Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van Gast di okt 28, 2014 3:14 pm

    Beste Thermorossi gebruikers,

    Wij hebben een TR 3001 en zijn er heel tevreden over. Onlangs kregen we echter wat rook binnen.
    Mijn vrouw dacht dat dit door de dampkap was die aanstond toen ze ah koken was. (ons raam stond ook open)
    Onze kachel verwarmt leefruimte en keuken samen aangezien dit een grote ruimte is.

    De ruimte is ongeveer 40m2 en de dampkap is 4-5 meter verwijderd van de kachel.
    Kunnen er dan problemen ontstaan met negatieve druk als je de dampkap opzet?
    Of was het de combinatie open raam/ kachel/ dampkap?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Re: Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van erwin di okt 28, 2014 3:35 pm

    op zo een korte afstand werkt de dampkap tegen de kachel in.
    omdat een kachel nooit 100% luchtdicht is kan er dan rook binnengezogen worden in de leefruimte.
     
    een mogelijke oplossing is de aanvoer van de verbrandingslucht naar buiten brengen via een buisje aangesloten op de inlaatbuis vd. kachel.
    in tegenstelling met de meeste andere merken zit bij thermorossi deze inlaatbuis verscholen achter een rooster.
    er dient dan eerst in dat rooster een gat gemaakt te worden, wegens garantie zou ik deze ingreep overlaten aan de installateur.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van Gast di okt 28, 2014 5:16 pm

    Dank je Erwin! Nuttige info. We zullen eens checken bij de installateur.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Re: Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van Fleur di okt 28, 2014 5:25 pm

    volgens mij is er hier geen sprake van onderdruk aangezien het raam openstond....ik denk dat er iets anders aan de hand is........
    waar kwam die rook vandaan? wat gebeurde er op dit moment in de branderkamer,zat die vol rook?
    was de kachel aan het opstarten? of brandde die al een tijdje?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4421
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Re: Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van krusty di okt 28, 2014 6:02 pm

    Hier idem, maar ik maak daar geen probleem van want ik krijg geen rook binnen alleen een ambetante vlam!
    maar om zeker veilig te spelen doe ik het volgende !
    De regel is hier kiepvenster altijd open als de dampkap opstaat en de kachel aan is.
    Dan is er geen hinder.

    Getest: Dampkap op stand 1  (venster mag toe blijven) stand 2,3,4 venster MOET open
    Ik kan ook nog de binnendeur toedoen dan is het altijd ok.
    Hangt ook af van de windrichting , blaast de wind in het venster of van het venster weg.(geeft uit op noord-oost)
    Dat komt waarschijnlijk omdat mijn rookgasafvoer zeer traag draait!
    Om deze wirwar te omzeilen gebruik ik alleen bovenstaande regel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Re: Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van erwin di okt 28, 2014 7:46 pm

    een kachel plaatsen op 4 meter van de dampkap in 1 ruimte zoals bij TS is niet aan te bevelen, eigelijk had de installateur dat moeten weten.
    het risico blijft dat er (onzichtbare) rook aangezogen wordt langs bvb. de spleten aan het kachelruitje.
    ik zou zeker altijd een raam open zetten, een goede CO melder plaatsen of proberen om beide niet samen te gebruiken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Thermorossi 3001 en keukendampkap Empty Re: Thermorossi 3001 en keukendampkap

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:56 am