Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

gaspar1000, SICCO, smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+10
Relax
pedro
player
stoffel
noizz
Jef
Uthrex
steven
pellbox
flamme
14 plaatsers

    ervaring van deze pellets


    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 6:29 pm

    .Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 6:45 pm

    Krusty schreef:.Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????
    Nu je het egt dit is iets dat Arjan van de pellethandel mij ook had aangeraden. Bij kachels van 10Kw en meer zou je wel tot 1500 à 2000kg mogen branden alvorens eens een grote kuis te doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 6:55 pm

    Krusty schreef:.Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????


    Krusty niet alles staat op het forum hé.Dit is informatie uit de opleiding pelletkachels.Als standaard wordt gezegd na 1 pallet (tussen de 750 en 1000 kg) groot onderhoud van de kachel , dit wil zeggen warmtewisselaar opensmijten en uitkuisen.Ik denk dat de warmtewisselaar het zwakste punt is naar vervuiling toe in een pelletkachel.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4763
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 6:59 pm

    Drieske schreef:
    Krusty schreef:.Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????


    Krusty niet alles staat op het forum hé.Dit is informatie uit de opleiding pelletkachels.Als standaard wordt gezegd na 1 pallet (tussen de 750 en 1000 kg) groot onderhoud van de kachel , dit wil zeggen warmtewisselaar opensmijten en uitkuisen.Ik denk dat de warmtewisselaar het zwakste punt is naar vervuiling toe in een pelletkachel.

    Zie wel dat we toch nog iets gaan bijgeleerd hebben é in de opleiding Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4763
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 7:01 pm

    by the way:waar vinden we da uitgebreid verslag terug van het bedrijfsbezoek :ssj:


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 7:03 pm

    pedro schreef:by the way:waar vinden we da uitgebreid verslag terug van het bedrijfsbezoek :ssj:

    Ik laat dat over aan de "big chiefs" van het forum hé.Ik ben me al aan het concentreren op mijn werkweekend , pffffffffffffffffft .
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van steven vr maa 27, 2009 7:43 pm

    Vossloh heeft het verslag al op het forum gezet.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:03 pm

    Ge hebt the big chief toch weer meegebracht zeker

    Ja Drieske de boog kan niet altijd loshangen hé ......haha!!!!
    Ge moogt u komende weekend nuttig maken in de maatschappij....haha!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:24 pm

    [quote="Drieske"]
    Krusty schreef:.Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????


    Krusty niet alles staat op het forum hé.Dit is informatie uit de opleiding pelletkachels.Als standaard wordt gezegd na 1 pallet (tussen de 750 en 1000 kg) groot onderhoud van de kachel , dit wil zeggen warmtewisselaar opensmijten en uitkuisen.Ik denk dat de warmtewisselaar het zwakste punt is naar vervuiling toe in een pelletkachel.[/q


    Volgens onderhoudsboek is de grote beurt om de. 900 uren en als het goed is geeft het display alarmmelding hiervoor.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:31 pm

    900 u : 24 per dag = aan 1 zak per 24 u = na 37,5 zakken onderhoudsbeurt ?????? What a Face
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:35 pm

    Ja Caddy , mijn vrouw zal mij graag zien komen, om de 900 u een beurt ......pfpfpfpf..... pig
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:39 pm

    [quote="caddy"]
    Drieske schreef:
    Krusty schreef:.Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????


    Krusty niet alles staat op het forum hé.Dit is informatie uit de opleiding pelletkachels.Als standaard wordt gezegd na 1 pallet (tussen de 750 en 1000 kg) groot onderhoud van de kachel , dit wil zeggen warmtewisselaar opensmijten en uitkuisen.Ik denk dat de warmtewisselaar het zwakste punt is naar vervuiling toe in een pelletkachel.[/q


    Volgens onderhoudsboek is de grote beurt om de. 900 uren en als het goed is geeft het display alarmmelding hiervoor.


