Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
zoom
steven
pedro
erwin
marlotje
9 plaatsers

    geluid quadra fire


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31576
    Registration date : 15-02-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van erwin do jan 03, 2013 9:05 pm

    waarschijnlijk ben je onderussen al gewend geraakt dan aan het geluid, of niet Shocked
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje do jan 03, 2013 9:18 pm


    Nee, ze is echt wel luid hoor, echt gewoon zal ik het niet
    worden.
    Ik zal wel de verkeerde keus gemaakt hebben, niks aan te
    doen waarschijnlijk. No
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van zoom do jan 03, 2013 9:25 pm

    wel iets aan te doen.desnoods maak je er een rechtszaak van.onder druk zetten,dan komen ze.met of zonder goesting.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van erwin do jan 03, 2013 9:34 pm

    marlotje

    neem anders eens kontakt met de invoerder, zie bericht 12


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje do jan 03, 2013 9:50 pm



    Ik zal eerst nog eens een keer bellen en duidelijke taal
    vragen.
    Bedankt voor jullie reacties.
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty vermoeden schouw trekt te hard

    Bericht van marlotje zo feb 03, 2013 1:51 pm

    Hallo,

    Achter aan mijn kachel (Quadra Fire 9kw), waar de buis in de muur gaat, is er een brullend geluid. Ik heb een schouw met gemetste grote schouwpotten die heel goed trekt. Een stuk krantenpapier vliegt er los door. Nu heb ik een vermoeden dat als er een buis in de schouw zou zitten, dat geluid misschien zou verdwijnen ?
    Dus vorige week ben ik bij twee verkopers van pelletkachels gaan vragen of er een buis in moet of niet.
    De mevrouw van de ene winkel zei: "in èlke schouw moet een buis" en de andere verkoper zei: "als ge een goei schouw hebt moet ge geen zotte kosten doen".
    Maar wat is een goeie schouw voor een pelletkachel, ik sta dus nog even ver.
    Stil zal mijn kachel wellicht nooit worden maar als ze al met de helft kan verminderen ?
    Dank u.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van ss zo feb 03, 2013 1:56 pm

    Margotje gebruik eens de zoekfunctie, dan ga je een massa info over schouwen vinden!
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van erwin zo feb 03, 2013 1:57 pm

    zowel te weinig als te veel trek is niet goed, een installateur kan dit enkel beoordelen door ter plaatse de schouwtrek te meten.
    als een stuk krantenpapier er los doorvliegt moet er denkelijk een dubbelwandige flexibel in tot boven, daar kan een kachel niet op afgesteld worden, de schouw zuigt alle warmte weg.


    zoals ss zegt, gebruik zoekknop en zoek op flexibel dan heb je 11 topics om door te lezen Smile


    Laatst aangepast door erwin op zo feb 03, 2013 2:18 pm; in totaal 3 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje zo feb 03, 2013 2:04 pm

    Ik zal het eens doorlezen.
    Dank u wel. Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van erwin zo feb 03, 2013 2:08 pm

    het overdreven geluid waarvan sprake was in je vorige topics, komt dit dan niet van de rookgasventilator ipv de warmelucht ventilator wat?

    hoe groot zijn de potten, hoe hoog is de schouw, wat staat er bovenaan op,
    is de opening waar de buis in de schouw gaat goed afgedicht.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje zo feb 03, 2013 2:54 pm

    Het kan dat het overdreven geluid van de rookgasventilator komt Erwin, ik ken er zelf zo weinig van.
    Ik denk dat mijn schouwpotten 25 cm zijn. Op de schouw staat niets op en ik denk dat ze zo'n meter of 8 is. Mijn huis is een langgevelhoeve, hoe hoog is dat ?
    De opening waar de schouw in de muur gaat is afgedicht met een buis met een plaat aan, dus ik denk wel dat dat goed is.
    Een buis in de schouw zal wel beter zijn zo te lezen, alleen zie ik er zo tegen op om terug naar de verkoper te gaan. amai
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van erwin zo feb 03, 2013 3:01 pm

    hoor je hetzelfde geluid ook bij de opstart als de warmeluchtblazer nog niet draait, of blijft het geluid zelfde als je deze om minimum zet.

