Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di dec 09, 2008 7:36 pm

    Ik heb in dezelfde week badger, plospan, granilux en gamma-pellets getest.
    Plospan is voor mij tot nu toe de beste kwaliteit. Dat kan nog veranderen want ik ben van plan om zo veel mogelijk merken uit te testen in de eerste tijd.
    Plospan staat voor weinig as (wit van kleur, stof!), véél warmte en geen roet.
    Hoop ze ooit aan een erg lage prijs in grote hoeveelheid te kunnen kopen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven di dec 09, 2008 7:48 pm

    Windaddict,

    De goedkoopste in België kan je vinden bij CV Het Volk (Gent) en Green Evolution (Roux).
    De prijs bij CV Het Volk, bij minimale afname van een pallet (52 zakken) bedraagt 3,86 euro. De prijs dateert wel van in augustus.

    De prijs bij Green Evolution bedraagt 3,77 bij de afname van een pallet (66 zakken).
    De prijs dateeert van november.

    Verdere gegevens van de verdelers zijn te vinden onder de topic verkooppunten pellets.

    Mvg,

    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di dec 09, 2008 10:03 pm

    Bedankt voor de info !

    Voor die prijs kan ik ze evengoed gaan halen bij Mauws.
    Ik blijf verder zoeken. Heb net gemaild naar Vanderstraeten in Dendermonde. Die staat op de website van Plospan als één van de verdelers in België.
    Als ik een prijs weet laat ik het weten.
    Greetz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven di dec 09, 2008 10:42 pm

    Windaddict,

    Plospan prijzen van Vanderstraten:

    52 zakken per pallet (15kg zak)

    Per zak(enkel afgehaald) = 4 euro
    Voor 1 pal = 4 euro/zak (afgehaald: 3.90 euro/zak)
    Van 2-4 pal = 3.80 euro/zak (afgehaald: 3.70 euro/zak)
    Vanaf 5 pal = 3.70 euro/zak (afgehaald: 3.60 euro/zak)

    Deze prijzen dateren van oktober 08


    Bij Mauws is de prijs voor een zak plospan 4,15 euro en bij de afname van een pallet 4 euro per zak. Als je bij hem een kachel hebt gekocht, geeft hij nog een korting.
    Ik dacht een korting van 0,15 euro per zak, maar daar ben ik niet zeker van.

    Dit zijn prijzen van april.

    Mvg,

    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo dec 10, 2008 9:39 pm

    Steven,

    Ik heb vandaag een mail gekregen van Vanderstraeten en de prijzen kloppen inderdaad.
    Greetz !
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Plospan mindere kwaliteit ?

    Bericht van noizz zo dec 21, 2008 10:09 am

    Ik ben reeds geruime tijd aan het stoken met Plospan(Saey Neema)en was totnutoe zeer tevreden daarover.
    Nu is mijn pallet al zodanig verminderd dat ik deze week belde naar mijn kachelleverancier(Edelflam Oostende)om een nieuwe pallet te bestellen.
    Hij heeft echter geen Plospan meer op voorraad door een slechte levering(meer zwarte as en roet,slechte verbranding).Hij zal nu pellets van een ander merk bestellen door deze slechte ervaring-welke,daar was ie nog niet uit-.
    Ik heb dan enkele zakken Plospan gaan halen bij Mauws en idd:meer vuiligheid dan dat ik tot nu toe gewoon was bij deze fabrikant.
    Ik heb de laatste weken dan ook één en ander getest:
    -Mandi:niet slecht maar een beetje slak-vorming
    -Hogramix:een nachtmerrie,de kachel werd er ronduit smerig van.
    -Badger:ben ik momenteel aan het testen en ziet er totnutoe zeer OK uit.
    -RZ:zou ik in de toekomst ook nog es willen testen.

