Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+10
Groene Ridder
Fleur
pellbox
Annejanne
steven
ss
ZaurusUser
cuypersmarc
bart b
erwin
14 plaatsers

    ervaringen Rika Induo


    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: Interesse in info-avond combikachel hout-pellets Rika Induo in West-Vlaanderen?

    Bericht van Gast do dec 08, 2011 8:44 pm

    hey

    Vanaf morgen staat er bij de dealer in waasmunster een induo in werking in de toonzaal.

    groetjes

    Nicolas
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 3:27 pm

    zou voor juni 2012 ten vroegste zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 8:14 pm

    IK heb de kachel ook op de ISH gezien, ziet er goed uit... maar 10Kw voor zo'n grote kachel... wel mooi controle display... touchscreen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 9:12 pm

    Hallo,

    ik kon niet wachten en ben in Waasmunster gaan kijken.
    Wat ik te weten gekomen ben is:
    - de richtprijs: +/- 7000 EUR + BTW.
    - er kan maximum 2.500 KG houtblokken tegelijk in de kachel.
    - blijkbaar heel zuinig in verbruik met de houtblokken
    - de temperatuur kan niet geregeld worden wanneer men met de houtblokken stookt. De regeling kan enkel met de pellets.
    - geruisloze kachel met een aangename rustige vlam wanneer met blokken gestookt wordt.
    - levering pas in juni 2012
    - mooie kachel met de brandkamer in gietijzer.

    Positieve indruk.
    Michel

    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van pellbox vr dec 09, 2011 9:21 pm

    wel vrij prijzig.

    2500 kg hout ineens in de kachel? waar steken ze dat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast vr dec 09, 2011 9:58 pm

    enkele weken geleden bij Energieconcepten te Malle langs geweest. Rika duo wordt sowieso voorgesteld op Batibouw.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Fleur vr dec 09, 2011 10:33 pm

    Als ik uw bericht verwijder, is dat met een reden. Dus, je hoeft het niet opnieuw te posten. Het gaat over de interesse voor een info-avond. Ja/nee of meer interessante info is welkom. Meningen over de prijs (die zelfs nog niet vaststaat) of dingen die je met dat geld zou kunnen kopen horen hier niet thuis


    Laatst aangepast door Uthrex op vr dec 09, 2011 11:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : nog maar is gedelete)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van steven wo dec 14, 2011 7:01 pm



    nieuwe film over de Induo, nu in het nl


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast di jan 24, 2012 12:25 am

    Gezien bij Kachels & haarden VAN DEN BERGE Buizingen er staat ook een werkende Rika Induo.
    Verwarm reeds 26jaar mijn volledig huis met elektro accumulatiekachels.
    Daar zal een einde aan komen en zal een Rika Induo laten plaatsen.
    Aangezien mijn huis geen schouw heeft komt Mr Van Den Berge eerstdaags op huisbezoek met voorstellen om dat probleem op te lossen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 9:36 pm

    staat bij ons in de winkel en moet zeggen da gaat goed. Automatische herkenning hout/pellets. Bediening zeer geslaagd(touchscreen). productie een 500 tal voor 2012 vanaf juni ofzo dacht ik. Door de rikatronic luchtregeling heeft deze een heel goede verbranding. Zeer geluidsarm! Geslaagd concept van Rika voor mij. Ik zie dat er wel een voorziening is voor een convectieventilator. Dus wss zal deze in optie te verkrijgen zijn
    Groene Ridder
    Groene Ridder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 06-02-11

