Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    yska - anselmo cola orion

    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty yska - anselmo cola orion

    Bericht van Yska za feb 23, 2013 6:29 pm

    Goeden dag Ik ben Ramiro da Silva en sinds een weer bezitter van een anselmo cola orion Cv  kachel
    Ik werd o het idee ge bracht door mijn olie leverancier , (wij wonen op een woon boot en hebben nog geen aard gas)
    de olie heeft hier sinds 1 januari  de zelfde prijs als aan de pomp (geen rood meer )
    dus een pellet kachel was een aardig alternatief voor onze jotul hout kachel,

    ik heb hem uit Italië ,  allen slechts een Italiaanse gebruiksaanwijzing er bij ik zoek dus iets Engels of zo .
    mijn pellets komen bij een groot bedrijf de lange bv uit de Beemster vandaan ,
    installeren heb ik zelf gedaan  (ben redelijk breed technisch) ik heb mijn oliestook cv,s ook zelf geïnstalleerd.
    de Orion staat samen met een acv alfa op een siysteem en dat gaat goed.
    ik ben Binnen schipper en doe het scheeps-onder houd  ook zelf (tot aan motoren inbouwen en zo voort)
    ik ben er nog niet achter hoe ik een kamer thermostaat op mijn cola zet , wegens gebrek aan een goed schema

    met vriendelijke groet, ramiro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Gast za feb 23, 2013 6:34 pm

    Ramiro,
    welkom op het forum en dank voor de ruime voorstelling. Nadeel van een eigen import is de ondersteuning en reparatie en dan met name het verkrijgen van de juiste onderdelen. Met de zoekknop linksboven kun je eens op zoek naar de beschikbare info op het forum.
    M.v.g.,
    Dick
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty Scheef bakje

    Bericht van Yska zo feb 24, 2013 10:34 pm

    Van morgen mijn nog nieuwe A C orion weer een schoon gemaakt fluks het potje er uit, even gestofzuigd en klaar
    gaande de dag, lijkt het wel of hij roder brand , ook maakt hij andere geluiden .
    hij lijkt wel stiller .
    Nou houd ik niet van mechanica die op eens iets anders doet.
    Tegen de avond eens goed gekeken , hij brand anders en er is veel as .
    Kachel gestopt om schoon te maken .
    wat blijkt...
    er zit een pas pennetje op het potje van ochtend niet goed gekeken ,
    er blijft dan een lelijke kier aan de linker zijde , de lucht ontsnapt ,
    vandaar de vermindering van het geruis.
    en de slechte ver branding.
    potje schoon gemaakt en weer op nieuw op gestart.
    Het werkt weer Smile .
    al doende leert men

    Ramiro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Gast di feb 26, 2013 12:35 am

    ramiro,blijven trainen zegge ze dan op de voetbal!
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Yska di feb 26, 2013 1:18 pm

    Ja hoor dat gaat wel lukken,  Nadat de Nederlandse importeur geweigerd had , antwoord te geven op de vraag wat voor kamer termostaat er op moest en of zij die konden leveren heb ik maar gemaild naar anselmo Cola in italie  die mij per omgaande een engels manual stuurden . zo dat mijn problemen, voorlopig op gelost zijn .
    het is de hoop dat de Nederlandse importeur . in de toekomst wel slijtage delen gaat leveren , dat is wel positief  voor het merk.
    verder  ben ik meer dan tevreden , niet te veel geluid , brand mooi  en eenvoudige bediening, mooi uiterlijk (voor zover een kachel mooi kan zijn ) . en het steekt goed in elkaar. voor het geld .

    Ramiro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Gast di feb 26, 2013 5:45 pm

    Is er wel via de Nederlandse Importeur geleverd?

    Ik weet dat in Italië zelf kopen voordeliger is en dan hebben zij ook geen zin in service.
    Het is een kleine firma die na stoppen vorige het opgestart heeft.
    Ik kan met mijn Pellet Ketel daar ook niet terecht, ze bieden deze niet eens aan en de grijze import, ja goedkoper maar ik moet ook naar Italië schrijven.

    Alleen service en onderdelen leveren, daar kunnen zij ook niet van leven dus de makkelijke online aankoop is hun grote probleem.
    Voor hun eigen klanten lopen ze wel sneller.

    En Uw olie handel, ik vermoed dat die in Italië zelf ingekocht heeft maar weet het niet zeker.
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Yska di feb 26, 2013 10:20 pm

    Nee ik heb hem zelf uit Italie ,was sneller en goedkoper,
    ik ben zelf ook kleine zelfstandige, en heb ook met Shoppers
    te maken maar als ik dan toch wat kan verdienen . is dat mooi mee genomen
    onder delen hoven niet voor niets zit ook een marge op .
    vergelijk met auto onder delen .
    maar goed het is allemaal geen drama .
    als ik de kachel 2e hands had gekocht had ik ook geen garantie.
    maar heb ik dan geen recht op betaalde service?
    dat vind ik wat vreemd.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Gast wo feb 27, 2013 7:40 pm

    Ook ik heb er een zelf geïmporteerde, en die is hier niet leverbaar.
    Wel als grotere maar geen 6 Kw.
    Als je als kleine importeur die nog moet opbouwen na stoppen vorige alles moet regelen, zij zitten niet te wachten op onbekende grijs geïmporteerde dus ik wist vooraf dat ik ook daar de onderdelen moest kopen.

