Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    besturingsmodule voor haas en sohn

    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 4:35 pm

    Inmiddels hebben wij nu ongeveer een maand een Haas&Sohn pelletkachel (catania). Deze kachel gebruiken we als aanvulling op de trage vloerverwarming in onze woonkeuken. Tot nu toe zijn wij zeer tevreden over deze kachel: zeer stil (geen loeiende ventilator bij opwarmen) en verassend snel. Ik maakte me in eerste instantie wat zorgen of de warmte wel goed verspreid kon worden zonder ventilator, maar dit blijkt in onze woonkeuken (~60m2) geen enkel probleem te zijn.

    Intussen heb ik ook wat zitten sleutelen aan de kachel omdat ik deze graag in pas wil laten lopen met de thermostaat van de reguliere verwarming, en ook bijvoorbeeld besturing op afstand wil doen. Standaard levert Haas&Sohn een SMS module die stevig is geprijst (> EUR 500) voor besturing via SMS (ouderwets toch?). Na wat gezoek in de documentatie en wat engineering is het mij nu gelukt om zelf een besturingsmodule te bouwen die het mogelijk maakt om via Internet (bijvoorbeeld app op smartphone), de kachel te besturen.

    Voor meer informatie zie mijn website

    Groeten,

    Pieter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 4:52 pm

    Dat is een stuk inventieve zelfwerkzaamheid wat gewaardeerd kan worden. In ieder geval getuigt het van inzicht en oplossingsgericht denken waarvoor hulde.

    Er zijn meer forumleden die over GSM/SMS-aansturing nadenken maar inderdaad, de prijs daarvan is niet in verhouding tot het resultaat. Misschiem kun je eens overwegen of dit min of meer universeel te realiseren is voor andere merken? Wie weet heb je een gat in de markt ontdekt.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van stef123 di nov 05, 2013 6:08 pm

    Straf staaltje techniek!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 6:49 pm

    Off-topic verwijderd, het gaat over een interessante ontwikkeling gerealiseerd door TS, dus lijkt het me zinvol om daarover te praten..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 7:38 pm

    Wow, fantastisch! Zou dit ook kunnen op een Piazzetta?
    Dit heeft volgens mij veel potentieel!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 10:10 pm

    In theorie zou een Internet besturing met weinig aanpassing moeten werken op een andere Pelletkachel die ook via SMS te besturen is. Als je dat voor jouw type kachel (anders dan Haas&Sohn) wilt maken, dan heb ik je hulp nodig want ik ben niet van plan om een ander merk kachel aan te schaffen Smile 

    Als je het leuk lijkt (mij lijkt dat in ieder geval wel) om samen te proberen de Internet besturing voor jouw type kachel geschikt te maken, stuur me dan even een PB. Dan kan ik per geval even kijken hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

    Groeten,

    Pieter



    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van erwin di nov 05, 2013 10:33 pm

    Pieter,

    je kunt pas PM sturen na 5 berichten op het forum,
    ik stel voor dat geinteresseerden in afwachting daarvan u een bericht sturen op dit email


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krijgsheer
    krijgsheer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 24-11-12

    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van krijgsheer wo nov 06, 2013 1:59 pm

    Ik zou het ook handig/leuk vinden maar het kostte me te veel.
    Aangezien mijn kachel nog onder garantie zit, pruts ik er nu nog niet aan.


    _________________
    Piazzetta P960
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast wo nov 06, 2013 3:02 pm

    Kun je ook wat achtergrond info geven over de door jouw gemaakte module?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast wo nov 06, 2013 3:20 pm

    De module die ik hebt gemaakt emuleert naar de kachel toe een GSM modem, en geeft antwoord op de AT commando's die door de kachel worden verzonden. Zo kan ik 'doen' alsof er een SMS is binnengekomen die de status uitvraagt, de temperatuur instelt, etc. Aan de andere kant heeft de module een webservertje met een webapp waarmee de status wordt weergegeven.

    Omdat de module aansluit op de bestaande seriele poort van de kachel hoeft de kachel niet te worden aangepast wat m.i. mogelijk problemen met garantie kan geven.
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van ponneke do nov 07, 2013 1:58 am

    Dit is nog eens knap bedachte informatie! tof 
    Wat voor prijskaartje hangt aan jouw uitgevonden interessante snufje als ik vragen mag?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 9:12 am

    Ik denk dat het in totaal neerkomt op een bedrag tussen de 50 en 100 euro


    avatar
    JRBosma
    verkoper


    Man Aantal berichten : 21
    Registration date : 14-02-11

    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van JRBosma do nov 07, 2013 6:34 pm

    Hallo Pieter,

    wat leuk om te horen dat de kachel bevalt.
    En inderdaad zoals al eerder gezegd is, knap gedaan.

    Ik kom graag nog eens bij je langs om het allemaal te komen bekijken.

    Groet,

    Jouke Bosma

    Gesponsorde inhoud


    besturingsmodule voor haas en sohn Empty Re: besturingsmodule voor haas en sohn

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 6:45 am