Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 44 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 44 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
ss
Annejanne
erwin
niel
8 plaatsers

    mandi's geven minder warmte

    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    mandi's geven minder warmte Empty mandi's geven minder warmte

    Bericht van niel di dec 07, 2010 9:59 pm

    Heeft er nog iemand het gevoel dat de mandi pellets minder warmte geven?
    Ik heb de mijne in juni 2010 aangekocht bij Vanhaeren in Rummen.Ik moet m'n kachel een paar standen hoger zetten dan vorig jaar met dezelfde vriestemperaturen om dezelfde warmte te krijgen,toen heb ik ook o.a. mandi gebruikt.(soms krijg ik het zelfs niet warm genoeg,nog nooit meegemaakt Sad ).En voor degenen die denken dat het aan de kachel zou liggen dat is het niet het geval want met de cleanfire's krijg ik het wel warm.Voor de rest zien de mandi pellets er wel prima uit hard,glanzend weinig tot geen stof.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin di dec 07, 2010 10:04 pm

    niel schreef:Heeft er nog iemand het gevoel dat de mandi pellets minder warmte geven?
    Ik heb de mijne in juni 2010 aangekocht bij Vanhaeren in Rummen.Ik moet m'n kachel een paar standen hoger zetten dan vorig jaar met dezelfde vriestemperaturen om dezelfde warmte te krijgen,toen heb ik ook o.a. mandi gebruikt.(soms krijg ik het zelfs niet warm genoeg,nog nooit meegemaakt Sad ).En voor degenen die denken dat het aan de kachel zou liggen dat is het niet het geval want met de cleanfire's krijg ik het wel warm.Voor de rest zien de mandi pellets er wel prima uit hard,glanzend weinig tot geen stof.

    heb je de pellettoevoer verandert bij cleanfire Shocked
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van niel di dec 07, 2010 10:08 pm

    Ik heb een thermorossi 3001 daar kan ik niks van parameters aanpassen behalve de rookgasafvoer(wat ik een beetje spijtig vind Neutral )
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Annejanne wo dec 08, 2010 8:00 am

    Hier ook al Mandi gestookt, zonder problemen (ik bedoel: ik merkte geen verschil met andere merken pellets). We hebben nu wel een serieuze winter te pakken duivel


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van ss wo dec 08, 2010 10:55 am

    Eerlijk gezegd begrijp ik het niet, echt grote verschillen dat je het met een soort pellets niet warm krijgt heb ik nog niet meegemaakt. Pellets zijn zachter of harder, properder en minder stof dan anderen of andersom, of er zit vuiligheid tussen, of ze laten meer of minder as na, of er blijft al dan niet een koek in het mandje achter, of ze zijn slecht verpakt, soms een verschil merkbaar in het branden met als gevolg kleine verschillen in warmte en ga zo maar door, maar dat de temperatuur zoveel verschilt, neen, nog niet meegemaakt! Kan het echt niet een beetje aan de kachel liggen? wat?
    Groeten,
    ss kampvuur
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van niel wo dec 08, 2010 6:57 pm

    Snap er ook niks van,vorig jaar heel tevreden met mandi dit jaar koud met mandi.Ga nog wat andere merken proberen of er een verschil merkbaar is.De mandi pellets van mandi zijn wel redelijk lang.Ik denk dat ik hierdoor minder pellets in m'n vuurkorf krijg en dus ook minder warmte ontwikkel.Maar ik kan spijtig genoeg mijn pellet toevoer niet regelen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin wo dec 08, 2010 7:06 pm

    niel schreef:Snap er ook niks van,vorig jaar heel tevreden met mandi dit jaar koud met mandi.Ga nog wat andere merken proberen of er een verschil merkbaar is.De mandi pellets van mandi zijn wel redelijk lang.Ik denk dat ik hierdoor minder pellets in m'n vuurkorf krijg en dus ook minder warmte ontwikkel.Maar ik kan spijtig genoeg mijn pellet toevoer niet regelen.

