Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    ervaringen met quadrafire pelletkachel


    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast di feb 17, 2009 4:27 pm

    Ja Filip,

    De Mt. Vernon doet bijna alles zelf...
    Je moet wel de goeie pelletsoort invoeren, anders gaat ie vaker of minder AUTOCLEAN uitvoeren, en harder of zachter blazen in de vuurkorf.
    Wel is het zo dat de gaatjes in de vuurkorf schoon moeten zijn.
    Ook dat "piemeltje" dat rechts boven de vuurkorf hangt, regelmatig schoonmaken, dat is de sensor van de temperatuur. Die regelt weer wanneer de ventilator aan gaat enzo.

    Dus, langzaam maar zeker kom je steeds meer te weten over jouw kachel, haha...

    Groeten.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven di feb 17, 2009 4:35 pm

    Arjan,

    Wat vind jij van die pelletkachel van Koppe die zonder electriciteit werkt.

    Ik heb deze bij de merken van pelletkachels gezet.

    Goed of niet goed?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast di feb 17, 2009 4:42 pm

    Steven,
    Ik heb ze een poos niet gezien maar begin vorig jaar werden er alleen maar rare verhalen over verteld.
    * rendement word niet gehaald omdat ie zijn trek moet hebben van de schoorsteen.
    * vaak klachten gehoord over brand IN het pellet-reservoir!
    * natuurlijk niet programmeerbaar.
    * altijd zelf aansteken.
    * en (weet ik niet zeker) heb gehoord dat het Bi-metaal (van de dosering van de pellets)niet goed blijft werken.

    Maar goed dit was 1 jaar geleden... Misschien zijn ze nu wat beter!

    Groeeten Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast di sep 01, 2009 11:09 am

    Deze week op Kapaza ontdekt dat er nog een Quadra-fire dealer zit in Vlaanderen. Meer bepaald in Houthalen (Limburg); het betreft Benni Mentens. Ik heb hem al eens aan de lijn gehad en hij was toch vriendelijk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast di sep 15, 2009 8:36 pm

    Zo als het er nu uit ziet kan ik binnenkort ook weer Quadra Fire gaan verkopen.

    Het werd de laatste tijd een beetje tegen gehouden door iemand aan de kust van Belgie...

    Dus gelukkig kan Quadra Fire weer `gewoon` verkocht worden MET SERVICE...

    Wens iedereen veel plezier van hun Quad!
    (zorg ervoor dat je de DVD erbij geleverd krijgt!)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven di sep 15, 2009 9:42 pm

    Vossloh,

    Hoe zit dat nu eigenlijk met uw kachel?

    Is alles in orde?

    Kan je mij meer gegevens mailen over die verkoper in Houthalen (Benny Mentens)

    Ik kan er niets van vinden.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast do sep 17, 2009 6:52 pm

    @ Arjan: We gaan het vel van de beer nog niet verkopen alvorens hij geschoten is maar dat lijkt mij schitterend nieuws.Ik ga u nog een Persoonlijk bericht versturen zodat ..... niet kan meelezen.

    @Steven: Ik kan eigenlijk maar zeggen dat ik hem enkel via Kapaza heb gevonden en eens mee heb gebeld. Had wel het gevoel dat hij nogal terughoudend was toen ik zei waar mijn kachel vandaan kwam. Misschien komen zijn Quadra-fire's ook via de kust in Limburg. Het probleem (met mijn Mt-Vernon)heb ik dus via
    Arjan kunnen herkennen. Daar er echter geen andere Quadra-fire dealers te vinden zijn en ik van ..... niet meer wil weten is het probleem nog steeds niet opgelost. Voor alle duidelijkheid: het probleem is niet de kachel op zich maar het menu in de thermostaat dat niet correct is waardoor ik de snelheid van ventilator niet kan verlagen en mijn schouwhoogte niet kan instellen.


