Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
wakuwaku
erwin
6 plaatsers

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast ma okt 14, 2013 8:17 pm

    Hallo,

    Sinds vandaag is eindelijk onze nieuwe Edilkamin Ottowa in werking gesteld.
    Nu heb ik iets waar ik geen informatie over kan vinden.
    Hoe sluit ik de kamerthermostaat aan op de ketel zodat deze werkt?
    Deze is nu aangesloten op de ketel via de meegeleverde kabel (DB9 connector met 2 aders)

    Ik zou, voor zover ik kan zien, met de afstandsbediening een instelling kunnen wijzigen waardoor de ketel geschakeld wordt door de thermostaat die in de woonkamer hangt, enkel krijg ik dit niet voor elkaar, de thermostaat in de woonkamer geeft een signaal door maar de ketel reageert er niet op.

    Heeft iemand een idee?
    de afstandsbediening is een grijze met relatief groot schermpje waar ook een temperatuur sensor ingebouwd is.

    alvast bedankt voor de reacties!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van erwin ma okt 14, 2013 8:31 pm

    heeft de installateur dit dan niet uitgetest??


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast ma okt 14, 2013 10:01 pm

    de ketel heb ik zelf geplaatst en aangesloten, vandaag kwam de persoon van wie we hem gekocht hadden de ketel in dienst stellen.
    helaas was ik zelf niet thuis..
    hij heeft me wel gezegd dat de thermostaat correct aangesloten was, enkel heeft hij hier verder niet naar gekeken, de ketel stond ingesteld om een watertemperatuur voor de centrale verwarming te halen van 65 graden.

    nu is het lastig natuurlijk omdat ik verder niets kan doen nu (of tenminste niet weet) hoe ik de thermostaat kan gebruiken. Ik kon hem telefonisch niet meer bereiken.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van erwin ma okt 14, 2013 10:26 pm

    dan zou ik morgen zo snel mogelijk de verkoper kontakteren, in dienst stellen omvat ook de werking van de thermostaat kontroleren...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 8:09 pm

    Omwille van budgettaire redenen hebben we alles zelf gedaan buiten het in dienst stellen van de ketel.
    Dit omvat dus leidingwerk aanpassen, schoorsteen intuberen en alles aansluiten.
    Nu, omwille van enkele factoren is dit allemaal anderhalve maand later klaar geraakt, hierdoor had ik dus nog een probleem met de schoorsteen. Bijkomend is dan de kamerthermostaat.

    Vandaag heb ik met de persoon gebeld die de ketel in dienst is komen stellen (vgg houtpellets uit ravels) en die heeft me telefonisch door het parameter menu geleid om 1 functie uit te schakelen.
    Hij melde mij dat hij nog geen thermostaat rechtstreeks had aangesloten op zon ketel, hij sloot deze altijd aan een pomp aan bij het buffervat (welke wij niet hebben)

    Hij ging dit navragen bij zijn contactpersoon bij de fabrikant/leverancier maar dit kon donderdag pas, kwestie van comfort zou het wel handig zijn om de thermostaat te kunnen gebruiken.
    Als ik het zelf kan oplossen ben ik natuurlijk voortgeholpen...
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van wakuwaku wo okt 16, 2013 12:07 pm

    Bij ons zit de thermostaat op de pomp van de buffer, als ik warmte nodig heb zet ik de thermostaat hoger en het enige dat er dan gebeurd is dat de pomp gaat draaien. De bufffer zal dan langzaam verder afkoelen. Zo heb ik maar 1 of maximaal 2 momenten nodig dat de ketel aanspringt.

    Ik zou dus een buffer erbijplaatsen, kosten vallen wel mee, je moet er wel ruimte voor hebben.
    Onze buffer, 1000 L en 200 L SWW was 1400 euro. Ook aangesloten door VGG, dit werkt perfect.

    Als de ketel constant aanslaat bij een verhoging van de thermostaat lijkt me dat niet echt voordelig met stoken, het inschakelen kost nl veel meer stroom en pellets.
    vagehond
    vagehond
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Leeftijd : 64
    Registration date : 24-02-12

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van vagehond wo okt 16, 2013 2:31 pm

    Hallo,
    ook mijn Ottawa  komt van bij VGG, heb ook alles zelf aangesloten, en Chris is komen opstarten.
    In de afstandsbesturing zit een kamer thermostaat ingebouwd, en je kan ook dagelijkse of wekelijkse
    programma's in dit toestel programmeren. Tip : zet de afstandsbesturing niet vlak bij een radiator !
    Op de CD kan je een Nederlandstalige handleiding vinden hoe je afstandsbesturing/kamerthermostaat werkt.

    Mijn oude kamerthermostaat hangt nog altijd aan de muur, Ik heb gepland om een buffervat bij te plaatsen in de toekomst, en dan zal met deze thermostaat de circulatiepomp aansturen.
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van wakuwaku wo okt 16, 2013 2:37 pm

    De thermostaat op de bufferpomp werkt hier perfect, dit is een draadloze.
    Ik zal ook de thermostaat van de afstandsbediening eens testen, ik heb dit eigenlijk nog nooit gebruikt.
    rene vb
    rene vb
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 7
    Leeftijd : 64
    Registration date : 28-12-12

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van rene vb wo okt 16, 2013 4:46 pm

    halo
    voor de ottawa zit de thermostaat in de afstandbediening maar ik heb mijn radiatoren met thermostaat kranen voorzien op een na die blijft altijd verwarmen anders kan de ketel zijn warmte nergens afgeven dit systeem werkt perfekt voor mij
    zouzou
    zouzou
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 19
    Leeftijd : 51
    Registration date : 11-08-11

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van zouzou wo okt 16, 2013 5:13 pm

    Ik ben ook in het bezit van een Ottowa sedert bijna 2 jaar,heb overal nieuwe leidingen getrokken en nieuwe
    radiators geplaatst met thermostatische kranen.
    Dit systeem werkt voor mij perfect.

