Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Te koop pelletketel demo model

    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT do maa 04, 2021 3:37 pm

    Door omstandigheden heb ik hier een pelletketel  Edil Kamin Montreal 30kw (nieuwprijs: EUR 5.410,00 excl. btw) staan die nooit geplaatst werd, evenals een pellettank ( voor losse pellets ). De ketel staat nog steeds ingepakt, zie foto. Het huis is intussen verkocht en de ketel moet dus weg aangezien die op het appartement niet kan gebruikt worden.
    Deze ketel voorziet ook in warm water en kan overal geplaatst worden. Er zijn eigenlijk nog genoeg foto's op het internet te vinden. De kleur is rood. U mag mij altijd een PM sturen voor verdere info . Ook alle papieren, CD etc...aanwezig. Eventueel te ruilen tegen een gewone pelletkachel.

    Te koop pelletketel demo model Edilka10
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin do maa 04, 2021 6:38 pm

    vanwaar komt die 30kW ?
    de montreal is een cv-pelletkachel met zelfde binnenwerk als de ottawa ketel van 24kW...

    Te koop pelletketel demo model Knips347

    staat hij al op 2dehands.be ?
    ik denk dat daar meer kans is om er vanaf te geraken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT za maa 06, 2021 3:24 pm

    Neen, staat nog niet op tweedehands, ik dacht net dat hij hier meer kans zou maken . Ikzelf heb verschillende pelletskachels waarvan de oudste bijna 12 jaar oud is en ben er zeer tevreden van. Maar ik wou deze vervangen door deze ketel, is een pak gemakkelijker natuurlijk. Door gezondsheidsredenen is het huis waar hij zou geplaatst worden ondertussen verkocht. Vandaar.
    Bij deze wil ik ook iedereen die mij hier ooit raad gaf bedanken. Ik heb toch nog een foto gevonden van voor hij ingepakt werd.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin za maa 06, 2021 5:09 pm

    ik heb de link bijgezet in vorig bericht, dan hoef je de foto's hier niet opnieuw te posten.
    ik hoop echt dat hij aan een goede prijs verkocht geraakt, funbieders zijn er genoeg...

    een pelletkachel is mooi tot je ouder wordt of de gezondheid achteruit gaat, dat gaan er nog veel ervaren.
    het topic over uw ontplofte venster en het circus achteraf met flumenfire gaat me altijd bijblijven...
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT za maa 06, 2021 5:41 pm

    Dat was inderdaad een circus met fiumenfire, natuurlijk heb ik die nooit meer gebeld. Ik heb het onderhoud laten doen door de verkopers van een andere pelletkachel. En sindsdien brandt dat ding zonder problemen, het was een cassette die de kopers graag behouden. Maar je hebt gelijk, oud worden en sleuren met zakken van 10 a 15 kilo, dat is het niet. Inmiddels staat de ketel op tweedehands en gebeurde er wat ik vreesde, onmiddellijk een bod van 300 euro. Ik heb eens gevloekt natuurlijk. Dat is dan de derde keer dat ik vloek ivm een pelletkachel. Je gaat mij niet geloven maar een andere pelletkachel werd.....gestolen. Nogmaals bedankt, ik zal de vriendelijke hulp van het forum ook niet vergeten.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin za maa 06, 2021 6:13 pm

    bieden vanaf 1000€ zetten en de funbieders blijven wel weg.
    gestolen ? dat moet je toch even nader uitleggen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT za maa 06, 2021 9:13 pm

    Wel, dat is eigenlijk vrij simpel. Ik heb een vakantiehuisje in de bossen in Limburg verhuurd aan een Pool die in Belgie werkte maar nog in Polen woonde. Gezien Corona was ik verplicht hem uit het huisje te zetten ( vakantiewoningen mochten niet meer verhuurd worden ). Hij is naar Polen vertrokken met de ganse inhoud van het huisje, van pelletkachel tot en met gordijnen, bedden etc....met een jaar elektriciteit niet betaald. En een vuilnisbelt zowel binnen als buiten het huisje. De kachel daar is dus niet ontploft, ik daarentegen toen ik dat allemaal zag...Jammer dat ik de ketel daar niet kan zetten.
    Ik kreeg net een vraag van iemand die de ketel als kachel wou gebruiken maar indien ik het mij goed herinner geeft die ketel op de plaats waar hij staat slechts enkele kw, klopt dat ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin za maa 06, 2021 9:21 pm

    straf van die pool, begin maar met hem te zoeken hé.
    als gewone kachel gaat niet, een ketel maakt warm water ipv. warme lucht
    die enkele kW is beperkte stralingswarmte...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT vr apr 09, 2021 4:15 pm

