Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+10
Relax
pedro
player
stoffel
noizz
Jef
Uthrex
steven
pellbox
flamme
14 plaatsers

    ervaring van deze pellets

    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty ervaring van deze pellets

    Bericht van flamme wo nov 05, 2008 9:47 am

    ik heb deze pellets getest en moet zeggen zeker niet de slechtste

    is wel een klein beetje stof in de zakken maar zeker niet zoals bioflam pellets

    deze pellets worden verkocht in de makro en omdat we er toen waren heb ik maar ineens 10 zakjes meegebracht (prijs in reklame is 3.49 per zak vanaf 10 zakken )
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van flamme wo nov 05, 2008 11:53 am

    ik heb me vergist de pellets die ik getest heb zijn wood energy van de makro

    effe deze rechtzetting
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox wo nov 05, 2008 12:23 pm

    Heb je meer informatie over die pellets Flamme ? Anders maak ik er een apart subforum voor.
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van flamme wo nov 05, 2008 6:16 pm

    mja op de zakken staat eigenlijk niet veel info hoor
    moet zeggen er zit weinig stof in de zakken en branden niet slecht
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox do nov 06, 2008 9:17 am

    Ik heb de topic verplaatst naar het subforum Wood energy pellets Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Wood Energy pellets (Makro)

    Bericht van Gast za nov 08, 2008 8:27 am

    Flamme, ik zie wel degelijk de juiste info op de Wood Energy pellets van de Makro hoor. Bij mijn weten zijn dit de ENIGE pellets in België met echte DIN Plus en ö norm M7135 en het resultaat mag er wezen! Van alle pellets die ik de laatste twee jaar getest heb, en dat zijn er minstens een stuk of 7 waaronder plospan, zijn deze Wood Energy pellets duidelijk de beste, en wat stofafzuiging betreft zitten ze ook aan de top (alleen plospan is misschien iets beter, maar dat is moeilijk te checken omdat zij papieren zakken gebruiken).

    Het belangrijkste voordeel van distributie via warenhuizen is dat je in kleinere aantallen kan kopen aan dezelfde zakprijzen die je normaal bij de aankoop van volledige palletten betaalt, en ecologisch is het interessanter omdat je geen speciale verre verplaatsing moet doen om je brandstof te kopen, je gooit het in je auto wanneer je er toch bent voor je inkopen.
    Daarom moeten we deze trend zeker stimuleren, tenminste zolang ze deze superieure kwaliteit aan die interessante prijzen willen leveren...
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox za nov 08, 2008 9:55 am

    Hallo Ingrid,

    Ik heb maar weet van 2 Belgische Din plus merken en dat zijn : Mandi pellets en Badger pellets.

    Plospan heb ik verleden week een zak van gestest en dat was een plastiek zak.

    Ik heb deze week Badger pellets gekocht. Die zitten in papieren zakken en hebben op die zak het dinplus logo en certifikaat nummer.

    Bestaat er een website van de wood-energy pellets ? Deze pellets zijn waarschijnlijk wel dinplus, maar misschien niet uit België ?

    En wat is de prijs van deze pellets ?
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van flamme za nov 08, 2008 10:38 am

    ingrid schreef:Flamme, ik zie wel degelijk de juiste info op de Wood Energy pellets van de Makro hoor. Bij mijn weten zijn dit de ENIGE pellets in België met echte DIN Plus en ö norm M7135 en het resultaat mag er wezen! Van alle pellets die ik de laatste twee jaar getest heb, en dat zijn er minstens een stuk of 7 waaronder plospan, zijn deze Wood Energy pellets duidelijk de beste, en wat stofafzuiging betreft zitten ze ook aan de top (alleen plospan is misschien iets beter, maar dat is moeilijk te checken omdat zij papieren zakken gebruiken).