    Laatst aangepast door Vossloh op do sep 17, 2009 7:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aangevuld)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 20, 2009 11:50 am

    hoi,ben nieuw hier maar heb ondertussen wel een paar nieuwe dealers van quadra fire gevonden Maes verwarming bvba

    Bevrijdingslaan 43 2450 Meerhout(provincie antwerpen)www.maes-verwarming.be, en eentje in vlaams brabant www.marcderuyter.be(ze staan nog niet op zijn site,maar verkoopt ze wel en vallen nog mee van prijs ook).
    wat betreft die benny mentens van houthalen,ik weet niet zeker maar vind hem nogal prijzig!

    nog een vraagje als dat mag in verband met de mt.vernon(we gaan er zo eentje aanschaffen)hoe valt die kachel mee,ik heb gehoord dat hij veel lawaai maakt,klopt dat,en warmt hij goed?
    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 20, 2009 8:09 pm

    flubber21 schreef:hoi,ben nieuw hier maar heb ondertussen wel een paar nieuwe dealers van quadra fire gevonden Maes verwarming bvba

    Bevrijdingslaan 43 2450 Meerhout(provincie antwerpen)www.maes-verwarming.be, en eentje in vlaams brabant www.marcderuyter.be(ze staan nog niet op zijn site,maar verkoopt ze wel en vallen nog mee van prijs ook).
    wat betreft die benny mentens van houthalen,ik weet niet zeker maar vind hem nogal prijzig!

    nog een vraagje als dat mag in verband met de mt.vernon(we gaan er zo eentje aanschaffen)hoe valt die kachel mee,ik heb gehoord dat hij veel lawaai maakt,klopt dat,en warmt hij goed?
    groetjes
    Hallo Flubber,
    Ik heb hier zo'n Mt-Vernon staan. Onze kachel maakt inderdaad
    behoorlijk wat lawaai maar dat ligt aan het feit dat er fout zit in het menu waardoor ik bepaalde instellingen niet kan doen.(schouwhoogte,ventilatorsnelheid,....). Wanneer dat juist
    is ingesteld maken deze kachels niet meer rumoer dan andere. Ik heb dit reeds bij een goed afgesteld exemplaar kunnen vaststellen. Er wordt (als de verkoper hem niet achterhoud) een DVD bijgeleverd met onderhoud handleiding en andere nuttige informatie. Interesse in een MT-Vernon ? De mijne gaat de deur uit om wille van geen betrouwbare dealer in mijn buurt te vinden. Onze kachel is twee jaar oud en heeft geen 200 uur gebrand. Er liggen een set sierhoutblokken in en thermostaat wordt ook in orde gebracht. Het is maar een voorstel anders gaat hij naar Duitsland.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast wo okt 14, 2009 8:32 pm

    Vorige week met de nieuwe invoerder gesproken van Quadra-fire. Het betreft FERO uit Oudenaarde www.fero.be. Ze hadden een stond op de BIS-beurs in Flanders EXPO te Gent. Bleken mij vriendelijke mensen aan wie ik zonder scheef bekeken te worden mijn ervaringen met de vorige invoerder voor België uit de doeken kon doen.
    Die mensen hebben mijn gegevens genoteerd en gaan eens langskomen om dienen thermostaat te bekijken en eventueel te vervangen.
    Wanneer het probleem opgelost geraakt wil ik nog eens overwegen om hem toch te houden nu er een nieuwe invoerder is.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven wo okt 14, 2009 11:50 pm

    Vossloh,

    Dat is goed nieuws.

    Hou ons zeker op de hoogte.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast do okt 15, 2009 10:41 am

    Vossloh schreef:Vorige week met de nieuwe invoerder gesproken van Quadra-fire. Het betreft FERO uit Oudenaarde www.fero.be. Ze hadden een stond op de BIS-beurs in Flanders EXPO te Gent. Bleken mij vriendelijke mensen aan wie ik zonder scheef bekeken te worden mijn ervaringen met de vorige invoerder voor België uit de doeken kon doen.
    Die mensen hebben mijn gegevens genoteerd en gaan eens langskomen om dienen thermostaat te bekijken en eventueel te vervangen.
    Wanneer het probleem opgelost geraakt wil ik nog eens overwegen om hem toch te houden nu er een nieuwe invoerder is.

    Ha Vossloh,

    Dat is beter! Eindelijk een goeie verkoper in België.
    Hoop dat je snel de originele thermostaat erbij hebt en de waardes in kan stellen dat de Quad beter brandt.
    Groeten Arjan uit Emlichheim.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty verkooppunten Quadra-Fire

    Bericht van Gast ma nov 23, 2009 6:26 pm

    Vanmaercke, Kortrijkstraat 41-45, 8560 Wevelgem verkoop ook Quadra-Fire.
    (Morgen komen ze bij mij een Santa Fe plaatsen.)

