Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Caminetti Montegrappa Linea 6

    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 2:12 pm

    Hallo allen,

    Kan iemand mij wellicht helpen aan de handleiding en parameters van deze kachel? Wil deze graag hebben om me vast in te lezen in de werking van deze kachel (hij wordt komende week geleverd en geplaatst als alles goed gaat).

    Ik ben mij bewust van de risico's van het veranderen van de settings, maar ben zelf ingenieur en wil derhalve de werking van deze kachel maximaal doorgronden. Een soort beroeps tik zeg maar Laughing

    Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen Question

    Alvast bedankt voor de reactie Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 2:15 pm

    Als de handleiding en parameters aanwezig zijn kun je deze na 5 zinvolle berichten aanvragen per PM bij admin Pedro.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van steven do jan 31, 2013 3:02 pm

    Pedro heeft daar geen parameters van, zelfs geen handleiding


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 3:11 pm

    Kijk, dat is een duidelijk antwoord.

    Ik zal Caminetti zelf benaderen en kijken of ik aan informatie kan komen. Als dit lukt zal ik deze uiteraard delen met jullie zodat anderen niet hoeven te zoeken.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van erwin do jan 31, 2013 3:19 pm

    S@m

    als je een mail stuurt naar Caminetti Montegrappa met de gegevens type kachel - aankoopadres, dan kun je een Engelse handleiding als .pdf ontvangen.

    mail adres is:

    sat@caminettimontegrappa.it


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast ma feb 11, 2013 10:39 pm

    Het is me inmiddels gelukt om de handleiding te bemachtigen via bovengenoemde weg.
    Tevens heb ik de servicecode kunnen vinden op een Itilaans kachelforum (lang leven Google Translate!).

    Het verborgen menu werkt als volgt(bron: http://stufapellet.forumcommunity.net/?t=53055251):
    - Druk tegelijk op pijltje omhoog en omlaag
    - Voor wachtwoord 0009 in
    - Druk 3 seconden op de menu toets
    - Het verborgen service menu opent zich vanzelf

    Let op: Dit menu is niet bedoeld om zomaar in aan te passen. Ik raad dit dan ook aan iedereen af en ben geen sinds verantwoordelijk voor eventuele gevolgen. Echter, in het kader van de kennisdeling en optimalisatiemogelijkheden hecht ik er wel waarde aan om mijn kennis met jullie te delen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast ma feb 11, 2013 10:55 pm

    @ S@m

    Is de kachel inmiddels geplaatst en brandt hij al?
    Groet,

    Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast ma feb 11, 2013 11:03 pm

    Geplaatst wel, maar branden helaas niet. De installateur had een man-man bocht bij zich en niet een man-vrouw bocht.....Dat past dus niet op de buis. Hij had de juiste bocht helaas ook niet op voorraad waardoor alles twee weken is uitgesteld.

    Ik zal me verder niet negatief uitlaten. Zoiets kan gebeuren, al is het wel een domper om een kachel te hebben staan die niet kan branden Rolling Eyes

    Vrijdag wordt het rookkanaal afgemonteerd en dan zal ik mijn bevindingen laten weten Smile

    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 10:31 am

    Ben ik weer! Inmiddels brand de kachel ruim een week. Wat een heerlijke vorm van warmte zeg! Moet wel zeggen dat de 6kw aan de krappe kant is, maar hij krijgt het warm.

    Bij het verder verkennen van de kachel kom ik toch een paar dingen tegen in het installateurs menu die ik niet kan thuis brengen. Uiteraard is van dit menu geen documentatie beschikbaar, dus ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Mijn vraag:

    Wat betekend/doet onderstaande instelling:
    Zuigconfiguratie:
    - Min zuigvermogen
    - Laag zuigvermogen
    - Medium zuigvermogen
    - Hoog zuigvermogen
    - Geen correctie


    Het zal samenhangen met wat voor een soort schouw er aan de kachel zit. Maar wat doen de instellingen? Wie kan me hier meer over vertellen? Ik zie in elk geval geen lineair verband met de snelheid van de rookgasventilator als ik de settings aanpas.