    Het belangrijkste voordeel van distributie via warenhuizen is dat je in kleinere aantallen kan kopen aan dezelfde zakprijzen die je normaal bij de aankoop van volledige palletten betaalt, en ecologisch is het interessanter omdat je geen speciale verre verplaatsing moet doen om je brandstof te kopen, je gooit het in je auto wanneer je er toch bent voor je inkopen.
    Daarom moeten we deze trend zeker stimuleren, tenminste zolang ze deze superieure kwaliteit aan die interessante prijzen willen leveren...

    ja ik moet ook zeggen dat ze zeker niet slecht zijn
    ben vorige week dan maar ineens 60 zakken gaan halen
    ik moet wel zeggen in de zakken dat ik nu heb gaan halen zie ik geen gruis of stok in de 10 eerste wel een klein beetje
    is mss ergens is de produktie iets mis gelopen
    allesinds die pellets zijn de moeite waard en zoals je zegt een makro heb je overal in de buurt
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox za nov 08, 2008 11:05 am

    Helaas is er in West-Vlaanderen geen makro. En het is toch nog steeds zo dat je er een speciale kaart moet voor hebben, of niet ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast za nov 08, 2008 7:46 pm

    Die speciale kaart kan iedereen krijgen, dat is niet meer een voorrecht voor handelaars maar gewoon een klantenkaart zoals dat ook kan in andere warenhuizen...

    Los daarvan ben ik vandaag ook nog eens 40 zakken gaan halen aan 3,5 EUR.
    Alleen merkte ik tot mijn verbazing dat ze nu een andere lading pellets hadden van een slechtere kwaliteit in lange smalle zakken met opvallend los zagemeel in de zakken. Ze droegen nog steeds hetzelfde label 'Wood Energy' alhoewel ze duidelijk van een andere fabrikant kwamen. De kwaliteit deed me wat denken aan die van Granubois waar ook wel wat stof in de zakken zit.

    Gelukkig heb ik nog van de vorige lading kunnen kopen. Hopelijk is die laatste levering éénmalig, zoniet koop ik de volgende keer terug plospan.
    Zo zie je maar dat je steeds de kwaliteit moet beoordelen bij elke aankoop...
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van steven za nov 08, 2008 8:49 pm

    ik was van plan om ook zakken te gaan halen om eens te kunnen vergelijken, maar nu niet meer na het lezen van het vorige bericht.

    Ik heb op internet al in verschillende landen gezocht en "wood energy"kan ik nergens vinden.

    Misschien is het een bestaande pellet onder een andere naam?
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox za nov 08, 2008 8:53 pm

    Ik ben ook al op internet gaan zoeken en vond ook geen resultaten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast zo nov 09, 2008 10:31 am

    Steven, mijn houding tegen die variabele kwaliteit is meer dat ik niet speciaal naar de makro ga rijden voor pellets, maar ik zal ze wel in het oog houden wanneer ik er toch ben voor andere aankopen, en eventueel een nieuwe lading meebrengen indien de kwaliteit OK is. Uiteindelijk was hun vorige lading toch wel de beste kwaliteit die ik ooit gezien heb in België (de enige pellets met die kwaliteit waren enkele zakken uit Skandinavië die ik twee jaar geleden eens op de kop had getikt).
    Voor alle duidelijkheid, de aanwezigheid van los zagemeel is voor ons voldoende om pellets af te keuren, dat is dus ook de belangrijkste reden waarom we die laatste lading van de makro slecht vinden, wat energie-inhoud en persvastheid betreft zijn ze waarschijnlijk OK...
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van flamme zo nov 09, 2008 7:04 pm

    als er slechte pallet tussen zit zeker makro verwittigen dan houden ze daar rekening mee

    ik heb er nog +60 zakken van liggen en echt tevreden van
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast ma nov 10, 2008 7:10 pm

    Wie heeft er ervaring met de pellets van Hogramix en van gpp .
    Dit zijn 2 leveranciers in mijn omgeving en nog redelijk goedkoop .
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van steven ma nov 10, 2008 7:56 pm

    Virginie,

    Ik heb al heel wat zaken gelezen over Hogramix en dat is niet altijd positief.

    Blijkbaar veel as en de ruit wordt snel vuil.

