Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    merk pelletti ketel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty merk pelletti ketel

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 3:14 pm

    Hallo, door bepaalde omstandigheden ben ik hier even weg geweest maar ben mij terug aan het verdiepen in pelletbranders.
    Nu kom er iemand langs die het merk pelletti ketels verkoopt van paradigma producten heeft er iemand hier ervaring mee.
    Deze lijken heel vel op die van okofen .
    ik heb de plaats om pellets op te slaan in de kelder, de huidige stookolie brander is een van 24kw met warm water voorziening via de brander.
    doch zou ik het sww via een collector laten gaan weet nog niet of het een vlakke plaat word of heatpipies gericht naar zuiden op 163°.
    Waar moet ik op letten dat er moet aanwezig zijn , vb opslagplaats sww????.
    mvg lambrechts
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van erwin wo maa 13, 2013 3:36 pm

    pelletti is van duitse makelij, de kwaliteit zal dus wel ok zijn

    http://www.paradigma-benelux.com/watisjuisteketel.html


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 6:28 pm

    als het duitse makelij is zal het wel ok zijn zeg je, maar vind het wel raar dat er niets van dit merk te vinden is hier op het forum.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 6:38 pm

    Lambrechts,
    over pelletketels is inderdaad niet zoveel te lezen omdat de meeste een pelletkachel of hydro hebben. Zoals gezegd is de kwaliteit goed en een goede installateur zal deze kunnen installeren zodat je er maximaal profijt van hebt.

    Als je deze ketel, of een andere, hebt laten installeren kun je de leemte in de informatie op het forum dus prima oplossen.
    M.v.g.,
    Dick
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Block wo maa 13, 2013 6:56 pm

    Gaat je zonneboiler mee dienen voor het verwarmen van het huis of enkel sww? Ik zou in ieder geval een buffervat voorzien met 1 spiraal voor zonnecollector 1 voor pelletketel en misschien een electrische weerstand voor de zomermaanden, dan moet je ketel niet opspringen om het sww even bij te verwarmen.

    Misschien (waarschijnlijk) volstaat dan een goede hydrokachel om het huis te verwarmen.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Block wo maa 13, 2013 7:11 pm

    Hier alvast een schema van wat ik bedoel.

    http://home.scarlet.be/~jm090441/aansluiting.jpg

    origineel schema is van adler

    http://www.adlerpellet.nl/documents/aansluiting%20bestaande%20CV.jpg


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 9:15 pm

    Allemaal bedankt voor jullie snelle reaktie's .
    De zonneboiler gaat enkel dienen voor het sww.En ik die dacht dat men een boiler moest nemen met 2 spiralen zo dat de brander kon bij springen ingeval het niet warm genoeg zou zijn.
    Dat schema van Adler ziet er wel intresant uit moet ik eens nader bekijken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 9:18 pm

    Beste Daddy,
    Paradigma, is 1 van de marktleiders in Duitsland vooral wat betreft zonneboilers. Voor hun pelletketels zijn ze minder gekend. Het vorige model de Pelletti 2 kreeg van de Stiftung Wharentest het label bevredigend mee. Tijdens mijn zoektocht naar een geschikte ketel heb ik de vertegenwoordigster van Paradigma op bezoek gehad. Van ketels was ze echter niet echt goed op de hoogte, wel van de zonneboilers. Op dat moment hadden ze ook nog geen installateurs die voor hen werkten, noch een eigen installatiedienst.
    Mijn tip, als je op zoek bent naar een ketel, zoek een goede installateur en een gekend merk liefst bij jou in de buurt.

    Gisse
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 9:42 pm

    Beste Daddy,
    Paradigma, is 1 van de marktleiders in Duitsland vooral wat betreft zonneboilers. Voor hun pelletketels zijn ze minder gekend. Het vorige model de Pelletti 2 kreeg van de Stiftung Wharentest het label bevredigend mee. Tijdens mijn zoektocht naar een geschikte ketel heb ik de vertegenwoordigster van Paradigma op bezoek gehad. Van ketels was ze echter niet echt goed op de hoogte, wel van de zonneboilers. Op dat moment hadden ze ook nog geen installateurs die voor hen werkten, noch een eigen installatiedienst.
    Mijn tip, als je op zoek bent naar een ketel, zoek een goede installateur en een gekend merk liefst bij jou in de buurt.