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Groene Ridder vr feb 03, 2012 7:20 am

    da ga goed? Heb deze ook in werking gezien te.... de induo: 10 minuten voor opstart op basis van pellets. Prijs:5990=kostprijs condensatie mazout. Na een 45 minuten 2 beuk houtblokken opgelegd. Een uur later was het nog steeds niet warm, in de ruimte, zat wel geen ventilator(490 euro)ik vind de uitvinding wel goed opzich, maar het is af te raden pallettenhout(gratis) met nagels te gebruiken omwille van het kantelrooster.bovendien moet men nog altijd langskomen voor een onderhoud te doen. Kostprijs in die winkel 150 euro!!Dit was mijn bevinding van de twee uur durende stookfase van de induo. De verkoper sprak bovendien dat er in 2012 een prijsverhoging komt bij Rika. Weet niet wat daar van aan is.
    Feit is: voor een goede 6000 euro kan ik veel pallettenhout stoken ipv beuk eik, apppel, berk. Om nu te zeggen dat zo'n toestel 20 jaar meegaat... Er zit electronica in.....
    ik heb niets tegen pellets wil gewoon men bevinding kwijt. misschien met ventilator wel iets meer warmte voor die prijs.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van ss vr feb 03, 2012 2:20 pm

    Beste ridder, die ventilator zorgt langs geen kanten voor meer warmte, wel voor een snellere spreiding van de warmte, maar dat heeft ook een luchtstroom en extra lawaai tot gevolg.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast za feb 04, 2012 3:35 pm

    geen enkel kachel(buiten een speksteenkachel) is ontworpen om enkel pallettenhout te branden. Die temp is zo intens op korte tijd dat geen enkele kachel zo zal 20jaar meegaan. Door die hoge temp vervormd uw metaal, vermiculith stenen verpulveren ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast wo maa 14, 2012 8:54 pm

    Heb hem ook zien branden op batibouw. prachtig ding maar wel duur en idd al is hij 10KW echt veel stralng gaf hij niet. Kortingne werden er ook niet gegeven.
    Iemand een dealer die het ding kan leveren aan een beursprijs. We vinden hem toch oooo zo knap en brand zeer mooi op houtblokken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast do maa 15, 2012 7:31 am

    Ik heb hem ook zien branden op Batibouw. Het is een supersysteem dat alleszinds veel belooft voor de ontwikkelingen in de toekomst !
    Zelf zie ik dat zeker ook zitten, als mijn Neemaatje het (ooit) begeeft ! Tegen dan zullen ze nog doordachter zijn.
    Mocht ik opnieuw beginnen, dan ga ik daar ook voor !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Site Rika Induo

    Bericht van Gast wo apr 18, 2012 5:35 pm

    Er is een nieuwe site speciaal over de <a href="http://www.induo.be">Rika Induo</a>.

    Eco Friendly organiseert een info-avond voor alle geïnteresseerden op 20 april 2012, je moet wel je aanwezigheid even bevestigen via het <a href="http://ecofriendly.be/Contact/index.php">contactformulier</a>.

    De kachel staat te branden in de toonzaal zoals te zien op de foto's op de site:
    <a href="http://induo.be/?page=Toonzaal">Rika Induo: toonzaal Eco Friendly</a>

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Induo_TZ_sfeer_01
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast wo mei 23, 2012 5:30 pm

    Heb deze op batibouw ook zien branden alsook in Oostenrijk zelf (op wintervakantie)

    Ondertussen nodige info verzameld en nog eens bij dealer langs geweest voor info & demo.

    offerte laten opmaken en bestelling geplaatst.
    Wordt geplaatst 1/2 juli 2012. zou één v/d eerste zijn.

    Wat heeft mij over de streep getrokken?
    combinatie hout / pellets:  heb beschikking over hout en kan toch ook pellets gebruiken (en programmeren) zodat ik het verwarmingsproces kan sturen.

