Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 5:55 pm

    Hallo, we hebben een calor , type Linda 12 kW .
    We hebben reeds vele verschillende pellets gebruikt en bij allemaal slaat het glas binnen de paar uur volledig aan , je ziet zelfs geen vlam meer. Als ik ze dan proper maak, ligt er verschillende cm as tegen het glas, juist alsof ze tegen het glas alle as blaast. Aan enkel de pellets kan het niet meer liggen.
    Ook hebben we regelmatig aan de hand dat ze niet opstart en krijgen we foutmelding 'no fire' ... de installateur is al een paar keer hier geweest, doch ze kennen de instellingen niet voldoende om ze tegoei af te stellen.
    Heeft iemand hier de parameters van, zodat we ze zelf kunnen instellen...
    grtjs els
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 6:01 pm

    brand de kachel veel in laagste stand, dan is een zwarte ruit normaal. wat voor schouw heb je?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 7:24 pm

    Tja, ze staat meestal in stand 1 ... we stellen ze in op bv 24 ° , ma dan blaast ze toch op stand 1 en geeft ze bv 18 ° aan. Ik vindt het persoonlijk nogal storend (lawaaierig) als ze constant op 5 of zo staat te blazen. Onze schouw, tja, dat is een metalen buis (was zwart oorspronkelijk), enkelwandig, en ze is ongeveer een 2 m lang. Ze staat tegen de zijgevel aan en stopt juist onder onze raam van de slaapkamer ( ook niet echt interessant als je met open raam slaapt ..)
    Ik vermoed dat de schouw niet ideaal is. Pellets hebben we al veel soorten in gehad , ook plospan, welke zo op het forum te lezen toch goed zijn.
    Verschillende van onze vrienden hebben een pelletkachel en niemand heeft zoveel last van die aanslag... Ik weet het gewoon niet meer, maar vindt het echt storend.
    Ik vrees dat we , ten eerste, het verkeerde merk kachel hebben gekocht. Enkel op het uiterlijk afgegaan ...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van erwin ma nov 25, 2013 7:29 pm

    hoe groot is de ruimte die je moet verwarmen, de eva calor linda is 13.5kw blijkbaar.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 7:36 pm

    een living van 5 op 9 en dan een doorgang naar de keuken en deze is een 5 op 5 ruw geschat
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van erwin ma nov 25, 2013 7:41 pm

    70m2 dan was 9-10kw ruim voldoende geweest, die zware 13.5kw kachel gaat nooit proper branden.
    is de buis dan gewoon open vanboven nu. moet de installateur nog terug komen om de kachel af te stellen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 7:52 pm

    Bedankt voor de reactie, wij dachten zeker zwaar genoeg nemen, anders dan moet de kachel te veel moeite doen ... en de schouw is gewoon open van boven , enkel een roosterke.
    Tja de installateur is al 2 of 3 keer hier geweest, de echte finesse van de kachels kennen ze naar mijn gevoel niet , vandaar dat ik hier dan ook gevraagd heb naar de parameters, zodat ik zelf in het menu kan en weet wat ik aan het doen ben ...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van erwin ma nov 25, 2013 8:04 pm

    kun je morgen een foto posten van de schouw, het regent daar toch binnen zo?
    van eva calor hebben we zover ik weet geen parameters, ik zou de verkoper blijven kontakteren!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 8:14 pm

    ik zal er morgen een foto van proberen te posten. Vanboven is er wel een hoek van 45 ° in , zodat er normaal geen regen in kan. 
    Ik heb juist een mail naar de verkoper gedaan, met de vraag of ze me de parameters willen doormailen. Ik vermoed dat ze dit niet gaan doen Sad Maar ja, als je het niet vraagt , heb je zeker een nee. Ik ben het moe om telkens te moeten bellen. 

