Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Nieuw - Calimax Solida

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 10:01 am

    Een goede morgen iedereen,
    Mag ik me even voorstellen ? Ik ben Colleke, nieuw op het forum en wij zijn in het bezit van 2 pelletkachels. Een Calimax Solida en een Calimax Auris. Steeds tevreden geweest over onze kachels, doch nu zowat op zoek naar de juiste parameters van de solida( door het verplaatsen van deze kachel werkt die niet meer zoals voorheen, niet zo goede verbranding, het venstertje wordt sneller vuil ) en goede pellets voor beide kachels. Vroeger gebruikten wij de RSZ, doch kunnen er niet meer aangeraken. Wij zijn overgeschakeld naar de pellets van Aveve, zijn er nog mensen met ervaring van deze pellets ? Ook hebben wij geen nederlandstalige handleidingen gekregen bij onze kachels. Dus zal ik maar eens zoeken hoe alles hier in zijn werk gaat, en dank de mensen die bereid zijn daar aan mee te werken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 10:03 am

    Colleke,

    welkom op het forum en veel leesplezier. Handleidingen worden pas na vijf zinvolle berichten op het forum verstrekt, je kunt ze dan per PM bij admin Pedro aanvragen.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 10:57 am

    Iemand heeft ons aangeraden om pellets te gebruiken van green energy wood pellets. Wie heeft hier ervaring mee ? Zoals ik in mijn voorstelling heb vermeld branden wij nu met de pellets van Aveve, volgens de technieker zijn dit heel goede pellets. Ook die van Badger zouden goed zijn. Wie kan mij zeggen waar wij het beste mee zijn voor een Calimax Solida en Auris?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4421
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van krusty ma nov 12, 2012 11:00 am

    Het zijn allemaal goeie pellets , alleen moet je zelf ondervinden welke de beste verwarming en verbranding geven in jouw kachel !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 11:02 am

    Paar zakjes van verschillende merken kopen en testen. De beste pellets zijn die die het goedkoopst zijn en goed branden in jouw kachel. De afstelling van de Solida zou ik door een techniker laten doen, je leverancier dient te zorgen voor een Nederlandstalige handleiding.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 11:13 am

    De afstelling van de Solida is reeds 3 maal gedaan, doch geen goede resultaten, de laatste maal iets beter, doch wij vinden het niet normaal dat de ruit na 2 uur branden zo vuil wordt, dat hadden wij vroeger niet.De stenen worden nu echt bruin. Een nederlandstalige handleiding voor de Solida hebben wij deels gekregen,niet volledig, een paar bladzijden niet meer, voor de Auris nog niet, was nog niet voor handen zij de technieker ????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 11:24 am

    De pellets die men koopt daar zijn ook veel verschillende meningen over. De een raad aan van dennen ( bevat toch hars ? ) de ander zegt eik, es ( brand moeilijker ? )Volgens onze technieker zijn die van dennen het best ? Dennen geven meer warmte , maar meer roet ?
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van piet ma nov 12, 2012 11:26 am

    Beste Colleke,
    U zegt dat u kachel na het verplaatsen niet meer goed brandde (vuile ruit)
    Misschien iets meer duidelijkheid hierover, is het schoorsteenkanaal veranderd ?
    Waarschijnlijk krijgt u dan meer informatie hier op het forum.
    Groetjes en welkom op het forum


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 12:43 pm

    Het zit zo, de kachel is verplaatst naar een andere locatie in ons huis, waar nog geen kachel heeft gestaan. Er is dus een totaal nieuw schoorsteenkanaal gemaakt, door middel van een dubbelwandige inox buis in een schouw, zodanig dat de aanzuig van buitenlucht wordt genomen door de dubbelwandige buis en de rook door het andere kanaal van de buis. De schouwtrek, is goed zei de technieker die alles heeft geplaatst. Hij heeft de kachel ondertussen reeds meerdere malen afgesteld, doch de kachel brand nog steeds niet zoals op de vorige locatie.Het zijn goede pellets zegt de tecnieker ?
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van dxnature ma nov 12, 2012 1:00 pm

    @Colleke2012

    Als de technieker zegt dat de kachel en de schouw ok is, neem dan eens de moeite om een ander pelletmerk te proberen. Ik weet wel dat de technieker gezegd heeft dat die pellets goed zijn, maar anderzijds heb ik nu net met die pellets een hele vuile kachel gehad met veel as in vergelijk met nog 6 andere merken die ik heb getest. Ik zou zeggen, haal eens even een paar zakjes van een ander merk en dan weet je toch wat er aan de hand is, m.a.w. maak het jezelf niet moeilijk. Rolling Eyes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 2:19 pm

    Er is dus een totaal nieuw schoorsteenkanaal gemaakt, door middel van een dubbelwandige inox buis in een schouw, zodanig dat de aanzuig van buitenlucht wordt genomen door de dubbelwandige buis en de rook door het andere kanaal van de buis.

    Begrijp ik hieruit goed dat de rookgassen door de binnenste buis worden afgevoerd en de verbrandingslucht door de mantelbuis wordt aangezogen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van erwin ma nov 12, 2012 3:27 pm

    koude lucht aantrekken rondom een rookgasbuis zal niet bevorderlijk werken voor de trek en de verbranding


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gast ma nov 12, 2012 6:25 pm

    Van Colleke per PM verplaatst ter info.

    Beste Dicktwist,

    Dank voor je bericht.
    Inderdaad, de rookgassen worden afgevoerd door de binnenste buis
    en de verbrandingslucht wordt aangezogen door de mantelbuis.
    Volgens de technieker geven deze buizen als voordeel dat er geen condensatie onstaat in het rookgaskanaal.
    Hierdoor krijg je minder roet en teeraanslag in de buis zegt hij.
    Terwijl er geen zuurstof uit de kamer wordt gebruikt.
    Op onze vroegere locatie werd de buitenlucht rechtstreeks van buiten aangezogen door de muur achter de kachel.
    Onze nieuwe kachel Calimax Auris heeft hij ook met een dubbelwandige buis aangesloten en niet meer zoals vroeger rechtstreeks
    door de muur. Hier hebben we geen problemen mee.
    Wat denkt u hiervan ? Vriendelijke grt. en dank.

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw -  Calimax Solida Empty Re: Nieuw - Calimax Solida

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:16 pm