    Wel dat is juist het probleem, ken er maar een hier in de buurt en ik hoor er niet veel goeds van, bij problemen moet men enkel dagen tot meer dan een week wachten .En dan valt dit weer niet onder garantie enz.
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Greenhorn do maa 14, 2013 8:53 am

    @ daddy0365

    Kijk eens op de website van stroomop :
    ÖkoFEN Pelletdays - 23 & 24 maart

    Tijdens de Pelletdays kunnen geïnteresseerden een centrale verwarmingsinstallatie op pellets aan het werk zien bij mensen die reeds met ÖkoFEN verwarmen. De installaties zijn verspreid over heel België en geven een goed beeld van wat er zoal mogelijk is met een ÖkoFEN-pelletketel. Zo kunt u zich vergewissen van de nodige plaats, de opslagmogelijkheden, het automatische pellettransport, de combinatie met zonne-energie, het gebruik in renovatie of nieuwbouw...

    Ik heb verleden jaar een 3-tal installaties bezocht en veel kennis opgedaan. Je moet je enkel inschrijven op de site.

    Succes, Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast do maa 14, 2013 10:26 am

    Kijk eens op de website van stroomop :
    ÖkoFEN Pelletdays - 23 & 24 maart

    Tijdens de Pelletdays kunnen geïnteresseerden een centrale verwarmingsinstallatie op pellets aan het werk zien bij mensen die reeds met ÖkoFEN verwarmen. De installaties zijn verspreid over heel België en geven een goed beeld van wat er zoal mogelijk is met een ÖkoFEN-pelletketel. Zo kunt u zich vergewissen van de nodige plaats, de opslagmogelijkheden, het automatische pellettransport, de combinatie met zonne-energie, het gebruik in renovatie of nieuwbouw...

    Ik heb verleden jaar een 3-tal installaties bezocht en veel kennis opgedaan. Je moet je enkel inschrijven op de site.
    Bedankt voor je info komt goed van pas.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast vr maa 15, 2013 10:53 am

    Ik zit toch nog met een dilemma, hoe zit het nu als men pellets bestelt voor een ketel want dan weet men toch niet welke het beste zijn voor jou ketel .Men bestelt toch minstens een pallet om te proberen.Of zou het ook kunnen dat de installateur zijn afstelling hier veel mee te maken heeft, dat 2 mensen met dezelfde ketel toch andere pellets gebruikt.
    De ene merk A en de andere merk B.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast vr maa 15, 2013 11:06 am

    Als je een goed merk pellets koopt en de installateur regelt de ketel daarop af heb je geen probleem, hoogstens zal een kleine bijregeling nodig zijn als je op een ander soort pellets overgaat. Als je op het forum het hoofdstuk pellets doorleest zie je de verschillende ervaringen en ook dat er beslist goede pellets zijn die betaalbaar zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast vr maa 15, 2013 11:10 am

    Als je een goed merk pellets koopt en de installateur regelt de ketel daarop af heb je geen probleem, hoogstens zal een kleine bijregeling nodig zijn als je op een ander soort pellets overgaat. Als je op het forum het hoofdstuk pellets doorleest zie je de verschillende ervaringen en ook dat er beslist goede pellets zijn die betaalbaar zijn.

    bedankt voor je snelle reaktie
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van erwin vr maa 15, 2013 11:14 am

    betaalbare pellets in uw regio zeker hier eens informeren: LINK


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast vr maa 15, 2013 11:26 am

    Daddy,

    als je iets wilt citeren/aanhalen kun je voor de duidelijkheid het beste de quote-knop gebruiken, die twee balloons boven in de balk.

    Dan ziet het er zo uit:
    bedankt voor je snelle reaktie

    Geen dank en m.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gast vr maa 15, 2013 7:21 pm

    Beste Daddy,

    Een goede ketel kan moeiteloos met verschillende merken pellets overweg, zonder dat je de parameters moet veranderen.
    Deze ketels zijn vaak ook zelfreinigend, hebben weinig last van koekvorming en vragen weinig onderhoud. Dit stookseizoen heb ik bijvoorbeeld tot nu toe 2 keer de aslade leeg moeten maken, en heb ik een maal het branderpotje gereinigd, en dit laatste alleen maar vanwege het feit dat mijn voorraad onderaan helaas meer stof dan pellets bevat, waardoor het geheel vastgelopen was.
    Gisse

    Gesponsorde inhoud


    merk pelletti ketel Empty Re: merk pelletti ketel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 6:25 am