Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+35
kempenaar
peter van den Branden
boxke
ponneke
bertus
krusty
demarc
baerts
Pcorsa
Roger C
MCZ SUITE AIR
stef123
Ikzelf
ben-revo
jc
nick1
Min esse
dxnature
francky
Fleur
niel
Geert
Brahman
ss
Annejanne
Block
ann
Philip
erwin
pedro
atlasgust
Uthrex
pellbox
flamme
steven
39 plaatsers

    Ervaringen met Bioflam pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 8:06 am

    Weinig as veel warmte, t'is hetgeen ik al een hele tijd probeer duidelijk te maken.
    Hardhout geeft meer warmte en brandt langer.
    Sinds enige maanden worden de pellets ook harder gemaakt zodanig dat er bij het transport veel minder vergruiselen (wat een woord !)
    Wij doen 24 uren met één zak van 15 kg
    Denk dat Bioflam goed bezig is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 1:45 pm

    Sinds Zaterdag ook een Pelletkachel in huis, Ecotherm 3001 Easy.

    BioFlam pellets bijgeleverd.
    - Weinig as en goede warmte afgave.
    - Eerste verbruik bij temp. 25° ingesteld, ongeveer 10u. met 12a15kg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 2:23 pm

    Als de kwaliteit verbeterd is is dat een pluspunt , want de bioflam die ik in november gekocht heb in zelfbouwmarkt Ninove was gene vetpot , veeeeeeeeeeeeeeel stof in de zak ,alleen de prijs was interessant 3,5 € afhaalprijs.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast do jan 28, 2010 8:41 pm

    Zijn er nieuwe bevindingen van Bioflam. We zijn toch weer een paar weken later na de negatieve topic's.
    Zou wel eens een paar zakjes willen testen. Woon niet al te ver van Dessel
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van atlasgust ma feb 01, 2010 6:39 pm

    Ook 10 zakken gaan halen bij Bioflam in Dessel geen stof meer in de zak en ze branden goed.
    Eerstdaags haal ik me nog een pallet en tegen die op zijn schijnt de zon weer (hopelijk).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 12:15 am

    ik vindt persoonlijk de pellets van bioflam in dessel van zeer goede kwaliteit , en blijkbaar mijn klanten ook zie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 09, 2010 9:32 am

    Ik ben afgelopen zaterdag 10 zakjes pellets gaan halen bij Bioflam in Dessel, en ben hierover zeer tevreden.

    Ze geven veel warmte, weinig stof in de zakken, ruit blijft relatief lang schoon, en vooral: geen koekvorming in de vuurkorf (wat een verademing tov huidige green energy pellets, ik moest minstens 1x per dag de vuurkorf leegmaken).

    Voor mij is de test dus geslaagd en ik ga mij een pallet aanschaffen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 09, 2010 7:01 pm

    maxxx schreef:Weinig as veel warmte, t'is hetgeen ik al een hele tijd probeer duidelijk te maken.
    Hardhout geeft meer warmte en brandt langer.
    Sinds enige maanden worden de pellets ook harder gemaakt zodanig dat er bij het transport veel minder vergruiselen (wat een woord !)
    Wij doen 24 uren met één zak van 15 kg
    Denk dat Bioflam goed bezig is.

    Ik weet niet beter dat hardhout funest is voor een pelletkachel...hardhout laat toch een vettige roet achter door de olieachtige bestandsdelen?
    Hierdoor zou je kachel op termijn dicht slibben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 09, 2010 7:10 pm

    Foxradio schreef:
    Ik weet niet beter dat hardhout funest is voor een pelletkachel...hardhout laat toch een vettige roet achter door de olieachtige bestandsdelen?
    Hierdoor zou je kachel op termijn dicht slibben.

    Oei is dat echt zo?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 09, 2010 7:13 pm

    Tinkerbell2008 schreef:
    Foxradio schreef:
    Ik weet niet beter dat hardhout funest is voor een pelletkachel...hardhout laat toch een vettige roet achter door de olieachtige bestandsdelen?
    Hierdoor zou je kachel op termijn dicht slibben.

    Oei is dat echt zo?

    Ik verkoop zelf pelletkachels.....ik raad het de mensen af.
    Maar ik kan het natuurlijk niet verbieden, maar zover ik weet en van horen zeggen zit er in hardhout olieachtige bestandsdelen die dus een vettigge roet achter laten in de kachel.
    Wellicht zal het niet na een week dichtzitten, maar denk toch na verloop van tijd dat de boel dusdanig aankoekt dat je er problemen mee kunt krijgen.

    Moet wel eerlijk zeggen, echt ervaring heb ik er nog niet mee
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 09, 2010 7:22 pm

    Foxradio schreef: maar zover ik weet en van horen zeggen zit er in hardhout olieachtige bestandsdelen die dus een vettigge roet achter laten in de kachel.
    Wellicht zal het niet na een week dichtzitten, maar denk toch na verloop van tijd dat de boel dusdanig aankoekt dat je er problemen mee kunt krijgen.