    Hou jullie verder op de hoogte als hij er staat.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van ss do mei 24, 2012 1:42 pm

    Proficiat Travelfan, prachtige kachel!
    jbke
    jbke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 72
    Leeftijd : 48
    Registration date : 22-04-12

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van jbke zo jun 24, 2012 7:51 pm

    ben benieuwd naar de eerste bevindingen van travelvan de komende week.
    we willen deze ook bestellen maar nog niet echt ergens kortingen kunnen krijgen.
    waar heb jij hem aangekocht ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast zo aug 19, 2012 10:57 am

    Begin juli hebben ze de Induo komen plaatsen. Gezien het omzeggens de eerste was was eveneens de zaakvoerder en nog extra volk erbij.
    Alles proper afgewerkt en nodige uitleg gekregen (niet echt nodig, alles wijst zijn eigen uit)
    Ze deden ook de nodige metingen ivm schouw enz.

    Ondertussen (als test) 9 uur gebrand op 22C° = juist 1 zak pellets van 15kg.

    Na startsignaal moet je ongeveer 7-10 minuten wachten voordat er echt vlam / warmte is daarna alles ok.
    Geluid 100% ok (heb geen extra ventilator genomen)
    De thermostaat regelt perfect de sturing, je kan alles perfect regelen via het touchscreen.
    Via dit scherm kan je alles opvolgen, oa: aantal uren gebrand, hoeveel keer 'ontsteking' enz.

    Wanneer stookseizoen start zal ik verder info geven. Voorlopige is het warm genoeg...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Rika Induo geplaatst

    Bericht van Gast vr sep 07, 2012 8:13 pm

    Dag
    Rika Induo is 2weken geleden geplaatst evenals een schouw dwars door plafond en dak.
    Heeft al een paar keer gebrand op pellets(thermostaat ingesteld op 20C°) heb er een maal twee stukken ovengedroogd hout ingelegd om omschakeling van pellets naar hout eens te controleren, deze hebben zeker 1H30 mooi
    gebrand en gegloeid met als resultaat 27C° in living.
    De kachel werkt heel stil.Zal bij constantere werking verbruik kunnen melden en gebruiksgemak.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van steven vr sep 07, 2012 10:36 pm

    dat klinkt heel aangenaam.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Groene Ridder
    Groene Ridder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 06-02-11

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Groene Ridder vr sep 07, 2012 11:01 pm

    Beste Manu,wat heeft deze induo in totaal gekost? Op de site van Stroomop staat 6349(6% btw) inclu, plus dan nog rookkanaal.
    U spreekt ook van ovengedroogd hout. Kostprijs voor ovengedroogd hout? Heeft men u uitgelegd hoe het jaarlijks onderhoud in zen werk gaat, en hoelang dit kan duren? Het is toch een toestel van boven de 300 kg en lijkt me niet zo evident om even naar buiten te dragen.
    Heeft u toevallig de vraag gesteld of er met pallettenhout(zonder nagels, omwille van het kantelrooster) in mag gestookt worden?
    Als dat pallettenhout dan gratis bekomen word ziet het verhaal er misschien anders uit?Een rookkanaal hebben we al van 150 diameter.Heeft u een ventilator laten inbouwen?Kan er iemand zijn gedacht nog eens kwijt, of een andere bezitter van de induo.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gast za sep 08, 2012 9:31 am

    Dag

    Totaalprijs kachel plus rookkanaal 8400 euro, wel 96 zakken badger als saloncondities bijgekregen.
    Onderhoud jaarlijks door leverancier ter plaatse en moet daarvoor denk ik niet naar buiten,duur geen idee.
    Enkel de onbehandelde pallet van Rika waar de kachel opstond mag in deze kachel gestookt worden, wil dit zeggen dat andere pallethout behandeld is, weet ik niet en hout met nagels mag zeker niet gebrand worden.
    Heb geen convectieventilator .
    Voor ovendroog hout.
    www.brandhout.com/ovengedroogd-hout

    Mvg
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van steven za sep 08, 2012 10:38 pm

    onbehandeld hout mag je er in branden. zijn paletten onbehandeld hout? dat weet ik niet


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van erwin za sep 08, 2012 10:52 pm

    als ze bedoelen met behandeld op groen hout, dan zijn palletten niet behandeld


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen Rika Induo  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen Rika Induo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 11:17 am