Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
ss
turkoois
erwin
michaelvandenberghe
Philip
pedro
biezoe
bogaerts
johanvl
steven
Uthrex
15 plaatsers

    ervaringen Clean Fire pellets


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van steven zo jan 23, 2011 5:21 pm

    het is een probleem dat soms voor komt. teveel pellets die op te korte tijd in het korfje vallen waardoor je geen ontbranding kan krijgen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 6:07 pm

    ook steeds maken dat je een nieuwe onstekingskaars bij de hand hebt,want daar komt ook slijtage op.
    is het eerste wat ik mij deze zomer zal aanschaffen,geen grote kost en kan op ongelegen momenten van pas komen.
    binnen de 5 minuten start mijn kachel voorlopig nog ,hou ik ook altijd in de gaten.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 6:26 pm

    De onstekingskaart heb ik verleden jaar vervangen.

    Turkoois,
    Ik krijg veel te veel pellets in de korf en het gat voor de ontsteking zit volledig vol met kleine stukjes pellets.
    Als dit gat dicht zit dan is er ook geen luchtstroom. Het is juist die luchtstroom dat wordt opgewarmd door het gloei element.
    Die hete lucht wordt in het korfje van de pellets geblazen. En die zorgt ervoor dat de pellets ontbranden.
    De luchtstroom wordt verkregen door onderdruk die gecreëerd wordt door de rookgas ventilator.
    Geen luchtstroom, geen hete lucht, geen hete lucht, geen ontbranding. Zo simpel is het.

    Als ik een stukje zal plaatsen dan zal ik enkel 2 gaatjes verliezen. Meer niet. Dat zal wel geen problemen geven.


    Dat het soms voorkomt dat kachel niet ontsteekt is normaal. Vroeg of laat verstopt het gat wel eens.
    Dat is niet te vermijden.
    Maar 3 keer per dag is absoluut niet normaal.
    Voor mij zijn de pellets de oorzaak van mijn probleem.

    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van turkoois zo jan 23, 2011 7:38 pm

    Ik had nergens gelezen dat te veel pellets in de korf kreeg. Voor de rest snap ik precies wat je bedoelt. Je probleem is mij nu duidelijk.

    Succes met je oplossing. Ik ben benieuwd wat je laat fabriceren.

    Post maar eens een foto van je oplossing. Ik ben erg benieuwd.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van ss ma jan 24, 2011 12:05 pm

    Hallo Hanstandt, ik heb ook problemen met de Cleanfire, eigenaardig genoeg zijn het pellets welke ik in de Gamma kocht in december l.l. met de levering uit de Makro had ik geen problemen.
    De levering van Gamma bevat hele lange en zeer korte (-5mm) pellets met een massa stof... Lees maar wat ik tegenkwam op het topic "Saey Neema start niet". Rommel heb ik daar gekregen!
    https://pellets.forummotion.com/t3312p40-saey-neema-start-niet
    Probeer de slechte pellets eens te mengen met goeie (grote) pellets!?
    Groeten,
    ss
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van knoepken ma jan 24, 2011 2:50 pm

    Mengen met degelijke goeie pellets.Er zal anders niets opzitten om de minderwaardige pellets op te branden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 2:56 pm

    knoepken schreef:Mengen met degelijke goeie pellets.Er zal anders niets opzitten om de minderwaardige pellets op te branden.

    2 paletten mengen amai


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van ss ma jan 24, 2011 3:03 pm

    Toch eenvoudig, Hanstandt heeft daar alle middels, hij zit in 't vak om zo te zeggen, mengmachientje zal daar wel ergens in de buurt staan zeker???
    2 zakken goeie pellets op 1 zakje slechte en alles komt in de sacoche!!!
    Allez dat hoop ik... Laughing
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 3:09 pm

    ss schreef:Toch eenvoudig, Hanstandt heeft daar alle middels, hij zit in 't vak om zo te zeggen, mengmachientje zal daar wel ergens in de buurt staan zeker???
    2 zakken goeie pellets op 1 zakje slechte en alles komt in de sacoche!!!
    Allez dat hoop ik... Laughing
    Groeten,
    ss

    of iets fabriceren zodat de kaars vrijblijft study


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Jef ma jan 24, 2011 3:13 pm

    Zou je ze niet even in de betonmolen kunnen draaien om te mengen.
    Ik weet niet of het lukt misschien dat ze dan te hard breken?Toch is de moeite waard om te proberen als je een grote hoeveelheid moet mengen. amai
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van ss ma jan 24, 2011 3:37 pm

    betonmolen lijkt me geen goed idee, gaat nog meer afval maken...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 4:07 pm

    Ik meng mijn cleanfire (veel stof) met mandi (vuile ruit), ik doe dit met een grote plastieken pot en die schep ik dan zo in mijn kolenkit. 1 schep van dit, 1 schep van dat, het is misschien wat ingrijpend maar werkt perfect.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 4:55 pm

