Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Viessmann pelletketel

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Viessmann pelletketel Empty Viessmann pelletketel

    Bericht van steven za dec 06, 2008 8:04 pm

    Vitolig 300:
    2,9-9,9kw, 4,3-15kw, 6,3-21kw, 7,5-25,9kw pelletreservoir 232 l, automatische reiniging en verwijdering van as, rendement 95%, volautomatische pelletstoevoer, voor 1 verwarmingscircuit met mengklep en temperatuurregeling drinkwater, waterreservoir 53 liter, verwarmingsketel 3 bar, veiligheidsklep, optie: pelletsilo

    • Volautomatische verwarmingsketel voor houtpellets, 2,9 tot 25,9 kW.

    • Stooktechnisch rendement : tot 95%.

    • Uitstekende energiebenutting door automatische vermogensaanpassing,met als gevolg lage
      rookgastemperaturen en een hoog stooktechnisch rendement.

    • Volautomatische pellettoevoer behoort tot de leveringsomvang.

    • Grote geïntegreerde pelletcontainer van 232 liter inhoud maakt lange ononderbroken bedrijfstijden mogelijk

    • Automatische, geruisloze en energiebesparende ontsteking met verwarmingselementen.

    • Traploos geregelde zuigtrekventilator en nauwkeurig gedoseerdebrandstof- en luchthoeveelheid voor modulerende werkinggaranderen een optimale aanpassing aan de actuele warmtebehoefte.

    • Digitale regeling met menugestuurde weergave in volledige tekst en automatische bewaking van de
      werking - voor een verwarmingscircuitmet mengklep en regeling van de tapwatertemperatuur.

    • Automatische reiniging van de verwarmingsoppervlak voor eenpermanent hoog rendement en asverwijdering uit branderschaal voor reinigingsintervallen.

    • De verwarmingsketel kan opgesplitst worden geleverd.




    Laatst aangepast door Steven op wo okt 20, 2010 11:45 pm; in totaal 6 keer bewerkt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van steven vr nov 27, 2009 11:50 am

    de montagehandleiding van de Vitolig 300 type VL3A beschikbaar in het nederlands

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    WimD
    Gast


    Viessmann pelletketel Empty Vitoligno 300 P

    Bericht van WimD zo jan 03, 2010 11:04 pm

    Beste

    Volgens viessmann.be bestaat de vitolig 300 niet meer. Er is nu een ketel vitoligno 300 P van viessmann. Deze werd door test.de (testaankoop Duitsland) op de eerste plaats gezet tussen 10 ketels.

    Ik zoek iemand die ervaring heeft met deze ketel.

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van Gast di feb 16, 2010 3:11 pm

    Als je het Duits een beetje machtig bent, kan je hier je licht misschien eens opsteken:
    http://www.haustechnikdialog.de/Forum/Default.aspx?t=110040&headline=Probleme%20mit%20den%20Viessmann%20Testsiegern
    Ik denk niet dat er hier zo al veel ketels geplaatst gaan zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Viessmann pelletketel Empty Vitoligno 300 P

    Bericht van Gast vr aug 05, 2011 3:09 am

    Sinds oktober 2010 sta ik met een Vitoligno 300 P van 18Kw met pelletsilo van 3,6T. Verder een buffervat van 750L om het aantal branderstarten te minimaliseren en een zonnecollector (type vlakke plaat) en daaraan gekoppeld een zonneboiler van 300L. Ook die werd zeer goed beoordeeld door de Duitse Testaankoop (warenstiftung.de)
    Mijn installatie was de eerste in Oost-Vlaanderen. Ze is geplaatst door:
    Goethals-Slos NV, B-9950 WAARSCHOOT, Priorijstraat 12
    Contact: Tel.: 09/3767960
    E-Mail: joeri.goethals@goethals-slos.be
    Homepage: www.goethals-slos.be
    De pellets heb ik laten inblazen door Badger.
    Ik heb nu een volle stookwinter achter de rug en heb zowat de helft van mijn 3,6T verbruikt. Ik heb geen kouwelijke vrouw of kinderen. De zonneboiler voldoet voor mijn gebruik meer dan voldoende. Ik steek zelfs warm water uit mijn zonneboiler in mijn wasmachine.
    Behalve wat kinderziektes, die hoofdzakelijk te wijten waren aan communicatiestoornissen tussen de verschillende diensten van Viessmann België onderling, heb ik geen klachten. Hopelijk blijft dat zo. Laughing


    Laatst aangepast door mountainman op za aug 06, 2011 1:04 am; in totaal 2 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van Gast vr aug 05, 2011 5:00 pm

    Hallo,

    vertel ook eens iets meer over je woning (opp), het aantal uren wat er gestookt wordt. halfopen of gesloten bebouwing. etc.