    Verder nog wat kennisdeling voor andere mensen die deze kachel hebben of gaan kopen. In het parametermenu kun je de volgende dingen instellen:
    - Offset: bepaald de snelheid van de rookgasventilator (default 10). Als je de waarde verlaagd draait hij langzamer, als je hem verhoogd sneller.
    - Rook snelheid bij begin reinigen: bepaald de snelheid van de rookgasventilator bij starten van het reinigingsprogramma (default 1800tpm).
    - Delta temperatuur standby: bepaald bij hoeveel graden boven de ingestelde temperatuur de kachel in standby modus gaat en de verbranding dus stopt (default 3 graden).
    - Rem vijzel: bepaald of de motor die het wormwiel aandrijft remt aan het eind van het lopen. Dit geeft extra geluid, maar is noodzakelijk voor een goede regeling in de lage vermogensstanden. Deze mag je daarom niet zomaar uitzetten! (default 'ja').
    - Delta temperatuur SMART: Bepaald vanaf welke temperatuur onder het de ingestelde temperatuur de kachel gaat moduleren (default 5 graden dacht ik). Staat standaard veel te hoog, waardoor het nooit warm wordt in onze grote woonkamer. Staat bij ons nu op 1 graad en dat werkt uitstekend.
    - Maximale SMART-kracht: Bepaald welk vermogen de kachel maximaal mag branden tijdens moduleren. (default 3) Staat ook standaard te laag waardoor het niet warm werd bij ons. Staat nu op 5 en regelt daarmee uitstekend.

    Hopelijk hebben jullie wat aan deze gegevens. Ik zal tzt nog wat meer bevindingen hier neerzetten. Tot slot hoor ik graag jullie visie over mijn vraag van de zuigconfiguratie. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast do maa 07, 2013 3:51 pm

    Niemand die het antwoord weet op mijn vraag over de zuigconfiguratie? Surprised
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast do maa 07, 2013 4:03 pm

    Door je vraag dwaalden mijn gedachten even weg bij de pelletkachels Rolling Eyes maar als ik je eerdere bericht teruglees neem ik aan dat het gaat om de schouwtrek. Enige wat ontbreekt aan de gegevens is hoeveel Pa bij welke correctie past en behalve experimenteren kun je niet veel met die instellingen behalve proberen wat op jouw schouw de beste resultaten geeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast zo maa 10, 2013 8:56 pm

    En S@m, inmiddels al wat branduren achter de rug met uw nieuwe aanwinst veronderstel ik. Een tevreden klant?
    'k Ben benieuwd omdat ook wij op punt staan een gelijkaardige kachel aan te kopen, weliswaar in een ander kleedje (merk) ondergebracht.
    Dank bij voorbaat voor eventuele commentaar.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast ma maa 11, 2013 12:02 pm

    Zeker een tevreden klant Smile Kachel brand erg mooi en moduleert werkelijk feilloos.

    Voordeel:
    - Design
    - Mooi hoog vlambeeld
    - Stille rookgasventilator
    - Convectieventilator in stand 1,2 en 3 mooi stil. In 4 en 5 wel goed hoorbaar, maar niet overheersend.
    - Goed en duidelijk menu
    - Degelijke opbouw met kwaliteitsonderdelen
    - Simpel te onderhouden en te repareren
    - Brand sinds de buitenlucht aansluiting erg mooi rustig en geeft geen enkele koekvorming meer (Pure Power pellets)
    - Prijs, 2600 euro totaal met montage.

