Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    iemand ervaring met een surdiac zurich

    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Gast za feb 08, 2014 10:52 pm

    Ik ben nog aan het kijken welke voor mij de beste is heb er nu twee die ik intresant vind de seven van edelkamien (7 kw) en de zurich van Surdiac (10 kw )wie weet me te vertellen hoe ze bevallen en wat de beste keuze is?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van erwin za feb 08, 2014 11:05 pm

    de surdiac zurich 10kw is idem als de vroegere diamante 10kw van het merk blue fire.
    veel kachelervaringen met beide heb ik hier nog niet gelezen, buiten wat minder goede verkoperservaringen.
    het vermogen van de kachel moet allessinds overeenstemmen met de te verwarmen ruimte, hoe groot is deze.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Gast zo feb 09, 2014 3:38 pm

    De ruimte die ik moet verwarmen is de kamer (met open keuken ) van 40.2 mtr.2 of te wel 96.4 mtr.3 .
    De eerste instalateur rade mij een seven (7kw)aan die was genoeg voor mijn oppervlakte.
    de tweede rade me een zurich (10 kw ) aan omdat de seven het bij vorst van -5 het niet warm zou kunnen krijgen
    en omdat de seven uitvalt als de temp is bereikt, de surdiac blijft dan laag doorbranden.

    Hopelijk kan me iemand helpen om de juiste keuze te maken met een goed advies groetjes Jean-Louis
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Gast zo feb 09, 2014 3:44 pm

    Een goede start om juiste keuzes te maken is aandachtig lezen in Algemeen > FAQ (zie ook antwoordbericht op uw voorstelling)
    en dan met name de tips voor beginners, hoe verantwoord een pelletkachel te kopen en de 5 topics over schoorstenen/schouwen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Gast zo feb 09, 2014 7:37 pm

    Heb ze allemaal gelezen, nog even een vraag waarvan ik het antwoord niet op het forum kon vinden:
    ik kan straks kiezen voor het rookkanaal achter kachel rechtstreeks door de muur en omhoog of eerst binnen omhoog en dan door de muur
    hoe warm word de afvoer kanaal ben bang dat je dan een buis hebt  in de kamer die bloedheet wordt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van erwin zo feb 09, 2014 7:38 pm

    bosch

    voor 96m3 en normale isolatie is de seven voldoende (benodigd vermogen is ca 5KW en dan een slag zwaarder nemen dus 7KW)
    vergeet die surdiac verkoper want het klopt niet wat hij verteld.
    de seven valt helemaal niet uit op temp, dat is enkel een instelling die de verkoper kan wijzigen.
    die te zware surdiac kachel gaat 95 procent van de tijd in eco branden met veel asse en roet.
    hoeveel dagen is het -5 graden trouwens. dat zijn allemaal verkoopspraatjes ...

    de rookgasafvoer bij een pelletkachel is ca 100-200 graden.
    voor de minste problemen best achter de kachel naar buiten, een T en dubbelwandig omhoog.


    Laatst aangepast door erwin op zo feb 09, 2014 8:24 pm; in totaal 3 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Gast zo feb 09, 2014 7:51 pm

    bedankt Erwin dat met de schouw buiten was me al duidelijk daar word veel over geschreven. Het ging me om dat stukje enkelwandige pijp die direct op de kachel word gemonteerd of dat ook gloeiend heet word.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Philip zo feb 09, 2014 8:16 pm

    mijn kachel heeft hier 5 jaar gestaan

    de enkelwandig in huis en net onder plafond naar buiten word warm maar niet zo warm als je zou verwachten,
    kachels die op kolen of hout branden maken hogere schouwtemperaturen aan

    zolang dat het stuk dat door plafonds of isoltie doormoet goed geisoleerd is kan er niks mee


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van erwin zo feb 09, 2014 8:17 pm

    achter de kachel naar buiten betekent allessinds minder bochten.
    dat stukje doorvoer mag enkelwandig zijn, 2cm groter boren en opvullen met keramische deken is voldoende.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    iemand ervaring met een surdiac zurich Empty Re: iemand ervaring met een surdiac zurich

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 4:36 pm