Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
ss
turkoois
erwin
michaelvandenberghe
Philip
pedro
biezoe
bogaerts
johanvl
steven
Uthrex
15 plaatsers

    ervaringen Clean Fire pellets


    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 174
    Registration date : 28-02-09

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van biezoe do jan 28, 2010 11:24 pm

    Bij Desender & Desmedt zijn het rode zakken van "Claine Fire" met de
    din+ norm aanwezig en de lengte van de pellets zijn ook anders dan
    deze in de zakken zonder de din+ norm !!

    Mvg., Biezoe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast vr jan 29, 2010 10:48 am

    Snap deze bedoening niet, Makro Deurne heeft slechts 1 lading Clean Fire verkocht en daar staan nu de "standaard" groene Premium Woodpellets al een hele maand beschikbaar in ruim voldoende hoeveelheid aan de gekende lage prijzen. Inclusief Din+ en andere opdrukkingen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast vr jan 29, 2010 2:35 pm

    Ben net even gaan kijken op de zakken en ze vermelden Din+ 7A112.
    Ook is terug te vinden de website van Clean Fire "www.delhezbois.be wat toch aangeeft dat we wel degelijk met Clean Fire pellets van hen te maken hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast vr jan 29, 2010 4:38 pm

    Het kan altijd zijn dat men er ergens een lading 2de keus tussen gestoken heeft, 2de keus wil overigens niet zeggen dat het slecht is,als die pellets van bizou te lang waren kan het zijn dat men dat als din + afkeurt en als 2de keus verkoopt (lees gewoon in zakken steekt zonder din+ label op).Dit wordt in veel bedrijven gedaan ( ik spreek uit ervaring en nee 'k niet zeggen waar het was Razz ) .Dat produkt is daarom niet slecht.
    Degene die de kwaliteit controleert moet maar een keer 1 uurke staan slapen en niet naar zijn pers kijken en ge kunt al kweet niet hoeveel paletten gaan afkeuren.En wat denkt ge dat ze daarmee doen, wegsmijten? Dream on Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty CleanFire Pellets

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 11:30 am

    CleanFire pellets worden op een 20km van bij mij thuis geproduceerd in Kaiserbaracke.
    (Staat al vermeld op deze forum)
    Holzstrasse 6
    Z.I. Kaiserbaracke
    4770 Amel
    Belgium

    Téléphone: +32(0)80/500.500
    Fax: +32(0)80/500.529


    Rechtstreeks kan ik de pellets niet aankopen. Heb BTW nummer nodig.
    Het is niet zo dat de pellets enkel aan grootwarenhuizen worden verkocht.
    Iedereen die pellets verdeelt kan rechtstreeks pellets aankopen.

    Ik koop die in hier:

    Gf+ pellets
    Blanche-fontaine
    93A-6690 Vielsalm
    080/786928 of gf.pellets@skynet.be

    Heb verleden jaar enkele zakken gekocht.
    Probleem was dat er veel lange pellets in de zakken zaten. Tot 10cm lang.
    Ik heb gehoord dat dit niet meer het geval zou zijn.
    De laatste prijs zal ik deze week nog vermelden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 12:32 pm

    . Tot 10cm lang...hahaha.....wil je daar eens een foto van nemen , en er bestaat hier een topic over Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 1:16 pm

    Dat zal moeilijk zijn.
    Ik heb geen pellets van CleanFire meer. Dit was verleden jaar.
    Maar ik heb de laatste pellets gezien cleanFire gezien en die zien er goed uit.
    Enkele 5cm pellets, maar geen langere gezien.
    Zoals ik al zei. Ik heb geen CleanFire pellets meer. Zijn ook niet goedkoop.
    Daarom ben ik bij mijn oude merk gebleven.
    Maar ik zal terug enkele zakken kopen en kijken wat het geeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 2:18 pm