    Op het net kan je een uitgebreide documentatie vinden voor je kachel in .pdf formaat.
    Juist eens googelen Quadra Fire Mt Vernon.

    robo2
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven ma nov 23, 2009 7:11 pm

    Robo2,

    Bedankt voor de info. Ik heb het er bij gezet.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Quadra-Fire

    Bericht van Gast ma nov 23, 2009 8:07 pm

    Die pdf handleiding is wel erg technisch en bedoeld voor de installateur en technisch aangelegde mensen.
    Voor mij te moeilijk dus.
    Maar er staat altijd iets in dat toch kan nuttig zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven ma nov 23, 2009 8:39 pm

    Robo2,

    Waar staat die handleiding?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven di nov 24, 2009 8:45 pm

    Robo2,

    Dat is dus dezelfde als hier op het forum bij de handleidingen: https://pellets.forummotion.com/brochures-handleidingen-parameters-f9/beschikbare-handleidingen-t375.htm (bijna helemaal onderaan)


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast vr nov 27, 2009 2:04 pm

    Ik ben benieuwd, straks komen de mensen van fero in Oudenaarde langs om eens
    naar mijnen Quadra-fire Mt-Vernon te kijken en vooral te luisteren.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven vr nov 27, 2009 2:45 pm

    Vossloh,

    Hou ons zeker op de hoogte. Hopelijk kunnen ze u helpen. Uw miserie duurt al lang genoeg.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast za nov 28, 2009 2:38 pm

    Ik heb nu ook al een ervaring met een QuadraFire SantaFe.
    Ik zal je volgende week mijn ervaring meedelen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast za nov 28, 2009 5:37 pm

    De mensen van fero zijn dus gisteren langs geweest. Het geen ik al twee jaar beweer is eindelijk door een vakman vastgesteld; nl dat het menu in
    mijn thermostaat onvolledig is waardoor ik de helft van de instellingen niet kon aanpassen. Ze hebben mij beloofd komende week een andere thermostaat te brengen en alzo de nodige instellingen te kunnen doen.
    Als alles dan goed is ga deze thermostaat dan maar betalen want deze mensen gaan deze niet gratis kunnen omruilen. Ik zal echter al blij zijn dat ik veel meer plezier ga beleven aan mijn kachel want ik vind het toch een mooi stuk.
    Uiteindelijk zal ik dan helemaal mijn negatieve ervaringen met de Quadra-fire dealer (voormalig invoerder) van uit de koningin der Belgische badsteden kunnen wissen. Hopelijk eind goed al goed al heeft het dan 2 jaar geduurd.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van pedro za nov 28, 2009 8:50 pm

    Vossloh,blij dat het eindelijk opgelost is,maar spijtig dat het zolang moeten duren heeft!Zo zie je maar hoe belangerijk een goede installateur/verkoper is Wink


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast za nov 28, 2009 9:40 pm

    De mensen van eco-heating in Hechtel-Eksel(limburg)verdelen ook Quadra-fire.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast za nov 28, 2009 10:16 pm

    mylene schreef:De mensen van eco-heating in Hechtel-Eksel(limburg)verdelen ook Quadra-fire.
    De laatse maanden merk ik ook dat er meerdere verkopers zijn van Qudra-fire. De nieuwe invoerder (fero uit Oudenaarde) zorgt er waarschijnlijk voor dat er degelijk net ontstaat dit tegenover de vorige invoerder die zo'n beetje een monopolie wou maar daar dat als kleine zelfstandige niet de baas kon.
    PS: Hechtel-Eksel ligt ook al bijna 200km van Zulte
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven zo nov 29, 2009 3:13 am

    Mylene,

    Die staan toch ook bij de verkopers van Quadrafire?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Quadra Fire

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 8:42 pm

    Mag ik Vossloh een tip geven: er bestaat waarschijnlijk een DVD over de Mt Vernon en dan hebben de mensen van Fero die.
    Ik heb al een technicus van Fero in huis gehad in verband met mijn Santa Fe en heb een DVD gekregen met van alles over die kachel. Installatie, onderhoud e.a.:een video handleiding.
    Heel leerzaam. Beelden zeggen meer dan woorden.
    Die video ging over de Santa Fe , de Castile en de Classic Bay 1200 (een model dat hier niet ingevoerd wordt, meen ik).
    Dat Engels is goed te verstaan.

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:10 am