Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    piazetta p962 instellingen, en ervaringen na 6 jaar

    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    piazetta p962 instellingen, en ervaringen na 6 jaar Empty piazetta p962 instellingen, en ervaringen na 6 jaar

    Bericht van trabbart za jan 19, 2019 9:39 am

    deze kachel is samen met de funny onze hoofdverwarming al 6 winters, nog geen enkele kost gehad of reparatie, onderhoud doe ik volledig zelf .meermaals per jaar gaat hij volledig open rondom rond.
    op dit ogenblik heb ik een eerste kost namelijk de branderpotjes die versleten zijn, dit komt "denk ik" door te hete pellets te stoken een paar winters terug, hardhout. de potjes gaan nu niet veel achteruit in hun staat en ik brand nu al drie winters pellets van "alle houtpellets.be".
    beide kachelpotjes zijn beschadigd, de piazetta is gebarsten los door het brander gat en de funny bodem is bijna door gesleten.




    de piazetta start opvallend veel trager op, de funny is half zo snel .

    ik zou de instellingen wat willen veranderen van de piazetta,
    eerst en vooral zou ik willen dat hij sneller begint te blazen, de kachel doet er ook lang over om op temperatuur te komen , zou dus absoluut meer pellets tijdens de start mogen krijgen. en als we savonds de kachel uitzetten blijft hij zeker een half uur nablazen tot er een stroom koude lucht uit komt en hij ons wegjaagt naar bed. ik zou deze tijd ook eens wat willen inkorten. hij brand in de laatste uren al op economisch en het is echt koude lucht die je dan ervaart eens hij af gezet word.
    de parameters zijn moeilijk door het italiaans en doordat ik niet alle gegevens heb , zou iemand me hiermee wat kunnen helpen?  de parameters bezorgen aub?

    volgend seizoen moet er een wifi module op komen, alleen al om het feit dat de originele afstandsbediening niet verlicht is en nauwelijks leesbaar. de afstandsbediening vind ik een serieus minpunt.


    _________________
    Piazzetta p962
    Edilkamin funny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazetta p962 instellingen, en ervaringen na 6 jaar Empty Re: piazetta p962 instellingen, en ervaringen na 6 jaar

    Bericht van erwin za jan 19, 2019 3:51 pm

    je kunt eens testen met pr15 te verlagen met 10 graden, dan begint de kachel sneller te blazen bij de opstart.
    aan de afkoelfase zou ik niet teveel veranderen.
    het is niet omdat de warmtewisselaar koud is dat de rest van de kachel voldoende is afgekoeld...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

      Het is nu ma mei 20, 2024 8:02 am