wo dec 22, 2010 2:05 pm

    Ik dacht dat dit al langer gekend was?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van ss wo dec 22, 2010 2:20 pm

    ann schreef:Ik dacht dat dit al langer gekend was?

    Geruchten wel, maar diverse dealers ontkenden...
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van steven wo dec 22, 2010 2:23 pm

    gerucht klopt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 2:28 pm

    ss schreef:
    ann schreef:Ik dacht dat dit al langer gekend was?

    Geruchten wel, maar diverse dealers ontkenden...


    Dealers ontkennen, ....waarom?.....omdat ze nog met een paar kachels in de toonzaal zitten en die moeten eerst verkocht zijn !!!! zo simpel is da !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 2:30 pm

    Ik heb inderdaad hetzelfde opgemerkt.
    Ik probeer via een verdeler van Saey aan
    een nieuwe sensor te geraken, maar hij
    krijgt voor het moment geen antwoord op zijn mail.(naar Saey)
    Hij denkt de sensor bij Rika te bestellen en hoopt
    dat het dezelfde is.
    Rika Rio lijkt heel goed op de Saey Neemo,
    maar of dit tot in de details zo is??
    De Rika Rio is eveneens einde reeks en wordt vervangen
    door de Rika Revo.
    Vergelijk misschien eens de verschillen..
    Zeker het verschil van rookgastemperatuur is interessant,
    plus de geleverde uitleg erover.
    http://www.rika.at/be/vergelijking_van_pelletkachels/
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van Uthrex do dec 23, 2010 9:32 am

    Saey produceert geen enkele kachel. Heeft dit trouwens nooit gedaan, ondanks de grote merknaam.
    Ze nemen een product onder hun vleugels en geven het een kleine aanpassing naar het uiterlijke toe (binnenwerk blijft hetzelfde dus). En dat doen ze met vallen en opstaan. Onze Neema had oorspronkelijk geen rooster bovenaan. Maar dan kon de warmte niet goed weg wat probs gaf met de sturing. We hebbben later gratis een rooster gekregen. Ow ja, dat heb ik achterstevore geinstalleerd, zodat de warmeluchtverdeling naar voor gebeurt.
    Onderdelen blijven op deze manier ook gemakkelijk beschikbaar via de merkproducent.

    Uthrex
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van ss do dec 23, 2010 11:07 am

    Uthrex schreef:Saey produceert geen enkele kachel. Heeft dit trouwens nooit gedaan, ondanks de grote merknaam.
    Ze nemen een product onder hun vleugels en geven het een kleine aanpassing naar het uiterlijke toe (binnenwerk blijft hetzelfde dus). En dat doen ze met vallen en opstaan. Onze Neema had oorspronkelijk geen rooster bovenaan. Maar dan kon de warmte niet goed weg wat probs gaf met de sturing. We hebbben later gratis een rooster gekregen. Ow ja, dat heb ik achterstevore geinstalleerd, zodat de warmeluchtverdeling naar voor gebeurt.
    Onderdelen blijven op deze manier ook gemakkelijk beschikbaar via de merkproducent.

    Uthrex

    Ze beperkten zich bij de Neema en de Kali inderdaad tot de aanpassing van het uiterlijk, op het toebehoren (pelletcontroller) deden ze zelfs niet de moeite om de naam "RIKA" te vervangen. Voor de onderdelen zou er ook bij Saey geen probleem zijn, ik denk dat het probleem hier eerder bij de dealer zit. De sensor waarover sprake in dit topic kun je dus ook bij Rika verkrijgen (kopen).
    Aan het Superior gamma maken ze volgens mij geen wijzigingen, ze importeren en verkopen...

    Groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels? Empty Re: STOPT SAEY met eigen (Rika) pelletkachels?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:59 am