Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Blue Fire Idea 12 kw


    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 10:52 am

    Hoi Jani, goed dat je aan het experimenteren bent. Dat moet volgens mij ook met een pelletkachel. We hebben van de week een nieuwe lading pellets laten komen van Green Enery en wat mij opviel is dat ze wat donkerder van kleur zijn en harder dan de vorige zending. Op het raampje komt minder snel bruine aanslag. Ook is er nu een lichte aanslag in de kachel terwijl deze anders donker was. Normaal stook ik een zak van 15 kg in 17 uur tijd op en met de nieuwe kan ik nu ruim 18 uur stoken. Ook mijn Idea start autom. op in P1,A2 en C1 (canalisatie) Daarna gaat alles op 1 in de manuele stand. Dat blijkt voor mij ook het beste te werken. Wij hebben de CV verwarming nog steeds niet aan gehad en we zitten hier echt niet met dikke truien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 12:04 pm

    hoi jan , merciekes om te melden , als ik eens in de buurt ben ga ik er ook een paar uit halen om te testen , maar heb nu op het ogenblik 90 zakken van 25kg en denk da ik daar nog effe zoet mee ben Razz .
    heb gisteren de pellets eens laten leeg komen , om te zien wat de kachel doet .
    stel maar eens ben nog op het werk en hij blijft dan maar opstarten of wat dan ook .
    op een geven moment hoor je de worm heviger , omdat de bak zo goed als leeg is .
    de kachel is uitgevallen en weet niet of er iets was af te lezen ,was met het huishouden bezig.dat vind ik dus het leuke eraan na het werk lekker warm en je moet niet steeds gaan bijvullen ,wat anders dan een houtkachel die ik gehad heb .
    dus terug gevuld en terug opgestart ,er gaan wel meer sec voorbij dan als de worm vol met pellets zit ,maar geen probleem kacheltje brand terug .
    en nee jan hier ook geen cv aan en zeker geen dikke trui .
    tot weldra slukes

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty bleu fire idea 12kw - te warm

    Bericht van Gast zo nov 18, 2012 2:51 pm

    hallo
    ik ben nieuw op deze site
    daar ik een pellet kachel bleu fire idea12kw heb aangekocht
    en on tevreden ben van deze kachel zou ik graag meer informatie krijgen inverband met het afstellen van deze kachel ik heb al 4X kontact met de verkoper gehad via de telefoon
    hij vertelt me elke keer welke parrameters ik moet veranderen maar er verandert niets aan de regeling Daar ik vrijdag mijn mening in de winkel ben gaan zeggen
    is hij bij mij langs geweest en heeft in de menu gegaan waar hij een code moet ingeven en heeft het aantal korrels vermindert probleem nog niet opgelost
    als ik de kachel op automatisch zet op 16 graden gaat de kachel tot 22 GRADEN zodat het binnen 23,5 graden Mijn living is 8 OP 4m en de keuken 4 OP 5m open ruimte
    ik dacht te hebben gelezen dat een 12KW toch niet te zwaar is voor deze ruimte
    wie weet er meer van?
    DANK U
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van steven zo nov 18, 2012 2:54 pm

    12kw is vrij ruim gerekend voor die oppervlakte. verminder de pellettoevoer nog wat als je er aan kan.

    jij kan in het gewone menu enkel maar een klein beetje bijsturen, via de parameters kan je sterk ingrijpen.

    Probeer eens op manueel te werken ipv automatisch.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van erwin zo nov 18, 2012 3:01 pm

    12 kw voor 130m3 is veel te zwaar, de kachel zal zelfs in laagste vermogen meer warmte afgeven dan er verloren gaat. in de winter heb je natuurlijk reserve...

    enige oplossing nu is de pellettoevoer flink knijpen, wat dan weer ten nadele is van een goede verbranding (vuile ruit....)

    heeft de verkoper dat vermogen berekent?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van steven zo nov 18, 2012 6:18 pm

    ik gebruik bijna uitsluitend mijn kachel op manueel


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van piet ma nov 19, 2012 5:13 pm

    Na mijn idee zal de kachel nooit lekker branden of het moet heel koud worden en dan slecht geïsoleerd.
    Zoals Erwin al vraagt, heeft de leverancier dit berekent of bent u ermee akkoord gegaan met het idee: beter iets meer dan iets minder.
    Ik neem u dit niet kwalijk omdat wij dat zelf in het begin ook dachten.
    Ook de ruimte waar u stookt is dit een groot oppervlak of 2 aparte gedeeltes.
    Ik bedoel een grote rechte vierkante ruimte verwarmt anders als bijvoorbeeld een L of U- vormige kamer.
    Moet wel opmerken dat 23.5 graden wel niet koud maar ook niet echt overdreven warm is.
    Groetjes
    Piet




    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast ma nov 19, 2012 6:20 pm

    ik heb de maten doorgegeven aan de leverancier
    8 op4M rechthoekig met daar achter een keuken van 5op4M
    met een opening van 2,5 op 2,20
    ik dacht ik kan beter wat overschot nemen dan een kachel van 10 KW TE NEMEN
    zal dus mijn eigen schuld zijn zeker
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van erwin ma nov 19, 2012 6:50 pm

    de verkoper moet u een passende kachel berekenen en aanbieden, niet omgekeerd.
    de pellettoevoer kan niet oneindig laag geknepen worden, want dan gaat de kachel uit.
    dus ofwel de deur open als het te warm word, of de kachel uit.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty temperatuur pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 6:45 am

    hallo, kan u de kachel niet instellen als de gewenste tmperatuur berijkt is dat de kachel uitgaat en terug opstart als de temperatuur een paar graden gedaald is . Ik vermoed dat je uw kachel bij de groene kachel gekocht hebt en ik bn daar over een jaar is geweest en toen vertelde ze mij dat de bleu fire kachels die bij de volgende levering binnen kwamen met zulk systeem zouden uitgerust zijn
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 7:54 pm

    Ik ben inderdaad naar de winkel geweest dat u vermelde.
    Hij heeft mij doorgegeven om de kachel volledig laten uit te gaan
    maar dan heb ik het volgend probleem. Ik stel de kachel in op 20 graden
    deze springt uit op 23  en gaat dan wachten tot 17 graden voor hij terug  opspringt dus dat ging ook niet toen was het te koud.Terug verandert Momenteel op hand aan proberen
    ik heb ze om 16H opgezet om 19H30 AFGEZET 24 graden automatish gaat de kachel ook niet
    zal moeten wachten tot het kouder word  ik denk dat de kachel te zwaar is

    Gesponsorde inhoud


    Blue Fire Idea 12 kw - Pagina 2 Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:19 pm