Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 10:36 am

    Weet er iemand welke parameters er gebruikt kunnen worden om de kachel volledig terug naar zijn originele fabrieksinstellingen te plaatsen?

    Ik kan de fan niet meer regelen, die blijft momenteel op maximum draaien.

    misschien dat iemand me zelfs met de volledige lijst van parameters kan helpen...


    Mvg; Cor
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van erwin ma jan 14, 2013 10:52 am

    parameters kunnen pas na 5 zinvolle berichten op forum aangevraagd worden bij admin pedro.

    de fan die blijft draaien is geen parameterprobleem waarschijnlijk..


    Laatst aangepast door erwin op ma jan 14, 2013 11:18 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 10:56 am

    @erwin

    Bij een Piazzetta kan men wel degelijk de fans via de parameters maximaal laten uitsturen. Misschien dat dit ook kan bij de genoemde Kalor kachel?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van erwin ma jan 14, 2013 10:57 am

    ja maar als dat zo is moet iemand ze toch verkeerd gezet hebben scratch


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 10:58 am

    Waar zou het probleem van de fan dan aan kunnen liggen. De kachel draait momenteel op Eco en de fan op vol vermogen, en kan dit niet meer wijzigen middels de toetsen. Dit heeft wel altijd goed gewerkt gehad?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:01 am

    Dan zal het wel degelijk een storing zijn.
    Zou het niet kunnen helpen om kachel uit te zetten. De kachel eens van het stroomnet halen en dan terug op te starten?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:02 am

    Mijn vader heeft inderdaad aan de kachel liggen prullen, hij had op het forum gelezen dat je hoeveelheid pellets kon regelen om te voorkomen dat het bakje overloopt, en heeft waarschijnlijk een andere functie dan C9 geselecteerd en gewijzigd, alleen weet ie niet welke.

    vandaar dat we terug van fabrieksinstellingen zouden willen beginnen.... Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:05 am

    Heb je alle parameters opgeschreven van je kachel, want je kunt hem dan wel resetten, maar daarom zijn dat dan nog niet de juiste instellingen enne... In het vervolg niet meer je vader laten klooien tongue
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:15 am

    hoe kan ik alle ingegeven parameters terugvinden? moet ik ze dan 1 voor 1 afgaan of kan ik ze ergens globaal terugvinden?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van erwin ma jan 14, 2013 11:17 am

    1 voor 1 afgaan, maar wacht nu toch daarmee tot er meer volk op forum is, de kachel brand toch en tis koud buiten..


    Laatst aangepast door erwin op ma jan 14, 2013 11:44 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:22 am

    Inderdaad, je hebt gelijk, buiten is het nog steeds krijtwit en binnen lekker warm, hoop dat deze post later de kenners weet te bereiken, iedereen alvast bedankt voor zijn input.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:50 am

    mijn 85er reset ik als volgend:

    Let op:De kachel staat uit als ik dit uitvoer.

    UT04 dan tot oO gaan en set drukken.

    Vervolgens weer UT04 en dan tot 8-1 gaan en set drukken. (het kan ook 8-0 of 8-2 zijn)

    Als je de kachel van de stroom haalt er terug aan zet dan geeft de display een "bank nr(8-1)" aan dit is je standaard database instelling van de kachel.(of 8-0 of 8-2)

    Normaal gezien gaat de kachel na deze handeling terug in fabrieksinstelling gaan werken, nu hoef je enkel nog (afhankelijk van soort pellets) de eco waarde iets te minderen, dus terug naar UT04 > A9 dan PR6 en deze waarde verminderen.

    En zeg tegen pa dat hij er met zijn fikken afblijft als ze goed brandt,

    Greetz en succes ermee
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 12:57 pm

    Beste
    Normaal staat er op de kalor kachels een reset knop om deze terug op fabrieks instel te zetten (bij de mijne toch is een georgia) deze knop zit onder een kapje dat je los moet schroeven en 30 sec ingedrukt houden . Bij mij zit dit knopje net onder waar de stroomkabel inzit (zwart schroefdopje )
    greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 1:21 pm

    Ik Dank jullie allen. De Richtlijnen van verkske opgevolgd en opnieuw ingesteld en de kachel brandt weer als een beauty

    Bank 8-1
    Ecowaarde vermindert naar 15"
    Pallettoevoer vermindert naar -2
    Luchtafvoer +1

    Hij brandt weer heerlijk warm doch muisstil.

    Ik ben er tevens achtergekomen wat mijn vader verprutst heeft, op een of andere manier bank o9 geselecteerd waardoor de fan non-stop op max vermogen bleef tieren.

    Thx to All!!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 1:59 pm

    Prima opgelost dus door de kennis van forumleden.

    Gesponsorde inhoud


    Kalor 85 naar fabrieksinstellingen Empty Re: Kalor 85 naar fabrieksinstellingen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:08 am