Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    palazzetti carlotta cv pelletkachel


    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega ma jan 30, 2017 6:33 pm

    Alle afdichtingen zijn gecontroleerd en goed alleen wat mogelijk is dat bij de vorige eigenaar de parameters zijn aangepast.
    maar dat weet ik dus niet en kan de vorige eigenaar niet vragen  omdat die dat ook niet wist
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin ma jan 30, 2017 6:42 pm

    probeer het dan eens bij de invoerder www.rvdistribution.be
    als je zegt dat je hem tweedehands kocht zijn ze misschien iets vrijgeviger met de parameters.
    ze kunnen alleen maar ja of nee zeggen moet je maar denken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega ma jan 30, 2017 7:04 pm

    Ja dat gaat ik proberen om dat te krijgen.nu de ruit ventilatie voor de helft dicht zit gaat het goed geen koek meer.maar ja het is niet de oplossing
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin ma jan 30, 2017 10:53 pm

    betreffende de aanvoerbuis die onder de vloer loopt.
    welke diameter, lengte en hoeveel bochten.
    misschien geeft die teveel weerstand bij het aanzuigen van de verbrandingslucht.

    anders die buis eens afkoppelen aan de kachel als dat lukt.
    kan goed zijn dat de koek opgelost is zonder parameters...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega ma jan 30, 2017 11:30 pm

    De buis heeft een diameter van 60mm heeft 1 bocht maar maakt helaas geen verschil buis eraf of er op.ik heb alles gecontroleerd dus blijft over dat misschien de parameters zijn verlaagd bij de vorige eigenaar
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin di jan 31, 2017 12:44 am

    met welke pellets stook je eigenlijk.
    paragraaf 8.3.5 op pagina 47 van de handleiding uit bericht 11 gaat over de pellettoevoer.
    je kunt 3 standen instellen, stand 1 (small pellets) geeft de laagste pellettoevoer.
    heb je dat al getest.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega do feb 09, 2017 8:27 pm

    vraagje achter de code om in het menu van de technieker te komen verschijnen de volgende woorden
    wat betekenen die?
    par
    logs
    sc
    dout
    ain
    din
    en wat kan ik daar mee veranderen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin do feb 09, 2017 11:46 pm

    geen idee.
    en best niets veranderen zonder te weten wat je verandert, of er gaat misschien niets meer.
    had je antwoord gekregen van de invoerder uit bericht 27 op uw vraag voor de parameters.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega vr feb 10, 2017 12:07 am

    Nee helaas niet willen wel komen om hem in te stellen tegen hoge kosten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin vr feb 10, 2017 12:14 am

    is er geen palazzetti dealer in de buurt.
    of kun je niet achterhalen waar de vorige eigenaar de kachel kocht.
    misschien wil die verkoper u wel verder helpen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    HansH
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Leeftijd : 55
    Registration date : 13-01-17

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van HansH vr feb 10, 2017 7:00 pm

    Ik ben met interesse aan het meelezen hier. Ben zelf ook een Palazzetti met CV aan het installeren. Die komt pas over en paar dagen voor het eerst op gang maar ik heb al wel wat testen gedaan met verschillende merken/soorten pellets.
    Hiervoor heb ik een bakje van fijnmazig metaalgaas gemaakt, die gevuld met pellets en in de hier al aanwezige 2 houtkachels geplaatst. Eén kachel heeft een goed trekkende schoorsteen en een andere kachel een minder maar nog wel trekkende schoorsteen.
    Ik heb gemerkt dat het heel veel uitmaakt welke pellets er in gaan:
    Bij de harsrijke pellets (100% résineux) werkt het goed bij elke instelling, dus zowel "vol gas" als getemperd branden. Echter; het ruitje gaat wel flink roeten bij getemperd branden.
    Bij pellets zonder vermelding van harshoudende componenten brandt het al een stuk minder bij getemperd branden en er blijft dan een koek of vaste korrels over in het mandje.
    dan zijn er ook nog wat dubieuze pellets waarbij, zo kwam ik na volledig lezen van de zak, er wat bruinkool door gemengd zit (het is me een raadsel hoe deze pellets nog steeds de DIN+ vermelding mogen voeren want bruinkool is bepaald geen hernieuwbare biomassa?!) Deze laten harde resten achter die ik zelfs niet in mijn as verzamelcontainer durf te gooien aangezien ik die as weer gebruik in de tuin. die pellets laat ik dus beter links liggen.

    Maar belangrijker; bij de goed trekkende schoorsteen is het residu bij getemperd stoken aanzienlijk minder dan bij de minder goed trekkende kachel.
    Ergo; je kon wel eens gelijk hebben dat de uitlaat ventilator is teruggeregeld en dat daardoor een koek ontstaat.
    Ben ook wel benieuwd welke pellets je stookt?
    En misschien kun je proberen om de kachel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Volgens mij heb ik hierover iets gezien in de handleiding.

    succes!


