Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Ravelli R70 pellettoevoer verminderen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 pellettoevoer verminderen Empty Ravelli R70 pellettoevoer verminderen

    Bericht van Gast wo dec 09, 2015 11:02 am

    Beste,

    Ik heb een Ravelli R70 maar door de aanhoudende warme temperaturen stook ik op de kleinste vermogenstand 1.
    Met zo'n weer werk ik niet met thermostaat.

    En verkrijg ik met momenten 25 graden in de keuken(bijbouw). Deze temperaturen zijn niet nodige.
    Is er een mogelijkheid om via de parameters de pellettoevoer aan te passen? (verminderen)

    Waarbij ik dan bij een lagere aanvoer van pellets een lagere temperatuur krijg. En ik vervolgens wel met de thermostaat kan werken.

    Mvg,
    Vachen
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Ravelli R70 pellettoevoer verminderen Empty Re: Ravelli R70 pellettoevoer verminderen

    Bericht van harrielok wo dec 09, 2015 11:21 am

    De kachel zal op zijn laagste vermogen meer warmte produceren dan de woonruimte afgeeft aan de buitenlucht.
    Pellettoevoer verminderen kan
    Let er wel op dat deze niet te laag wordt, anders gaat de kachel in storing.
    Staat er niet in de handleiding Gebruikers menu om de pellet toevoer enigszins te verminderen?


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli R70 pellettoevoer verminderen Empty Re: Ravelli R70 pellettoevoer verminderen

    Bericht van erwin wo dec 09, 2015 2:51 pm

    pellet toevoer beperkt wijzigen via de gebruikersmenu staat beschreven op pag. 161-162 van deze handleiding:
    http://ita.ravelligroup.it/UserFiles/files/PDF%20OPUSCOLI/Manuals/Manual_RDS_Air.pdf

    hoe dat verder geregeld wordt in de parameters daar is niet veel over bekend, en daar kun je best uitblijven.
    die kachels hebben het RDS regelsysteem (vergelijkbaar met leonardo van edilkamin en active systeem van mcz)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Ravelli R70 pellettoevoer verminderen Empty Re: Ravelli R70 pellettoevoer verminderen

    Bericht van harrielok wo dec 09, 2015 3:41 pm

    Het verder regelen is in het parameter menu.
    Alleen toegankelijk voor dealers van ravelli.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.

    Gesponsorde inhoud


    Ravelli R70 pellettoevoer verminderen Empty Re: Ravelli R70 pellettoevoer verminderen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:20 am