    Niet elke kachel geeft dit aan in de display , de mijne alvast niet.
    Ik heb ongeveer een verbruik van 0.8 kg per uur (gemiddeld) wat dus volgende
    berekening geeft 900 uur = 720 kg . oftwel ongeveer 1 stookseizoen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:46 pm

    Ja maar 720 kg is gedeeld door 15 kg = maar 48 zakken per stookseizoen........hier klopt iets niet ?????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Groot onderhoud

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 8:57 pm

    Krusty schreef:900 u : 24 per dag = aan 1 zak per 24 u = na 37,5 zakken onderhoudsbeurt ?????? What a Face


    Oke om jullie uit de droom te helpen komt neer op 1 maal per stookseizoen

    Staat gelijk aan gas of olie cv ketels. :rara ogen:
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 9:01 pm

    Nee dat klopt , ik heb tot op heden zo'n 60 zakken opgebrand = 900 kg, vandaar dat ik ook zei ongeveer 1 stookseizoen.En aangezien het onderhoud tussen de 750 kg en 1000 kg ligt , ligt voor mij het onderhoud op 1 keer per jaar .Ik hou het trouwens op het aantal kg want het aantal uren gaat volgens mij veel sneller vooral als je de kachel 24 uur per dag opzet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 9:05 pm

    Ik weet trouwens ook niet of het volgende klopt maar ik heb eens ergens gelezen dat bepaalde kachels niet meer opstarten als ze hun aantal uren bereikt hebben ? Je kan dit wel overbruggen in de technieker set up. Lijkt me vervelend.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Relax vr maa 27, 2009 9:19 pm

    Ik heb van mei tot nu 4,5 paletten opgestookt. De pellets die erop lagen tenminste. Eén keer gekuist en ik weet niet eens of dit echt een groot onderhoud was.
    Even navraag doe bij dealer. Zijn van die dingen die ik vergeet.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4763
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 9:32 pm

    Ik voorzie ook om mijn kachel 1 keer per jaar een groot onderhoud te geven,zal een verbruik hebben van rond de 1000kilo zitten,hoop/denk ik Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 58
    Registration date : 04-01-09

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van stoffel vr maa 27, 2009 10:22 pm

    Drieske schreef:
    Krusty schreef:.Normaal moet je ongeveer om de 750 à 1000 kg groot onderhoud doen

    Dat heb ik hier nog nergens zien staan, gij wel ????? waar ????


    Krusty niet alles staat op het forum hé.Dit is informatie uit de opleiding pelletkachels.Als standaard wordt gezegd na 1 pallet (tussen de 750 en 1000 kg) groot onderhoud van de kachel , dit wil zeggen warmtewisselaar opensmijten en uitkuisen.Ik denk dat de warmtewisselaar het zwakste punt is naar vervuiling toe in een pelletkachel.

    Idd drieske, het zwakste punt van de kachel, maar nog een zwak punt ligt buiten de kachel: de schouw, met al zijn bochten, kan ook nogal dichtslibben hé! en de extractieventilator niet te vergeten!!

    stoffel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty warmtewisselaar

    Bericht van Gast za maa 28, 2009 9:34 am

    Ik lees hier dat je bij een groot onderhoud de warmtewisselaar moet uitkuisen.
    Nu komt de vraag waar zit die warmtewisselaar ergens achteraan en hoe ziet die er uit en hoe smijt je die zomaar open. Ist misschien niet aan te raden om eerst iemand met ervaring de grote onderhoud te laten doen en eens goed kijken.

    groetjes.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van steven za maa 28, 2009 9:46 am

    David,

    ik dat het een goed idee is om eerst eens te kijken hoe iemand met ervaring dit doet.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 7:15 pm

    Wij stoken met woodpellets-greenenergie die we samen met de aankoop van de kachel hebben laten meekomen,tja we moesten met iets beginnen stoken.
    Kachel gekocht in Maasmechelen
    De verkoper zei dat de pellets samen met de Edilkamin kachels geleverd werden bij hun.