    bij allemaal lange pellets krijg je minder pellets gewicht op de schroef, doordat deze meer over elkaar gaan liggen en dus meer lucht ertussen blijft,
    kortere pellets liggen dichter op mekaar,

    dan moet je de toevoer iets hoger zetten maar het moet instelbaar zijn met je kachel natuurlijk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 9:03 pm

    Ik vind mandi ook minder warmte geven dan Cleanfire/makro pellet (delhezbois).
    Heb onlangs eens een zak of twee in de koffer gegooid toe ik bij brico moest zijn (om te vergelijken met de makro pellets die ik al gans het seizoen stook). Weer voor mij de bevestiging dat Makro wel degelijk prijs/kwaliteit de beste koop is voor het ogenblik !
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van ss do dec 09, 2010 12:14 pm

    windaddict schreef:Ik vind mandi ook minder warmte geven dan Cleanfire/makro pellet (delhezbois).
    Heb onlangs eens een zak of twee in de koffer gegooid toe ik bij brico moest zijn (om te vergelijken met de makro pellets die ik al gans het seizoen stook). Weer voor mij de bevestiging dat Makro wel degelijk prijs/kwaliteit de beste koop is voor het ogenblik !

    Windaddict, zoals je op het forum al zal gemerkt hebben ben ik het met je eens dat de Makro beste koop is voor hun pellets, maar merk je echt een duidelijk verschil in warmte op??? Ik herinner me dat je in een heel groot ouder huis woont met minder isolatie en is het daardoor mogelijk dat je dat merkt, maar in onze woning merk ik geen groot verschil in warmte tussen de merken.
    Groeten,
    ss
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van niel do dec 09, 2010 5:27 pm

    Ik woon in een goed geisoleerde houtskeletbouw maar zelf als ik aan de ventilator ga voelen voel ik een warmte verschil.Als ik de cleanfire en de mandi naast mekaar leg is een een groot lengte verschil.De cleanfire zijn echt heel kleine stompjes en de mandi zijn 2 a 3 cm lang of zelf nog langer.Ik steek het daarop.groeten Niel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 5:45 pm

    niel schreef:Ik woon in een goed geisoleerde houtskeletbouw maar zelf als ik aan de ventilator ga voelen voel ik een warmte verschil.Als ik de cleanfire en de mandi naast mekaar leg is een een groot lengte verschil.De cleanfire zijn echt heel kleine stompjes en de mandi zijn 2 a 3 cm lang of zelf nog langer.Ik steek het daarop.groeten Niel



    niel
    maar dan heb je ook een groter verbruik met de cleanfire pellets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 6:56 pm

    Het kan ook niet anders dan dat ze meer warmte geven, want volgens de technische fiche is de kalorische waarde van cleanfire/makro hoger dan van mandi. Ik voel het als ik mijn hand boven de kachel hou en ik heb ook een weerstation in mij living staan. Op hetzelfde debiet zit ik met makro aan een hogere temperatuur.
    Greetz
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin do dec 09, 2010 7:17 pm

    windaddict schreef:Het kan ook niet anders dan dat ze meer warmte geven, want volgens de technische fiche is de kalorische waarde van cleanfire/makro hoger dan van mandi. Ik voel het als ik mijn hand boven de kachel hou en ik heb ook een weerstation in mij living staan. Op hetzelfde debiet zit ik met makro aan een hogere temperatuur.
    Greetz

    komt ook omdat bij cleanfire er meer pelletvolume in het korfje valt, bij langere pellets is dit minder.
    Jellemina
    Jellemina
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 58
    Registration date : 11-11-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Jellemina vr jan 07, 2011 5:16 pm

    Hallo,

    Ik heb gedurende de koude december maand steeds makro pellets gebrand.Mijn RIKA RIO stond hoogstens op 50% van zijn vermogen.Het was hier steeds behaaglijk warm,zelfs toen het keihard vroor.

    De laatste dagen ben ik van merk veranderd. Ik stook nu van mijn voorraad MANDI die ik bij BRICO PLAN-IT in Ternat kocht.

    Het is nu beduidend minder koud en toch krijg ik na een dag stoken de thermometer amper op 23 graden.

