Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Importeur en goede verdeler in duitsland

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Importeur en goede verdeler in duitsland Empty Importeur en goede verdeler in duitsland

    Bericht van Gast vr jul 12, 2013 6:10 pm

    Weet iemand een goede installateur in duitsland omgeving uelsen?
    Ik twijfel tussen een mcz en een winterofen 95.
    Heeft iemand ervaring met kopen van een pelletkachel bij olijve?
    Of kronemeyer?

    Thnx, Inez
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Importeur en goede verdeler in duitsland Empty Re: Importeur en goede verdeler in duitsland

    Bericht van Gast za jul 13, 2013 11:29 am

    Inez,

    als je een Winteröfen overweegt is Arjan Olijve zonder meer een goed adres, gedreven vakman die zijn producten door en door kent. Zoals je reeds ontdekte plaatst hij echter niet maar wellicht kent hij een bedrijf die dat kan doen.

    Wat je ook kunt doen is te rade gaan bij de Bezirksschornsteinfeger(meister), die heb je sowieso nodig om de installatie goed te keuren (Abnahme) en voor je Feuerstattenbescheid. Ik zou in de buurt van Uelsen geen schoorsteeninstallateur weten maar even zoeken op dastelefonbuch.de en regio Nordhorn brengt vast uitkomst.

    MCZ vind ik veelal terug bij grote internetshops als Flammenatelier, voordelig en gratis bezorging maar dan blijft het plaatsings- en installatieprobleem bestaan.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Importeur en goede verdeler in duitsland Empty Re: Importeur en goede verdeler in duitsland

    Bericht van Gast za jul 13, 2013 11:50 am

    Hi,
    Schoorsteenveger is natuurlijk al geweest!!!
    Hij rade me Kronemeyer uelsen aan die ook schoorstenen aanlegt echter verkopen ze alleen mcz.

    Ja ik was bij een ander die is beduidend goedkoper maar wel erg gemakkelijk
    men kan alles zelf en er gaat nooit iets mis en een duitse schoorsteen is altijd goed,
    volgens hem kan ik een schoorsteen zelf aanleggen en gewoon voorbranden in de winkel en hupla gaan.
    Lijkt me te doen voor een  deskundige maar nog niet voormij.
    Trouwens zelf aanleggen mag niet in germania

    Dus wat denken jullie is een mcz of een winterofen 6 kw goed voor mijn hut?
    96m3

    Grr
    Inez
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Importeur en goede verdeler in duitsland Empty Re: Importeur en goede verdeler in duitsland

    Bericht van Gast za jul 13, 2013 1:51 pm

    Onder de [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] staan wat wetenswaardigheden voor beginners, o.a. hoe je het benodigde vermogen berekent. Advies om dat vermogen met die formule te berekenen en dan de kachel 1 slag zwaarder te kiezen zodat je iets reserve hebt.

    Trouwens zelf aanleggen mag niet in germania
    Ben ik niet met je eens, je mag het meeste zelf aanleggen maar wel volgens de Duitse normen en wetten. Daarna wordt het geheel, kachel, rookgasafvoer en montage door de betreffende autoriteit gekeurd en in het register opgenomen.

    MCZ is zondermeer goed evenals het goedkopere nevenmerk Red en dat geldt ook voor Winteröfen. Wat zeker niet onbelangrijk is is de service na de verkoop en wat dat betreft ken ik Arjan als iemand die goede service en nazorg biedt, Kronemeyer ken ik niet als firma maar over het algemeen zijn Duitse firma's goed.

    Succes bij het kiezen en m.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Importeur en goede verdeler in duitsland Empty Re: Importeur en goede verdeler in duitsland

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:45 am