Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    artel 11.24 kw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty artel 11.24 kw

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 3:33 pm

    hallo,
    Ik heb een Artel "elite L" 11.24 kw aangekocht. Is geplaatst door installateur van GBS Zuidschote Ieper. De installateur plaatste vorige vrijdag mijn kachel en de eerste dagen was dit ok voor mijn kleine woning van 100 m² te verwarmen op stand P1 dan was het hier in de ganse woning 26°C en deze kregen we niet lager als we de themperatuur verminderden. Op maandag kwamen de problemen ruitje volledig zwart,volle asbak en alles aangekoekt. Installateur kwam pas vrijdag om deze opnieuw afteregelen.Heeft dit gedaan parrameters verranderd voor pellettoevoer en ook de vlam kleinergemaakt.Resultaat toevoer pellets goed maar ruit zwart in 2 uur en de max themperratuur is 17°C en de kachel staat op stand p5 met alle deuren dicht max 40m²en koekt nog steeds aan in het bakje. De gevraagde themperatuur wordt nooit bereikt en de kachel gaat nooit in Eco stand.Huis is héél goed geissoleerd.Heb ook alleen Italiaanse handleiding hij gaf Nederlandstalige zonder parrameters. Vandaag komt installateur terug. Wij zien dan weer of er verbetering komt en laten dit zeker weten op het forum. Pellets die wij gebruiken zijn elite 100% naturel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 3:39 pm

    Carina,
    welkom op het forum en lees je goed in. In geen enkele handleiding staan parameters vermeld want dat is voor installateurs en de jouwe zal de kachel goed moeten afstellen op jouw situatie.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty nieuw carina

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 4:12 pm

    Dick,
    Ja wij verwachten de installateur binnen enkele ogenblikken. Alleen hebben we héél weinig vertrouwen in hem.Wij kunnen de parameters veranderen maar doen we zeker niet omdat de garantie loopt over 5 jaar. De verkoper heeft ondertussen ook beloofd van morgen toch eens te komen kijken wat er gaande is.
    vriendelijke groeten
    Carina
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van pedro za jan 12, 2013 9:00 pm

    Carina,

    met parameters bedoel jij wss pellettoevoer en trek vermeerderen/verminderen...Daar kan je niet veel verkeerd mee doen,en op praktisch iedere kachel valt dit door de klant bij te regelen.

    Dat hij morgen komt kijken is toch positief?Op een zondag by the way...

    Aangezien u in uw eerste bericht zegt dat de temperatuur de eerste dagen veel te hoog was ,maar nu te laag(krijg de ruimte niet opgewarmd),dan moet ze gewoon goed afgeregeld worden...

    En na 4dagen branden is een zwarte ruit normaal,hier zie ik er na 4dagen ook niks meer door Rolling Eyes

    Heb je nu een nederlandse of italiaanse hanleiding??of beiden?Kan me niet voorstellen dater geen nederlandse handleiding bijzit,want naar mijn weten is uw verkoper invoerder van Artel voor Belgie,dus een nederlandse handleiding zal zeker bij de kachel zitten.

    Tot slot is er helemaal geen reden om geen vertrouwen te hebben in de verkoper,hij komt toch vlug langs en de ervaringen die ik(en andere mensen die ik ken)gehad heb zijn zeer positief,is een man van zijn woord!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 9:46 am

    Pedro,
    Bedankt voor je goede informatie.Het is wel zo dat het niet 4dagen was maar 4uur branden.Dit is nu opgelost. Het is mij nu nog een zoeken op welk p nummer ik moet instellen voor mijn goede themperatuur te krijgen. P1 tot P5 om 20°C te hebben voor mijn 100 m². De nederlands talige handleiding is alleen een paar vertaalde blaadjes uit de meertalige catalogus die hij mij heeft achtergelaten zonder parameter instellingen.Kan u mij meschien een volledige nederlandstalige uitleg bezorgen met ook de uitleg over hoe ik parrameters kan gebruiken. Brand met elite pellets kachel is "elite L".
    mvg
    Carina
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van pedro zo jan 13, 2013 8:27 pm

    Carina,als je niet echt veel van de kachel kent lijkt het mij niet aangeraden om met de parameters te 'spelen'

    Grtzzzzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van jc zo jan 13, 2013 9:20 pm

    carina
    die 17 graden is die op je scherm af te lezen
    u themostaat is dit een vaste of een draad (achter de kachel )
    raakt toch niet toevallig de vloer


    _________________
    <br>
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 8:35 am

    jc

    Onder tussen is alles opgelost en komt onze installateur een nieuwe pellet kachel plaatsen. De "Elite L" die wij door de verkoper werden aangeraden is te licht van Kw 11.24 en zal nu door de installateur vervangen worden zonder enige opleg. Dit is echt een opluchting want met deze koude is de temperatuur niet hoger dan 19° te krijgen. Dus we wachten nu vol ongeduld op de nieuwe.
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van jc di jan 15, 2013 8:42 am

    dat is goed nieuws weer een goede installateur Laughing


    _________________
    <br>
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van pedro di jan 15, 2013 8:52 am

    Dat is idd goed nieuws en een zwaardere kachel zonder opleg! tof

    Soms moet je de installateur ook es de tijd geven om langs te komen en de situatie te bekijken hé!(ipv direct een aangetekend schrijven te sturen....)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van harrielok di jan 15, 2013 1:38 pm

    Het lijkt mij dat een 11,24 Kw kachel de goed geisoleerde kleine ruimte voldoende warm moet kunnen stoken.

    Er is natuurlijk ook nog de buitenlucht temperatuur Nu - 3 graden enkele weken geleden + 9 graden.



    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 11:06 pm

    Raar dat de kachel te licht is bevonden terwijl je eerst de temperatuur niet onder de 26 graden kreeg op stand P1. Ik ben ook van zins om bij GBS mijn artel roma te bestellen. Hij heeft blijkbaar toch een goede reputatie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast wo jan 16, 2013 10:46 am

    Ja GBS is zeker een héél goede installateur en hij komt direct als je belt in het mate van het mogelijke natuurlijk. Ook zijn wij nu héél te vreden zaterdag kan onze nieuwe al worden geplaatst. Want met deze temperaturen en een alleen staande woning is 18°C max niet genoeg op de hoogste stand P5. Verbruik valt reuze mee stook met elite pellets van GBS en dit is maar 22kg/dag. Dus top service.
    heel happy Yoepy zaterdag goed warm spring
    Dus koop maar vlug bij GBS

    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 10:59 pm

    Heeft Gbs ook een aantal modellen op stock om te bekijken, eventueel werkend? Heb hem hierover al gemaild maar geen antwoord gekregen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gast zo jan 27, 2013 8:59 pm

    even wachten op email, heeft modellen op stock eventueel werkend.
    Je kan ook zelf naar GBS gaan te Zuidschote. Ondertussen is ook onze nieuwe kachel geplaatst en nu gaat alles perfect met een classic 16 kw nieuw model 2013 verwarmen wij onze woonst van beneden tot boven als hoofd verwarming en met de termostaat regelen we de warmte overdag 16° omdat we gaan werken als we terug komen is de kachel weer in functie en hebben we 22° in ons hele huis.
    GBS heeft ook een uitstekende service naverkoop.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van erwin zo jan 27, 2013 9:10 pm

    carina,

    bedankt voor de feedback, als het goed is dat mag ook eens gezegd worden, dat gebeurt veel te weinig.
    succes nog met de nieuwe kachel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    artel 11.24 kw Empty Re: artel 11.24 kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:46 am