Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
10072424
steven
6 plaatsers

    Piazzetta MP973


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4758
    Registration date : 18-12-08

    Piazzetta MP973  - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta MP973

    Bericht van pedro wo apr 16, 2014 1:24 am

    Welkom terug Pino,en da noemen ze nu es een gebruikerservaring zi  Wink 

    Grtz,
    Pedro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973  - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta MP973

    Bericht van Gast di apr 22, 2014 8:23 pm

    Hello,

    Heb bij de vorige berichten over de MP973 een aantal vragen gezien over de wegneembare kap en de deur.

    De deur : ik had in de showroom al gezien dat de toegangsdeur aan de zijkant van de kachel ( om de pellets erin te doen en om aan de ventilatoren te kunnen) krom getrokken was, dit door het groot warmte verschil in de kachelruimte en in de te verwarmen ruimte. In de showroom was deze deur gemaakt van (brandwerende) rode MDF, waar een aantal dwarslatten opgeplaatst waren om de spanning tegen te houden. Dit werkt maar gedeeltelijk, en zo een deur trekt dan toch uiteindelijk krom. Daarom heb ik geprobeerd de deur te maken met 2 aluminium platen (op maat laten zagen bij een metaalhandel) die met U profielen aan elkaar gelijmd zijn (met het wonder middel Tec7). Ik had een beetje schrik dat die constructie niet stabiel genoeg ging zijn ( enkel gelijmd), maar na een jaar is de deur nog geen mm veranderd, dus voorlopig ziet dat er nog goed uit. De rest van de zijkant van de kachel is uitgewerkt met MDF, en die is wel nog een beetje gekrompen (als hij van de houthandel komt is dat MDF nog redelijk vochtig, rond de kachel wordt dat natuurlijk snel superdroog).

    De wegneembare kap : de verkoper had me gezegd dat ik de kachel gerust kan inbouwen. Ik kan de kachel er dus niet uitnemen, tenzij de voorkant weer open gezaagd wordt. Zou in noodgevallen wel mogelijk zijn, maar dan zal het natuurlijk weer veel werk zijn om alles weer dicht te maken. Hij heeft me verzekerd dat de ventilatoren kunnen vervangen worden vanaf de zijkant, maar ik vraag le wel af hoe de verste ventilator zou kunnen vervangen worden zonder eerst de twee andere eruit te halen. Binnenkort moet hij zijn eerste jaarlijks onderhoud krijgen, zal dan zien hoe de reiniging gebeurt.

    De toevoer van living lucht : voor een MP973 wordt aangeraden om dit gat bovenaan te steken (net onder plafond). Het is belangrijk dat dit gat groot genoeg is ( dat is bij mij nog niet het geval). Als de 2 ventilatoren op niveau 3 draaien komt er veel lucht uit de kachel, en die moet er natuurlijk ook eerst in geraken. Een groter gat helpt ook om de kachel koeler te houden na gebruik, want dan wordt het op dit moment bij onze kachel toch redelijk warm (zal wel niet zo goed zijn voor de ventilatoren en de electronica). De ventilatoren op te lage stand laten draaien is ook niet goed omdat ook dan de temperatuur in de kachel te hoog wordt.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973  - Pagina 2 Empty MP973

    Bericht van Gast wo dec 23, 2015 2:29 pm

    Hallo,

    Wij hebben de Piazzetta MP973 besteld. Plaatsing is voorzien eind januari.
    Iemand nog tips en/of recente ervaringen?

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta MP973  - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta MP973

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 6:28 am