Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
ss
Annejanne
erwin
niel
8 plaatsers

    mandi's geven minder warmte


    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van petrah vr jan 14, 2011 11:54 am

    o hier komt mss een misplaatste vraag , maar wij hebben ongeveer hetzelfde gehad en toen de kachel serieus schoongemaakt , en vanuit de kachel de afvoer naar buiten en dan heb je een wereld van verschil qua branden ,koekvorming enz, is dit bij jou prima ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 12:26 pm

    Diverse mensen klagen hier over de mandi's!( brico plan it)

    Ik voel, zie en heb geen problemen met mandi, ze zijn nog steeds zoals de eerste zak !

    Zelfs geen koekvorming!

    Ligt het aan jullie afstellingen of wa, ik weet het niet!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 2:27 pm

    Aan de instellingen heb ik niet geraakt, deze staan nog steeds hetzelfde als bij levering en wens ik zo te laten temeer omdat de kachel zeer mooi en proper brande.Het is dan mischien toeval maar al van de eerste zak nieuwe pellets begon de koekvorming, ook heb ik nog enkele zakken van de eerste levering liggen en als ik die erin gooi brand ze als nieuw dus??????
    Kleurverschil zie ik ook niet aan de pellets, wel iets meer lange en korte pellets, dus meer verschil, en dat merk je ook tijdens het branden, de vlam gaat soms even hoger en dan weer lager, er zullen meer pellets vallen die kort zijn en minder bij de langere.
    Het enige waar ik nog kan kuisen is idd zoals hierboven gezegd het stukje schouw door de muur naar buiten om vervolgens naar boven te gaan, dus achter de afvoerventilator.hopelijk geeft dat een verschil.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin vr jan 14, 2011 3:32 pm

    puk schreef:Aan de instellingen heb ik niet geraakt, deze staan nog steeds hetzelfde als bij levering en wens ik zo te laten temeer omdat de kachel zeer mooi en proper brande.Het is dan mischien toeval maar al van de eerste zak nieuwe pellets begon de koekvorming, ook heb ik nog enkele zakken van de eerste levering liggen en als ik die erin gooi brand ze als nieuw dus??????
    Kleurverschil zie ik ook niet aan de pellets, wel iets meer lange en korte pellets, dus meer verschil, en dat merk je ook tijdens het branden, de vlam gaat soms even hoger en dan weer lager, er zullen meer pellets vallen die kort zijn en minder bij de langere.
    Het enige waar ik nog kan kuisen is idd zoals hierboven gezegd het stukje schouw door de muur naar buiten om vervolgens naar boven te gaan, dus achter de afvoerventilator.hopelijk geeft dat een verschil.

    het ligt niet aan de kachels
    zowel mandi als calor de laatste leveringen geven koekvorming
    ze ruiken ook anders de pellets

    vorig jaar ook geen problemen gehad

    het zagemeel is niet konstant heb ik als antwoord gekregen op mijn mail naar mandi

    les hieruit doe nooit een grote voorraad in


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 4:18 pm

    puk schreef:Aan de instellingen heb ik niet geraakt, deze staan nog steeds hetzelfde als bij levering en wens ik zo te laten temeer omdat de kachel zeer mooi en proper brande.Het is dan mischien toeval maar al van de eerste zak nieuwe pellets begon de koekvorming, ook heb ik nog enkele zakken van de eerste levering liggen en als ik die erin gooi brand ze als nieuw dus??????
    Kleurverschil zie ik ook niet aan de pellets, wel iets meer lange en korte pellets, dus meer verschil, en dat merk je ook tijdens het branden, de vlam gaat soms even hoger en dan weer lager, er zullen meer pellets vallen die kort zijn en minder bij de langere.
    Het enige waar ik nog kan kuisen is idd zoals hierboven gezegd het stukje schouw door de muur naar buiten om vervolgens naar boven te gaan, dus achter de afvoerventilator.hopelijk geeft dat een verschil.


    Ge hebt de oorzaak al zelf gezegd !

    "" wel iets meer lange en korte pellets""......wedden ??

    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 4:41 pm

    thanks mannen voor jullie reacties, maar dan nog blijf ik erbij dat het echt niet zou mogen dat er in één product zoveel kwaliteits verschil zit, en zoals erwin123 schrijft kunnen ze geen ( vaste) kwaliteit garanderen, en dat vind ik wel jammer.
    Dus zal ik bij volgende pellet bestellingen zeker eerst enkele proefzakken aanschaffen alvorens grotere hoeveelheden te bestellen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin vr jan 14, 2011 7:13 pm

    krusty schreef:

    Ge hebt de oorzaak al zelf gezegd !