    Je ziet:meningen kunnen zeer uiteenlopen maar ik denk wel dat dit ook veel te maken heeft met het merk&type van kachel,schouwtrek enz.
    Anonymous
    jurgen
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van jurgen zo jan 11, 2009 5:17 pm

    Sinds vorige week een nieuwe pallet plospan laten leveren wat bleek dat er iedere morgen steenvorming lag in het mandje. Inlichtingen gevraagt bij leverancier en wat blijkt dat er verschillende slechte paletten in omloop zouden zijn.
    Nu heb ik 5nieuwe zakken van plospan meegekregen om te testen. Deze zitten verpakt in een ander soort plastikzak waar de uiteinden wit zijn in plaats van zwart. Deze zijn ook veel steviger.
    wat de pellets betreft deze zijn veel harder dan de vorige en geven een soort zwart korrelvormig stof af. Ik denk dat het volledig andere zijn dan de voorgaande.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven zo jan 11, 2009 5:19 pm

    Jurgen,

    Zou het niet kunnen dat je een ander merk gekregen hebt?

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van noizz zo jan 11, 2009 7:02 pm



    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    jurgen
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van jurgen di jan 13, 2009 4:59 pm

    hallo steven

    Nee het zijn wel degelijk plospan pellets.Het logo en zo op de zak is juist hetzelfde als vroeger, ook de kachel staat er nog op afgebeeld, alleen zijn de uiteinden van de zak wit ipv zwart, ook is de zak veel steviger dan vroeger.
    En inderdaad wat noizz schrijft komt volledig overeen met mijn ervaring + dat ik steenvorming had in het mandje.
    mvg
    jurgen
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van noizz di jan 13, 2009 6:20 pm

    ze zijn er daar mee aan tspelen bij Plospan.zou je denken
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er daar al klachten zijn gekomen van klanten.... Sad
    Ik was nochtans van mijn 1e (gratis)pallet zeer tevreden.


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di jan 13, 2009 9:55 pm

    Plospan zou inderdaad enkele slechte leveringen gehad hebben waardoor de branderkorfjes volledig verstopten... Ik heb hiervoor naar de fabrikant zelf gebeld. Hij was op de hoogte. Hij heeft mij toen gezegd dat ze de samenstelling van de pellets zouden veranderen. Na telefonisch contact vandaag bleek dit inderdaad inmiddels gebeurd te zijn. Ik zou volgende week een proefpallet ontvangen om hier uit te testen op onze toestellen. Wij zijn dus eveneens benieuwd.
    Anonymous
    jurgen
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van jurgen wo jan 14, 2009 7:51 pm

    alle ik ben content dat mijn verhaal bevestigd is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast do jan 15, 2009 10:54 am

    Een rariteit is het zeker als je een zak opent en ik schat dat er tussen de 10 en 20 % pellets bij zijn met een abnormale lengte die varieert tussen de 4 en 6 cm ( plospan) Ik heb hem er toch maar ingegoten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma jan 19, 2009 12:32 am

    Ik heb hier een adres gevonden voor goedkopere plosplan pellets in putte.
    Bij afname van 3 palletten of 52 zakken x 3 = 156 zakken x 15 kg = 2340 kg dus dan kosten ze per zak 3.48 euro , dus ik denk een goeie prijs.
    Je kan ze zelfs in bulk krijgen , nog goedkoper dan.
    Hier de website
    http://www.houtpellets-online.be/nl/product/houtpellets-plospan-15-kg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma jan 19, 2009 12:48 am

    O en ik was vergeten te zeggen die prijs als ik op de site berekend had stond er dit bij , (Bij u thuis geleverd: 546,83 € (3,48 €/1 zak) , dus ik heb gezien op de site de transportkosten zijn voor mij 80 euro , als alles zo klopt , dan zou ik maar 546,83 € - 80 € moeten betalen = 466,83 € bij zelf afhaling = per zak
    2,9925 € nog geen 3 € per zak.
    We zullen eens moeten informeren.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven ma jan 19, 2009 7:45 am

    BRUTUS,

    www.houtpellets-online.be = Frans Agro.

    Dit staat al op het forum. Het adres van beide is hetzelfde.