    Heb vroeger al eens een test gedaan bij een buur die vrij veel stof in de zakken had. Met een groot vergiet maar wanneer het meeste stof eruit was en je schudde nog eens had je terug een hoop stof !
    Ieder lust zijn koffie anders maar ik kan enkel adviseren de pellets, als het dan al een slechte lading was, niet teveel van katoen te geven.
    Je moet zelf eens testen ... zijn ze slecht dan blijven ze uit mekaar vallen, zijn ze ooit mishandeld dan blijven de resten alsnog aan mekaar.
    Ik schreef het al elders, ik kieper alles het reservoir in en dat geeft soms mooie gensterregen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van pedro ma jan 24, 2011 5:01 pm

    Hier nooit geen probs gehad met Cleanfire


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Uthrex ma jan 24, 2011 5:33 pm

    Hier tot nog toe ook geen problemen met Cleanfire. Wat stof betreft. Bij een ander merk, waar vroeger _echt_ veel stof in zat, sneed ik kleine openingen in de onderkant van de zak. Stofzuiger erover en het meeste was dan wel weg.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 5:10 pm

    Ik heb deze namiddag de leverancier aan de telefoon gehad.
    Hij wil die zonder problemen omwisselen met een ander merk.
    Ik zal wel nog twee pogingen doen.
    1. Ik zal 6 zakken testen van een ander merk om zeker te zijn van het probleem.
    2. Heb de leverancier van de kachel gebeld en hij zal nakijken of er andere parameters kunnen worden gewijzigd zodat er minder pellets in het potje vallen bij de opstart. Momenteel is er maar 1 parameter dat kan gewijzigd worden. Maar dit is enkel voor als de kachel brand. Dus niet voor de opstart.
    Hij zal bellen naar de fabriek. Ik ben er zeker van dat dit mogelijk is omdat er in de handleiding staat dat er andere parameters enkel kunnen worden gewijzigd door een technieker. Maar hoe????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 5:56 pm

    hanstandt schreef:Ik heb deze namiddag de leverancier aan de telefoon gehad.
    Hij wil die zonder problemen omwisselen met een ander merk.
    Ik zal wel nog twee pogingen doen.
    1. Ik zal 6 zakken testen van een ander merk om zeker te zijn van het probleem.
    2. Heb de leverancier van de kachel gebeld en hij zal nakijken of er andere parameters kunnen worden gewijzigd zodat er minder pellets in het potje vallen bij de opstart. Momenteel is er maar 1 parameter dat kan gewijzigd worden. Maar dit is enkel voor als de kachel brand. Dus niet voor de opstart.
    Hij zal bellen naar de fabriek. Ik ben er zeker van dat dit mogelijk is omdat er in de handleiding staat dat er andere parameters enkel kunnen worden gewijzigd door een technieker. Maar hoe????

    Via een code in het menu die alleen de installateur kent !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 7:23 pm

    Rararaa, wat is het Krusty.
    De installateur weet het zelf niet. Hij zal de fabriek opbellen. (Vind ik eigenlijk heel raar en dat heb ik hem ook gezegd!)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 5:36 pm

    Zo raar is dat allemaal niet hoor ! Opleiding volgen en apparaatjes kopen kost geld, en soms wordt dat gewoon niet gedaan !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 7:41 pm

    Ze vertellen of willen u toch iets anders wijsmaken.
    weske32v
    weske32v
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 77
    Leeftijd : 43
    Registration date : 05-12-12

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van weske32v wo dec 12, 2012 11:08 am

    Is dit goede kwaliteit van pellets?
    Ik hebnog een zaak gevonden waar ze bioflam verkopen 208 euro pallet geleverd gratis in eenstraal van 15 km bij dhz delinde in gelinden bij heers de bioflam komen welpas volgendeweek terugbinnen
    weske32v
    weske32v
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 77
    Leeftijd : 43
    Registration date : 05-12-12

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van weske32v wo dec 12, 2012 6:46 pm

    http://delhezbois.be/nl/cleanfire-caracteristiques-techniques-et-dinplus/

    Lijkt me wel ok
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo dec 12, 2012 7:39 pm

    weske32v,

    ik zie dat je ook een MCZ hebt en ik vind het grote voordeel daarvan dat je geen "pelletoloog" hoeft te worden om plezierig te kunnen stoken, gewoon pellets kopen voor een gunstige prijs en in de kachel gooien en genieten van de warmte. Je hebt inmiddels genoeg adressen om pellets te kunnen kopen dus gewoon doen en dan kijken wat je het beste bevalt en dan je testervaring met ons delen.

    M.v.g,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 8:48 pm

    ben ze aan het stoken en tot nu , vind ik ze goed
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Geert vr dec 21, 2012 6:20 pm

    heb nu ook een 3-tal zakjes getest en ze moeten hier niet onder doen voor de bio-flam,


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 6:49 pm

    ze gaven hier wel meer roetvorming op het glas heb een 4 zakken gebruikt, nu bioflam aan het testen

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 5 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 1:05 pm