    gr
    spartherm,
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van atlasgust vr aug 05, 2011 8:57 pm

    hoi, Mountainman.
    Heb een pelletketel oekefen staan + een zonneboiler van 300 l, geen buffervat(wegens plaats gebrek) en 100 % tevreden van.
    MAAR 3,6 t.pellets heb wel nodig voor een winter en voor minder dan 23 gr. doe wij het niet.
    Nu is de vraag scheelt er iets aan mijne ketel of aan mijn vrouw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van Gast zo aug 07, 2011 10:28 am

    Hallo,

    Mijn woning betreft een 3,5 gevel woning. Er zijn dus 2 bouwlagen en enkel op het gelijkvloers is er een aangebouwde garage, die op zijn beurt gekoppeld is aan de garage van de buurman. Bewoonbaar oppervlak zonder garage: 106,5m². Het betreft een K55 woning van bouwjaar 2002.
    Zwakste schakel is het vensterglas van slechts 2,0 daar waar nieuw dubbel glas tot slecht 1,1 gaat. Dit wordt ten dele gecompenseerd door automatische rolluiken die sluiten bij het invallen van de duisternis.

    Ik heb dit stookseizoen 612 branduren en 281 branderstarts genoteerd. Ik verwacht dat dit nog zal verbeteren, gezien de eerste 2 maanden de circulatieleiding tussen brander in de garage en de collector centraal in de woning niet geïsoleerd was. Nu is die met industriële buisisolatie bekleed met een wanddikte van 4 cm rotswol en een aluminiumdeken. Ook het aantal branderstarts zal nog verlagen, gezien de problemen die er in het begin waren door de slechte regeling van de pelletsensor.
    Bij mij staat de dagtemperatuur op 18°. Als ik kuis mag dat maar 16° zijn. Bij 23° zou ik mij onnozel zweten. Bij mijn ouders die dicht bij de 80 zijn staat de thermostaat ook op 23 en daar moet ik zowat alles uitspelen. Ik ga dan in de zomer ook niet naar het zuiden, maar naar de bergen of het noorden. Mijn ervaring met vrouwen is dat ze inderdaad kouwelijker zijn dan mannen.

    Wat Ökofen betreft: zij waren het eerst op de Belgische markt en hebben die dan ook ingepalmd. Ik heb hen ook bekeken, maar ze hebben mij nooit echt kunnen overtuigen. Ook de installateurs waarmee ze soms samenwerken, laten te wensen over. Ik ben naar een installatie gaan kijken op een van de kijkdagen en dat was in verhouding tot de manier waarop mijn installatie geplaatst is, maar knoeiwerk. Mijn installateur doet o.a. het onderhoud in de koekjesfabriek van Lotus. Hij is misschien niet de goedkoopste, maar het eindresultaat mag er zijn.

    Technisch gezien is Ökofen blijven stilstaan. Een brander waarbij het vermogen wordt geregeld door het al of niet toelassen van buizen, geeft te denken qua concept. Viessmann heeft eerst de brander van Eta verkocht en daar dan op verder verbeterd. De Vitoligno P300 kan zijn vermogen automatisch moduleren tijdens het branden. Het is niet voor niets dat hij als eerste uit de test van Test.de (Duitse Testaankoop) gekomen is. Het feit dat ook de vlakke plaat collectoren van Viessmann goed scoorden en dus alles van één en hetzelfde merk komt, zodat de regelingen perfect op elkaar zijn afgestemd, is voor mij ook een argument geweest om voor Viessmann te kiezen. Plus: ik zocht een betrouwbare installateur, die een dergelijke installatie ook aandurfde en ik heb die gevonden in Goethals-Slos.

    De enige fouten die gebeurd zijn betreffen de installatie van de pelletsensor. Tegen de installateur was gezegd om hem te plaatsen, maar niet af te regelen. Vervolgens is Viessmann België gekomen voor de opstart, doch die persoon is vergeten de pelletsensor af te regelen. Hierdoor beleven er pellets voor de sensor liggen, terwijl de toevoer feitelijk leeg was en de brander telkens stilviel. Hier hebben ze het langste op moeten zoeken.

    Verder was er ook nog een probleempje met de kranen op de collector die men toegedraaid had om leegloop te voorkomen, maar bij de opstart vergeten opendraaien is, waardoor het huis aanvankelijk niet warm werd. Dit hadden ze snel gevonden.

    Eenmaal de lente begon een mijn plaatcollector goed begon te werken, stelde ik vast dat de circulatiepomp stilviel bij een boilertemperatuur van 60°C. Ook hier was men vergeten die temperatuur aan te passen. Nu staat die op max. 85°C.
    Hoofdzakelijk menselijke fouten en communicatiestoornissen, maar alles is mits wat zoekwerk goed gekomen.

    P.S.: zoals je kan zien heb ik mijn avatar aangepast met een foto van mijn installatie.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van steven zo aug 07, 2011 5:00 pm

    met een beetje zoeken is het blijkbaar wel gelukt.

    Welke pellets gebruik je?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van Gast zo aug 07, 2011 6:30 pm

    Badger.

    Een van de weinige die inblazen.
    Crying or Very sad

    Gesponsorde inhoud


    Viessmann pelletketel Empty Re: Viessmann pelletketel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:53 am