    Ik heb ook Clean-Fire pellets gekocht bij makro, een hele pallet. Soms zitten er inderdaad wel lange pellets bij, ongeveer 5cm. Mijn kachel heeft hier geen last mee. Ik merk ook geen warmteverlies of andere nadelen tov de pellets die ik normaal gebruik en die veel duurder zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 8:22 pm

    Hier de prijs zoals belooft:

    Voor 1 ton: 3,3 €
    Per zak: 3,7 €
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast ma feb 01, 2010 5:48 pm

    Ik ben vandaag de pellets van de Gamma gaan halen, het zijn ook Cleanfire pellets, prijs, 3,89 euro, normaal 4,19 euro, ga ze overmorgen eens gebruiken, dan ken ik het verschil met de Girrezt Pierre pellets.
    In de zak zie ik geen stof en en 10 cm lange pellets zie ik er op het eerste gezicht ook niet in

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 12:19 am

    Ik brand nu al meer dan een week met Clean Fire en ik moet zeggen dat ik minder verbruik heb en meer warmte dan met Badger.
    De langste pellet tot nu toe gemeten 7cm.
    mvg,
    fleurtje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 12:34 am

    Wat heb jij aan een zak "clean fire" met din+ vermelding betaald?
    Het klopt dat de pellets in de zakken die de makro verkoopt van "clean fire" zonder din+ vermelding wat lang uitvallen.
    Heb er echter geen problemen mee bij het verbranden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 1:09 am

    Heb echter ook de indruk dat mijn meningen over mijn aankopen van pellets in de makro gewist worden ?
    Wil zeker geen reklame maken voor de makro.
    Integendeel geef mijn mening weer over een aankoop van pellets.
    Ben steeds op zoek naar de beste kopen (prijs - kwaliteit).
    Hoor nu ook gunstige berichten over "bioflam".
    Is een merk dat ik nog niet ken en ik ga dat zeker eens uitproberen.
    Daarenboven te koop in mijn onmiddellijke omgeving.
    Dus begrijp niet goed wat er zou schorren aan mijn eerdere uitlatingen over de pellets van "clean - fire" te koop aangeboden in de makro???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast di feb 02, 2010 6:19 am

    fadocheetah schreef:Heb echter ook de indruk dat mijn meningen over mijn aankopen van pellets in de makro gewist worden ?
    Wil zeker geen reklame maken voor de makro.
    Integendeel geef mijn mening weer over een aankoop van pellets.
    Ben steeds op zoek naar de beste kopen (prijs - kwaliteit).
    Hoor nu ook gunstige berichten over "bioflam".
    Is een merk dat ik nog niet ken en ik ga dat zeker eens uitproberen.
    Daarenboven te koop in mijn onmiddellijke omgeving.
    Dus begrijp niet goed wat er zou schorren aan mijn eerdere uitlatingen over de pellets van "clean - fire" te koop aangeboden in de makro???

    Ik ben geen moderator maar da zou mij sterk verwonderen dat ze u mening gaan verwijderen. denk dat ge in een andere topic gaat moeten zoeken, hier mss:Pellets in Makro folder - Pagina 5

    grtz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van steven di feb 02, 2010 9:09 am

    fadocheetah,

    er zijn van u geen berichten verwijderd.
    Jij mag al particulier zeker vertellen over 'makro' en 'clean fire' pellets. Daar is geen enkel probleem mee.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Philip di feb 02, 2010 9:07 pm

    mooi resultaat dan


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 12:49 am

    Mijn excuses Steven...
    Ik heb ondertussen van "clean fire" een mailtje ontvangen dat zij voorlopig inderdaad aan de makro "clean fire houtpellets leveren zonder din+ logo maar dat de pellets zeker voldoen aan de din+ normen.
    Ze hebben me ook een kopie van hun attest 7A112 toegezonden en dat beantwoordt aan de technische kenmerken die jij, Steven , reeds eerder hebt vermeld.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van steven wo feb 03, 2010 8:23 am

    Fadocheetah,

    Ze voldoen niet aan din+, het zijn din+ pellets. Ze hebben het attest. Dat stond bij de kenmerken.

