Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pellbox
steven
6 plaatsers

    Problemen met de produktie van Mandi?


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven vr jan 30, 2009 4:58 pm

    Dat heb ik nog nooit gezien.

    Ik heb nu al meer dan 1000kg mandi gebrand en ik heb nog nooit hetzelfde voor gehad.


    MVg,


    Steven
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van knoepken vr jan 30, 2009 5:16 pm

    Mandi,zijn dat din+ pellets? Ik gebruik Rz pellets waar in wel tevreden over ben.Mischien zijn ze duurder maar heb in ieder geval geen problemen met n' aangekoekt brand bakje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast vr jan 30, 2009 5:53 pm

    FRANKDH ,aangezien testaankoop zegt dat alle pellets evenwaardig zijn op uitzondering van 1 enkele ga ik ervan uit dat het met uw schouw te maken heeft

    Heb zonet nog 15 zakken gekocht , ik moest er toch passeren, bij DE PELSMAECKER in Iddergem aan 4 € geen badger meer maar plospan

    Ik heb hem de vraag gesteld hoe het kwam dat het ruitje zo rap aanslaat en hij antwoorde dat het gedaan zou zijn met een enkelvoudige buis van 8 cm te steken over gans de hoogte , want ik heb TEVEEL trek !!!!!!!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast vr jan 30, 2009 11:08 pm

    wees gerust bij teveel trek en de pellets vliegen er niet uit dan word je riut minder zwart , als de pellets er uit vliegen moet je de parameter van de schouw verminderen .
    kijk in der brandkorf de pellets mogen max.wat bewegen en je moet een pittige vlam hebben , je stookt met wat pellets op de bodem niet met 1/2 brander of nooit met een volle brander pellets.
    groeten.......gilbert / everflam
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma feb 02, 2009 9:45 am

    Krusty,
    Aan de trek zal het wel niet liggen. Onze trekregelaar is goed afgesteld en werkt naar behoren.
    Ik had dat al eerder gepost maar wil het gerust nog eens herhalen, wij hebben dus een pellets CV-KETEL (zonder ruit, zonder korfje), met neerwaardse vlam, die dus eerst door de pellets en dan door de rooster gaat.
    Wij hebben ondertussen al 7 paletten pellets gestookt, waarvan 4 Bioflam (van geen tot veel, doch andere problemen), 1 palet van een mij onbekend merk (geen problemen, geleverd door ketelplaatser), 1 palet Granilux (absoluut geen problemen) en 1 pallet Mandi. Enkel bij de Mandi pellets heb ik deze problemen van het aankoeken van as/sinters gehad.
    Zaterdag Groenekachel pellets gehaald om eens uit te proberen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Groetjes,
    Frank

    PS zal eens proberen de editie van TA met het testrapport dat jij aanhaalt vast te krijgen. Me dunkt dat op de verschillende fora reeds duidelijk is aangetoond dat alle merken van pellets, spijtig genoeg, niét evenwaardig zijn, zelfs niet op één na.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Uthrex ma feb 02, 2009 10:28 am

    Goedemorgen Frank,
    Zijn het de 15kg transparante zakjes van de Groene Kachel? Weet bijna zeker dat u dezelfde problemen als Mandi pellets zult ervaren.
    Ben benieuwd naar uw ervaring.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma feb 02, 2009 10:33 am

    Flok!

    Inderdaad, die van 15kg, transparant, klein beetje stof in de zakjes.
    Ze zijn wel beter dicht dan die van Mandi. Daar waren toch wel een aanzienlijke hoeveelheid zakjes niet volledig dichtgelast.

    Groetjes,
    Frank
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven ma feb 02, 2009 10:37 am

    De pellets Groene Kachel zijn wel populair als je naar de pellet-enquête kijkt.

    Er zijn dus heel wat tevreden gebruikers.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van noizz ma feb 02, 2009 10:38 am

    Off topic:
    @ Frank DH

    schonen avatar:den Scrat:is ook mijn favoriet "all times" ! lol!


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma feb 02, 2009 12:02 pm

    Noizz,

    Tot op zekere hoogte kan je mij ook met hem vergelijken.
    Buiten het feit dat hij er fysisch véél beter aan toe is als ik, kom ik ook de meest belachelijke obstakels tegen in m'n queeste een aangenamere leefwereld voor mij en de mijnen te creëren Wink

    Groetjes,
    Frank


    Laatst aangepast door FrankDH op ma feb 02, 2009 3:49 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma feb 02, 2009 1:39 pm

    FrankDH schreef:Flok!

    Inderdaad, die van 15kg, transparant, klein beetje stof in de zakjes.
    Ze zijn wel beter dicht dan die van Mandi. Daar waren toch wel een aanzienlijke hoeveelheid zakjes niet volledig dichtgelast.