    Is er zo'n groot veschil tussen PREMIUM WOOD en MANDI pellets?

    Gelukkig heb ik nog een voorraad van de Makro pellets!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 07, 2011 5:23 pm

    Ik voel geen verschil , bij mij staat sinds deze middag 12 u de kachel af na de kuisbeurt en momenteel nog 22°
    Jellemina
    Jellemina
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 58
    Registration date : 11-11-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Jellemina vr jan 07, 2011 6:06 pm

    Dit nog even ter verduidelijking:

    Makro pellets: zeer goede warmte, proper venster maar branderpotje moet dagelijks uitgekuist worden wegens harde korst.

    Mandi pellets:minder warmte,venster vuil na 3 uren branden, weinig afval in branderpotje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 07, 2011 6:35 pm

    klopt ik heb dezelfde ervaring mandi <> makro pellets die van makro geven meeste warmte


    canadian grande 12Kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 07, 2011 7:46 pm

    Hier ook mandi, en erg tevreden over, geen koek in de vuurkorf, venster blijft vrij lang proper, de kachel wordt +- 1x om de 5 dagen zuiver gemaakt. Van warmteverschil heb ik nog niks gemerkt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin vr jan 07, 2011 8:24 pm

    vorig jaar mandi geen koek
    dit jaar wel...

    cleanfire meer warmte en geen koek en ruitje properder tov mandi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast zo jan 09, 2011 10:13 pm

    Ook hier een zeer groot verschil tussen twee leveringen Mandy's, de eerste branden zeer mooi,weinig vuil en geen koek.
    Bij de laatste levering, september 2010 zeer veel koek in de brandhaard, en geeft een erg knarsend geluid als de branderpot de assen breekt om af te voeren naar de aslade, de koek lijken wel slakken uit een hoogoven en verd... hard.Zal voor de volgende stock toch eens testen met andere merken, want hier hou ik niet van.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin zo jan 09, 2011 10:16 pm

    puk schreef:Ook hier een zeer groot verschil tussen twee leveringen Mandy's, de eerste branden zeer mooi,weinig vuil en geen koek.
    Bij de laatste levering, september 2010 zeer veel koek in de brandhaard, en geeft een erg knarsend geluid als de branderpot de assen breekt om af te voeren naar de aslade, de koek lijken wel slakken uit een hoogoven en verd... hard.Zal voor de volgende stock toch eens testen met andere merken, want hier hou ik niet van.

    zelfde hier puk
    1cm harde steen na 12u branden amai

    vorig jaar niets


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast zo jan 09, 2011 10:23 pm

    thanks erwin123, zal de cleanfire eens proberen als de stock mandi's erdoor is, dus heb nog 1500kgr tijd lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin zo jan 09, 2011 10:26 pm

    puk schreef:thanks erwin123, zal de cleanfire eens proberen als de stock mandi's erdoor is, dus heb nog 1500kgr tijd lol!

    ik heb de pellettoevoer minder gezet en de trek iets hoger,
    dan is het iets minder koek


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 11:48 am

    man man, wat een verschil in branden met een e"n hetzelfde merk , vorig jaar perfecte verbranding, zeer weinig assen in poedervorm en een zalige warmte, nu is het elke week de kachel kuisen, veel harde koek en veel meer assen, hoe is het toch mogelijk dat één en hetzelfde product zo kan ( mag) verschillen in kwaliteit........ik koop alvast nooit nog mandi pellets, 3 ton rommel ingedaan en zal blij zijn als die erdoor zijn, nog 1.4 ton te gaan. Evil or Very Mad
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van petrah vr jan 14, 2011 11:54 am

    o hier komt mss een misplaatste vraag , maar wij hebben ongeveer hetzelfde gehad en toen de kachel serieus schoongemaakt , en vanuit de kachel de afvoer naar buiten en dan heb je een wereld van verschil qua branden ,koekvorming enz, is dit bij jou prima ?

    Gesponsorde inhoud


    mandi's geven minder warmte Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:03 am