    "" wel iets meer lange en korte pellets""......wedden ??


    dat is nog geen reden tot een bikkelharde koek


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van ss za jan 15, 2011 1:31 pm

    puk schreef:thanks mannen voor jullie reacties, maar dan nog blijf ik erbij dat het echt niet zou mogen dat er in één product zoveel kwaliteits verschil zit, en zoals erwin123 schrijft kunnen ze geen ( vaste) kwaliteit garanderen, en dat vind ik wel jammer.
    Dus zal ik bij volgende pellet bestellingen zeker eerst enkele proefzakken aanschaffen alvorens grotere hoeveelheden te bestellen.

    Puk, uit al wat ik lees op het forum zijn er tot op heden maar 2 merken die weinig of geen kritiek kregen op de kwaliteit van hun pellets, het zijn natuurlijk de duurste nl: Badger en de German pellets van Aveve. Ik vrees dat al de rest sterk kan variëren in kwaliteit volgens de productie!
    Vriendelijke groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 2:29 pm

    puk schreef:thanks mannen voor jullie reacties, maar dan nog blijf ik erbij dat het echt niet zou mogen dat er in één product zoveel kwaliteits verschil zit, en zoals erwin123 schrijft kunnen ze geen ( vaste) kwaliteit garanderen, en dat vind ik wel jammer.
    Dus zal ik bij volgende pellet bestellingen zeker eerst enkele proefzakken aanschaffen alvorens grotere hoeveelheden te bestellen.

    hè Puk
    ma jij verkoopt toch zelf pelletkachels ik ken u

    De verschillen van kwaliteit is altijd al 1000 x hier gelezen en die van de makro ook
    Wij lopen geen risico want stoken badger nooit geen problemen en zijn op jaar basis
    Zelf niet duurder als je al u onkosten telt en ook het rondrijden en testen enz
    Wat ben ik toch een gelukkige mens met mijn badgers en piazzetta
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van ss za jan 15, 2011 2:52 pm

    Hoezo Puk verkoopt pelletkachels?
    Puk? Klopt dat? Rika? Smile
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 5:38 pm

    neen hoor, ik verkoop zeker niets, ik ben partikulier en heb vorig jaar april me de eerste rika topo aangeschaft, waar ik verschillende ervaringen van gepost heb, ook hetgeen ik met de mandi pellets gemerkt heb, en naar aanleiding daarvan ben ik gisteren naar de verdeler geweest van mijn kachel die tevens de pellets leverd, ook hadden daar meerdere mensen meer last van koekvorming aangegeven, dit zou komen doordat er miniralen in sommige soorten hardhout zitten en als die verbrand worden bij een iets te lage temperatuur dan geeft dat van die koekvorming, al staat er op de zakken dat het puur dennenhout en andere zachte soorten zijn, komt het blijkbaar toch voor dat er delen hardhout in verzeilt geraken.
    Dus voor mij is die "" din "" norm ook dikke larie.
    Ik kan me best voorstellen dat als schrijnwerkers de afzuiging eens een dag " vergeten" om te zetten en harde houtsoorten in hun container met zacht hout blazen via hun afzuiging, dan heb je prijs zonder dat iemand dat kan zien.

    ps swupsie, wie ben je dan dat je denkt me te kennen??
    Zeg me dan ook waar ik mijn winkel heb, lol! dan ga ik er ook eens langs want ik weet het zelf niet.
    ps, ik heb tot nu toe slechts één soort pellets gestookt en dat zijn nu die mandi's, dus rondrijden daarvoor heb ik ook nog niet gedaan, al luister ik wel goed wat er hier op het forum geschreven wordt.


    Laatst aangepast door puk op za jan 15, 2011 5:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bijkomende info)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van ss za jan 15, 2011 6:16 pm

    puk schreef:neen hoor, ik verkoop zeker niets, ik ben partikulier en heb vorig jaar april me de eerste rika topo aangeschaft, waar ik verschillende ervaringen van gepost heb, ook hetgeen ik met de mandi pellets gemerkt heb, en naar aanleiding daarvan ben ik gisteren naar de verdeler geweest van mijn kachel die tevens de pellets leverd, ook hadden daar meerdere mensen meer last van koekvorming aangegeven, dit zou komen doordat er miniralen in sommige soorten hardhout zitten en als die verbrand worden bij een iets te lage temperatuur dan geeft dat van die koekvorming, al staat er op de zakken dat het puur dennenhout en andere zachte soorten zijn, komt het blijkbaar toch voor dat er delen hardhout in verzeilt geraken.
    Dus voor mij is die "" din "" norm ook dikke larie.
    Ik kan me best voorstellen dat als schrijnwerkers de afzuiging eens een dag " vergeten" om te zetten en harde houtsoorten in hun container met zacht hout blazen via hun afzuiging, dan heb je prijs zonder dat iemand dat kan zien.

    ps swupsie, wie ben je dan dat je denkt me te kennen??
    Zeg me dan ook waar ik mijn winkel heb, lol! dan ga ik er ook eens langs want ik weet het zelf niet.
    ps, ik heb tot nu toe slechts één soort pellets gestookt en dat zijn nu die mandi's, dus rondrijden daarvoor heb ik ook nog niet gedaan, al luister ik wel goed wat er hier op het forum geschreven wordt.