    Groetjes,
    Frank

    Open zakken zijn natuurlijk allesbehalve goed, dan kan er lucht in de zakken en zelfs condens in de zakken ontstaan , niet goed voor het vochtgehalte van de pellets en mss wel een mogelijke oorzaak van de slakvorming?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma feb 02, 2009 3:48 pm

    Mogelijk. Maar zou ik dat dan ook niet moeten krijgen als ik brandhout stook (het gaat 'em om een combi-ketel)? Daar is het vochtgehalte toch altijd hoger als bij pellets. En het fenomeen deed zich overigens ook voor als ik een lading (7 zakskes) stookte waar geen open zakskes bij waren.

    Groetjes,
    Frank

    PS over open zakken en vocht gesproken. Laatst ging ik, naar aanleiding van een advertentie in hun reclamegazetje, eens poolshoogte nemen bij een doe-het-zelf zaak in Zonhoven. Zij verkopen sinds kort pellets van het merk Agrofino. Ze waren 'spijtig genoeg' uitverkocht. Maar er was nog wel een zakske met ongeveer 27 kg? over dat ik kon 'hebben' voor iets van een 8 of 9 euro. "Kom maar mee, ik zal 't u laten zien". Buitengekomen staat, half onder een afdak, een zakske dat compleet open is gesneden, met nog een deel pellets in, mooi afgedekt met een laagske ... sneeuw!! In de zak zit ook nog een papier met daarop, in koeieletters, de waarschuwing dat de pellets absoluut moeten gevrijwaard blijven van vocht, en liefst binnen opgeslagen. Schoolvoorbeeld van 'mee op de kar springen (kassa-kassa)', maar absoluut geen idee hebben van wát ge verkoopt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 12:00 pm

    En ik laat vandaag een palletje "Mandi's" brengen... Ik hoop dat ik gevrijwaard blijf van problemen.
    Ik hou je op de hoogte.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Uthrex di feb 10, 2009 6:42 pm

    @FrankDH
    En? Al wat kunnen aanvangen met de Groene Kachel pellets? Ervaringen?

    Uthrex
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven di feb 10, 2009 6:44 pm

    Wilfried,

    Ik ben tot nu toe heel tevreden van Mandi.

    Weinig stof en beperkte donkere as in mijn kachel. De ruit wordt wel snel vuil.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 8:16 pm

    Heb vandaag mijn lading gekregen. Klopt het dat de zakken van Mandi gewoon doorschijnend zijn? Zonder logo, zonder opschrift. Zo kunnen ze alles in je nek draaien he?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven di feb 10, 2009 11:50 pm

    Wilfried,

    Op het forum heb ik de foto's van 33 zakken gezet.

    Mandi staat er tussen en deze zijn doorschijnend.

    https://pellets.forummotion.com/pellets-f77/uitzicht-zakken-pellets-t725.htm

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast wo feb 11, 2009 12:48 pm

    Sinds zondag stoken we de Groenekachel pellets (zitten overigens in dezelfde zakjes als de Mandi pellets, alleen beter afgesloten). Elke dag de rooster gecontroleerd en, het is nog vroeg dag maar, tot nu toe nog geen sintels.
    Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

    Groetjes,
    Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast wo feb 11, 2009 9:16 pm

    vastgekoekte as,

    halfopgebrande pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast do feb 12, 2009 9:36 am

    @leeuwke7737,

    Bedoel je daarmee dat dat mijn probleem is?
    Tot nu toe wel enkel met de Mandi pellets.

    Groetjes,
    Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast za maa 21, 2009 5:32 pm

    Hebben Mandi een DIN+ certificaat?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven za maa 21, 2009 5:35 pm

    mandi heeft een officieel din+ certificaat tot nu toe.

    Ik vraag mij af wat dat betekent als ze heropstarten.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast zo maa 22, 2009 9:19 am

    Steven,
    Staat wel nergens vermeld op hun website.
    Ik vind nergens hun certificaar nummer.
    En op hun zakken staat er niets gedrukt. Dus daar wordt je ook niet veel slimmer van.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven zo maa 22, 2009 9:32 am

    Hanstandt,

    Op de officiële website in Duitsland van DIN Plus kan je hun nummer vinden:

    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Mandidinplus

    hun nummer is 7A066.

    Mvg,


    Steven


    Laatst aangepast door Steven op zo maa 22, 2009 6:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast zo maa 22, 2009 4:31 pm

    Bedankt.
    Als mandi met certificaat problemen geven, zoals je eerder al zei, wat betekend dit nog eigenlijk?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast di maa 24, 2009 7:46 pm

    Heb juist informatie ontvangen van Mandi-pellets.
    Ze zullen vanaf 06-04-2009 terug produceren.

    Gesponsorde inhoud


    Problemen met de produktie van Mandi? - Pagina 2 Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:48 am