    Mijn vraag, zijn dat dan dezelfde pellets als bij de groene kachel?daar zijn ze een stuk goedkoper en het is maar een paar km rijden voor ons.

    Onze pellets zitten in een plastiek witte zak (ondoorschijnend) met daarop in het groen de naam en verder niets.Zijn wel heel tevreden maar vond ze nogal prijzig 4euro voor 15kg.

    Mvg,
    Mavi
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Uthrex za dec 19, 2009 7:32 pm

    Mavi,
    Die pellets kan je inderdaad bij De Groene Kachel ook vinden, zowel in 15 als in 25kg/zak.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 7:39 pm

    Bedankt Utrex voor de info.

    We hebben maar 10 zakjes laten meebrengen samen met de kachel omdat ik eerst wou testen.Die vragen dan 55 eurocent meer per zakje dat is ook niet niks voor dezelfde pellets.

    Bedankt!
    Mavi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 9:14 pm

    Mavi

    Stook nog niet lang met pellets en ben net zoals u de markt aan het uittesten. Niet ver van huis hebben wij ook en Groene Kachel en heb me een paar zakjes aangeschaft om te proberen. Zelfde print op de zakken en eveneens witte ondoorzichtige zakken met het opschrift Woodpellets. Betaalde bij Paul 3.65 per zak wat echt meeviel. Kwam er nog bij gezien het geen din+ produkt is dat het nog pellets waren van zeer goede kwaliteit.
    Zou zelfs durven zeggen om tegen volgende winter te willen gaan voor een groepsaankoop.


    ----------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Mandi-Granilux-Green Energy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty WOOD ENERGY PELLETS

    Bericht van Gast za apr 10, 2010 2:44 pm

    Alhoewel dit topic gestart was over ervaringen met WOOD ENERGY PELLETS , gaan we in de loop der berichten die er op volgen over op hogramix-badger om dan uiteindelijk 20 berichten verder in de MAKRO te belanden.

    Voor de goeie orde is dat niet erg positief en wordt een forum een vuilbak waar een hond zijn jongen niet meer in terug vind ,tenzij de moderators en admins 24 u per dag op hun pc de fouten van anderen rechtzetten, wat uiteraard zeker niet de bedoeling mag zijn omdat er ook nog ander werk of hobbys in het leven zijn zeker nu met de komende zomer in zicht .Veel leden hebben is plezant en is een teken van interesse van buiten uit maar er is formidabel veel werk aan om alles in goeie banen te leiden
    Zomaar berichten lukraak posten heeft na verloop van tijd geen nut meer daar niemand ze nog leest, laat staan terug vind!!

    DAAROM ALGEMENE OPROEP AAN IEDEREEN
    VERGEWIS U ERVAN ALS U EEN BERICHT POST EN ZEKER BIJ HET STARTEN VAN EEN NIEUW TOPIC , EERST EVEN KIJKEN OF ER REEDS GEEN GELIJKNAMIG TOPIC BESTAAT

    En nu terug naar WOOD ENERGY PELLETS !!
    Ik stond daarstraks een babbeltje te doen met een buur , toen een grijze camion voorbij reed met een wat rare opligger aanhangen, geen reklame opstaan , geen adres , alleen volledig in het grijs, met in koeien van letters op de zijkant ........HOUTPELLETS en ook een telefoonnummer 09/........(wegens de snelheid niet kunnen opschrijven)

    Ik zie op google ....HOUTPELLETS en kom in LOCHRISTI terecht , zou het kunnen dat het om deze firma gaat ???

    http://www.groepmouton.be/pageW.asp?docid=65936&langue=NL

    Gesponsorde inhoud


    ervaring van deze pellets - Pagina 4 Empty Re: ervaring van deze pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za jun 01, 2024 7:32 am