    Moet wel eerlijk zeggen, echt ervaring heb ik er nog niet mee

    De pellets komen in de vuurkorf, deze branden op, en de vuurkorf die maak je regelmatig leeg. Dan heb je de aslade, die maak je eveneens leeg. De schouw kuis je ook om de x tijd.
    En jaarlijks doe je een groot onderhoud (of in ons geval: laat je de 1e keer een groot onderhoud doen Embarassed )...
    Maar wat kan er dan eigenlijk nog aankoeken?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van steven di feb 09, 2010 9:40 pm

    Foxradio,

    Elk jaar moet de pelletkachel een groot onderhoud hebben, dan wordt alle vuil verwijderd.

    Persoonlijk ben ik ook te vinden voor zachthout pellets van denne-achtigen.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di feb 09, 2010 9:52 pm

    Ik stook momenteel ook op pellets maar zes maanden geleden was dit anders.

    Met hout stoken word er altijd gezegd dat je dit het beste doet met hard hout (beuk-eik..) en dan nog zo droog mogelijk. Daartegenover word beweerd dat wanneer je zacht hout neemt dit meer kans geeft op roet vorming door "terpentine" het sap dat aanwezig is en niet verdwijnt bij droging van het hout. Moraal bij het stoken met hout --altijd droog hard hout nemen--.

    Met m'n pellets blijf ik erbij dat zacht hout mss en andere samenstelling (chemische) krijgt bij het warm persen.
    Ik denk dat we hierover beter eens een chemicus op het forum moeten inviteren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 7:53 am

    Ik blijf erbij dat je ze moet mengen.
    Cocktails !!! drunken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 1:42 pm

    windaddict
    bedoel je hiermee dat je hard en zacht mengt of merken door elkaar.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 3:25 pm

    ... en praktisch dan, hoe doe je dat, die pellets door elkaar mengen? in een grote bak gieten en dan door elkaar zetten (maar hoe?)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 3:29 pm

    Alles door elkaar .........HOE je het doet maakt niet uit, desnoods ga je er eens in met de keukenmixer lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 3:36 pm

    Nog altijd geen antwoord op mijn vraagje, meng je nu hard en zacht of merken door elkaar?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 3:53 pm

    ALLES door elkaar ......is toch niet moeilijk!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 6:09 pm

    Gewoon verschillende merken pellets kopen in kleine hoeveelheden. Dan ben je zeker dat je niet met brol aan je been zit voor de rest van de winter.
    Ik gooi verschillende merken door elkaar, hardhout en zachthout in een grote zwarte vuilnisemmer en schep ze dan terug in een zak met een veevoederschep. Het voordeel is dan ook nog eens dat stof en zaagmeel naar de bodem van de emmer zakt en je minder stof in je kachel (en je living) hebt.
    Als je slechte pellets hebt, meng je die gewoon door de rest en je merkt er niks meer van.
    Ik heb amper last van vorming van koek en de as is over het algemeen fijn. Ik heb het vroeger al eens verteld maar ik ben er sterk van overtuigd dat de ene pellet de andere opwaardeert.
    Ik stel wel regelmatig mijn parameters anders af om een beter rendement te halen. Dat is ook nodig als je weer op een andere pellet overschakelt. Een verkoper die in z'n toonzaal beweert dat je met 1 instelling alle pellets kan branden is een leugenaar. En als het zo is dan haalt de kachel niet zijn rendement zoal het moet.
    Ik heb nu op palletten in mijn kelder het volgende liggen : Girretz pierre, Domo, Green energy, Mandi, Woodpellets (makro) , Normandy, Ollimp, Hogramix. Dat wisselt soms afhankelijk van wat ik tegenkom en van de prijs (heb er dit jaar ook al andere merken doorgedraaid en vorig jaar nog andere).
    Het is nogal een gedoe en de meeste mensen zullen mij wel zot verklaren maar het is gewoon een hobby en een vorm van nieuwsgierigheid naar wat iedere pellet doet, alleen en in combinatie met andere pellets.
    Zot zijn doet geen zeer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 6:19 pm

    je kunt ze een halfuurtje laten draaien in een betonmolen om ze te mengen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 6:20 pm

    da's nog een gedacht ! Cool
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 6:26 pm

    Doh !! En mijn bus compactuna is net op.

    Windaddict; dat was het ik wou vernemen hoe jullie dit doen. Ik denk dit ook eens te proberen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 10, 2010 6:44 pm

    nog een tip voor de mengelaars study

    je doet ze in een droogkast ,ze drogen verder en het stof wordt buiten geblazen amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 6:12 pm

    Steven schreef:Foxradio,

    Elk jaar moet de pelletkachel een groot onderhoud hebben, dan wordt alle vuil verwijderd.

    Persoonlijk ben ik ook te vinden voor zachthout pellets van denne-achtigen.

    Mvg,


    Steven

    helemaal mee eens, maar er zijn plekken waar je niet of nauwelijks bij kunt komen, heb ik inmiddels gemerkt.
    dat zijn dan juist de plekken waar het gaat aankoeken, en op den duur je kachel de nek om draaien
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 9:49 pm

    Wellke plekken zijn dat dan ?
    kun je dat deze leek ook duidelijk maken?
    vr gr MJ

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:56 am