    Warme groetjes

    Zouzou:kv: kampvuur kampvuur kampvuur pelletje pelletje 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast wo okt 16, 2013 5:34 pm

    @vagehond, inderdaad, er zit een kamerthermostaat in de afstandsbediening, enkel zitten we hier met 2 kids (1,5 en 5 jaar) die maar al te graag op knopjes drukken,
    en gezien de vorm niet echt praktisch is van die afstandsbediening om deze tegen de muur te bevestigen/hangen zou het dus ideaal zijn om de gewone kamerthermostaat met draad te gebruiken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast za okt 26, 2013 8:21 am

    Gisteren is VGG langsgeweest en een poging gedaan om de thermostaat werkend te krijgen maar helaas. Hij gaat het verder nakijken.
    Na wat research gelezen dat de thermostaat met draad normaalgezien vanzelf herkend zou mosten worden door de ketel...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast za okt 26, 2013 8:30 am

    hallo is toch niet moeilijk waar om zal dat niet gaan heb het ook op mijne gedaan

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast za okt 26, 2013 11:01 pm

    @gti 16v. Heb jij ook een ottowa met kamerthermostaat aangestuurd? Heb je dan een buffervat of is het enkel de ketel?

    Buffervat moet nog komen enkel laten de financiën dat niet toe momenteel...

    Ondertussen gelezen dat als een externe thermostaat aangesloten is die automatisch herkend zou moeten worden,
    en als die de ketel wilt aansturen dat er dan een sterretje verschijnt op het display van de ketel. Hier helaas nog niets...

    Nu vroeg ik me af of het mss niet aan de thermostaat zou kunne liggen.
    Ga ik morgen eens uitzoeken (ivm hoe de thermostaat schakelt, potentiaalvrij of stroom geschakeld...)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast do okt 31, 2013 9:11 pm

    Tussentijdse update:

    Thermostaat werkt nog steeds niet, vvg heeft wel kunnen testen of de thermostaat überhaupt herkend word, dit was dus het geval enkel reageerd de ketel niet op het aan/uit signaal van de thermostaat.
    Als test zijn ook de 2 aders van de rs232 connector met elkaar verbonden maar hierop reageerd de ketel ook niet...

    Vvg kon assistentie krijgen van een monteur van edilkamin, maar die nam later op de avond zijn telefoon niet meer op..
    Wordt vervolgd komende week.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast do okt 31, 2013 9:50 pm

    hallo
    Heb een toronto is gelijk als een ottawa maar mijne is een binnen model meer niet is het zelfde inhoud
    heb mijn kabel zelf gemaakt rs232 connector heb geen buffer
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast do okt 31, 2013 10:04 pm

    Wat bedoel je met een binnen model?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van erwin do okt 31, 2013 10:11 pm

    de toronto is een ottawa met zichtbare vlam, een hydrokachel voor binnen dus Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    hktz
    hktz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 28-12-12

    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van hktz vr nov 01, 2013 11:50 am

    Een normale kamer thermostaat heeft een schakeldiferentie van + of - 0,5 graden t.o.v. het setpoint.
    Dat betekent bij een ingestelde temperatuur van 20 graden de thermoststaat gaat schakelen op : uit 20,5 graden en 19,5 graden aan.
    Gaat hiermee de kachel niet te vaak aan en uit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast vr nov 01, 2013 1:56 pm

    klopt is niet goed. is een honeywell wat jij heb denk ik.

    een theben ramses 811 is het goede er voor, je kan er mee 5graden + of - mee instellen is beter.
    je kan er ook een tijd relais op zetten maar dan moet je weten wat je doet,
    ps potentiaalvrij, op spanning niet goed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast do nov 21, 2013 7:46 pm

    Een tussentijdse update.
    Van VGG had ik een basic thermostaat meegekregen om daar eens mee te testen, helaas zonder resultaat.
    Vandaag is VGG houtpellets langs geweest samen met een vertegenwoordiger van Gerritz om verder te onderzoeken waarom de ketel niet reageert op het signaal van de thermostaat.
    Na van alles geprobeerd te hebben en ook telefonische assistentie gekregen te hebben kwamen beiden er niet uit. Algemene conclusie: er zou misschien iets mis kunnen zijn met de rs232 aansluiting naar de sturing van de ketel.
    Er zal nu een monteur aangevraagd worden om na te kijken waar het nu misgaat. Ik hou jullie op de hoogte.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gast di dec 10, 2013 12:24 pm

    Eindelijk is gisteren een monteur van Gerritz langs geweest, ik was zelf niet thuis maar hij was blijkbaar snel klaar, laptopje aangesloten, nieuwe firmware (recentere versie) er in geschoten en de ketel reageerde op de aangesloten kamer thermostaat.
    probleem dus opgelost, bug in de software van de ketel dus
    alvast bedankt voor het meedenken

    Gesponsorde inhoud


    kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel Empty Re: kamerthermostaat met draad aansluiten op ottawa ketel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:53 am