    En het zoekwerk naar onbekende onderdelen of ze misschien in ander model ook zitten en de kleine marge is het voor hun niet rendabel.
    Als alleen onderdelen leverancier zullen zij het niet redden, en geef ik ze gelijk dat ze zo handelen.

    En yska, U is handelaar, geen importeur dus dat is iets anders.
    Zij moeten hier van leven en door goede service aan grijze import te geven maak je jezelf kapot.
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Yska wo feb 27, 2013 8:42 pm

    Dirck2, met een groot deel van uw argumenten kan ik het wel eens zijn.
    echter ik ben zeer zeker geen handelaar of zo op het gebied van pellet kachels
    ben ik een gewone burger .
    zo als ik in mijn voorstel ronde melde ben ik Binnen Schipper (op een sleepboot)
    en in die hoedanigheid , zelfstandig ondernemer , die ook op de kleintjes moet letten
    en dus een pellet kachel gekocht heeft en daar hopelijk nog jaren plezier van zal hebben.
    net als u.

    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty pellet

    Bericht van Yska do maa 21, 2013 6:02 pm

    Vandaag maar weer een 500kg pellets gehaald Bij van der velde Middemeer €139 Bruine pellets Brande goed in de Anselmo Coma Orion
    Fijne Kachel Weinig geluid de eerste 700 kg heeft hij al weer verstookt, elke dag even zuigen en ruitje lappen Klaar.
    ik ben er groots mee! ik heb voor mijn andere boot een 2e hands Calor Ge kocht van de buur man doet het ookm goed maar veel meer lawaai
    Maar dat is ook lucht kachel ! Ramiro
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty schoonmaken

    Bericht van Yska zo dec 22, 2013 5:37 pm

    Juist Vandaag gaf de Orion "end service"  Volgens het manual  heeft hij dan 900 uur gedraaid en moet grondig schoon gemaakt worden .
    Nou dat was nie te vroeg,  Heel veel as op de warmte wisselaar , veel as in de Box naar de fan toe en de fan was ook behoorlijk vuil.
    al met al een stoffig werkje, in de huis kamer (buiten zetten is geen optie met 120Kg kachel, zeker een kachel die op de cv Staat.
    gelukkig kan al het werk van af de voorzijde  gedaan worden , alleen de schouw niet .
    al met al zon 3000 kg verstookt ,  op naar de volgende 3 ton.
    ik heb maar een e- mailtje naar de importeur gestuurd of ze hem kunnen resetten  en gelijk even af regelen als dat moet

    Fijne dagen Allemaal !   Ramiro
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty parameters

    Bericht van Yska wo dec 25, 2013 12:17 am

    Eindelijk  ben ik in de parameters van de orion , ik kon de ueren weer naar 0 restten na de grondige schoon maak beurt ,
    Via de zoekterm Micronova en wat verder zoeken vond ik op een Italiaans pelletforum een draadje waar ik resetservice en paas word tegen kwam .
    Via googele translate  heb ik het antwoord bekomen .
    de kachel heeft toch al weer 1800 uur achter zich , in de parameters stond het alarm op 1800 af gesteld .
    Tot volgend jaar!!   Ramiro
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Yska wo nov 19, 2014 7:07 pm

    zo ik heb van daag de orion maar weer eens onder handen genomen 3600 uur nu
    1 gloei kaars versleten verder zag alles er nog goed uit, ook het gietijzeren brander pot je is nog als nieuw 
    ik heb wel de schroefjes van de extractor motor en het inspectie luikje in  het koper vet ge zet om dat die er een beetje krakend uit kwamen
    de schroefdraad steekt nl door het metaal heen en is bloot gesteld aan de uit laat gassen . minpuntje dus .

    uren gerest door toets 3 drukken, dan met toets 6 naar menu  9 (setting tecnician ) 
    dan met toets 3 naar Key acc,  vervolgens met toets 1 naar A9  en met toets 3 set. je zit dan in het menu .
    met toets 6-7 scrol je om hoog-of omlaag naar (runing -Par_ time ) 
    daar scrol je met toets 1-2 om hoog om laag tot je bij 55 bent en dan toets 3 drukken
    de bevestiging is: Done en je counter staat weer op nul.
    je gaat weer naar normaal bedrijf door op 4 te drukken,  met 4 kan je er altijd weer uit trouwens 
    verder zou ik niets aan de parameters veranderen als je er geen verstand van hebt . 
    dit is een orion uit 2012  met een blauw schermpje en 6 toetsen .

    Gesponsorde inhoud


    yska - anselmo cola orion Empty Re: yska - anselmo cola orion

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:19 am