Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel? Empty iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Bericht van Gast wo sep 18, 2013 10:49 pm

    Is er iemand bekend met de pelletketel Burnit Pelleburn ? Deze wordt verkocht door het bedrijf Passie voor Pellets,
    en scheelt aanzienlijk in prijs met de andere ketels die ik tot nu toe bekeken heb.

    En nog even een ander vraagje: vandaag een offerte aangevraagd bij een bedrijf, en het antwoord is dat ze willen komen kijken. Kosten.... €125,00.
    Is dit gebruikelijk in de pelletkachelwereld?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel? Empty Re: iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Bericht van jeanhup wo sep 18, 2013 11:23 pm

    De Burnit Pelleburn is een redelijk goede Bulgaarse ketel.
    Die €125,- is vrij ongebruikelijk om even te komen inventariseren voor het opstellen van een offerte. Maar misschien hebben ze werk genoeg.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel? Empty Re: iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Bericht van Gast do sep 19, 2013 9:30 am

    Rédelijk goed.... Wat zijn de minpunten, want het woordje "redelijk" maakt dat ik twijfel of het merk in aanmerking komt.
    Suggesties voor een goede ketel met eenzelfde prijs zijn welkom! Ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Is het trouwens de bedoeling dat ik verschillende vragen in een ander onderwerp zet, of mag alles hier op één hoop?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel? Empty Re: iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Bericht van jeanhup do sep 19, 2013 10:22 am

    In die prijsklasse is het een van de modernere met een goede efficientie. Nadelen vond ik dat hij licht gebouwd is en dat de duurzaamheid en betrouwbaarheid nog niet echt bewezen is. Over de werking kan ik verder niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem niet lang genoeg kunnen bekijken.

    Mijn ervaring is inmiddels (ook door schade en schande wijs geworden) dat de bedrijfszekerheid van de meeste Oost-Europese ketels toch niet op hetzelfde niveau staat als ketels uit Oostenrijk of Scandinavië waar de fabrikanten vaak al tientallen jaren hun ketels en pellettoevoersystemen aan het perfectioneren zijn. Als je dan het prijsverschil over het aantal gebruiksjaren verdeelt denk ik dat je met een in-de-aanschaf-duurdere West-Europese ketel per jaar nauwelijks duurder uit bent.
    Met Passie voor Pellets heb je wel een goede verkoper.

    Er bestaan ook wel iets duurdere Oost-Europese ketels die zich inmiddels wel bewezen hebben maar dan kom je toch weer redelijk in de buurt van de West-Europese prijzen (b.v. Verner, Atmos).
    Er bestaan zelfs ook nog goedkopere ketels maar dan moet het schoonmaken en onderhouden van pelletketels je favoriete tijdverdrijf zijn. In zoverre zit de Burnit dus in een redelijk interessante tussencategorie.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel? Empty Re: iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Bericht van Gast do sep 19, 2013 11:24 am

    Ik raad je ten strengste af om voor de Burnit te kiezen. De mijne is namelijk voor mijn ogen in brand gevlogen. De ketel was niet goed afgesteld denk ik maar zoiets mag echt niet gebeuren. Voor hetzelfde geld was mijn huis mee in de vlammen opgegaan. Kies voor iets waar je veel informatie van vindt op het internet en die een grote site hebben met reacties.


    Gesponsorde inhoud


    iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel? Empty Re: iemand ervaring met Burnit Pelleburn ketel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:21 am