Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    van hout naar pellet en net weer niet.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    van hout naar pellet en net weer niet. Empty van hout naar pellet en net weer niet.

    Bericht van Gast ma dec 12, 2011 9:56 pm

    hallo allemaal
    Ik ben nieuw hier maar wel al een tijdje op zoek in de pellet wereld naar het geen die bij mij past.........
    Mijn situatie is volgt...... ik woon in een tamelijk groot huis waar ik praktisch het ganse huis met een centrale hout haard verwarm (living keuken overloop boven en slaapkamers zijn open stukken) dit lukt prima maar het grote nadeel......... 30 kub hout per jaar zagen, stapelen, terug laden in bakken...
    en dit ben ik beetje moe(mede omdat ik geopereerd ben aan een rugletsel Crying or Very sad ) en ook het feit dat ik elke dag opnieuw moet verwarmen van 0. mijn huis is gebouwd in iton steen en tamelijk goed geïsoleerd. (zou het anders ook niet warm krijgen met de houthaard en zelfs in vriesweer na een week niet verwarmen is het hier binnen nog een 10 a 12 graden). nu to the point. Ik zoek mij de ideale hout/pellet combi haard (geen cv ketel want buiten de houthaard heb ik enkel elektriciteit verwarming die allemaal weggenomen is) om gans mijn huis mee te verwarmen. ik heb al geloerd naar de rika induo maar best wel prijzig ding?of ben ik mis?
    daarnaast heb ik ook gezien dat sommige pellet kachels een ingebouwde pomp hebben met expancie vat. met andere woorden kant en klaar om een vloerverwarming op aan te sluiten (als ik het goed versta moet er enkel een waterleiding op en dan de vloerverwarming buizen erbij. dit zie ik ook wel zitten (moet dan wel een en ander veranderen aan mijn vloer om vloerverwarming te leggen maar swat) wie geeft mij advies?

    mvg
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    van hout naar pellet en net weer niet. Empty Re: van hout naar pellet en net weer niet.

    Bericht van Fleur ma dec 12, 2011 11:12 pm

    welkom rammie 2000
    best is een aantal verkooppunten af te lopen en je huiswerk maken ,waar jij naar uitkijkt is nog niet op de markt en de verkopers hier weten er ook nog zeer weinig over laat staan de leden hier op het forum.
    het is ook moeilijk advies te geven aan een nieuweling,want iedereen heeft de beste kachel.
    met een prijzige eenvoudige pelletkachel kom je al een heel eind.


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    van hout naar pellet en net weer niet. Empty Re: van hout naar pellet en net weer niet.

    Bericht van Gast di dec 13, 2011 12:27 am

    kampvuur Hallo rammie
    ik stook reeds vanaf 2007 met een Hydro van MCZ 24,5 Kw op de CV aangesloten
    Ik heb een buffer van 500 L tussen de kachel en de radiatoren geplaatst met een eigen pom en expancie, de kachel heeft een eigen pomp met een buffer van 18L met een klein expancie vaatje.
    vond ik niet genoeg.Heb wel al enkele pannen gehad aan de kachel ben daardoor snel thuis geworden in deze materie. De leveransier heest ooit maar een MCZ verkocht en daar stond ik, heb ze zelf en allen geplaatst, herstelt en onderhouden en verbetert. En ben uiteidelijk al jaren dik tevreden met onze Pelletvreeter Groetjes

    PS: Er zijn ook kachels met omanteling in spreksteen wel duur maar zeer goed rendement bij goed geisoleerde ruimtes


    Laatst aangepast door jhammer op di dec 13, 2011 12:34 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aanvullen)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    van hout naar pellet en net weer niet. Empty Re: van hout naar pellet en net weer niet.

    Bericht van Gast di dec 13, 2011 6:55 pm

    @ fleur; nog niet op de markt? vind ni anders op internet. pellets hout/pellet combi die op vloerverwarming aan te sluiten is ook.
    @jhammer das nu tgeen dat ik al jaren van droom. ging zo mijn houtkachel ombouwen met een koperen warmte wisselaar maar spijtig genoeg ken ik daar niet genoeg van (watte gebruiken wat te doen hoe leggen) versta me niet verkeerd ik ben handig (ben zelfstandig schrijnwerker en restaureer ook klassieke autos als hobby) maar van dergelijke dingen heb ik nu eenmaal geen kaas gegeten. een kachel mag me geld kosten maar ik moet er zeker mijn huis mee warm krijgen (en een warme vloer zegt me wel wat)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    van hout naar pellet en net weer niet. Empty Re: van hout naar pellet en net weer niet.

    Bericht van Fleur di dec 13, 2011 7:41 pm

    rammie 2000

    jij sprak van de rika induo


    In onderstaande link vind je een foto van de meest spraakmakende, en innoverende kachel die enkele weken geleden te zien was op de internationale beurs ISH in Frankfurt.

    Zoals ik daar kon horen gaat deze kachel pas in de loop van 2012 op de Belgische markt komen, en is het logisch dat je er hier nog niet veel over hoort.

    Het gaat hier om een kachel die zonder enig ombouwen of aanpassen zelf probleemloos overschakelt tussen het stoken van pellets en gewone houtblokken. Hij werkt ook zonder stroom gewoon als houtkachel.

    Ook is deze kachel uitgerust met een handig touch screen bedieningspaneel.

    Ik kijk alvast uit naar de introductie van deze kachel hier in België


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


    van hout naar pellet en net weer niet. Empty Re: van hout naar pellet en net weer niet.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:17 am