    Puk, misschien een dubbelganger he... Maar bon, we kennen je historie van die mooie Topo en je interressante forumtussenkomsten he... Maar ik wou je tocheens provoceren voor de lol alleen al... hehe
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 6:34 pm

    [/quote]

    Puk, misschien een dubbelganger he... Maar bon, we kennen je historie van die mooie Topo en je interressante forumtussenkomsten he... Maar ik wou je tocheens provoceren voor de lol alleen al... hehe
    Groeten,
    ss[/quote]
    Zal zoiets moeten zijn, een dubbelganger lol! al rijden er in Belgie maar 2 secma buggy's in deze kleur rond( zie profiel foto)
    en ja hoor, SS een goede portie humor moet kunnen op een forum, ook dat maakt het tof he , en een beetje plagen lol!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin za jan 15, 2011 9:15 pm

    puk schreef: ook hetgeen ik met de mandi pellets gemerkt heb, en naar aanleiding daarvan ben ik gisteren naar de verdeler geweest van mijn kachel die tevens de pellets leverd, ook hadden daar meerdere mensen meer last van koekvorming aangegeven, dit zou komen doordat er miniralen in sommige soorten hardhout zitten en als die verbrand worden bij een iets te lage temperatuur dan geeft dat van die koekvorming, al staat er op de zakken dat het puur dennenhout en andere zachte soorten zijn, komt het blijkbaar toch voor dat er delen hardhout in verzeilt geraken.
    Dus voor mij is die "" din "" norm ook dikke larie.
    Ik kan me best voorstellen dat als schrijnwerkers de afzuiging eens een dag " vergeten" om te zetten en harde houtsoorten in hun container met zacht hout blazen via hun afzuiging, dan heb je prijs zonder dat iemand dat kan zien.

    dit is het gevolg van een tekort aan zagemeel, de producenten gaan op zoek naar bijkomstige leveranciers om pelletsproduktie te kunnen volgen,

    en ik denk dat het moeilijk is om een aangeboden vrachtwagen vol zagemeel volledig te testen op de houtsoorten die erin zitten

    vroeger had men waarschijnlijk vertrouwde vaste leveranciers, nu haalt men wat er beschikbaar is




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Block vr jan 28, 2011 10:23 pm

    Iets waar een producent ook mee moet opletten is het deels/volledig uitbesteden van de bepaalde producties en onder eigen verkopen. Het is dikwijls economisch enorm interessant om te doen, maar je hebt amper nog controle over het productieproces.

    Hier zoekt een bedrijf in de buurt van Namen een collega om een 250tal winkels te bevoorraden met pellets.

    http://pellets-wood.com/inquery-wood-pellet-din-certificate-o318.html



    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van erwin vr jan 28, 2011 10:30 pm

    Block schreef:Iets waar een producent ook mee moet opletten is het deels/volledig uitbesteden van de bepaalde producties en onder eigen verkopen. Het is dikwijls economisch enorm interessant om te doen, maar je hebt amper nog controle over het productieproces.

    Hier zoekt een bedrijf in de buurt van Namen een collega om een 250tal winkels te bevoorraden met pellets.

    http://pellets-wood.com/inquery-wood-pellet-din-certificate-o318.html


    toeval of niet Shocked
    mandi zit 30km van namen
    colruyt heeft 220 winkels wat?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 7:40 am

    http://pellets-wood.com/inquery-wood-pellet-din-certificate-o318.html
    Dat bericht dateert van 2008 Toen zat Mandi zonder eigen produktie en hadden ze Colruyt nog niet als klant.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van steven za jan 29, 2011 9:00 am

    Block,

    een beetje opletten met wat je hier zet hé. Dat is een oud bericht zoals Kristof al opmerkt.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Block za jan 29, 2011 9:26 am

    Ik beschuldig toch niemand, ik zeg alleen dat het niet makkelijk is om als bedrijf met import pellets te werken.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt

    Gesponsorde inhoud


    mandi's geven minder warmte - Pagina 2 Empty Re: mandi's geven minder warmte

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:24 am