Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Externe thermostaat Ravelli Monica

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gast di okt 13, 2015 5:15 pm

    Hallo,

    Ik zoek om een Nest thermostaat aan te koppelen aan mijn Monica kachel. Iemand enig idee of dat mogelijk is.
    Mocht ik hem al gewoon kunnen aan en uitzetten (op de ingestelde temperatuur en vermogen) zou het al super zijn.

    Alvast bedankt,
    Tom
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van erwin di okt 13, 2015 6:46 pm

    voor je een externe thermostaat koopt om de kachel aan en uit te zetten kun je beter de volgende test doen:
    als het 1° boven de gewenste temperatuur is zet je de kachel uit, en dan wachten tot de temperatuur 2° gezakt is.
    als dit binnen het uur is kun je beter alles laten zoals het is, of uw gloeikaars haalt nieuwjaar niet...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gast di okt 13, 2015 7:02 pm

    Die optie heeft de nest me dunkt zodat ie de Ravelli in principe laat moduleren in eco mode ipv volledig uit te schakelen.

    Als ik uitschakelen bedoel dan is het echt ivm harde stop.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van erwin di okt 13, 2015 7:03 pm

    test die harde stop dan eerst maar eens uit zonder externe thermostaat zoals eerder beschreven. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gast di okt 13, 2015 7:10 pm

    De Ravellis hebben een eco mode waarbij ze niet uitschakelen als de kamertemperatuur is bereikt maar minimaal blijven verderwerken (minimale pellettoevoer, ventilatoren quasi allemaal stil) tot een threshold temperatuur overschreven wordt en dan gaat ie weer aan hoger vermogen werken tot aan de beoogde kamertemperatuur. Zo werkt de mijne al 4 jaar... Pas wanneer je echt op stop drukt of het programma is afgelopen doet ie een hard stop.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van erwin di okt 13, 2015 7:13 pm

    bijna alle kachels hebben zo een eco mode. als hij al 4 jaar zo werkt waarom wil je dan nu een harde stop.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 6:36 am

    Ik wil die Nest gebruiken om hem makkelijker remote te kunnen aanleggen. Ik heb zeer onregelmatige werkuren en wil dus liever geen programma's automatisch instellen zodat hij bvb elke dag om 17h ofzo aanslaat maar enkel wanneer ik het wil en bvb naar huis begin te rijden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 1:21 pm

    ben je dan niet beter af met 1 van de oplossingen die jeanhup beschrijft in volgend topic:

    https://pellets.forummotion.com/t8671-kachel-uitschakelen-met-stekker#104224


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 1:33 pm

    Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht en aan gewerkt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 1:50 pm

    Maar dan ik nog steeds geen data terugkrijgen van mijn kachel, wat met die Nest wel kan en bovendien heeft die thermostat een semi open api waardoor ik hem nog steeds zal kunnen sturen met mijn systemen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 2:01 pm

    de nest thermostaat mag zo gesofistikeerd lijken als hij wil.
    maar in wezen doet die niets anders als 2 relaiskontakten openen en sluiten in de bijhorende Heat Link ontvanger.
    data terugkrijgen van de kachel zal dan volgens mij niet lukken...

    Externe thermostaat Ravelli Monica 9k8h20


    Laatst aangepast door erwin op wo okt 14, 2015 3:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 2:54 pm

    informeer eens bij de invoerder van ravelli ( www.vulkanheating.be ) naar de GPRS kit 55289.
    volgens mij kan die alles wat je in gedachte hebt...

    http://vla.ravelligroup.it/technologie/gprs.php

    https://www.google.be/search?q=Ravelli+Kit+GPRS+55289&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=e08eVuOuH8nlywPDlYKgBA


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Externe thermostaat Ravelli Monica Empty Re: Externe thermostaat Ravelli Monica

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:04 am