    Ze zijn ook een onderhoud komen doen, we hebben de kachel van 12/2012. Dit hield blijkbaar in dat ze de buitenplaten van de kachel hebben gedemonteerd en alles gestofzuigd, ook de bak van de pellets. Het deurtje van de kachel hebben ze niet open gehad. Dit vind ik 'raar', de brander zelf, moet dat niet gecontroleerd bij een onderhoud. We konden wel 180 € betelan voor wat gestofzuig. Als er problemen zijn, hun standaard antwoord is  "ligt aan de pellets"
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van erwin ma nov 25, 2013 8:18 pm

    bij een onderhoud word normaal alles gereinigd, incl rookgasventilator.
    aansluitend word de kachel getest en eventueel opnieuw afgesteld. dit duurt normaal enkele uren.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 8:27 pm

    Dat dacht ik ook, ze waren hier op een uur terug buiten. Er is zelfs nog een schroefje over ...
    Ze zijn al verschillende keren hier geweest voor "afstelling", het is proberen en zien wat het geeft .... en dat beginnen we beu te worden !
    Ik vertrouw ze eigenlijk niet meer. (De laatste keer dat ik belde, nam de vrouw van de installateur op, ze is heel vriendelijk en probeert je door te helpen, ik hoorde op de achtergrond dat hij er ook was, maar hij wou niet aan de telefoon komen, een bewijs dat hij niet weet hoe het allemaal juist werkt). Ik heb eigenlijk liever dat ze van de rookventilator afblijven ... Als ik de parameters heb, ben ik content.

    We willen gerust betalen voor een fatsoenlijk onderhoud door een kenner.
    Maar ja, waar kan ik terecht voor een degelijk onderhoud ? Bij een andere installateur vragen, is nu niet echt gepast en daarbij welke is echt goed ? Pelletkachels zijn "in" en de verkopers schieten als paddestoelen uit de grond, met als gevolg dat je als klant (leek) niet echt weet of je met een echte kenner van deze kachels te maken hebt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van erwin ma nov 25, 2013 9:00 pm

    in dit topic staan mogelijk enkele adressen in de buurt die u kunnen helpen, bel ze eens op.
    je gaat er niet veel anderen vinden.

    aanvulling: deze verkoopt uw kachel ook..


    Laatst aangepast door erwin op ma nov 25, 2013 9:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty eva calor linda

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 9:07 pm

    Weet je ook of deze weten waar ze mee bezig zijn ???
    Want ik ben intussen nogal wantrouwig geworden of sommigen ook wel echt iets kennen van de kachels die ze verkopen , pffff
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van erwin ma nov 25, 2013 9:22 pm

    dat weet je snel als je even belt en vraagt hoe zij een onderhoud doen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 9:23 pm

    Bedankt , ga zeker eens contact opnemen met één van deze. ik zal er eens werk van maken Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast zo dec 08, 2013 1:37 pm

    ik heb net het gesprek gelezen. Ik heb ook een eva calor 13.5kw staan en heb geen probleem met veel as of snel zwarte ruit. Hij staat hier wel in een loft van 180m² en krijgt het hier goed verwarmd. Hij brand 24/24 gaat om de 2 a 3 dagen af voor te reinigen en dan weer opstarten. Ruit word wel vuil (grijze aanslag) wanneer ik hem s'avonds op 18° zet voor het slapen gaan. Heb er al verschillende pellets in gestookt zonder problemen? Mijn schouw is ook een 2m hoog en een muurdoorvoer wat dus te vergelijken is met uw situatie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gast zo dec 08, 2013 5:43 pm

    Bedankt voor de reactie Biobrander ! Het is hier wel zo groot niet, ik denk dat het bij onsaan de afstelling ligt. Maar ik vind geen afstelgegevens, anders konden we ze zelf afstellen. Zolang ik niet weet welke parameters voor welke afstelling staat , blijf ik eraf. Blijkbaar heeft niemand hier op het forum de afstelgegevens van dit type/merk kachel, tot mijn grote spijt

    Gesponsorde inhoud


    eva calor linda - zwarte ruit en asse Empty Re: eva calor linda - zwarte ruit en asse

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 2:05 pm