Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    deville frehel: foutcode fail sic

    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast vr mei 10, 2013 4:53 pm

    na bijna 4 jaar stoken is mijn kachel uitgevallen , met de fout code "fail sic" en wil niet meer opstarten , heb in de handleiding gekeken wat dat zou kunnen zijn en heb alles gecontroleerd en alles is in orde, als ik de kachel opstart gaat alles juist tot er op de display komt te staan "load wood" dan gaat het verkeerd , nu heb ik gezien dan de worm niet draait als hij pellets zou moeten nemen , en valt dan na enkele seconden in alarm , heb het reservoir is leeg gemaakt en aan de spiraal gedraaid met het gedacht dat ze misschien geblokkeerd zou kunnen zijn, maar dat was het niet , iemand een idee wat het dan wel zou kunnen zijn ? Question
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van erwin vr mei 10, 2013 6:48 pm

    Alarm drukschakelaar of veiligheidsthermostaat (*)

    Als de depressie niet voldoende is of als de temperatuur te hoog is. Weergave van het bericht “ALARM SIC FAIL”. De schroef zonder eind is niet meer gevoed en rookextractor en de convectieventilator functionneren maximaal gedurende 10 minuten vóór de vergrendeling van het apparaat.

    dus ofwel de rookgas te warm, ofwel te weinig trek..





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast vr mei 10, 2013 7:08 pm

    hoe kan ik dat controleren , want krijg ze niet meer aan het branden, moet de worm niet werken als hij pellets vraagt?de worm draait helemaal niet,het probleem begint op het moment dat de kachel normaal pellets moet beginnen te gooien in het korfje , en dan valt ze in alarm
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van erwin vr mei 10, 2013 7:14 pm

    de worm word uitgeschakeld door het alarm dat is normaal, ik zou alles nakijken van inlaat tot einde van de uitlaat op verstopping.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van pellbox vr mei 10, 2013 10:18 pm

    bel eens naar de installateur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast za mei 11, 2013 2:11 pm

    Ik heb die fout ook al gehad, maar kwam door het aanpassen van de parameters om zuiniger af te stellen. De fout duid op een te lage afzuigkracht (onderdruk), door de rookgas ventilater iets te verhogen moet de fout normaal verdwijnen. Maar als hij al 4 jaar normaal gewerkt heeft moet je best je aanvoer- en afvoer kanaal (incl. schouw) nazien op verstopping, nu de zomer eraan komt een mooi werkje. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast za mei 11, 2013 2:23 pm

    heb deze voormiddag de aanvoer en afvoer gekuist en gecontroleerd ,en moet zeggen er zat weinig vuil in , nogmaals opgestart en nog niks, wil niet branden , deville frehel: foutcode fail sic 857455
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van erwin za mei 11, 2013 2:35 pm

    handleiding pag 30 staat rechts een resetknop, probeer dit eens.

    pag 31 staat de druksensor afgebeeld, zit gemonteerd op de convectieventilator aan rechterkant van de kachel. kontroleer eens dat rubber darmpje op verstopping of scheurtjes en goed vastzitten op de druksensor. de druksensor kan echter zelf ook vastzitten of defekt zijn..

    zit de wind niet op de schouw, hou er eens een plaat voor ter kontrole..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast za mei 11, 2013 2:55 pm

    En ook het gaatje controleren of het vrij is waar het darmpje op de kachel is aan gesloten als je de aanbeveling van erwin checkt. cyclops
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast za mei 11, 2013 5:45 pm

    ze brand opnieuw:) heb nog eens de handleiding door genomen en alles proper gemaakt en gecontroleerd , en toen heb ik is op de display knoppen 5 en 6 effen ingedrukt dat wil zeggen dat je de schroef kan laten draaien , en heb ze toen opnieuw opgestart en ging terug branden:cheers: dus ik denk dat de schroef geblokkeerd was ,
    nogmaals bedankt om mee te zoeken naar de oorzaak
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast zo mei 12, 2013 12:16 pm

    helaas , ze is weer uitgevallen met het alarm fail sic, maandag bellen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast ma mei 13, 2013 6:26 pm

    bi deze wil ik nog is verder gaan op mijn probleem, deze morgen gebeld naar de verkoper van mijn kachel , en in de namiddag was hij al hier , na een beetje zoeken het probleem gevonden , wat blijkt dat mijn kachel veel te heet werd en de kachel stil valt ,onder de reservoirbak staat een thermostaat en als die meer dan 110gr aangeeft valt ze in alarm , zei tegen hem dat dat de eerste keer op bijna 4 jaar is en hoe dat kan gebeuren , dat kan zijn dat er pellets bij zijn die veel te veel warmte afgeven, hij heeft toen worm wat langzamer laten draaien zo dat de themperatuur niet te hoog kan oplopen , tot nu toe geenalarm meer, en van de service een dikke pluim, en dat voor een doe het zelf zaak
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Annejanne ma mei 13, 2013 6:41 pm