    ken je nergens in de buurt een goede schoorsteenplaatser, deze kan beter de schouw beoordelen en de trek meten.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje zo feb 03, 2013 3:16 pm

    Ja, het geluid is er ook bij de opstart maar als hij dan begint te blazen is het nog eens zo luid.
    Ik ga eens rondhoren achter een schoorsteenplaatser. Bij plaatsing van de kachel is bij mijn weten de trek niet gemeten. Nog eens bedankt hoor.
    plusche
    plusche
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 78
    Registration date : 16-01-10

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van plusche zo feb 03, 2013 5:13 pm

    hallo,
    ik heb ook een schouw met gemetste schouwpotten van 25 cm en die heel goed trekt het krantenpapier vliegt er ook los door.ik heb wel een stuk regelbare buis van de kachel naar ingang schouw en dan een bocht en een recht stuk buis van 1 m naar omhoog,dan een plaat gemaakt voor in de schouw ongeveer 20cm van de bovenkant van de buis die omhoog gaat.ik heb geen enkel probleem wel is de schouwtrek afgesteld deze word afgesteld rechtstreek op de kachel met vacuummeter was zelf uitstekende en de parameters schouwtrek moesten zelf niet verandert worden.alle jaren kuis ik de kachel het vuil van de verbranding blijft dan liggen op de platen die ik gemaakt heb want de buis steek daar 20cm boven , er is wel een gat voorzien met daarop een plaatje om af te sluiten zodat ik eerst het meeste vuil kan uitzuigen met stofzuiger boven de plaat.was wel in een openaard en om het gat van den openaard af te sluiten heb ik een aluminum traanplaat geplaatst
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje zo feb 03, 2013 6:12 pm

    Hallo pluche,

    Bedankt voor de tips. Ik zal eens informeren hoe het hier best kan opgelost worden. In ieder geval: goed dat ik weet hoe jij het bewerkt hebt.
    Dank u. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gast zo feb 03, 2013 7:18 pm

    steekt de buis niet te diep in de schouw,tot tegen de achterkant (schouwmuur)?
    grts eric
    jbke
    jbke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 72
    Leeftijd : 48
    Registration date : 22-04-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van jbke zo feb 03, 2013 9:01 pm

    bij ons ook lawaai van de rookgasventilator. maar denk dat de schouw niet hard genoeg trekt.
    als we deur opendoen van de induo dan komt er altijd rook in de living.
    in de winkel waar ook dit toestel staat hoor je de rookgesventilator niet en hij draait er nog 300 tr vlugger.Wachte op stroomop zeggen ze in de verkoop-winkel.
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje ma feb 04, 2013 6:36 pm

    Neen Eric, de buis zit niet tot aan de achterkant van de muur. Er moet een buis (flexibel) in tot boven denk ik en mischien dat dan het lawaai aan de achterkant van de kachel weg is. (hoop ik toch)

    @jbke, ik heb ze getest, de pellets van Booischot.
    Branden goed maar ik denk dat mijn kachel alles wel brandt, nog geen slechte gehad.
    Veel succes met de induo, hopelijk is het vlug opgelost.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 11:17 am

    Hallo iedereen,
    ja wij hebben ook een Quadra - fire aangekocht Type castile, een mooi vuur MAAR lawaai dat dit ding maakt om zot van te worden.
    1) het blazen
    2) de aanjager
    3) het branden
    het is of er een wedstrijd aan het plaatsvinden is, om ter meest lawaai maken.
    Nu in het kort wij gaan zien of we de kachel kwijtraken, hoe weet ik nog niet.
    Maar zo kan het niet verder, we hebben hem nu drie dagen en we leven er nu twee dagen van in de keuken met gesloten deur naar de living. jocolor
    Met alle respect ik begrijp Marlotje.
    m.v.g.
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje ma feb 25, 2013 9:12 pm