    Bij u in de buurt kan je ook Wonterspan kopen en die zijn blijkbaar de laatste tijd goed van kwaliteit. (Brandhout Expres in Wijtschate)

    Mvg,


    Steven
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox ma nov 10, 2008 10:15 pm

    Ik ben eerlijk gezegd meer tevreden over Hogramix dan over Wonterspan. Bij Hogramix zit er niet veel stof in de zakken en ze zijn ook niet duur. Ze geven ook heel veel warmte af.

    Ik heb uiteindelijk gekozen voor Bagder pellets omdat er een verkooppunt dichtbij zit en omdat ze ook absoluut geen stof in de zakken hebben. Maar ... Hogramix was absoluut één van mijn favorieten hoor.

    De roet ... Dat is bij donkere pellets altijd hoger dan bij witte pellets. Ik vond het niet zo storend en merk eigenlijk maar weinig verschil met andere pellets.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van steven di nov 11, 2008 12:55 pm

    Hilde,

    Bij wie heb jij badger pellets gekocht in de streek rond Poperinge?


    Mvg,


    Steven
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pellbox di nov 11, 2008 3:04 pm

    Ik heb Badger pellets gekocht in Wervik. Bij Hervent. : https://pellets.forummotion.com/west-vlaanderen-f14/hervent-ph-wervik-8940-t111.htm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast do nov 27, 2008 8:06 pm

    heb vandaag contact gehad met makro en de verantwoordelijke daar zei me dat de pellets die ze momenteel liggen hadden rommel was. Op mijn vraag of er veel stof inzat kreeg ik wel negatief antwoord maar de pellets
    zelf zijn voor een groot deel maar 0.5 cm lang en veel kleine brokjes,
    nu is de vraag speelt dit een rol of moeten die pellets een bepaalde lengte hebben
    wie weet het??
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Uthrex vr nov 28, 2008 8:46 am

    Goedemorgen,

    De kans is groot dat de pellets dichter bij 1cm zitten dan tegen 0.5cm. Die verkoper moet is 0.5cm meten tussen duim en wijsvinger. Dat is echt héél weinig hoor. Pellets van 0.5cm is gewoon gruis. Maar er zijn wel meer merken met korte pellets (1cm?). In Brico liggen er van Purely Wood. Dat zijn ook kleine stompkes, maar hebben wel een din norm en verbranden goed.
    Stof en gruis willen we niet. Dat zorgt voor een slechte verbranding en een mogelijke blokkering van de schroef.
    Te lange pellets zijn ook niet goed. Die blokkeren de regelmatige aanvoer van de pellets. Zo vallen ze niet regelmatig en krijgt men een 'slecht' vlammenspel (lees: onregelmatig)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast za nov 29, 2008 7:22 pm

    ben vandaag langs makro geweest , nu vond ik de pellets persoonlijk niet zo slecht van uitzicht en heb er dan ook enkelen zakken van meegebracht om te proberen - prijs stond op 3.99 euro en met 10 zakken 3.79, uiteindelijk was er nog 15 procent korting bovenop indien men betaald met de m-kaart
    van deze acties zijn er geregeld wel in de drive in bij makro
    uiteindelijke prijs 3.20 euro per zak,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van steven zo nov 30, 2008 12:53 am

    3,2 euro is een heel goede prijs.

    Zeker proberen.


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr dec 19, 2008 7:59 pm

    Ik heb vandaag 10 zakken pellets van 25 kg gekocht bij Molecule voor 50 euro.
    witte pvc zakken met de benaming "Woodpellets green energy"
    Verder geen uitleg. Midden-donker van kleur. zijn dat dezelfde als die in de Makro Question
    Op het eerste zicht niet slecht van kwaliteit.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Jef za dec 20, 2008 2:25 am

    Green energie dat zijn deze die ze bij Groene kachel verkopen deze worden door groene kachel zelf gefabriceert.
    Wij stoken er nu 2 maanden mee en eigenlijk niks als goei ervaring ermee. Ik heb weliswaar geen ervaring met andere merken maar ze branden goed weinig stof stevige korrels dus voor mij zit het goed.

    Gesponsorde inhoud


    ervaring van deze pellets Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:33 pm