Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Deville Armen ventilator draait ook op stand 1

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Deville Armen ventilator draait ook op stand 1 Empty Deville Armen ventilator draait ook op stand 1

    Bericht van Gast di dec 16, 2014 9:03 pm

    Ik heb de ventilator en de rookafvoer motor vervangen op mijn Deville Armen kachel.  
    Alles is perfect geïnstalleerd maar de ventilator blijft nu ook op stand 1 draaien.  
    Volgens de verkoper van de motor zijn er 2 opties ofwel een motor dimmer plaatsen op de motor en zo de snelheid minderen.  
    Of via de interne parameters de instellingen wijzigen. Hij heeft of wil deze niet geven.  
    Heeft iemand hier op het forum de codes om in de instellingen te geraken en deze parameter te veranderen voor de Deville Armen kachel.

    Alvast bedankt,

    Chris.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Deville Armen ventilator draait ook op stand 1 Empty Re: Deville Armen ventilator draait ook op stand 1

    Bericht van erwin di dec 16, 2014 9:15 pm

    zolang de rookgas boven 80 graden is draait de ruimteventilator altijd, dus ook in stand 1.
    de standaardsnelheid mag niet verminderd worden, de kachel heeft dan inwendig onvoldoende afkoeling met kans op oververhitting.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Deville Armen ventilator draait ook op stand 1 Empty Re: Deville Armen ventilator draait ook op stand 1

    Bericht van Gast di dec 16, 2014 11:06 pm

    Dag Erwin,

    Bedankt voor het vlugge antwoord.  Het gaat over de luchtventilator die de warme lucht in de huiskamer blaast.  Ik heb deze moeten vervangen.  Vroeger bij de oude ventilator kon ik de kachel gewoon laten branden zonder lawaai op een laag pitje zoals ze zeggen zonder dat de ventilator draaide.  Nu hoor ik die constant draaien.  De rookventilator heb ik ook vervangen maar daar is geen probleem mee.  Is het veilig om die motor dimmer te plaatsen zoals de verkoper suggereerde ?

    Mvg,

    Chris
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Deville Armen ventilator draait ook op stand 1 Empty Re: Deville Armen ventilator draait ook op stand 1

    Bericht van erwin di dec 16, 2014 11:28 pm

    ik bedoelde de luchtventilator in vorig bericht, die koelt de kachel inwendig ook af.
    zeker geen dimmer toevoegen die zelf nog eens kan stukgaan zonder dat je het merkt, laat de kachel de snelheid zelf regelen.
    misschien was de vorige ventilator stiller dan deze zodat je dacht dat hij niet draaide.
    of is de nieuwe ventilator een ander type met een hoger toerental bij dezelfde stuurspanning, dat kan ook.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Deville Armen ventilator draait ook op stand 1 Empty Re: Deville Armen ventilator draait ook op stand 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:19 am