    De pelletketel is nog niet verkocht ttz hij was verkocht voor 2250 euro. Na weken onderhandelen kwam de koper ze vandaag ophalen. Eergisteren krijg ik plots de vraag of de afmetingen kloppen. Natuurlijk kloppen deze. Met de melding "dan kan ik hem niet plaatsen want dan is hij te groot voor mijn keuken"
    Alweer balen dus. Ten einde raad bel ik Maratra uit Lebbeke en vertel de dame over de ketel die ooit aangekocht werd maar nooit geplaatst. Indien de ketel niet weg is voor 1 mei mag ik hun bellen en komen zij hem ophalen om bij hun in het magazijn te zetten. Het is niet de eerste keer dat deze dame mij uit de nood helpt. Handel drijven met het hart op de juiste plaats en altijd bereid mensen te helpen , het is een zeldzaam fenomeen tegenwoordig maar het bestaat dus nog. De dame ging dus mee helpen een koper te zoeken. Ik hoop dat de dame af en toe tijd heeft om dit forum te lezen. De kachel van mijn dochter kwam van daar. Prima service, dat mag ook gezegd worden.
    Eventuele kopers van de ketel moeten zich dus geen zorgen maken voor het transport noch voor de plaatsing. En ook niet over de service nadien. Ik ben nog vergeten te zeggen dat er eventueel een pellettank bijgegeven zal worden aan de koper die een faire prijs wil geven voor de ketel. Fijn WE iedereen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin vr apr 09, 2021 6:51 pm

    goed dat je er op die manier dan nog vanaf geraakt, naar cv kachels is heel weinig vraag.
    dan is de service toch fel verbeterd, vroeger heel andere dingen gelezen hier.
    een jaar of 9 geleden verbannen van het forum wegens reclame, ongepaste taal en schreeuwen.
    of is de zaak ondertussen van eigenaar verandert of zo ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT vr apr 09, 2021 8:18 pm

    Dat weet ik eigenlijk niet.Lang geleden, maar dan spreek ik van ongeveer 13 jaren geleden ging mijn vader daar zijn pellets halen toen ze nog in Buggenhout zaten. Iets meer dan 3 jaren geleden, mijn vader was 1 dag overleden viel mijn dochter haar kachel kapot en was het aan het vriezen toen zijn ze onmiddellijk af gekomen maar waren de kosten te hoog en hebben ze een nieuwe kachel gebracht en zijn ze vertrokken zonder achter geld te vragen ( gezien de omstandigheden). Ook voor onderhoud zaten hun prijzen iets lager dan doorsnee. Vanaf toen zijn ze ook hier de kachel beginnen onderhouden ( cassette van Fiumenfire), altijd correct en zeer vriendelijk. Neen, mijn ervaringen zijn compleet anders dan hetgeen jij zei. Ook de mensen die het onderhoud doen zeer vriendelijk. Ik dacht dat de dochter de zaak overgenomen heeft.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin vr apr 09, 2021 8:44 pm

    dan denk ik dat de dochter de zaak beter veel eerder had overgenomen. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van COCONUT vr apr 09, 2021 9:12 pm

    Ben op zoek gegaan naar beoordelingen van de zaak en ook daar een zwart/wit verhaal. 1 iemand geeft de zaak 5 sterren en is zeer tevreden en iemand gaf maar één ster en beweerde dat de zaakvoerder niets van electronica  van pelletskachels kent. Nog iemand die anoniem wou blijven gaf maar één ster. De slechte ervaringen waren meer dan twee jaar geleden maar er stond geen datum bij.
    Tja, ik moet mij aansluiten bij de man die vijf sterren gaf. Met de persoon die anoniem maar één ster gaf hou ik geen rekening. Als je recht in je schoenen staat is het niet nodig anoniem te blijven (denk ik).  Te koop pelletketel demo model 1f600
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van erwin vr apr 09, 2021 9:36 pm

    iemand anders aan het roer kan een groot verschil maken.
    als ze zo verder doen komen de goede ervaringen wel vanzelf.
    laat maar weten hoe het afloopt met de demo ketel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Te koop pelletketel demo model Empty Re: Te koop pelletketel demo model

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:10 am