    Holder of the certification or registration with the registration number 7A112
    --------------------------------------------------------------------------------
    Delhez bois s.a.
    4-6, Holzstraße
    4770 AMEL
    BELGIUM



    Er zijn er ook heel wat tevreden gebruikers van deze pellets.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 5:56 pm

    hallo,
    nu wij nog maar 2 maand een nieuwe kachel hebben (rika como), probeer ik verschillende pellets uit.
    heb vandaag bij desender/desmedt 10 zakken gekocht, met vermelding clean fire.
    dit zijn volledig witte zakken, met niks op vermeld.
    zijn dat dan de clean fire waarover gesproken wordt?
    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 6:31 pm

    femvian

    ik heb de zakken zien liggen bij desender over een maand zoals deze op de foto hier in begin van deze topic,toen stonden ze aan 3.75/zak
    ik heb ook 1 zak zien liggen in zijn bureau toen met niets daarop vermeld (vond ik ook raar)
    staat er werkelijk niets op die zakken vermeld die jij hebt gekocht vandaag ?
    wat is de kostprijs femvian?



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 6:43 pm

    Zoals femvian schrijft staat er niets op de witte zak bedrukt want ik heb er ook 1 zak gehaald om te testen en te vergelijken met de wel bedrukte zakken van bij strooisel in knesselare zonder din vermelding van het zelfde merk .

    k' Heb de pellets van desender en pellets van strooisel naast elkaar gelegd

    resultaat pellets van desender zijn donkerder van kleur tegenover die van strooisel en hebben en ruiken anders .
    de lengte van de pellets van desender zijn gelijk in lengte tegenover die van strooisel veel verschillende lengten .


    Laatst aangepast door winny op za feb 06, 2010 7:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 6:49 pm

    hallo,

    er staat echt niks op die zakken. volledig witte zakken. het zijn donkere pellets.
    we hebben 3.80 euro/zak betaald, prijs per palet: 3.6 euro/zak.
    de pellets zijn 6 mm dik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 6:56 pm

    femvian schreef:hallo,

    er staat echt niks op die zakken. volledig witte zakken. het zijn donkere pellets.
    we hebben 3.80 euro/zak betaald, prijs per palet: 3.6 euro/zak.
    de pellets zijn 6 mm dik.




    heb je niet gevraagd waar die vandaan komen dit wit produkt ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast za feb 06, 2010 8:21 pm

    Vandaag bij Makro weer de wit/groene(opschrift) delhezbois pellets gekocht ipv de Geel/rode delhezbois aan 3,41 stuk. Een beetje raar dat er tussen die twee een qualiteitsverschil zit maar die is er wel degelijk! Voor mij zijn de wit/groene de beste pellets die ik tot nogtoe heb gehad. De prijs, zelfs niet in aanbieding zit ook wel goed!

    gr,

    Ilya
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast do feb 11, 2010 7:47 pm

    Clean Fire is goed maar ze geeft meer zwarte as en ook de brokjes zijn iets dikker dan Horgamix.
    Wat de warmte betreft is er geen verschil enkel in de prijs 59cent/zak van 15Kg. verschil met Horgamix.
    Ik gebruikte de gewone clean Fire ik heb de Din+ nog niet gevonden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gast vr feb 12, 2010 6:11 pm

    Na jullie (positief) commentaar heb ik beslist CleanFire te kopen.
    Vandaag (21-02-2010) heeft GF+ (Vielsalm) 975Kg (65 zakken) CleanFire pellets geleverd bij mij thuis met lossen (15,-€) inbegrepen 249,-€.
    Met lossen bedoel ik dat ze mijn zakken gelost hebben en gestockeerd hebben in mijn garage. Wat een service!! Smile
    Levering thuis + lossen: 15,-€
    Dus ik heb 3,6 € betaald per 15Kg.

    Ik heb al 1 zak opengedaan en alles ziet er perfect uit.
    Normale lengtes en geen stof in de zakken.

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen Clean Fire pellets - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Clean Fire pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:43 am