    Dank u Juul en "mijn deelneming". Heb je al terug contact opgenomen met de verkoper en wat zegt hij ?
    Ik wacht nu weeral een dikke twee weken want ze gingen het nog eens komen oplossen.
    Praat voor de vaak ja.
    In ieder geval, ik hou ze ook niet maar het is wat veel geld om zomaar weg te smijten, toch ? Verkopen zal niet gemakkelijk zijn. bounce

    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 9:36 pm

    Heb er ook een maar blijf erbij ,dat het lawaai heeft te maken met zijn opbouw,ik heb mij erbij neergelegd,heb vrienden en familie en hun toestellen werken veel stiller
    maar heeft ook voordelen ,ruit is niet snel vuil,heel gemakkelijk te kuisen,werkt prima met thermostaat
    ik vergelijk hem met mijn ander toestel
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje ma feb 25, 2013 9:43 pm

    Dat is waar. Ik had ze ook gekozen om haar eenvoud. Het is een hele makkelijke kachel in gebruik en proper en al wat je wil, behalve dan dat lawaai. Tja...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 10:56 pm

    juul : Is de verkoper bij u langsgeweest heeft u 7 dagen de tijd om van de koop af te zien.

    Probeer het in het eerste geval op een akkoordje te gooien met de verkoper, indien u een ander model koopt zal dit in principe geen probleem mogen vormen;voor marlotje
    grts eric
    marlotje
    marlotje
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 38
    Registration date : 21-10-12

    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van marlotje ma feb 25, 2013 11:05 pm

    Ik ben ook binnen de week teruggeweest maar de verkoper had er geen oren naar. Hij wou niet wisselen, zelfs niet met opleg, hij moest er geen schade aan doen.
    Hopelijk heeft Juul wel een goede verkoper.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 11:13 pm

    wettelijk heeft u recht binnen de 7 dagen om van uw aankoop af te zien ,! als de verkoper er geen horen naar heeft stapt u naar de advocaat van het ocmw in uw gemeente(of stad) dit is dus gratis (als u belg bent en belasting betaald) die helpen u snel verder ,als die firma een tel krijgt van mr of mvr de advo gaat het gewoonlijk wel snel opgelost raken ! zoniet wijzen die u wel door met de juiste info trouwens in uw geval zou ik daar alsnog naar toe gaan !Rechtshulp


    Je kan bij de OCMW-jurist of bij de jurist van de Commissie voor Juridische Bijstand in het gemeentehuis terecht voor juridische informatie of advies.
    De dienstverlening van de jurist van het ocmw gaat verder dan het advies van de jurist van de Commissie voor Juridische Bijstand in het gemeentehuis. Hij helpt je ook een brief of akte op te stellen, onderzoekt en behandelt je dossier.
    De jurist van het OCMW kan echter ook niet optreden voor de rechtbank. Op dat moment moet hij je doorverwijzen naar een advocaat. Kan je geen advocaat betalen, dan kan je misschien beroep doen op (gedeeltelijk) kosteloze bijstand van een pro Deo advocaat. De jurist helpt je bij de aanvraag van een pro Deo advocaat.
    Deze dienstverlening is gratis.


    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gast di feb 26, 2013 6:40 pm

    hallo,
    eindelijk hier zijn we dan, vandaag naar de winkel geweest en de grote baas gesproken.
    (We kennen elkander daar mijn chauffage ook van bij hem komt.)
    Nu volgens hem is het gewoon de afregeling die moet bijgesteld worden, hij zij ook wij hebben er reeds een aantal verkocht en hebben tot nu toe geen klachten gekregen.
    Wat ze ook gaan doen & bijstellen wat ook de oorzaak mag zijn ik beloof jullie een uitvoerig verslag. Smile
    Marlotje ik hoop u langs deze weg verder te kunnen helpen.

    m.v.g.


    Laatst aangepast door Juul op di feb 26, 2013 6:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : laatste zin vergeten)

    Gesponsorde inhoud


    geluid quadra fire - Pagina 2 Empty Re: geluid quadra fire

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:01 am