    Mogen we ook weten over welke doe het zelf zaak je het hebt?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van erwin ma mei 13, 2013 6:51 pm

    joske+ gooi die naam maar openbaar van die verkoper met zulke snelle service tof

    je kan die thermostaat normaal altijd zelf resetten, zie bericht 8
    staat er soms een andere samenstelling of warmteafgifte (kwh/kg) op de zakken dan voorheen?





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast ma mei 13, 2013 7:26 pm

    ja erwin dat wist ik van dat resetten maar viel constant in alarm (fail sic) en wist niet wat er scheelde , denk dat het de pellets waren , zei hij ook , en de kachel heb ik 4 jaar geleden in zonhoven gekocht bij hobbyshop vaes zonhoven,

    had deze morgen om 9u gebeld en ze zeiden dat ze iemand gingen sturen , om 2u deze middag kreeg ik bericht dat ze onderweg waren ,
    hij heeft ong 2u gezocht en alles gecontroleerd of er niks stuk was , moet wel zeggen dat hij een neus voor zaken had , hij legde alles uit wat het kon zijn ,

    op laatste vroeg ik aan hem of hij van de zaak in zonhoven was, neen zei hij wij werken in onderaanneming en werken veel voor doe het zelf zaken , dus je ziet maar je moet een beetje vertrouwen in zulke zaken (doe het zelf) lees hier ook veel cowboyverhalen van ervaren installateurs
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Annejanne di mei 14, 2013 7:42 am

    Even een kleine rechtzetting: Hobbyshop Vaes bestaat niet meer, maar is overgenomen (sinds vorig jaar juli) door de groep Hubo. Locatie en telefoonnummer zijn onveranderd.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4421
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van krusty di mei 14, 2013 9:41 am

    Nog een kleine rechtzetting:

    De grote doe-het-zelf zaken waarvan bijna in ieder gemeente een winkel is (ketens), doen nooit onderhoud zelf van de kachels die ze verkopen , zij verkopen alleen maar !

    Bij eventueel defect of onderhoud van uw kachel moet u het melden op de plaats waar u uw kachel gekocht hebt.
    Die op hun beurt de vertegenwoordiger verwittigen van het merk die het dan doorgeeft aan de onderhoudsploeg.

    In dit geval is het best mogelijk dat er 3/of4 telefoontjes moeten gedaan worden.En daar kan al wat mislopen.
    Daarom dat het ook lang duurt eer er iemand ter plaatse komt.

    Tenzij U na de eerste keer het rechtstreekse telefoonnummer of contactpersoon heeft gevraagd van de onderhoudspersoon van het merk.

    Voor zover ik weet geldt dit voor: BRICO PLAN-IT/HUBO/GAMMA/ORGA/BRICO


    VB) Een defect boormachine moet U zelf binnenbrengen en zij geven het door aan de reparatiedienst van het merk. Grote stukken zoals een pelletkachel worden ter plaatse hersteld door de technieker van het merk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gast di mei 14, 2013 11:15 am

    heb gewoon gebeld naar de zaak waar ik mijn kachel gekocht heb , toen ik binnen was zei de telefoniste dat ze mij ging doorsturen,effen naar muziekje luisteren ,toen kreeg ik iemand aan de lijn die mijn gegevens noteerde zoals het merk, datum van aankoop , nr van factuur, en toen zei hij mij dat hij zo snel mogelijk iemand ging langs sturen, moet zeggen wel heel snel!!!! en ja hubo heeft de zaak overgenomen maar de telefoonnummers zijn nog het zelfde , ben heel tevreden over de service die ik gekregen heb , en qua prijs viel het ook mee, 125euro
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Annejanne di mei 14, 2013 3:03 pm

    Fijn om te horen dat grote ketens ook een goede service bieden. De consument wordt er alleen maar beter van Smile


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame

    Gesponsorde inhoud


    deville frehel: foutcode fail sic Empty Re: deville frehel: foutcode fail sic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 1:02 pm