    Nadeel:
    - Behuizing resoneert mee met magnetisch veld van de pelletmotor (opgelost door aluminium strip in de achterwand te maken ter versteviging)
    - Geluid pelletmotor, grotendeels opgelost door het pelletreservoir (buitenzijde) van vlamwerende dempende bekleding te voorzien.
    - Ruitje wordt na twee dagen toch wel behoorlijk zwart, ondanks goede afstelling
    - Fabrieksinstellingen stonden bij mij echt niet eens in de buurt van optimaal (ruitje zat met 2 uur potdicht etc)
    - Warmte afgifte duurt bij opstarten even. Na 1 uur geeft hij veel warmte af. Als je 6kw precies nodig hebt, kan je beter voor de 9kw gaan denk ik.

    Succes met je keuze Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast di nov 12, 2013 8:32 pm

    S@m, nog steeds tevreden over je kachel ? wij willen dezelfde kopen.
    Was die 2600 euro incl montage materialen

    Jos
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gast vr nov 15, 2013 9:47 pm

    Yes, nog steeds zeer tevreden.

    Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt. Zo heb ik de parameters opnieuw ingeregeld op onze situatie en heb ik een aluminium strip in de achterwand gemaakt om een de resonantie van de achterwand te voorkomen. Die wordt veroorzaakt door het magnetisch veld van de pelletmotor. Om hem nog wat stiller te krijgen heb ik de binnenzijde deels bekleed met brandvrij ontdreuningsplaten van Conrad.

    Kortom, een kleine aanpassing in de achterwand en wat instellingen veranderen en je hebt een zeer degelijke kachel! Wij hebben absoluut geen spijt van onze keuze. Alle opties die je kan wensen zitten er op (standby, volledig modulerend, programma's etc). Prijs was trouwens voor de gehele set, dus alle materialen en alle montage handelingen. Later hebben we voor een kleine honderd euro de buitenlucht aansluiting er bij gekocht (= aanrader bij nieuwbouw woning).
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty pelletkachel camminetti montegrappa LP9

    Bericht van Gast wo jan 06, 2016 6:19 pm

    S@m
    Heb hier een camminetti montegrappa LP9 .Deze is een tweedehands.Bij de vorige mensen brandde ze zeer slecht maar ze weten dit op de schouw die niet goed was.Bij aansluiten op een nieuwe inox dubbelwandige buitenschouw (nieuw geplaatst) deed de kachel ook raar.
    Na 2 uur een foutmelding van de rookgasafvoermotor.Heb deze nu vervangen en kachel werkt nu zonder foutmelding.
    Maar na enkele uren ong 2 uur begint de branderpot vol te lopen en de kachel te versmachten.Wat mij opvalt is dat de rookgasafvoermotor maar rond de 500 toeren draait ongeacht de stand van het vermogen van de blaasventilator.Daardoor krijg ik een grote oranje vlam die niet aangejaagd wordt door de rookgasventilator.Ook als de kachel op automatisch staat moet er een temperatuurverschil delta zijn van 4 graden vooraleer de kachel gaat sneller blazen.Klopt ook dus niet.Dus wil ik de parameters aanpassen voor toevoer pellet en snelheid rookgasafvoermotor.Eventueel delta temperatuur aanpassen.Volgens mij nooit afgesteld geweest.Door uw opzoekwerk weet ik al hoe ik in de menu moet komen maar zou jij zo vriendelijk willen zijn om uw waarden mee te delen zodanig ik op deze waarden kan verder werken.
    alvast bedankt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van erwin wo jan 06, 2016 6:30 pm

    S@m kan u niet meer antwoorden, hij is geen lid meer (er staat dan gast naast de berichten)
    vermoedelijk is zijn account verwijdert na langdurige inactiviteit, 2 jaar niet meer ingelogd op het forum of zo...

    waarom vraag je het niet eens bij ecovlam in wortegem-petegem.
    dat is volgens mij de enige CMG verdeler die echt op de hoogte is van de installateurmenu.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


     Caminetti Montegrappa Linea 6  Empty Re: Caminetti Montegrappa Linea 6

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 1:50 pm