    _________________
    2017-01-13 PALAZZETTI ECOFIRE MARTINA IDRO LUX 13KW
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin za feb 11, 2017 12:20 am

    een bakje van gaas in een houtkachel kun je niet vergelijken met een pelletkachel.
    als uw kachel operationeel is ga je dat merken.

    terugzetten naar fabrieksinstellingen is niet zo moeilijk.
    de voeding van de print halen en de knoopcelbatterij een uur eruit is meestal voldoende...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega za feb 11, 2017 12:49 am

    Hoi hans ik ben benieuwd hoe jou kachel gaat branden want hij is van binnen precies hetzelfde als die van mij.bij mij is het probleem dat na drie dagen stoken het pellet bakje voor de helft dicht zit met koek dat had ik met mijn gewone kachel niet.Vandaag met installateur gesproken helaas niet van palazzetti maar die zei dat cv kachels veel koeler blijven en dat kan wel kloppen want ik heb veel meer waterdamp uit mijn schoorsteen . Nu het buiten vriest hangen er ijspegels aan mijn schoorsteen kap ook word er meer pellets verstookt in 1 kachel inplaats van twee.voorlopig zit er niks anders op om de kachel om de twee of drie dagen schoon te maken . Probeer bij jou verkoper de parameters te krijgen en hoe je ze moet veranderen in menu 7 en 8
    avatar
    HansH
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Leeftijd : 55
    Registration date : 13-01-17

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van HansH za feb 11, 2017 9:30 am

    opelomega schreef:Nu het buiten vriest hangen er ijspegels aan mijn schoorsteen kap ook word er meer pellets verstookt in 1 kachel inplaats van twee
    Begrijp ik dat je beide kachels op dezelfde schoorsteen hebt zitten?


    _________________
    2017-01-13 PALAZZETTI ECOFIRE MARTINA IDRO LUX 13KW
    avatar
    HansH
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Leeftijd : 55
    Registration date : 13-01-17

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van HansH za feb 11, 2017 10:52 am

    Hier een filmpje over hoe je in het parameter menu komt, in het Frans maar helemaal te volgen vanwege bijschriften.



    Zonder info over wat je er mee moet heb je daar niet zo veel aan maar misschien kom je met deze info wat verder:

    https://docs.google.com/file/d/0B1rPbPu1orWRQzJtN2xLZU5idHc/

    Komt van deze site: http://palazzetti-lola.blogspot.fr/2013/10/la-bible.html

    Hier een antwoord op je eerdere vraag over hoe de waardes weer terug op nul te zetten (wel oud display maar wellicht is de procedure hetzelfde)
    http://www.intergr8it.net/wp/?p=289

    En tenslotte hier nog een document voor installateurs over onderhoud en instellingen Palazzetti. Beetje gedateerd maar ook hierbij geldt misschien dat de procedures nog overeenkomen.
    http://www.enrdd.com/documents/documents/Documentation-Constructeurs/Palazetti/Dossier%20SAV%202009/DOSSIER%20SAV%202007%20PROF.pdf

    succes


    _________________
    2017-01-13 PALAZZETTI ECOFIRE MARTINA IDRO LUX 13KW
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin za feb 11, 2017 2:43 pm

    dat is heel nuttige info, waarvoor dank !
    in de laatste link staat per kachel een beschrijving van de parameters.
    snelheid rookgasventilator begint overal bij nummer 14 (G FUMI)
    veel kans dat het bij het nieuwe display hetzelfde is.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    HansH
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Leeftijd : 55
    Registration date : 13-01-17

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van HansH vr feb 17, 2017 3:27 pm

    In de handleiding lees ik nog dit:
    Palazzetti handleiding schreef:The flue gas exhaust attachment must not be connected to: :
    -  a chimney used by other heat generators 

    -  air exhaust systems (range hoods, vents, etc.....) even if these are ducted. 
Shut-off or draught valves must not be used. 
Combustion byproducts must be discharged through the roof.
    If the flue is longer than 5 meters and there is insufficient draught (many changes in direction unsuitable discharge terminal, etc.) flue gas exhaust may be less than optimum. In these cases, the operating parameters will need to be modified (flue gas exhaust and pellet load) to adapt to the actual characteristics of the flue. Contact technical service for this procedure.
    Het is dus goed mogelijk dat de vorige eigenaren dit hebben laten doen.

    Verder staat er dat bij aansluiting op een bestaand rookkanaal dit verzekerd moet zijn van luchtdichtheid en dat er anders metalen pijpen in gezet meoten worden.
    Als jij op een bestaande schoorsteen zit dan kan dit ook een probleem zijn.


    _________________
    2017-01-13 PALAZZETTI ECOFIRE MARTINA IDRO LUX 13KW
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty palazzetti carlotta 15 kw problemen

    Bericht van opelomega zo okt 29, 2017 6:49 pm

    Hoi ik heb een probleem met mijn palazzetti carlotta 15 kw ik heb 4 ton pellets laten komen dit jaar alleen is de kwaliteit net iets minder dan verleden jaar.soms gaat de kachel in storing als hij de branderpot gaat schoon blazen dat duurt soms net te lang en liggen er te weinig brandende pellets meer in om weer aan te komen.dus wil ik de cleaning tijd verkorten .dus ik ben opzoek naar parameters en hoe ik dat moet instellen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin zo okt 29, 2017 7:31 pm

    welke pellets en wat bedoel je met kwaliteit iets minder als vorig jaar ?

    brandpot schoonblazen niet teveel aan veranderen, ik twijfel zelfs of dat verandert kan worden bij deze kachel.
    heb je al geprobeerd met de pellettoevoer iets te verhogen, zie info in bericht 31...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van opelomega zo okt 29, 2017 7:37 pm

    Ik heb german pellets verleden jaar goed bevallen dus nu ook maar weer laten komen.ook de toevoer verhogen zal misschien helpen maar zal niet weten hoe
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin zo okt 29, 2017 8:08 pm

    heb je de handleiding van bericht 11 dan nog niet bekeken.
    en dan bericht 31 lezen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van erwin ma okt 30, 2017 10:04 am

    Nu heb ik om te testen de ruitventielatie voor de helft afgesloten zodat er meer lucht door het branderbakje gaat en geen last van koek meer gehad .

    maak de spleet aan de ruit eens terug open.
    misschien is er wel nog vlam na schoonblazen van de brandpot...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    palazzetti carlotta cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: palazzetti carlotta cv pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:17 am