    Het is bij verschillende leveranciers zo dat je korting krijgt bij afname van grotere hoeveelheden en Frans Agro is zeker niet van de duurste.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma jan 19, 2009 4:56 pm

    Ik heb ook al de pellets van Plospan in huis gehaald en ik moet zeggen dat ik dit tot nu toe de beste vindt welke ik al verbrand heb.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven ma jan 19, 2009 6:23 pm

    Filip,

    Wij zijn blijkbaar van dezelfde gemeent.

    Waar haal jij je pellets?

    DB Hout in Zulte?


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di jan 20, 2009 12:01 am

    steven schreef:Filip,

    Wij zijn blijkbaar van dezelfde gemeent.

    Waar haal jij je pellets?

    DB Hout in Zulte?


    Steven
    De Plospan pellets ging ik zelf afhalen in Dendermonde bij de over zowat geheel Vlaanderen gekende houthandel Vanderstraeten en daar betaalde ik 3.6/zak. Nu heb ik echter samen met mijn buurman pellets laten aan huis leveren door een handelaar uit Poperinge. Voor 4ton hebben we 3.5 /zak betaald aan huis geleverd. Dit zijn pellets zonder naam op de zakjes maar leveren zeker geen problemen op bij het verbranden, echter wel
    behoorlijk veel stof wat bij Plospan zeker niet het geval is.
    DB Hout ken ik niet, ik heb echter wel onlangs via Kapaza ontdekt dat transportbedrijf Deleersnijder de Mandi pellets naar onze streek brengt. Ik wou aanvankelijk hier (Mandi zelf) 4 ton bestellen tot ze plots meldden dat ze niet meer dan 50km ver leveren, ondanks het feit dat ik bij de prijsaanvraag duidelijk had vermeld dat ik in Zulte woon.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast di jan 20, 2009 12:54 am

    Deleersnijder zit op de karreweg en je kunt er op zaterdag ook zelf zakjes halen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven di jan 20, 2009 7:48 am



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    dany
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty plospan

    Bericht van dany zo feb 01, 2009 12:30 pm

    Filip, ook info bij Vanderstraeten in Dendermonde ingewonnen nopens prijs. Voor levering aan huis rekenen ze 3,8 euro per zak, minimum twee palletten kopen Crying or Very sad . Bij een proef met drie zakken Plospan viel me ook op dat sommige pellets vaak 5 cm of iets langer waren, dit gaf geen problemen.
    Voordeel Smile : 1 zak brandde 12.30 u tegen 10.30 van Granilux en minder en fijnere as. Nadeel : na één zak was de korf voor de helft dichtgekoekt met een laagje van 1 cm Crying or Very sad. Bij Granilux brandde de korf vrijwel volledig leeg en moet ik maar na ongeveer 5 tot 7 dagen de korf uitkuisen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven zo feb 01, 2009 1:15 pm

    Dany,

    En dan is er nog verschil van kachel tot kachel. Elke kachel staat anders afgesteld en dan zijn er ook nog de verschillen van merk tot merk pelletkachels.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    dany
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty plospan

    Bericht van dany zo feb 01, 2009 2:44 pm

    Inderdaad Steven, 'k vraag me enkel af of het nadeel van het aankoeken van Plospan te verwaarlozen is tegenover de voordelen. Als je op dit forum leest dat bij sommigen de korf doorbrandt, dan vraag ik me af of het aan de kwaliteit van het metaal (van de korf) ligt of de te hoge temperatuur die misschien ontstaat bij pellets gemaakt van hardere houtsoorten (zoals bij Plospan) Door de bomen zie je het bos niet meer, maar evenzo bij het grote aanbod aan pelletsoorten en de positieve en negatieve reacties op ieder merk. 'k denk dat ik toch voor Granilux zal kiezen en wachten tot de kwaliteit van Plospan gegarandeerd is. Dit forum is een goede barometer om de kwaliteit van de merken na te gaan. Rolling Eyes
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van steven zo feb 01, 2009 4:33 pm

    Dany,

    Als je registreert, dan kan je ook de 'grote pellet-enquête' invullen.

    Te vinden onder de topic 'algemeen-pellets'

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:35 pm